Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Sbach 1300mm FMS
PříspěvekNapsal: sob 09.11.2013 1:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Tak jsem na zimní polítání, aby mě neumrzly hnáty od benzíňáku, pořídil za dobrou výstavní cenu na ModelHobby FMS Sbach 1300mm. Píšou akrobat až 3D. Je to setovka, stačilo spasovat, sešroubovat, přidat baterky a přijímač. Je to akorát do pětidveřovýho auta, stačí vyndat připojit batérku a letět. Pár zkušeností kdyby to taky někdo uváděl do chodu.
Kupodivu při montáži žádnej problém, vše pasovalo kam mělo. Těžiště vyšlo taky. Na zálet jsen dal všechny kormidla do 0 a rovnou velký doporučený 3D výchylky. Kupodivu žádný trimování nebylo potřeba. Akorát motor nic moc tah, po cca 50 m nahoru Sbach přepadl. Tak jsem vyhodil původní trojlistou vrtuli 13/5 a dal dvojlist APC14/7 a jinej kužel. Změna neuvěřitelná, visí na půl plynu, na plnej z visu raketa do stratosféry.
Dnes jsem ho dál zalítával, vypadá to, že bude muset být těžší zadek a možná i pravý křídlo. Ale zjistil jsem problém, při jednom průletu ok, při druhým stoupá, při dalším klesá, křidýlka a směrovka podobně. Jako kdyby se serva nevracely do neutrálu. To jsem doma vyloučil ale zjistil něco jinýho. Na pákách serv jsou použitý tyhle snapyhttp://www.jino.cz/variabilni-koncovka-2-mm-4-ks-2664.html Ty mají podtočenej čep s M2 matkou na 1,8 mm a v páce serva je díra 2,6 mm! 8O Po začátku to vůli nemělo, M2 matka byla si akorát zatažená, ale po pár letech se to uvolnilo a třeba na výškovce na odokovce byla vůle skoro 5 mm :roll: Tak jsem tam místo snapů dal kuláky, udělal nový táhla a teď je to bez vůle, jen servo trochu péruje. Uvidíme zítra jestli nebude lejt.
A teď to nejhorší. :cry: Bohužel, původní motor je po 6 letech úplná řechtačka. Čínský soudruzi asi udělali nekulatý kuličky do ložisek MR 105 ZZ. Měl jsem motor rozdělaný, na kuličkách je vůle kolem 0,3mm, normální cvakátor, hřídel jde v ložisku naklopit o cca 25 stupňů. Hned v pondělí zkusím sehnat SKF či něco podobně kvalitního, než si motor škrtne magnety o plechy...
Doufám, že to je poslední moucha....
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Sbach 1300mm FMS
PříspěvekNapsal: sob 09.11.2013 9:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 27.2.2013
Příspěvky: 486
Bydliště: okr. Olomouc
Obrázky: 0
...ahoj, mám jej cca 1 měsíc . trojlistou vrtulu jsem vyměnil hned po záletu (14x7) a je to ok. Ložiska po cca 7 startech jsou také v háji...bohužel...
http://vzduchoplavci.rajce.idnes.cz/... ... ELE_29.9./
vyměnil jsem model za acromastera po 3,5 letech, kdy už nebyl v nejpěknějším stavu. Vzhledově je mnohem hezčí, ale díky větší velikosti také o něco těžší. Přidělal jsem si navíc vinglety na křídla a je to znát. Podvozek jsem navíc přihnul hodně dopředu.


Přílohy:
DSCN2877.JPG
DSCN2877.JPG
[ 114.02 KiB | Zobrazeno 5070 krát ]

20131109_085419.jpg
20131109_085419.jpg
[ 73.53 KiB | Zobrazeno 5070 krát ]


_________________
...polepším se, beru toho už jen půlku :):):)

www.vzduchoplavci.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sbach 1300mm FMS
PříspěvekNapsal: sob 09.11.2013 12:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Ahoj!
Dnes jsem dopoledne zase byl. Sice dost funělo, některý přistání bylo jako Harier na 1/3 plynu ale jinak dobrý. Po odstranění vůle mezi snapem a pákou serva už po vrácení serva do neutrálu z obou stran perfekt. Těžiště a potlačení motoru taky ok, normál a záda bez zásahu do výškovky. Přišel jsem ale na pár dalších mušek. Po natažení do svislýho stoupání uhýbá mírným obloukem vlevo, ale v obouch nožákách je dobrej. Spraví to směrovka asi 15 stupňů, ale Sbach není nijak zkroucenej a navíc se rozhodí nožáky. V tom to asi nebude. Zkoušel jsem dovážit M8 matkou pravý křídlo, nepomáha. Zdá se mě, že motor není skoro vůbec vyosený vpravo a tak jsem ho na odpoledne vyosil přidáním M4 podložky na levý patky kříže motoru. Je vyosený znatelně víc vpravo. Další věc je, že při ostrým normálním a obráceným přemetu v půlce jde do půlvýkrutu. Čím větší výchylka, tím ochotnějc. Nevím, zda nechci moc po výškovce. Dělá Ti to taky, případně kolik máš na odtokovce mm nahoru a dolů? Podvozek mě nedělá problém, ohýbat dopředu je u mě asi zbytečný. Winglety, nikdy jsem je na ničem neměl. Co to konkrétně u Sbacha vylepší a jak je máš velký? Ty vůle ve snapech jsi měl taky?
Díky
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sbach 1300mm FMS
PříspěvekNapsal: sob 09.11.2013 14:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 27.2.2013
Příspěvky: 486
Bydliště: okr. Olomouc
Obrázky: 0
ahoj... vúle při povolování matiček na konci táhel nemám, lepím je.
Motor jsem nevyosoval, při stoupáku i na zádech letí rovně. Byl jsem překvapen, že při letu na zádech jen neznatelé potlačování výškovky (tak jako ty)....
Co jsem byl hodně rád, že má perfektní uchycení motoru, u Acromastera jsem trup vylaminoval a uchycení na dvou šroubkách v plastu bylo slabé, tak jsem jej nakonec upravil na tříbodové uchycení, S bach s tímto potíže nemá.
Vinglety jsem nedělal moc velké, kukni na předešlou fotku v příloze, tam jsou vidět.
Jo... a aby mu nebylo smutno pořídil jsem mu brášku....
http://vzduchoplavci.rajce.idnes.cz/CEL ... O_09_2013/
...na posledních fotkách.

_________________
...polepším se, beru toho už jen půlku :):):)

www.vzduchoplavci.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sbach 1300mm FMS
PříspěvekNapsal: sob 09.11.2013 17:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
Celeron píše:
A teď to nejhorší. :cry: Bohužel, původní motor je po 6 letech úplná řechtačka. Čínský soudruzi asi udělali nekulatý kuličky do ložisek MR 105 ZZ. Měl jsem motor rozdělaný, na kuličkách je vůle kolem 0,3mm, normální cvakátor, hřídel jde v ložisku naklopit o cca 25 stupňů. Hned v pondělí zkusím sehnat SKF či něco podobně kvalitního, než si motor škrtne magnety o plechy...
Jirka

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
7.11. 2013 v 0.56 jsi psal:...."Takže čínskej hnojník je ojediněle lepší než AXI....."
O těch kuličkách jsem ti v tom vlákně už psal, o axi taky.
(Ten motor neopravíš tak, že vyměníš jenom ložiska. Odejdou velmi rychle znovu.
Kup v Tobexu ložiska "japan" , jsou asi o 20 KČ dražší než ty nomane a musíš vyměnit i hřídel, jinak je to zbytečná práce. Házivost té hřídele prakticky nepoznáš, ale je to tak. Vibruje to těmi ložisky až odejdou. Hřídel stačí ta ocelová kulatina z modelářské prodejny, pokud je to v metrickém rozměru. Např. 4mm sjedeš osmistovkou smirkem pod vodou na nějakých 3,98 do ložiska za pět minut).
No a příště do akrobata Škorpiona, axi, nebo aspoň Hyperion apod.

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sbach 1300mm FMS
PříspěvekNapsal: sob 09.11.2013 17:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
Celeron píše:
..... Další věc je, že při ostrým normálním a obráceným přemetu v půlce jde do půlvýkrutu. Čím větší výchylka, tím ochotnějc. Nevím, zda nechci moc po výškovce.......
Jirka

Moc velká výchylka na výškovce, moc velká rychlost. Utrhneš tomu proudnice.
Velkou výchylku potřebuješ na visení, harier, vývrtky...., to co se létá na malých rychlostech. Na tohle si dej buď dvojí výchylky, nebo používej tu výchylku s rozumem.

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sbach 1300mm FMS
PříspěvekNapsal: úte 12.11.2013 0:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Tak to uhejbání v přemetu šlo spravit. Zkusil jsem mírně poladit křidýlka proti sobě. Dostal jsem Sbacha do stavu kdy udělá na půl plynu při 45st výchylce "trojúhelníkovej" cukanej přemet a neuhne. Japonský ložiska jsou na cestě. S hřídelí asi nebude potřeba nic dělat, zkusil jsem ji změřit hodinkama v kleštině do brusky na kulato a vypadá, že chodí v necelejch dvou stovkách. Samozřejmě jen do prvního křápnutí a to zatím nebylo. :)
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sbach 1300mm FMS
PříspěvekNapsal: úte 12.11.2013 8:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 31.12.2010
Příspěvky: 482
Bydliště: SR
Obrázky: 4
...Zkusil jsem mírně poladit křidýlka proti sobě....

Tak toto ma zaujalo.Mam Sbach od RC Factory 1,2 m a robi to same.Pri pritiahnuti ide do praveho vykrutu.Najviac to vidiet napr.pri vyberani premetu ,ked je na rychlosti.Skusal som zmensit vychylku vyskovky.Pomohlo to,ale hrany sa s tym letiet nedaju,je to tupe.Mozes poradit ako poladit tie kridelka pre tento pripad?
Dik za odpoved.

Boro

_________________
Futaba T14SG VELOX 2,2 EXTRA EF 60` EPP RCF PA XR61 ARDEA


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sbach 1300mm FMS
PříspěvekNapsal: úte 12.11.2013 23:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Samozřejmě to jde jen u dvouservovejch křidýlek a pákování musí mít naprosto totožnou geometrii. Mírně posouvej střed jen jednoho serva a za letu dolaď trimem rovnej let. Mě taky uhejbal doprava, spravilo to dát pravý křidýlko asi o 1 mm nahoru.

Dnes jsem byl zase lítat. Motor měl nový ložiska z Tobexu. Po jednom letu zase cvaká, možná ještě víc. :cry: Ložiska japan mi připadají, že maji stejnou vůli jako původní čína. Volnej magnet není žádnej, svinstvo v mezeře žádný, mezera po celým obvodu stejná. Nechápu... Zítra to znova rozeberu, snad něco najdu...
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sbach 1300mm FMS
PříspěvekNapsal: úte 12.11.2013 23:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
Celeron píše:
Samozřejmě to jde jen u dvouservovejch křidýlek a pákování musí mít naprosto totožnou geometrii. Mírně posouvej střed jen jednoho serva a za letu dolaď trimem rovnej let. Mě taky uhejbal doprava, spravilo to dát pravý křidýlko asi o 1 mm nahoru.


To snad ani není možný ne?

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sbach 1300mm FMS
PříspěvekNapsal: stř 13.11.2013 17:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
No právě, taky se mě zdálo že by to mělo být spíš opačně ale fakt je, že Sbach přestal v půlce přemetu dělat půlvýkrut, teď dělá trojuhelník a neuhne. Původně jsem začal na druhou stranu a bylo to ještě horší.
Jo jinak jsi měl pravdu. Bylo potřeba udělat novou hřídel. Stará nebyla ohnutá, ale měla na jedný straně vrtule 5mm-0,02 a vzadu u kříže dokonce 5mm-0,03 a ještě to vypadá, že do toho ovalitu 0,01 až 0,015mm. Kámoš Petr nástrojař (díky!!) mě nechal přesnou hřídelku 5 mm -0,01. Musel jsem ji Dremelovým diamantovým kotoučkem zkrátit, vidiákem odtočit osazení na 4 mm pro pojistný kroužek a vybrousit plošky pro červíky. Do ložisek jde hřídel ještě suvně, ale dost těžko. Venkovní povrch ložisek jsem zalepil do domků Loctitem 648, čínský kluci je měli dost volný, v podstatě z domků vypadávaly. Motor necvaká, vůle nezjistitelná a točí se zcela volně. Snad to nějakej čas vydrží.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sbach 1300mm FMS
PříspěvekNapsal: úte 11.02.2014 10:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.1.2010
Příspěvky: 511
Tak jsem včera po zakoupení Sbacha 1300 FMS provedl zálet a celkem slušné poletání. Jen jsem dovažil na ocas olůvkem težiště. Motor je podle mě asi jiný než v letadle od Celerona. Sbach na trojlistou vrtulí má dostačený výkon. Kolem jedné hodiny byl na zálet dost silný vítr, ale Sbach to zvládl. Na baterky 2700 jsem lital kolem 6 minut. Letová hmotnost je 1950 g.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sbach 1300mm FMS
PříspěvekNapsal: pon 24.02.2014 23:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Tak si tam dej na zkoušku 14/7 a uvidíš sám, co z toho uděláš. :)
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sbach 1300mm FMS
PříspěvekNapsal: pát 14.03.2014 6:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.1.2010
Příspěvky: 511
Po 15 letech se Sbachem je motor řehtačka. Hřídel se vikla - je to šmejd.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sbach 1300mm FMS
PříspěvekNapsal: pát 14.03.2014 10:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Musíš ten motor vygenerálkovat jako já, viz pár příspěvků nahoře. Od tý doby podle čárek na baterkách cca 60 letů a motor v pohodě. Prostě čínský DODO.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz