Pravidla fóra
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC. Díky
Autor |
Zpráva |
rasil
|
Napsal: ned 10.11.2013 20:23 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 3.10.2010 Příspěvky: 52 Bydliště: Česká Lípa
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Ahoj, mám dotaz, zda někdo změřil výkon dvou EDF v jedné roře. Například dvě EDF70, nebo EDF90 a EDF70 se stejným, nebo různým počtem listů dmychadla, otáček a podobně. Hlavně výstupy. Ne jen výkon, ale i otáčky, proud, rychlost vzduchu na výstupu.
_________________ Život je cesta, a cesta je "Když se jde"
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
blesk
|
Napsal: ned 10.11.2013 20:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
Jak jsi na toto koncepční řešení došel?
Obdoba se používá u letadel - protiběžné vrtule, ale tam je to z důvodu zmenšování průměru vrtulí a nejde to tak že sečteš tah první a druhé. Účinnost druhé vrtule klesá protože funguje v urychleném proudu vzduchu. U dmychadel si to dovedu představit snad jen tak že první "nízko rychlostní" dmychadlo o větším průměru bude krmit, nebo spíš ještě přeplňovat menší dmychadlo konstruované na vyšší rychlost (velké stoupání a asi menší počet listů). Pak by zadní dmychadlo mohlo jet na vyšší účinnosti, ale podle mě s tím v konečném důsledku na stejný výkon propálíš víc elektronů než na jednom pořádném dmychadle.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: ned 10.11.2013 20:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
Jak jsi na toto koncepční řešení došel?
Obdoba se používá u letadel - protiběžné vrtule, ale tam je to z důvodu zmenšování průměru vrtulí a nejde to tak že sečteš tah první a druhé. Účinnost druhé vrtule klesá protože funguje v urychleném proudu vzduchu. U dmychadel si to dovedu představit snad jen tak že první "nízko rychlostní" dmychadlo o větším průměru bude krmit, nebo spíš ještě přeplňovat menší dmychadlo konstruované na vyšší rychlost (velké stoupání a asi menší počet listů). Pak by zadní dmychadlo mohlo jet na vyšší účinnosti, ale podle mě s tím v konečném důsledku na stejný výkon propálíš víc elektronů než na jednom pořádném dmychadle.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: ned 10.11.2013 20:35 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Laický odhad:
Dvě EDF ve dvou rourách budou mít dvounásobný tah a spotřebu jako jedno v jedné.
Dvě v jedné budou mít tah o málo větší, možná i menší než jedno v jedné, za skoro dvojnásobné spotřeby.
Foukáním cigaretového kouře do vody zlato nevzniká.
|
|
Nahoru |
|
|
rasil
|
Napsal: ned 10.11.2013 21:11 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 3.10.2010 Příspěvky: 52 Bydliště: Česká Lípa
Blog: Zobrazit blog (1)
|
blesk - dobře jsi odpověděl a proto se ptám na skutečnost a ne na dohady.
_________________ Život je cesta, a cesta je "Když se jde"
|
|
Nahoru |
|
|
petsild
|
Napsal: ned 10.11.2013 21:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.3.2010 Příspěvky: 673 Bydliště: Praha 10
|
Mohlo by fungovat jako urychlovač částic takovou kombinaci edf ještě nikdo nezkusil.
_________________ http://petsild.rajce.idnes.cz T-Rex450Pro,MCPXBL,P-51,Pulse1600,F-16,L-39Vasafan 65,Xeno,BF-109 DX7
|
|
Nahoru |
|
|
rasil
|
Napsal: ned 10.11.2013 21:20 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 3.10.2010 Příspěvky: 52 Bydliště: Česká Lípa
Blog: Zobrazit blog (1)
|
"zdzd" - nemáš tak úplně pravdu - píší o tom na zdejším fóru lidi, kteří tomu hodně rozumí a hlavně mnohdy není prostor pro dvě EDF vedle sebe, nebo na 120 a podobně.
_________________ Život je cesta, a cesta je "Když se jde"
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: ned 10.11.2013 22:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
rasil píše: "zdzd" - nemáš tak úplně pravdu - píší o tom na zdejším fóru lidi, kteří tomu hodně rozumí a hlavně mnohdy není prostor pro dvě EDF vedle sebe, nebo na 120 a podobně. Pokud máš na mysli rouru jako rouru o konstantním průměru, tak moc daleko od pravdy nebudu...
|
|
Nahoru |
|
|
petrcorrado
|
Napsal: ned 10.11.2013 23:57 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 21.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
|
mno je to složitější, samozřejmě to není nová myšlenka, zabývali se tím už v dobách spalovacích dmychadel. Mám o tom někde v kompu v práci uloženou studii s výpočty a měřením. Co si matně pamatuju, když jsem se tím prokousával, tak skutečně první dmychadlo mělo menší rychlost a tah - menší úhly náběhu a dmychadlo za ním mělo už větší úhel náběhu. Účinný průřez byl u zadního dmychadla menší - celkově touhle koncepcí šlo o max urychlení proudu vzduchu - což je vlastně očekávatelný.. První dmychadlo bylo za motorem a pak hned následovaly lopatky druhého - před motorem. Točily se protiběžně. Zítra zjistím víc
_________________ therccustomjets.cz customwings.cz
|
|
Nahoru |
|
|
AR1
|
Napsal: pon 11.11.2013 0:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.11.2005 Příspěvky: 5337 Obrázky: 0
|
Tak to netuším, jakou by to druhé EDF mohlo mít účinnost. Zvlášť když je stejné jako to první. Tipuju že žádnou. Myslím, že když si odpovíš na princip činnosti EDF, tak si sám i odpovíš na takovýto dotaz.
_________________ http://ar1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: pon 11.11.2013 0:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
rasil píše: Ahoj, mám dotaz, zda někdo změřil výkon dvou EDF v jedné roře. Například dvě EDF70, nebo EDF90 a EDF70 se stejným, nebo různým počtem listů dmychadla, otáček a podobně. Hlavně výstupy. Ne jen výkon, ale i otáčky, proud, rychlost vzduchu na výstupu. Jestli to někdo měřil, na to se musíš ptát Schubeleho, Vasy...... Teoreticky by to šlo řadit tak, že první EDF by bylo vícelopatkové, optimalizované na vyšší statický tah, a na nižší výtokovou rychlost. Za ním vřazená jednotka EDF musí respektovat vstupní rychlost už rozvířeného proudění a ještě to urychlit na škrceném výstupu, aby to mělo smysl. Určitě tak nepůjde zkonstruovat jednotka EDF s vysokým statickým tahem. Bude to vlastně dvoustupňové dmychadlo a nejsem si jistý, jestli to dokáže přinést tolik dynamického tahu navíc, proti jednostupňovému uspořádání. Další komplikace vznikne, že nutně musí být spolu svázané regulátory na nějakou zpětnou vazbu, jinak ten druhý motor bude mít nesprávné množsví vzduchu na vstupu.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
janva9
|
Napsal: pon 11.11.2013 1:32 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2009 Příspěvky: 1205 Bydliště: západočesko Obrázky: 38
|
Já myslim, že by to mohlo fungovat jedině na společné hřídeli jako soustava rotorů a statorů. Jako obtokové dmychadlo prouďáků.
_________________ Ground Penetration Tester
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: pon 11.11.2013 1:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
janva9 píše: Já myslim, že by to mohlo fungovat jedině na společné hřídeli jako soustava rotorů a statorů. Jako obtokové dmychadlo prouďáků. Dvoustupňové EDF. Ale jak píšu. Nic o tom nevím, měření na těchhle rychlostech a Re nevím, že by kdo dělal...... Vasa by mohl napsat.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 11.11.2013 9:17 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
V čem by to mělo být osazeno ? Kvalitní dmychadla mají výkon dostačující i pro "raketu". Dát dvě stejná dmychadla za sebe určitě nic nepřinese a navrhnout , vyrobit a otestovat efektivní jednotku bude stát dost peněz. (násobně víc než špičkové dmychadlo s optimálním kvalitním motorem a baterkama). spíš bych si pohrál s otestováním kvalitně provedeného sání. A váhou a aerodynamikou modelu. Ale jak říkám , nevím do čeho to chceš použít.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|