Autor |
Zpráva |
mt_beran
|
Napsal: ned 29.09.2013 21:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
Před pár týdny jsem zahájil na mojí maličkost poměrně ambiciózní plán stavby Caproni Ca.3 v měřítku 1:10. Plánky mám bohužel jen v malém měřítku, k tomu tuna fotodokumentace několika muzejních exemplářů i špičkových maket (vesměs bohužel nelétající mini makety) postahované z webu. No nic.. když už si dám práci s polomaketou tak ať má alespoň 2 metry (v tomto případě 2.2), 2 křídla, 3 směrovky, 3 motory, deset kol a tunu drátů.. Kamuflážně se mi moc líbí: http://www.wingsofwar.org/forums/downloads/ca3_taramelli_5ka.jpgZadání je zhruba takové, že bych chtěl aby výsledkem byl velmi pomalu a majestátně (a doufám oproti originálu stabilně) vzduchem plující stroj. V kombinované konstrukci z EPP desek balsy a překližky se doufám dostanu na letovou hmotnost 2,2-2,5 kg což by mělo dát nízké plošné zatížení kolem 25 gramů na dm2 (originál měl tuším skoro tři tuny při rozpětí 22m). První problém se kterým si nevím moc rady je úhel seřízení/nastavení obou křídel s VOP - nejlepší zkušenost mám zatím s cca 3 stupňovým seřízením z FunCuba. Z plánku to ale u Ca.3 vypadá skoro na 5 stupňů a to se mi zdá hrozně mooooooc, ale jiný plánek Caudronu G4 vypadá dokonce na 6 stupňů (!!!). Profil je samozřejmě WW1 - štíhlý a klenutý, něco jako MVA 342. Můžete někdo přispět radou? Dát tam 4 stupně a modlit se??? PS. Případné plánky od A3 a větší jsou vítány.. Díky.
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
mirak
|
Napsal: pon 30.09.2013 19:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 22.3.2008 Příspěvky: 304 Bydliště: Otrokovice, Kroměříž
|
U tak velkého letadla můžeš nechat 3stupně, ale u malých se mi taky spíš osvědčil větší úhel nábehu, souvisí to asi s plošným zatížením. Prostě potřebuješ víc vztlaku, tak větší úhel, ale taky to nesmíš přehnat. I tak lítáš blízko kritického úhlu náběhu.
|
|
Nahoru |
|
|
rc pilot jan
|
Napsal: pon 30.09.2013 21:08 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.1.2013 Příspěvky: 209
|
ať má alespoň 2 metry (v tomto případě 2.2), V kombinované konstrukci z EPP desek balsy a překližky se doufám dostanu na letovou hmotnost 2,2-2,5 kg což by mělo dát nízké plošné zatížení kolem 25 gramů na dm2 Nebude to velmi lahke? 25g/dm2 pri tomto rozmere? Toto mas? Je tam 6 vykresov. http://freercplans.com/img3878.search.htm
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: úte 01.10.2013 0:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
Mirak: Dík. Ještě zkusím někoho s podobným érem, znám někoho kdo má G4 Caudron, ale taky se spíš kloním k něčemu mezi 3-4 stupněmi, těch 5-6 je fakt moc, asi dáno tím že ty éra byly v originále asi dost těžký (?). Zbytek se snad užene výškovkou.. RC pilot Jan: Jo, díky tyhle mám. Stáhnul jsem snad všechno co vypadlo zadarmo z Google. K váze - no uvidíme, možná jsem příliš velký optimista. EPP asi potáhnu ještě tenkým japanem vycachtaným v čaji abych se zbavil struktury a získal barvu plátna.. Pod to namaluju fixou žebrování. To ještě nějakou váhu přidá. Ale divil bych se kdybych dosáhl 3 kg. Až dodělám křídlo budu chytřejší a hodím sem nějaký foto. Michal 1PA: Hezká klasika. Já se chtěl vyhnout klasickému žebrování neb na to nejsem dobře dílensky vybavený. To bude zajímavý jak dopadneme oba s váhou.. Tož na jaře můžeme vytvořit údernou letku ??. Mám připravených pár fint jako kola z O kroužků (sehnal jsem správný rozměr na přední i zadní) a figurky pilotů-střelců z kloubových plastových vojáků 1:10 kus za 1,5EUR.. 1:10 se skoro nic nedělá..
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: úte 01.10.2013 0:07 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
Ingwarr : jo díky, mám co šlo o této replice sehnat. Možná se vypravím na osobní prohlídku..
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
Michal1PA
|
Napsal: úte 01.10.2013 0:35 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.1.2011 Příspěvky: 173 Bydliště: SR
|
Toto lietadlo bolo v Pieštanoch v leteckom múzeu a tam som sa bol naň pozrieť a mám aj pár fotiek. Ale vychádzal som hlavne z týchto výkresov http://freercplans.com/img3878.search.htm . Kolesá dávam plné, nedávam výplet. Ak tomu uhlu nastavenia krídel, dávam 4 stupne
|
|
Nahoru |
|
|
Michal1PA
|
Napsal: úte 01.10.2013 18:02 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.1.2011 Příspěvky: 173 Bydliště: SR
|
Nie nemám ale rád sa pozriem, ďakujem.
|
|
Nahoru |
|
|
rc pilot jan
|
Napsal: stř 02.10.2013 18:00 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.1.2013 Příspěvky: 209
|
[quote="rc pilot jan"]Nasiel som na nete 39 strankovu, velmi detailnu publikaciu s vykresmi aj dobovymi fotkami s nazvom CAPRONI Ca 3 By Gregory Alegi v edicii WINDSOCK DATAFILE 78. Kto by este mal zaujem o tu publikaciu, tu bude este 14 dni: Odkaz na zásilku http://www.uschovna.cz/zasilka/P8WH5YNX95FCSS4P-4AGKód zásilky P8WH5YNX95FCSS4P-4AG
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: stř 02.10.2013 18:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
Díky to je SUPER..
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: čtv 03.10.2013 10:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
Neverim, ze sa dostanas na taku vahu(letovu) pri tej velkosti. Musim dodat , ze podla fotky aj vyzera ze hej, ale som skeptik. Potom budes lietat len v hale, alebo len raz
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: čtv 03.10.2013 11:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
Ta publikacia je neskutocna, dik, mam co premyslat. Curtisa JN4 mam 3,4m 13kg a povedal som, ze uz nikdy viac take velke , to 1/2 hodinu skladam a 10min lietam. Ale toto by sa dalo postavit 3,5m co by sa este zmestilo do mojho auta, no je to zaujimave ,, nejake dve 20_26 ccm benziny, len dvojmotoraky nepoznam asi by bolo lepsie keby sa tocili protibezne?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|