Pravidla fóra
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC. Díky
Autor |
Zpráva |
Zba
|
Napsal: ned 06.10.2013 12:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.6.2011 Příspěvky: 1453
|
Ahoj.Tak jsem přemýšlel, čím se zabývat v zimě a kromě stavby 2m bellancy nebo vlastního EDF mě nic nenapadlo. Tak jsem dnes začal hledat, kdo a jak stavil vlastní EDF model a většinou jsem nic moc nenašel. Vždy to skončí rozdělaným projektem, nebo tím, že to nelétá. Moje představa je asi tato : Nejraději bych si chtěl postavit F-16, ale kvůli složitým tvarům se jí musím vzdát. Docela jednoduché tvary mi přijdou u L-39, L-159, nebo bae hawk. A když jsem koukal, jak vypadá stavebnice L-159 od LM model, tak jsem si řekl, že to přece musím zbládnout i sám. Odporová pila je to nejmenší a polyše se mi tu válí taky dost. Moje představa je tedy takováto: rozpětí do cca do 900m a pohon cca 64mm dmychadlo. A tady je ta nejdůležitější otázka, kde sehnat plány a podklady?Mohli by to být prozatím jéhokoliv modelu, abych si prošel, co a jak.A je tu někdo, kdo si něco takového úspěšně ubastlil?Díky
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Ticcino
|
Napsal: ned 06.10.2013 15:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
Ahoj, pokud bys měl zájem a nechtěl si to bastlit sám, tak bych mohl postoupit F-14 Playboy, 2x EDF, křídlo s proměnnou geometrií, materiál asi EPS (na EPP to nevypadá) http://www.modelmania.cz/index.php?page ... M3XzE4NA==Je to sestavené tak na 50%. Serva, motory, regulátory, všechno mám. Detaily bych upřesnil v případě zájmu. Koupil jsem to letadlo asi před dvěma lety, protože se mi strašně líbilo. Pak nebyl čas na kompletaci a teď jsem ve stavu, že lítám něco úplně jiného.
|
|
Nahoru |
|
|
Zba
|
Napsal: ned 06.10.2013 15:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.6.2011 Příspěvky: 1453
|
Ahoj, díky za nabídku, ale právěže chci bastlit sám, aybch se zabavil. Tyhle kupovaný éra vypadají a létají moc hezky do první větší rány. Pak to můžeš vyhodit. Proto si to chci udělat bytelné, olaminované atd.
|
|
Nahoru |
|
|
Wirda
|
Napsal: ned 06.10.2013 18:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.8.2011 Příspěvky: 445 Bydliště: Černovice u Tábora Obrázky: 2
|
Potom je otázka,jestli to bytelné a olaminované ta 64mm rourka zvládne. Vyděl bych to s letovkou cca 800g,max 1kg,aby si s tím pohrála slušně. Záleží taky co tam bude za srdíčko,motor a kolik článků mu bude dopřáno.
_________________ Přístroj, který je pod proudem, vypadá stejně jako ten, který není, jen je jiný na dotek. :D
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: ned 06.10.2013 18:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Zba píše: ......Tyhle kupovaný éra vypadají a létají moc hezky do první větší rány. Pak to můžeš vyhodit. Proto si to chci udělat bytelné, olaminované atd. Jeden tady od nás to taky tak staví - bytelné, olaminované, vyztužené. Na ránu je to úplně jedno, zboří se to, i kdyby to bylo okované. Létat s tím "bytelným" moc nejde Na rány to nestav. Hlavně u těch větších žíní je úplně jedno jak to bylo zkonstruované, je to tak do igelitky a do popelnice. Když to postavíš přiměřeně tuhé, odolné na běžné letové namáhání a lehké, tak se mnoha těm ránám vyhneš, protože to bude hlavně řiditelné.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
petrcorrado
|
Napsal: ned 06.10.2013 18:51 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 20.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
|
jj. úplně přesně řečeno. Muselo by to být s titanu aby se to nerozbilo - což jaksi komplikuje tu otřepanou záležitost s plošným zatížením...
