Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: pát 11.10.2013 15:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
My na to, že tam to je v kostce. Přečtení dvou-tří stránek A4 snad není žádný problém.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: pát 11.10.2013 15:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.12.2012
Příspěvky: 318
Bydliště: Bánovce nad Bebravou
Precitat este ako tak, ale spravne pochopit to uz da zabrat :wink: .

_________________
RC glider Fling
MiniCorado
Daidalos 230


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: pát 11.10.2013 15:42 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
BKSL píše:
Precitat este ako tak, ale spravne pochopit to uz da zabrat :wink: .


Jenže když ti někdo odpoví na vytrženou část, tak to za dvě hodiny zapomeneš. Ale když si dáš půl hodiny na zamyšlení nad těmi obrázky, tak se ti to složí do celku s logickým smyslem a budeš si toho pamatovat mnohem víc a na celý život.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: pát 11.10.2013 17:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
BKSL píše:
To je moc citania, preto pisem sem aby mi to niekto zhrnul v kocke, na to predsa forum je, clovek pomaha cloveku :-).

V podstate ma napadlo ze menit profil kridla z idealneho profilu je blbost - vznikaju vacsie straty energie lietadla vzhladom na vytvorenie nevhodneho prudenia okolo klapiek.
Preto ma napadlo menit tazisko v lietadle podla toho ako sa meni vietor.
Bateria bude na voziku na malych kolajnicach pozdlzne v trupe. Vozik bude posuvany servom.

Ked bude treba letiet proti vetru tak sa nezmeni idealny profil kridla ale zmeni sa tazisko posunom baterie po voziku napred tak ze bude tazky model na predok.
Pri vetre odzadu to bude opacne.

Tymto sa vyhneme energetickym stratam na klapkach (flaperon) a v kazdom vetre dosiahneme idealnu klzavost.
Co vy na to ?


K té rychlosti. Maximální klouzavost je bod na poláře. Takže z toho je jasné, že max. klouzavosti to dosahuje jen při jediné hodnotě rychlosti
Bod nejmenšího opadání leží v jiném místě poláry( mírně vlevo, na menší rychlosti).
"Ideální profil" je takový, kdy je v tomto případě flaperon v nule. To ale neznamená, že je to ideální nastavení pro každou letovou fázi.
Flaperon mírně nahoru umožní dosažení vyšší rychlosti při jen mírném zhoršení klouzavosti = používá se to na přeskok a ve fázi hodu a stoupání.
Flaperon mírně dolů je nastavení do termiky. Zase je opadání a klouzavost o něco horší, ale rychlost je menší a umožní to točit na menším poloměru. Výsledkem je lepší využití stoupáku.
Posun těžiště tohle řeší větším zhoršením parametrů, nehledě na to, že pro další snížení rychlosti je to nepoužitelné. Nelze posunovat těžiště více dozadu, než je poloha na minimálním úhlu seřízení a maximálním výkonu. Tam pomůže jedině to kladné nastavení odtokové hrany.
Tak jsem to zestručnil a podal asi tak, že jestli si to přečte ing. Lněnička, tak to s ním flákne :wink:

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: pát 11.10.2013 18:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.8.2011
Příspěvky: 450
Blog: Zobrazit blog (1)
Jirko Maliku,
venku začalo dost pršet, v dílně mám rekonstruované "prkno", které bych měl zítra dokončit, nějak jsem se zamotal do dvousedadlového kluzáku o rozpětí 16,5m a klouzavosti asi 32, ale co je nejhorší, že mi došel kvalitní kvasný nápoj z vinné révy.
Proč vy se kluci, kteří jste tak krásně "zahákováni" do letectví občas nesejdete a nedáte několikahodinovou řeč o tom, o čem se vám zdá a co byste chtěli dokázat. Vždyť vás to neustálé diskutování musí stát dost času i námahy.
Povídání, od stolu v nějaké příjemné místnosti, na tomto fóru je prospěšné mnoha nadšencům letectví, ale jakékoliv setkání v tváři v tvář je mnohem přínosnější.
Ale možná jsem ze staré školky a tak to taky berte.
Teď se blíží podzim a zima a možná, že by to stálo za úvahu.
J.Lněnička


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: pát 11.10.2013 19:44 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 101
BKSL píše:
To je moc citania, preto pisem sem aby mi to niekto zhrnul v kocke, na to predsa forum je, clovek pomaha cloveku :-).

V podstate ma napadlo ze menit profil kridla z idealneho profilu je blbost - vznikaju vacsie straty energie lietadla vzhladom na vytvorenie nevhodneho prudenia okolo klapiek.
Preto ma napadlo menit tazisko v lietadle podla toho ako sa meni vietor.
Bateria bude na voziku na malych kolajnicach pozdlzne v trupe. Vozik bude posuvany servom.

Ked bude treba letiet proti vetru tak sa nezmeni idealny profil kridla ale zmeni sa tazisko posunom baterie po voziku napred tak ze bude tazky model na predok.
Pri vetre odzadu to bude opacne.

Tymto sa vyhneme energetickym stratam na klapkach (flaperon) a v kazdom vetre dosiahneme idealnu klzavost.
Co vy na to ?



Ale to už bylo "vynalezeno", jako už mnoho věcí.....
Mrkni sem:
http://www.gliderpilot.org/US-SoaringDiamondAnniversary
Asi "uprostřed" je zmínka o Ray Gimmey, který ve svém Nimbusu 2 měnil polohu těžiště přečerpáváním rtuti, ale měl to nějak jinak než ty, t.zn. na přeskok čerpal rtuť dozadu a pro kroužení přečerpával dopředu.....
Tak to ještě nějak "domysli"... :)
Sorry...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: pát 11.10.2013 19:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.12.2012
Příspěvky: 318
Bydliště: Bánovce nad Bebravou
JMalik píše:
Posun těžiště tohle řeší větším zhoršením parametrů, ...


Podla mna zmenou taziska dosiahnem mensie energeticke straty napr. pri lete v protivetre ako ked zmenim profil prostrednictvom odtokovej hrany.

Příloha:
straty.jpg
straty.jpg
[ 100.58 KiB | Zobrazeno 1719 krát ]


_________________
RC glider Fling
MiniCorado
Daidalos 230


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: pát 11.10.2013 20:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.12.2012
Příspěvky: 318
Bydliště: Bánovce nad Bebravou
Ortut je hmotnost naviac. Dobre lietadlo nesmie mat ziadnu pasivnu hmotnost naviac.
Ak treba dosiahnut vyssiu rychlost - prenikavost, tak treba prerobit design lietadla a znizit jeho aerodynamicky odpor.

_________________
RC glider Fling
MiniCorado
Daidalos 230


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: pát 11.10.2013 20:18 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10798
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
Hmotnost navic... a vodni zatez ve skutecnych vetronich je co?

A hlavne si myslim, ze bys mel nejdriv trochu nastudovat teorii, nez zacnes spekulovat o tom, ze posun teziste je lepsi nez zmena zakriveni profilu.
Takhle by ses totiz mohl nechte zaradit do komunity "silenych vizionaru"....

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: pát 11.10.2013 20:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.12.2012
Příspěvky: 318
Bydliště: Bánovce nad Bebravou
Hmotnost naviac sa dava do lietadiel len preto aby kompenzovala inu nedokonalost lietadla.

Otazka je co myslis pod zakrivenim profilu ?
Ci len nieco velmi jemne ako napr. prehnutie celeho kridla v polovici s minimalnym uhlom alebo vytocenie relativne malej klapky s uhlom niekolko desiatok stupnov.

Zakladom minimalnych energetickych strat je aby laminarne prudenie okolo kridla nikdy neprechadzalo do turbulentneho prudenia.

_________________
RC glider Fling
MiniCorado
Daidalos 230


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: pát 11.10.2013 21:55 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.5.2011
Příspěvky: 57
Bydliště: Modřice
to "BKSL"
Ty tady řešíš nějaký zbytečný hmoty v letadle a desetiny/setiny procent na odporu při vychýlení flaperonu do jiné polohy (nehledě na to, že v této oblasti Re to proudění je bůh ví jaký, jenom ne to teoretický) a dal by si do éra servo navíc + jakýsi kolejnice = zbytečná hmota! Takový systém by byl akorát poruchový, přidal bys zbytečný gramy navíc, ale hlavně bys beztak byl dole dřív než kdokoliv bez takovýho systému. Chci vidět jak řídíš takový systém během letu a vyhodnocuješ tu aktuální správnou polohu těžiště... Nestíhal bys seřizovat těžiště a smysluplně řídit. Když sedíš v éru a cítíš to na zadku, tak je to trochu něco jinýho než takle na dálku, ne?
Nic proti úvahám mimo zaběhnuté koleje, taky rád fantazíruju :-) Ale často je lepší věci zjednodušovat a ne naopak...

JirkaB


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: pát 11.10.2013 22:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
Lněnička píše:
Jirko Maliku,............. J.Lněnička

pane Lněnička,
všem tady tykám, Vám budu s dovolením vždy vykat.
V žádném případě tady nemůžeme diskutovat aerodynamické záležitosti na úrovni Vašich znalostí.
Ale asi se nesejdeme se na základech jak to pojmout. Já propaguji Etu, Vy by jste to určitě o půl metru ( o tři :wink: ) z každého konce uříznul. V Příbrami vznikl Star 96 - špičkový stroj a i dnes má konkurence co dělat, aby to potřela.
Velmi rád bych se s Vámi setkal a prodebatoval to. Pokud zvážíte svůj čas, rád se dostavím kamkoliv.

PS ( Květa Lněničková a Simča Lněničková je jen shoda jmen , nebo příbuzenský vztah? - do SZ)

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: pát 11.10.2013 23:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.12.2012
Příspěvky: 318
Bydliště: Bánovce nad Bebravou
bukin pri bezmotorovom lete treba hladat kazde percento. Tym sa tie lietadla od seba lisia :-).

Nehovorim ze by to bolo jednoduche ovladat ale od zeme vidis v ktorom smere ti lietadlo najmenej napreduje pri nezmenenych vychylkach ovladacich prvkov. V tom smere bude logicky protivietor.

Ano, kolajnice so servom by vazili par gramov. Tuto hmotnost by som ale usetril na flaperonoch ktore by tam neboli a namiesto nich by bola iba klasicka odtokova lista bez serv v kridle.

Turbuletne prudenie znacne zohrieva vzduch. Na toto zohriatie pohybom potrebujes nejaku energiu.
Tuto energiu dava nechtiac lietadlo svojim nevhodnym tvarom.

Ked sa neda efektivne bezstratovo menit profil kridla (idealny pripad) tak je lepsie jemne natacat cele kridlo zmenou taziska ako "lamat" len jeho malu cast - flaperon.

_________________
RC glider Fling
MiniCorado
Daidalos 230


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: pát 11.10.2013 23:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
BKSL píše:
........Ked sa neda efektivne bezstratovo menit profil kridla (idealny pripad) tak je lepsie jemne natacat cele kridlo zmenou taziska ako "lamat" len jeho malu cast - flaperon.


Nemáš pravdu.
Je výhodnější "lámat" jeho profil. Kdyby tomu tak nebylo, tak ty třicetimetrové orchideje s klouzákem hodně přes 60 to tak řeší. :wink:

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: sob 12.10.2013 0:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.12.2012
Příspěvky: 318
Bydliště: Bánovce nad Bebravou
JMalik píše:
třicetimetrové orchideje

Co su to za lietadla ? Daj prosim ta nejaky popis, odkaz.

_________________
RC glider Fling
MiniCorado
Daidalos 230


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz