Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 11:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Děkuji za veškeré rady a informace.
Určitě ještě příjdou doplňující otázky, tak doufám, že případně poradíte, co s tím :wink:
Jinak jsem právě pořídil Otrage Velocity 50 FBL, tu první verzi, s TT Redline 53, BEC Align 2in1.
Ve středu by měla dorazit, tak pak jen osadit serva a Beasta, nebo V-Bar a půjde se, snad, lítat.
Už se těšim.
Martin

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 11:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.2.2011
Příspěvky: 1040
Bydliště: Šurany
Obrázky: 7
Velocitku by som teraz bral aj ja, urcite nebudes lutovat. Ten motor TT Redline mam aj ja. Je super, chodi ako hodinky ale niektore mali problem zo supatkom na karburatore takze odporucam dat dve tiahla od serva. Microbeasta by som tam nedaval, je to ksunt oproti V-Bar takze tam daj rovno ten a nevymyslaj.

_________________
T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 13:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
IgorGSM píše:
Velocitku by som teraz bral aj ja, urcite nebudes lutovat. Ten motor TT Redline mam aj ja. Je super, chodi ako hodinky ale niektore mali problem zo supatkom na karburatore takze odporucam dat dve tiahla od serva. Microbeasta by som tam nedaval, je to ksunt oproti V-Bar takze tam daj rovno ten a nevymyslaj.

Paráda, jsem rád, že to mám posvěcené a že jsem vybral dobře.
Beasta tam měl majitel, ale dohodli jsme se , že to vemu bez serv a FBL jednotky.
Vyhovuje to jemu, jelikož to vybavení ještě využije a vyhovuje to mně, jelikož budu vědět, co má elektronika za sebou.
Serva tam půjdou z LA, čili DS610 a DS650.
Jen na plyn nemám, tak nějaký dokoupim.
Je třeba nějak zvlášť rychlý? Síla na plyn snad třeba nebude, ale rychlost pro govík asi na škodu nebude. Nebo to moc řešim?
Tim V-Barem si nejsem jist.
Je to totiž modrý mini (to jsem měl asi napsat rovnou) a u něho není doporučeno využití pro spalováky.
Stejně tam nakonec skončí Spirit, jelikož záchrana je náviková a Spirit chodí parádně.

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 14:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.2.2011
Příspěvky: 1040
Bydliště: Šurany
Obrázky: 7
Na plyn daj rychle servo kvoli governoru, ja by som tam dal but DS620 alebo DS650. Ten V-Bar ma ten problem ze je citlivejsi na vibracie ale ked sa ti heli nebude triast ako ratlik tak nebudes mat problem ale daj ho na hrubsiu pasku. Microbeast tam nedavaj to ti bude len kazit dojem z letu heli. Tiez som mal v Nitraku MB a oproti Spiritovi ktory mam v 600E to letelo strasne a bol som len nasrany ako nahovno to leti. Tetaz tam mam Braina a je to o niecom inom ale aj tak to neni to co si predstavujem. Budem ho musiet este poladit alebo tam dam tiez Spirita. Zachvilu mi pride 450L Dominator a neviem ake FBL dam do neho ;-)

_________________
T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 14:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.2.2011
Příspěvky: 1040
Bydliště: Šurany
Obrázky: 7
Na plyn daj rychle servo kvoli governoru, ja by som tam dal but DS620 alebo DS650. Ten V-Bar ma ten problem ze je citlivejsi na vibracie ale ked sa ti heli nebude triast ako ratlik tak nebudes mat problem ale daj ho na hrubsiu pasku. Microbeast tam nedavaj to ti bude len kazit dojem z letu heli. Tiez som mal v Nitraku MB a oproti Spiritovi ktory mam v 600E to letelo strasne a bol som len nasrany ako nahovno to leti. Tetaz tam mam Braina a je to o niecom inom ale aj tak to neni to co si predstavujem. Budem ho musiet este poladit alebo tam dam tiez Spirita. Zachvilu mi pride 450L Dominator a neviem ake FBL dam do neho ;-)

_________________
T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 14:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 1035
Bydliště: Nelahozeves
Na servu na plyn nešetři, u spalováku musí jít plyn s kolektivem stejně takže je naprd rychlá serva na kolektivu když plyn díky servu nebude stíhat, je to častá chyba dát tam nějaký obyč analog.
Určitě tam dej přepákování push-pull aby se nenamáhalo šoupátko v karburátoru ani servo.

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 14:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Aha, tak to asi vemu DS655 na vrtulku a tu DS650 co mám teď na LA na vrtulce šoupnu na plyn.
Děkuji za typ.

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: čtv 24.10.2013 16:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Tak uz je doma.
Hned jsem ji poskladal, zatim bez elektroniky, a zkusil navrknout.
Ta akuvrtacka s 6mm imbusem a nastavcem to rozchodi uplne v pohode.
Ale moc uzivatelsky privetive to rozhodne neni.
No, stejne ted jedu do prace a v Praze si budu vyzvedavat starter, tak to nebude treba resit. Ale jako nouzovka to pouzitelny je.
Hned mi ale vytanuly dalsi otazky.
Tak treba.
Predchozi majitel lital palivo Bekra 20%. Mam v tom pokracovat, nebo doporucite nejake jine.
S tou Bekrou to navic skoro nekouri, tak nevim, zda je to chude, nebo je to vlastnost toho paliva.
Pak jsem taky dostal dva vyfuky.
MP5 a Outrage.
Je jeden z nich vylozene lepsi, vhodnejsi pro TT 53 redline, nebo si mam vybrat ten hezci :D
No a posledni vec. Zatim
Projel jsem Helifreak a zkoumal, kdo ma jaky govik a treba Futabu GV1 nelita nikdo a to jsem nad ni hodne premyslel.
Align sem tam taky nekdo honi, ale chvalu na neho zrovna nepeli.
Zato hodne chvali Multigov Pro a CSM Revlock.
Mate nekdo zkusenosti?
Diky Martin


Přílohy:
20131024_143216.jpg
20131024_143216.jpg
[ 259.4 KiB | Zobrazeno 1324 krát ]


_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: čtv 24.10.2013 17:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.2.2011
Příspěvky: 1040
Bydliště: Šurany
Obrázky: 7
Tiez lietam Bekru 20% a kedze nelietam ziadnu hodenu motyku tak tych 20% je v pohode. Mne Bekra 20% dymi ako komin takze to mas asi chudobne ale skor sa zameraj na teplotu ako na to ci to dymi vela alebo malo.
Ja mam original Redline vyfuk takze neviem ako su na tom tie dva co mas ale asi by som isiel systemom pokus-omyl a podla toho tam nechal but jeden alebo druhy vyfuk podla toho ktory bude viac vyhovovat motoru.

Nechces nazaciatok skusit bez governoru na krivky a ked to bude na ho.. tak potom zacnes uvazovat o governore?

_________________
T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: čtv 24.10.2013 19:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
IgorGSM píše:
Nechces nazaciatok skusit bez governoru na krivky a ked to bude na ho.. tak potom zacnes uvazovat o governore?

To každopádně chci.
Ale uvažuju tak nějak dopředu.
Stejně tak se chci zeptat na listy a to jsem dostal k heli dvoje nový, nelítaný listy.
MS Composit CHAMPION 620
Torsion Blades 600

Já už jsem takovej, že přemýšlím hrozně daleko dopředu, co a jak. :?

Díky za to doporučení paliva.
Lítám spíš táhlou akro, tak by mělo těch 20% stačit bohatě.
Máte někdo ověřený zdroj, nebo je to jedno, od koho vemu.
Ještě jsem teda po něm nekoukal.

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: pát 25.10.2013 13:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Tak a mam dalsi otazku.
Jak je to s nastavenim krivek plynu.
Samotny prubeh krivky chapu, ale jde mi o letove rezimy.
HOLD ma motor asi stahnout do volnobehu, nebo chcipnout?
Pokud do volnobehu, kde si mam nastavit chcipani? Dalsi prepinac?
Trimem by to u mne asi nebylo ono. FX 30 ma otocne digy.
A jak se resi rozbihani rotoru?
Staci na to delay ve vysilaci pri prepnuti z HOLDu do NORMALu?
Nebo nejaky pridavny mix?

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: pát 25.10.2013 14:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.2.2011
Příspěvky: 1040
Bydliště: Šurany
Obrázky: 7
HOLD - Motor chcipne
NORMAL - Od volnobehu po otacky na IDLE1
IDLE1 - Rovna alebo V krivka
IDLE2 - Rovna alebo V krivka

Tym padom prepnem na Normal a stiahnem knipel kolektivu/motor na minimum (na volnobeh) a startujem. Motor nastartuje na volnobeh (uz som ho omylom nastartoval aj na plne otacky ale nastastie som ho udrzal za hlavu rukou a rychle vyrval hadicku paliva, nasledne som sa pekne pobalil a isiel domov vymenit oblozenie spojky)
a na Normal mode roztacam na pracovne otacky, vzlietnem a prepnem na IDLE1...

_________________
T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: pát 25.10.2013 14:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Na chcipani motoru mas v radiu funkci throttle cut.
Takze chcipnuti Throttle cut
Hold - klasika autorotace jak jsi zvykly, motor jede ve volnobehu ale nelze zvysit otacky. Na to i startujes motor. Nemuze se ti stat se ti najede nechtene do otacek.
Normal - krivka plynu od nuly, tuhle predvolbu budes pouzivat na roztoceni
Idle 1,2,3,4,5,6,7,8, :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: pát 25.10.2013 21:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
pkotatko píše:
Normal - krivka plynu od nuly, tuhle predvolbu budes pouzivat na roztoceni
Idle 1,2,3,4,5,6,7,8, :mrgreen: :mrgreen:

Ta Tvoje verze se mi libi vic, prijde mi bezpecnejsi.
Akorat mi teda rekni, jakou krivku nastavit na kolektivu pro rezim NORMAL?
Od nuly do 50% rozbeh motoru a kolektiv v zaporu (treba -2º) a od pulky nahoru normalni prubeh pro vis a pak prepnout na IDLE 1pro let?
Nebo celej profil se zapornym kolektivem a krivka plynu od volnobehu po otacky shodne s IDLE 1 a pak jeste na zemi prepnout na letovej?
Prijde mi vhodnejsi ta prvni verze, ale nejsem si tim vubec jist.
Jinak moc dekuji obema za rady.
Martin

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: pát 25.10.2013 22:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Od nuly do 50% rozbeh motoru a kolektiv v zaporu (treba -2º) a od pulky nahoru normalni prubeh pro vis a pak prepnout na IDLE 1pro let?

Ano, presne tak.
Doporucuji si nastavit Throttle cut na mzikovy vypinac. Nestane se ti ze ho zapomenes a budes startovat motor. Hold jak jsi zvykly. Letove rezimy si rozhod na dva vypinace. Normal + Idle1 a Idle 2 pripadne + Idle3 na druhy. Aby se ti nestalo pri prepinani letovych rezimu dolu, ze si omylem zapnes Normal.
Cela sekvence pak bude Hold - nastartovat motor, odnest na plochu. Knipl kolektivu dolu, prepnout z Hold na Normal - roztocit. Prepnout na Idle1 - odstartovat. Pak pouzivat uz jen prepinac Idle 1, 2, 3 (pokud to chces mit). Pri pristani ten samy prepinac odcvakat dolu na Idle1 - pristat a podrzet Throttle cut. Nebo pristavat s Holdem. To je na tobe.
Je dobre mit kolektiv v 50ti% drahy kniplu stejne u Normalu i Idle1 ( tedy nulu ). Nestane se ti, ze by se heli necekane odlepila ze zeme. Mezi rezimy je dobre mit zpozdeni aby motor nemenil otacky skokove. V krivku pro let si nastav do strmeho "V". Treba neco jako 100-90-60-90-100 pro Idle2. Pak se nebude mit motor tendenci pretacet v sestupech a zaroven bude mit malinko predstih aby se stihnul roztocit jeste nez prijde zatizeni od kolektivu. Idle 1,2,3 bude mit kolektiv porad stejny -100 - +100 predpokladam.
Taky uz vzpominam jak jsem to mel nastavene. Uz je to par let co jsem nastavoval a lital spalovaky.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz