Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 29.09.2013 20:06 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Před pár týdny jsem zahájil na mojí maličkost poměrně ambiciózní plán stavby Caproni Ca.3 v měřítku 1:10. Plánky mám bohužel jen v malém měřítku, k tomu tuna fotodokumentace několika muzejních exemplářů i špičkových maket (vesměs bohužel nelétající mini makety) postahované z webu. No nic.. když už si dám práci s polomaketou tak ať má alespoň 2 metry (v tomto případě 2.2), 2 křídla, 3 směrovky, 3 motory, deset kol a tunu drátů.. 8) Kamuflážně se mi moc líbí: http://www.wingsofwar.org/forums/downloads/ca3_taramelli_5ka.jpg

Zadání je zhruba takové, že bych chtěl aby výsledkem byl velmi pomalu a majestátně (a doufám oproti originálu stabilně) vzduchem plující stroj. V kombinované konstrukci z EPP desek balsy a překližky se doufám dostanu na letovou hmotnost 2,2-2,5 kg což by mělo dát nízké plošné zatížení kolem 25 gramů na dm2 (originál měl tuším skoro tři tuny při rozpětí 22m).

První problém se kterým si nevím moc rady je úhel seřízení/nastavení obou křídel s VOP - nejlepší zkušenost mám zatím s cca 3 stupňovým seřízením z FunCuba. Z plánku to ale u Ca.3 vypadá skoro na 5 stupňů a to se mi zdá hrozně mooooooc, ale jiný plánek Caudronu G4 vypadá dokonce na 6 stupňů (!!!). Profil je samozřejmě WW1 - štíhlý a klenutý, něco jako MVA 342. Můžete někdo přispět radou? Dát tam 4 stupně a modlit se???

PS. Případné plánky od A3 a větší jsou vítány.. Díky.

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 29.09.2013 21:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2011
Příspěvky: 713
Bydliště: Ružindol,SK
Obrázky: 9
aspoň troškou napomožem http://www.pluska.sk/regiony/zapadne-sl ... anika.html bolo vyrobene v Trenčíne ako replika :wink:

_________________
Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2013 18:24 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2008
Příspěvky: 304
Bydliště: Otrokovice, Kroměříž
U tak velkého letadla můžeš nechat 3stupně, ale u malých se mi taky spíš osvědčil větší úhel nábehu, souvisí to asi s plošným zatížením. Prostě potřebuješ víc vztlaku, tak větší úhel, ale taky to nesmíš přehnat. I tak lítáš blízko kritického úhlu náběhu.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2013 20:08 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2013
Příspěvky: 209
ať má alespoň 2 metry (v tomto případě 2.2), V kombinované konstrukci z EPP desek balsy a překližky se doufám dostanu na letovou hmotnost 2,2-2,5 kg což by mělo dát nízké plošné zatížení kolem 25 gramů na dm2

Nebude to velmi lahke? 25g/dm2 pri tomto rozmere?

Toto mas? Je tam 6 vykresov.

http://freercplans.com/img3878.search.htm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2013 20:34 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2011
Příspěvky: 173
Bydliště: SR
Toto som spáchal cez zimu,v lete na to nemám čas, lietam.
Je to v mierke 1 ku 10.


Přílohy:
DSC04032.JPG
DSC04032.JPG
[ 63.87 KiB | Zobrazeno 4789 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2013 23:06 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Mirak: Dík.

Ještě zkusím někoho s podobným érem, znám někoho kdo má G4 Caudron, ale taky se spíš kloním k něčemu mezi 3-4 stupněmi, těch 5-6 je fakt moc, asi dáno tím že ty éra byly v originále asi dost těžký (?). Zbytek se snad užene výškovkou..

RC pilot Jan:

Jo, díky tyhle mám. Stáhnul jsem snad všechno co vypadlo zadarmo z Google. K váze - no uvidíme, možná jsem příliš velký optimista. EPP asi potáhnu ještě tenkým japanem vycachtaným v čaji abych se zbavil struktury a získal barvu plátna.. Pod to namaluju fixou žebrování. To ještě nějakou váhu přidá. Ale divil bych se kdybych dosáhl 3 kg. Až dodělám křídlo budu chytřejší a hodím sem nějaký foto.

Michal 1PA:

Hezká klasika. Já se chtěl vyhnout klasickému žebrování neb na to nejsem dobře dílensky vybavený. To bude zajímavý jak dopadneme oba s váhou.. Tož na jaře můžeme vytvořit údernou letku ??. :D Mám připravených pár fint jako kola z O kroužků (sehnal jsem správný rozměr na přední i zadní) a figurky pilotů-střelců z kloubových plastových vojáků 1:10 kus za 1,5EUR.. 1:10 se skoro nic nedělá..

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2013 23:07 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Ingwarr : jo díky, mám co šlo o této replice sehnat. Možná se vypravím na osobní prohlídku..

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2013 23:35 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2011
Příspěvky: 173
Bydliště: SR
Toto lietadlo bolo v Pieštanoch v leteckom múzeu a tam som sa bol naň
pozrieť a mám aj pár fotiek.
Ale vychádzal som hlavne z týchto výkresovhttp://freercplans.com/img3878.search.htm .
Kolesá dávam plné, nedávam výplet.
Ak tomu uhlu nastavenia krídel, dávam 4 stupne :oops:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.10.2013 1:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Na tomhle plánku je divná poloha střeliště v centroplánu. Všude jinde je klec nad tlačným motorem. Mám pocit že to je spíš CA.2 než CA.3..

Já vycházím hlavně z: http://alternathistory.org.ua/files/180812_caproni-ca-3_05.jpg
a http://flyingmachines.ru/Images7/02-Bombers/Sheps/Caproni_Ca33.jpg

Velmi inspirativní je vlákno: http://www.greatwaraviation.com/forum/index.php/topic,3082.0.html?PHPSESSID=jdc136jmd6gso6g42rqb81glp0

Jinak jestli se nedovím něco nového, dám asi 3,5 stupně.. asi hodím výškovku na šrouby, aby to šlo štelovat.

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.10.2013 15:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2013
Příspěvky: 209
Nasiel som na nete 39 strankovu, velmi detailnu publikaciu s vykresmi aj dobovymi fotkami s nazvom CAPRONI Ca 3 By Gregory Alegi v edicii WINDSOCK DATAFILE 78. Ak ju nemas, daj vediet, poslem Ti ju cez Uschovnu. Aj ked som viac na WWII, idem si v nej polistovat, dycha z nej historia. :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.10.2013 17:02 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2011
Příspěvky: 173
Bydliště: SR
Nie nemám ale rád sa pozriem, ďakujem.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 02.10.2013 17:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2013
Příspěvky: 209
[quote="rc pilot jan"]Nasiel som na nete 39 strankovu, velmi detailnu publikaciu s vykresmi aj dobovymi fotkami s nazvom CAPRONI Ca 3 By Gregory Alegi v edicii WINDSOCK DATAFILE 78.


Kto by este mal zaujem o tu publikaciu, tu bude este 14 dni:

Odkaz na zásilku http://www.uschovna.cz/zasilka/P8WH5YNX95FCSS4P-4AG
Kód zásilky P8WH5YNX95FCSS4P-4AG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 02.10.2013 17:36 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Díky to je SUPER.. :)

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 03.10.2013 9:42 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2370
Bydliště: Ban.Bystrica
Neverim, ze sa dostanas na taku vahu(letovu) pri tej velkosti. Musim dodat , ze podla fotky aj vyzera ze hej, ale som skeptik. Potom budes lietat len v hale, alebo len raz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 03.10.2013 10:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2370
Bydliště: Ban.Bystrica
Ta publikacia je neskutocna, dik, mam co premyslat. Curtisa JN4 mam 3,4m 13kg a povedal som, ze uz nikdy viac take velke , to 1/2 hodinu skladam a 10min lietam. Ale toto by sa dalo postavit 3,5m co by sa este zmestilo do mojho auta, no je to zaujimave ,, nejake dve 20_26 ccm benziny, len dvojmotoraky nepoznam asi by bolo lepsie keby sa tocili protibezne?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz