Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 13.09.2013 14:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.11.2008
Příspěvky: 1548
Bydliště: Hrachovište
Ahoj,

rád by som sa podelil pár fotkami o dar, ktorý som dostal a zároveň poprosil o pomoc pri výbere elektropohonu a serv. V našom okolí už od 80 rokov jeden pán lietal vrtulníky, ktoré si sám staval od piky. S vrtulníkmi sekol pred pár rokmi a nedávno mi daroval posledný kúsok, ktorý mu ostal, lepšie povedané presná kópia Schluter Champion trieda 700 s malými tech. vylepšeniami podľa jeho slov. Vrtulník je komplet jeho práca v nástrojárni z roku 1990 snád až na tie kolečká. Pohon bol cez odstredivú spojku na spalovák cca 1,5 kW pri pracovných otáčkach 12-14000 / min. Letová váha cca 4,5 kg. Dostal som k tomu listy + vyvažovák, frézu na výrobu pádiel a maketový trup Bell Ranger.

Chcel by som Vás poprosiť o návrh elektro pohonu, predpokladané aku pre pohon je 6S. Bohužiaľ vrtulník je z dávnych dôb, takže sa mi nedarilo googliť konverziu na elektro. Samozrejme sa s tým nechystám lietať, to nechám na autora, ktorý mi taktiež je nápomocný pri ostatnom osádzaní. Vrtulníku ostáva dorobiť tiahla pre zmenu uhla nábehu na ocasnej vrtuli + domček na servá.

Dík a tu sú fotky.


Přílohy:
DSC_0185.jpg
DSC_0185.jpg
[ 74.91 KiB | Zobrazeno 1915 krát ]

DSC_0186.jpg
DSC_0186.jpg
[ 54.42 KiB | Zobrazeno 1915 krát ]

DSC_0187.jpg
DSC_0187.jpg
[ 62.33 KiB | Zobrazeno 1915 krát ]

DSC_0188.jpg
DSC_0188.jpg
[ 68.06 KiB | Zobrazeno 1915 krát ]


_________________
F-86 Sabre EDF 92mm, Parkzone Typhoon, Haikong Spitfire, Zero
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 13.09.2013 14:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.11.2008
Příspěvky: 1548
Bydliště: Hrachovište
a ešte foto


Přílohy:
DSC_0191.jpg
DSC_0191.jpg
[ 44.59 KiB | Zobrazeno 1913 krát ]

DSC_0192.jpg
DSC_0192.jpg
[ 68.18 KiB | Zobrazeno 1913 krát ]

DSC_0193.jpg
DSC_0193.jpg
[ 53.99 KiB | Zobrazeno 1913 krát ]

DSC_0194.jpg
DSC_0194.jpg
[ 68.02 KiB | Zobrazeno 1913 krát ]


_________________
F-86 Sabre EDF 92mm, Parkzone Typhoon, Haikong Spitfire, Zero
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.09.2013 16:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Těch 6s bude málo. Použij 10-12s. a motor se dá doporučit až po rozhodnutí, jaké bude napětí baterky. Převodový poměr znáš a KV motoru si snadno spočítáš sám. Serva třeba Futaby 9452. Bude na tom hodně práce a na lítání to moc není. Tím ale neříkám, že to nepoletí. Pokud to chce stavitel z nostalgie rozlétat tak to je naprosto pochopitelné, ale na pravidelné provozování je to škoda práce a peněz. To spíš postavit to někam a kochat se. :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.09.2013 18:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.11.2008
Příspěvky: 1548
Bydliště: Hrachovište
Troll píše:
Těch 6s bude málo. Použij 10-12s. a motor se dá doporučit až po rozhodnutí, jaké bude napětí baterky. Převodový poměr znáš a KV motoru si snadno spočítáš sám. Serva třeba Futaby 9452. Bude na tom hodně práce a na lítání to moc není. Tím ale neříkám, že to nepoletí. Pokud to chce stavitel z nostalgie rozlétat tak to je naprosto pochopitelné, ale na pravidelné provozování je to škoda práce a peněz. To spíš postavit to někam a kochat se. :)


No nejak som zabudol, že to ide cez prevod, takže 12S. Prevod je myslím 1:10. Z čoho usudzuješ, že to moc na lietanie nie je? Pán s tým lietal roky, je pravda, že sa vyzná a každý náhradný diel si vyrobil sám.

_________________
F-86 Sabre EDF 92mm, Parkzone Typhoon, Haikong Spitfire, Zero


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.09.2013 19:42 
Mazák
Mazák

Registrován: 19.8.2007
Příspěvky: 8426
Jasne ze to bude litat, uplne v pohode. Verim tomu ze kvalita materialu bude jiste velmi dobra. Spis bych se primlouval za pohon spalovakem :D ale tak elektrika bude jednodussi. Na takovee to normalni poletovani to bude fajn. Nak


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.09.2013 8:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
googie píše:
Z čoho usudzuješ, že to moc na lietanie nie je? Pán s tým lietal roky, je pravda, že sa vyzná a každý náhradný diel si vyrobil sám.

Právě proto, co jsi napsal sám. Pokud s tím něco škrábneš, všechno si budeš muset vyrobit sám. A taky vrtulníky o dvě generace novější jsou s letovými vlastnostmi už o kousek dále. Já bych si na nějaké pravidelné létání pořídil něco novějšího na co bez obtíží seženeš ND . Když to nebudeš moc trápit, budeš mít i za dvacet let krásný letuschopný muzeální kousek. Pokud s tím budeš pravidelně létat, tak to do pěti let vyhodíš.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.09.2013 9:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.11.2008
Příspěvky: 1548
Bydliště: Hrachovište
Celkový zámer je vzhľadom na zamýšlaný trup občasné maketové polietanie, žiadne intenzívné 3D. Celé som to zvážil a telo heli s listami bez pohonu teraz váži 1800g + 700g maketový trup.

_________________
F-86 Sabre EDF 92mm, Parkzone Typhoon, Haikong Spitfire, Zero


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.09.2013 16:00 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.3.2008
Příspěvky: 42
Bydliště: Nymburk
Ohledně elektropohonu se podívaj sem http://www.helibaby.de/de/index.htm ,třeba ti to pomůže.Mám kopii tohohle vrtulníku ve verzi se spalovacím motorem, pak sem vložím foto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.09.2013 20:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.11.2008
Příspěvky: 1548
Bydliště: Hrachovište
zamek píše:
Ohledně elektropohonu se podívaj sem http://www.helibaby.de/de/index.htm ,třeba ti to pomůže.Mám kopii tohohle vrtulníku ve verzi se spalovacím motorem, pak sem vložím foto.


Dikes moc, pomohlo. Fotky by boli super, akurát riešim ako a kam uchytiť servá, či mám robiť ten dvojpodlažný domček ako mal originál, alebo uchytiť servá priamo ku kostre.

_________________
F-86 Sabre EDF 92mm, Parkzone Typhoon, Haikong Spitfire, Zero


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.09.2013 20:04 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.3.2008
Příspěvky: 42
Bydliště: Nymburk
Kopie Helibaby


Přílohy:
DSCF1002.JPG
DSCF1002.JPG
[ 81.34 KiB | Zobrazeno 1477 krát ]

DSCF1006.JPG
DSCF1006.JPG
[ 58.75 KiB | Zobrazeno 1477 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.09.2013 20:15 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.3.2008
Příspěvky: 42
Bydliště: Nymburk
Ještě nějaké fotky


Přílohy:
DSCF1010.JPG
DSCF1010.JPG
[ 91.27 KiB | Zobrazeno 1470 krát ]

DSCF1011.JPG
DSCF1011.JPG
[ 90.6 KiB | Zobrazeno 1470 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.09.2013 22:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.11.2008
Příspěvky: 1548
Bydliště: Hrachovište
Tú hlavu máš dosť očesanú, kedy to naposledy lietalo? Dik za fotky.

_________________
F-86 Sabre EDF 92mm, Parkzone Typhoon, Haikong Spitfire, Zero


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.09.2013 7:07 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.3.2008
Příspěvky: 42
Bydliště: Nymburk
Hlava očesena neni, to tak bylo,řídí se to změnou otáček motoru.Kdy to lítalo to nevím, dostal jsem to od jednoho pána v igelitový tašce ,tak to dávám pomalu do kupy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.09.2013 9:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2010
Příspěvky: 1313
Bydliště: Praha Barrandov
V týhle velikosti se to řídí změnou otáček motoru? To tedy vidím poprvé, elektro pohon se naopak každý snaží létat s konstantními otáčkami, vlastně takhle velká heli bez kolektivu je opravdu ojedinělý případ. Já bych do toho nešel může to být docela nebezpečný, když vidím to vodítko táhla ke gripu, tak by mělo být z obou stran a ne jen z jedný ne? Asi to bude krapet nevyvážený.

_________________
Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.09.2013 11:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
První použitelné RC vrtulníky byli obvykle na desítku motor, neměli kolektiv a ani gyro na vrtulku.Serva měly poloviční sílu i rychlost jako dnešní. Motory běhaly na palivo bez nitra. Létalo to. A bude to létat i dnes. Ale nic moc svezení.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz