Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: sob 26.10.2013 6:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Diky, udelam to tak.
Teda az na ten mzikovej.
Z nejakeho duvodu tento vypinac neni ve standartni vybave FX30.
Ale to je detajl.

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: sob 26.10.2013 6:49 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
FX30 nema prepinac ucitel/zak (bez aretace) ? To me prekvapuje. Nikdy jsem ji ale v ruce nemel.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: sob 26.10.2013 8:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2012
Příspěvky: 1096
Bydliště: Šumná Šumava
Obrázky: 2
Bohuzel nema.Robbe to asi nepovazuje za dulezite
Da se dokoupit z Ase za 350,- a postovne, nebo za 150 z GMka:)

_________________
Zpátky doma, v kopcích :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: sob 26.10.2013 10:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Vazne nema.
FF9 ho mela, ale tady chybi
Nicmene mam v planu kniply s prepinaci, ne origo a jeden bude i s tlacitkem, tak tam prijde u Velotky chcipak.
Jsem zvedavej, kdy to zprovoznim, nicmene driv nez v pulce Listopadu to nebude, protoze se nedostanu z prace domu.
Safra, to mne stve.

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 27.10.2013 16:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Mam jeden upresnujici dotaz k svicce.
Vzal jsem na vedomi, ze doporucena a nejvhodnejsi je O.S. č8, fajn.
Otazka zni proc?
Jakej je rozdil proti č5, č3, ...
Proc ne treba svicky od TT, kdyz mam jejich motor a ne O.S.
Samozrejme ze si necham poradit, ale chci to take pochopit.
Nemam rad, kdyz jsem pouhy uzivatel.
Diky Martin

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 27.10.2013 16:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
To cislo uvadi tepelnou hodnotu svicky. Je to podobne jako u klasickych svicek pro benzinove motory.
A proc O.S. ? No protoze funguje a relativne vydrzi. :mrgreen:
http://www.osengines.com/glowplugs/
A uplne jednoduche vysvetleni mas tady:
http://www.rbproducts.com/mainEn.php?pa ... 20glowplug
Pripadne pokud chces vedet uplne vsechno :D :
http://www.jupiter-venlo.nl/Algemeen/Ti ... gHowTo.pdf

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 27.10.2013 21:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Dekuji za super odkazy.
Ten posledni jeste nemam prostudovany komplet, bohuzel me jazykove znalosti jsou, rekneme slabsi.
Ale hned ten prvni prehled od O.S. mne privedl na myslenku, ze ve vetsine pripadu by byla vhodnejsi spise R5, nebo dokonce č10.
Ta 8 je jen nejuniverzalnejsi a proto je urcite fajn mit jednu dve u sebe, ale konkretne pro heli motor o obsahu .50-.60 s palivem 15 a vic % nitra je lepsi studenejsi.
Motor bezi temer konstantne ve strednich a vysich otackach.
Teplejsi by se hodily mozna do .30 ale pro .50 a vice motory by to mely byt studenejsi.
Nebo jsem neco nepochopil spravne?
Jedine co mne zrazuje je poznamka o horsim ladeni.
A pak taky, jak moc velkej vliv bude mit to, ze se maji heli motory provozovat na bohatou smes. To urcite bude hrat velkou roli.
Proto ta č8?

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 27.10.2013 21:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Ano, presne tak. Bohata smes ma radeji teplejsi svicku. Se studenou (#10) bych se bal i pripadneho zhasnuti motoru.
Ale reknu ti to jinak. Lital jsem padesatkove a devadesatkove motory. Vzdy OS Max. Pouzival jsem nejdrive 15% nitra a pozdeji 20%. 30% nitra bylo na moje pilotni umeni zbytecne. Vzdycky svicka OS 8. Nikdy mi beznym provozem neodesla a nikdy mi neznicila motor. Videl jsem je spalene nevhodnym zhavenim a prilis chudym a teplym motorem.
V letadlech mi ruzne jine svicky MVVS, Malina, Graupner atd. obcas odesly. Pak jsem taky zaca davat OS. Podle mne to jsou nejkvalitnejsi bezne spotrebni svicky.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 27.10.2013 22:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Diky.
Neni nad zkusenosti. :wink:

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 27.10.2013 23:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Pokud je seženeš, zkus svíčky ENYA 3. Používal jsem OS 8 ale ještě lepší byly ty ENYE. Ty jsou navždycky :) ( skoro) a fungují výborně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: sob 02.11.2013 22:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Diky.
Az budu neco objednavat z venku, kouknu po nich na zkousku.
Narazil jsem na dalsi neznamou.
Jak dlouho je pouzitelne palivo?
Kdyz ho koupim ted a necham zavrene, vydrzi do jara? Nebo mam brat radeji jen to, co hned vyplacam?
A jak dlouho vydrzi po otevreni?

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 03.11.2013 1:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 1035
Bydliště: Nelahozeves
Záleží na skladování. V suchu temnu a chladu dobře uzavřené vydrží.

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 03.11.2013 12:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Me kanistr po otevreni nevydrzel ani cele odpoledne..... :cry:
Jinak, metyl je hodne hydroskopicky, ma rad vodu ze vzdusne vlhkosti. Skladovat dobre uzavreny a i na letisti nenechavat zbytecne otevreny.
Original uzavreny kanistr ti klidne bez problemu zimu prezije bez jakekoliv ujmy na kvalite.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 03.11.2013 12:41 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
IgorGSM píše:
HOLD - Motor chcipne
NORMAL - Od volnobehu po otacky na IDLE1
IDLE1 - Rovna alebo V krivka
IDLE2 - Rovna alebo V krivka

Tym padom prepnem na Normal a stiahnem knipel kolektivu/motor na minimum (na volnobeh) a startujem. Motor nastartuje na volnobeh (uz som ho omylom nastartoval aj na plne otacky ale nastastie som ho udrzal za hlavu rukou a rychle vyrval hadicku paliva, nasledne som sa pekne pobalil a isiel domov vymenit oblozenie spojky)
a na Normal mode roztacam na pracovne otacky, vzlietnem a prepnem na IDLE1...



To je úplně špatně! Na HOLD musí být motor ve volnoběhu, protože to je základní stav heliny, když se neleti. Startovat v HOLD, přenášet v HOLD a teprve před samotným letem jej vypnout. Je to bezpečnostní opatření, kdy ani při náhodném pohybu kniplu plynu helina nikomu nenafackuje!

Chcípání se dělá dalším přepínačem.

http://zd.wwwcity.cz/zd/FX-30-Programy.htm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: úte 12.11.2013 20:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Tak a mám další dotaz.
Dnes jsem se snažil rozchodit motor a nějak se mi nevedlo.
Při prvním pokusu chytnul, ale šel hned do vysokých obrátek a tak jsem ho hned chcípnul.
Bylo to bez listů a točil opravdu hodně!
Po úpravě nastavení serva plynu mi dlouho nechtěl chytnout, když se konečně chytil, běžel naopak hodně nízko a při pokusu přidat se nerozjel a po chvilce zdechnul.
Opakováno 5x-6x a pak jsem raději šel lítat s MPčkem, abych využil krásný počasí.

Otázka 1. Mohl jsem ho přetočit a v důsledku nejde rozběhnout?

2. Jak mám poznat, na kolik má být otevřený šoupě pro start, aby to chytlo, ale nešlo hned do otáček? Do karbecu nevidim, tak to jen odhaduju od zavřený polohy.

3. Bylo to jen testovací startování a tak bylo palivo jen ve vyrovnávačce (navíc jen asi do půlky plné). Mohlo ten nepravidelný chod a následné chcípnutí způsobit přisávání vzduchu v důsledku vybrací a pěnění paliva?

Díky Martin

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz