Protože jsem chtěl porovnat váhu dílů s extrou provedli jsme vážení v závorce ty samé díly ale u extry 35%
VOP L 206 (212)
VOP P 202 (213)
SOP 146 (167)
Podvozek 300 (550)
Pilot 0 (162)
Trub. VOP 48 (28)
Trub.Křídla 350 (285)
Haubna 0 (560) U Sbacha byla haubna vážena spolu s trupem
Trup 3569 (3436)
Křídlo P 1107 (1121)
Křídlo L 1130 (1064)
Kola 186 (108)
Ostruha 98 (62)
osy kol a dopl 57 (64)
Páky a táhla a přísluš (367) 107
Boty a kalhoty 175 (182)
Celkem 7224g(8321g)
nahnat kilo na draku je hodně hodně dobrý výsledek uvidíme výslednou váhu protože použito bude naprosto shodné vybavení jako do extry
Dnes tedy proběhla montáž podvozku a ostruhy. nevím teda jestli to kluci v RC pilot měli vymyšlené nějak a já to nepochopil. Ale osy kol jsou z jedné strany zajištěny klasickou maticí a z vnitřní strany samojistící maticí. Což prostě pak nejde dotahnout- resp jde ale samojistící matice drží na půl závitu což by dřív nebo později znamenalo ztrátu kola. Takže jsem vzal klasickou matici,pérovku a locite a bylo to. Navíc jsem přidal podložky aby se matice nezatláčely do huhlíku. Extra měla šestihrany jako součást osy -tedy ne jako volnou matici tam to samozřejmě šlo dotáhnout samojistící maticí. Výrobce dodáva distanční okroužky pro vymezení kola v botě ale ten jaksi bohužel nestředí kolo v botě takže kdybych to nechal tak drhlo by. takže nástup ke strojům - a vysoustružit 10mm dlouhé distanční kroužky a pak je to pravé ořechové.
Stav před úpravou
Příloha:
DSCF4094.JPG
[ 51.13 KiB | Zobrazeno 5822 krát ]
distanční kroužek
Příloha:
DSCF4096.JPG
[ 40.99 KiB | Zobrazeno 5822 krát ]
Po úpravě
Příloha:
DSCF4105.JPG
[ 47.97 KiB | Zobrazeno 5822 krát ]
Pak jsem tedy přišrouboval boty. No uchycení bot stejně špatně jako u extry - tedy dvěma šrouby k noze- tohle prostě na trávě dlouhodobě nefunguje - bohužel když už je to takto nedá se stím moc dělat - na extře jsem za sezónu laminoval boty jednou a teď přes zimu mě to čeká znovu
Podvozek je trupu uchycen 4mi šrouby M5 v trupu je pak 6mm přepážka a duralové L profily - stejně jako u extry do nich výrobce neudělal závity a tak bylo potřeba tam dostat matky - no aspoň to nebylo tak nadaleko hluboko v trupu jako u extry takže to šlo dobře.Super je že je podvozek uhlíkový a je profilovaný- vypadá to dobře a je to lehčí než dural který je u extry
Příloha:
DSCF4099.JPG
[ 77.69 KiB | Zobrazeno 5822 krát ]
Pro montáž ostruhy je třeba svrtat tři otvrory a do trupu dát zapichovací matice- taky to mohl výrobce udělat než vlepil přepážku do trupu ušetřil by trochu gynekologické práce. ostruha je ale velmi dobrá. lepší než u Extry tam je pro kolo drát 3mm který jsem v polovině sezóny zlomil. zde zohnuto držení kola z plechu a celé je to tekové pevnější.
Příloha:
DSCF4098.JPG
[ 57.11 KiB | Zobrazeno 5822 krát ]
Aretační kolíky VOP nešli zasunout do otvorů v trupu. Kolík je fí 8mm v trupu díra 7,22mm takže lehce protáhnout pilníkem
Příloha:
DSCF4100.JPG
[ 44.47 KiB | Zobrazeno 5822 krát ]
Příloha:
DSCF4102.JPG
[ 38.84 KiB | Zobrazeno 5822 krát ]
Trubka měla trochu šušeň na svém konci ale šel lehce odsstranit. Trubka křídla i VOP jsou uhlíkové. Ovšem povrch je přebroušený. Do pravé poloviny křídla jde trubka velmi ztuha
Příloha:
DSCF4074.JPG
[ 35.1 KiB | Zobrazeno 5822 krát ]
Příloha:
DSCF4103.JPG
[ 57.99 KiB | Zobrazeno 5822 krát ]
Všechno jsou to mouchy které nebudou mít na finální výsledek nebudou mít vliv. a není problém si snima poradit. Ovšem Extra takové mouchy neměla.
Uvidíme co nás čeká dál.
Zítra lepení pák SOP a VOP - moje nejneoblíbenější činnost
PS: (Už to bude znít že jsem zaujatý ale u extry jsem nic lepit nemusel
)
Ale sbach je na to jednoznačně proporčně líp např plocha křídel nebo velikosti ovládaích ploch ajejich výchylky ty jsou super proti extře