_________________ therccustomjets.cz customwings.cz
|
|
Nahoru |
|
|
2952
|
Napsal: ned 06.10.2013 19:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 1732 Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
|
Pokud nepoužiješ pořádné EDF ale nějakou čínu, budeš mít problémy , aby to vůbec letělo. Musí to být lehké, těžké jsou baterie...aby to vůbec vydrželo aspoň 5 minut ve vzduchu. EDF za 20 dolarů vůbec neber... A zapomeň na to, že nějaké letadlo je nerozbitné-to je jen reklamní slogan prodejců...
|
|
Nahoru |
|
|
Zba
|
Napsal: ned 06.10.2013 19:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.6.2011 Příspěvky: 1453
|
Klídek, však taky nejsem žádný začátečník a nechci letadlo které přežije čenichovku z 60m, ale přijde mi jako dobrý nápad vyřezat si letadlo, než kupovat ty křehounký hračky vyfouknutý tak, aby se ušetřilo co nejvíce pěny=peněz. Však to chci udělat podobně, jako lm model a 30gramů navíc, že je to zespodu olaminované ušetřím třeba na podvozku. Našel jsem nějaké plány na L-39 a L-159, tak uvidím, na koho padne má volba.
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: ned 06.10.2013 23:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
Viděl jsem v provozu Twistera od MPX. Chodilo to na pohodu. Pokud to vyrobíš v podobném duchu, nebude problém. Inspiraci bych hledal třeba u Polaris /návod na RC Groups/. Sice je vrtulovej, ale určitě by to šlo přizpůsobit. PS: Kdyby měl někdo jiný zájem o F-14, tak je stále k dispozici
|
|
Nahoru |
|
|
Mar
|
Napsal: úte 15.10.2013 17:44 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 101 Bydliště: Jablonec nad Nisou, Liberec
|
Pokud chceš, aby mělo letadlo tak kolem 1 kg, volil bych radši 70mm EDF, 64mm má co dělat i se třičtvrtěkilovým érem. Ono to sice také létá, ale výkonu není nazbyt. Na lehčí letadlo se mi k té 64 EDF osvědčil regl min. 40A, baterky 3S kolem 2000 mAh aspoň 30C. Lítá to pak okolo 8 minut. Jsou to však hodně povrchní informace.
_________________ F/A-18 Hornet, Extra 300, AX-1, JAK 55 SP
|
|
Nahoru |
|
|
Vasa
|
Napsal: úte 15.10.2013 21:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.3.2010 Příspěvky: 399 Bydliště: Praha
|
Mar píše: Pokud chceš, aby mělo letadlo tak kolem 1 kg, volil bych radši 70mm EDF, 64mm má co dělat i se třičtvrtěkilovým érem. Ono to sice také létá, ale výkonu není nazbyt. Na lehčí letadlo se mi k té 64 EDF osvědčil regl min. 40A, baterky 3S kolem 2000 mAh aspoň 30C. Lítá to pak okolo 8 minut. Jsou to však hodně povrchní informace. pokud létáš na 3S 2000mAh se 64mm edf a létáš osm minut tak se nedivím že máš problém se třičtvrtěkilovým érem to máš tah tak max. 350g ne? To je samozřejmě špatně. Funkčnost edf 64 beru tak od 750g tahu na 3S. EDF64 si poradí bez problémů s mnohem těžším modelem. Například prototypová L-159 1/10 vážila 1,9kg a na 65 na 6S chodila naprosto super s přemety přes celou oblohu. Takže radit někomu že 64edf zvládne maximalně 750g těžké letadlo je trochu mimo.
|
|
Nahoru |
|
|
Mar
|
Napsal: stř 16.10.2013 8:56 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 101 Bydliště: Jablonec nad Nisou, Liberec
|
Beru to z vlastní zkušenosti a s dmychadlem, které je za lidový peníz, ne něco nadupané. Nikomu neradím, ani nikoho nikam netlačím, jen jsem napsal svou story, nic víc. Asi jsem měl spíš napsat, dmychadlo 64 OK, ale nacpi tam nadupanej motor aspoň s 6S LIPO. Spokojen? Moje letadlo (F/A-18) má 620g a tah dmychadla je 480g, taky zvládne hodně, ale občas by to chtělo trochu víc. Můj názor, nikomu to nevnucuju, prosím nekritizujte!!!
_________________ F/A-18 Hornet, Extra 300, AX-1, JAK 55 SP
|
|
Nahoru |
|
|
Vasa
|
Napsal: stř 16.10.2013 11:00 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.3.2010 Příspěvky: 399 Bydliště: Praha
|
Mar píše: Beru to z vlastní zkušenosti a s dmychadlem, které je za lidový peníz, ne něco nadupané. Nikomu neradím, ani nikoho nikam netlačím, jen jsem napsal svou story, nic víc. Asi jsem měl spíš napsat, dmychadlo 64 OK, ale nacpi tam nadupanej motor aspoň s 6S LIPO. Spokojen? ono tak nejde ani dmychadlo, jenom o vhodnou kombinaci motoru, edf je jedno jestli 64-65mm funguje naprosto v pohodě na 3S a nemusí mít více článků. Všechno podle toho co dotyčný od toho chce. např. mega 16-15-2 na 3S je s tahem někde kolem 750g a 40A, a tato kombinace naprosto bez problému zvládne model více jak kilo těžký model. A rozhodně se nejedná o na dupanou verzi za nějaký velký peníze. Prostě použitelnost edf 65 beru na 3S od 750g tahu, pokud by mělo mít míň tak je lepší použít edf o menším průměru. Jenom prostě kombinace 64edf na 3S 2000mah s dobou letu 8 minut je špatně, to je tak pro letadlo kolem 500g, a stíhačka to nebude. Podle toho co ty jsi napsal, tak edf 64 je dobré tak max. pro model do 750g, protože výkonu není nazbyt a to není pravda a na to jsem reagoval
|
|
Nahoru |
|
|
Mar
|
Napsal: stř 16.10.2013 16:54 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 101 Bydliště: Jablonec nad Nisou, Liberec
|
No jo, ale když budu chtít, aby mělo EDF 64 tah min. 750g, tak to abych tam na oplátku zase nacpal aspoň čtyřtisícovky (3S) baterky, abych si trochu zalítal, jinak mi to po třech minutách zvadne a honem s tím na zem. Pak už to ale nebude mít 600g, ale skoro to kilo. Navíc celej svět je nasycenej setama, kde s tím ten, kdo si chce jen poletovat nic neudělá. A má půlkilový letadlo většinou s 64mm EDF. Mně u tý setovky F-18 hned první rok vyhořely postupně všechny komponenty jen proto, že jsem tam dal silnější baterky (pův. 1350 3S 15C, nyní 2200 3S 30C), tak jsem pak vyměnil i regl (pův. 25A, nyní 40A) a s tím i dmychadlo s motorem. Vím, že to není žádnej zázrak, ale jsem rád, že už to další 3 roky lítá docela obstojně, baterky se nežhaví, jako předtím a regl i motor se také nehřejí. A vím, že tyhle "běžný" dmychadla s motory HK nebo Turnigy a jím podobné víc nedají, proto jsem napsal, že 64-ka s třičtvrtěkilovým letadlem má co dělat. Zeptám se: pokud použiju třeba tohle obyč dmychadlo a chci od něj větší tah, je to vůbec možný? Stačí ho třeba víc točit, aby bylo výkonnější? Použít třeba místo 3S baterky 4S? Kolik tak otáček snese 64 EDF, aniž by se konce lopatek dotkly rychlosti zvuku? Jsem rád, že si takhle píšeme, protože mne tohle všechno strašně zajímá, ale bohužel nemám v okolí nikoho, s kým bych tohle všechno sdílel. Ale už jsme asi trochu mimo původní téma "jak postavit edf model".
_________________ F/A-18 Hornet, Extra 300, AX-1, JAK 55 SP
|
|
Nahoru |
|
|
petsild
|
Napsal: stř 16.10.2013 18:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.3.2010 Příspěvky: 673 Bydliště: Praha 10
|
Přesně jak tady Vašek píše EDF s 64mm na 3S má tah krásných 760g což je super pro model Jetu do 1kg. Mám L-39 edf jednotka je Vasafan 65 s Megou 16/15/2 a létá to skvěle s kapacitou aku 2200mAh vydržím lehce přes 4min, určitě šlo řešit větší lipol kolem 2700, ta by mohla mít ještě slušnou hmotnost.
_________________ http://petsild.rajce.idnes.cz T-Rex450Pro,MCPXBL,P-51,Pulse1600,F-16,L-39Vasafan 65,Xeno,BF-109 DX7
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|