Autor |
Zpráva |
pepin
|
Napsal: úte 20.08.2013 19:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
Já ti pro inspiraci popíšu pruběh mého prvního aerovleku se zalétaným Habichtem--vlekaře jsem poprosil, aby stoupal v klidu a normálně, že nevím, co se bude dít, že je to muj první aerovlek v životě, model se rozjel, zvednul, v klidu jsem ho držel za vlečnou a pak to přišlo, chtěl mi ukázat, jak se mnou vystřelí nahoru, model se okamžitě rozkýval ze strany na stranu, po pár kmitech mi bylo jasné, že ho nesrovnám, než jsem ale stihnul našmatat přepínač háčku, tak jsem měl urvaná křídla, naštěstí zustali viset kolmo vzhuru a ten první zlom křídel je součástí trupu, tak jsem model potlačil kolmo k zemi a těsně nad zemí podrovnal a sednul na asfalt jak do peřiny, vyměnil jsem zlomené spojky křídel, ale vlekat jsem se od něj už nenechal tenkrát to bylo chybou špatně voleného umístění vlečného háčku, kuli motoru jsem dal háček na spodek trupu, ale vzhledem ke krátkému čumáku a vysokému trupu byl blízko těžišti, takže jakmile vzal u vlečné za plyn, model se začal vzpínat a klátit se jak drak ve větru. pokud tedy nemáš žádné zkušenosti s vlekáním a jde navíc o nezalétaný model, už vzhledem k malé velikosti bych volil spíš zálet na svahu při větru okolo 5ms a s možností přistát dole pod svahem na volném prostranství, pokud přecijenom zvolíš aerovlek, určitě si navol vypínací háček na plynovou páku, já tenkrát v tom stresu ten vypínač který mi přišel šikovně po ruce nemohl zaboha našmatat a vlál jsem za nim, dokud se nepřetrhla šnura.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
petrs2010
|
Napsal: úte 20.08.2013 20:03 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.9.2009 Příspěvky: 162
|
pepin píše: Já ti pro inspiraci popíšu pruběh mého prvního aerovleku se zalétaným Habichtem--vlekaře jsem poprosil, aby stoupal v klidu a normálně, že nevím, co se bude dít, že je to muj první aerovlek v životě, model se rozjel, zvednul, v klidu jsem ho držel za vlečnou a pak to přišlo, chtěl mi ukázat, jak se mnou vystřelí nahoru, model se okamžitě rozkýval ze strany na stranu, po pár kmitech mi bylo jasné, že ho nesrovnám, než jsem ale stihnul našmatat přepínač háčku, tak jsem měl urvaná křídla, naštěstí zustali viset kolmo vzhuru a ten první zlom křídel je součástí trupu, tak jsem model potlačil kolmo k zemi a těsně nad zemí podrovnal a sednul na asfalt jak do peřiny, vyměnil jsem zlomené spojky křídel, ale vlekat jsem se od něj už nenechal tenkrát to bylo chybou špatně voleného umístění vlečného háčku, kuli motoru jsem dal háček na spodek trupu, ale vzhledem ke krátkému čumáku a vysokému trupu byl blízko těžišti, takže jakmile vzal u vlečné za plyn, model se začal vzpínat a klátit se jak drak ve větru. pokud tedy nemáš žádné zkušenosti s vlekáním a jde navíc o nezalétaný model, už vzhledem k malé velikosti bych volil spíš zálet na svahu při větru okolo 5ms a s možností přistát dole pod svahem na volném prostranství, pokud přecijenom zvolíš aerovlek, určitě si navol vypínací háček na plynovou páku, já tenkrát v tom stresu ten vypínač který mi přišel šikovně po ruce nemohl zaboha našmatat a vlál jsem za nim, dokud se nepřetrhla šnura. Nestraš ho . Není to tak hrozné. Když jsme s vleky začínali, měl vlekař i vlekaný u sebe pomocníka s prstem na vypínači vlečného háčku. Děláme to při záletu nových letadel i teď. Při krizovce pomocník vypne a je to.
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: úte 20.08.2013 20:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Kiwira píše: ............. - dovaž to na těžiště podle plánku - nastav si diferenciaci na křidélka cca 50% (100% nahoru, 50% dolů) - na zálet obě křidélka LEHCE přizvedni nahoru ( stačí cca 2mmm, ne víc) - zkontroluj si výchylky, hlavně křidélek a výškovky aby byly dostatečné, ale ne extrémně velké - jestli si nastavuješ expa, nastav to lehce zatím aspoň na výškovku (stačí cca 30%) - poprvé to neházej sám, pozvi si k tomu osvědčeného vrhače, který to dokáže hodit v horizontu s rozběhem dostatečně razantně a nestrhne to nikam Než to dáš za aerovlek, tak to takhle zaklouzej, protože to není velké , hmotné a jde to v pohodě hodit. Klidně s tím vylezte na ten 3m vysoký hrb, pokud se tam dá rozběhnout. Měj obě ruce na knyplech a buď připravený okamžitě zasáhnout výškovkou. Pokud to vrhač správně hodí, tak určitě nebude pořeba zásah směrovkou a na křidélka to reaguje pomalu, budeš mít dost času opravit náklon. Na tu výškovku pozor, pokud nebudeš přiměřeně reagovat, tak to ztratí rychlost a upadne, případně to zaryješ. (Teď při těch pokusech ti to padá na stranu jen kvůli ztrátě rychlosti)
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: úte 20.08.2013 21:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
A nemá ten Orlík na fotkách v rcalbu příšerně velký vzepětí? Píše že tam má křidýlka, tak i proto je tohle zbytečně moc, to musí bejt přestabilizovaný, vzpomínám že jsem kdysi měl éro s podobným vzepětím a po odhodu mávalo křídly extrémně zleva doprava. Sice jsem to elektromotorem vytáhl nahoru do bezpečný výšky, ale hned v první zatáčce jsem spadnul do spirály až do země. První let byl tak zároveň poslední.
|
|
Nahoru |
|
|
STROHUR
|
Napsal: úte 20.08.2013 21:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.1.2012 Příspěvky: 730
|
Určitě bych to zalétal s někým zkušenějším vrhnutím z kopečku. Vzepětí mi připadá také zbytečně velké , porovnával jsem to s fotkou modelu Orlíka krerý létá perfektně ,tam má vzepětí poloviční. Z váhy modelu bych neměl strach, u mého Pionýra sice vyšla váha ok ale pevnost trupu je v špatná.
|
|
Nahoru |
|
|
Kiwira
|
Napsal: stř 21.08.2013 8:17 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.1.2012 Příspěvky: 465 Bydliště: Havířov Obrázky: 28
|
pepin píše: pokud přeci jenom zvolíš aerovlek, určitě si navol vypínací háček na plynovou páku, já tenkrát v tom stresu ten vypínač který mi přišel šikovně po ruce nemohl zaboha našmatat a vlál jsem za nim, dokud se nepřetrhla šnura. Vypínací háček mám na plynové páce . Zkusím vyčkat správný směr větru a hodit ho z kopce , ten " náš " kopec nemá příliš velký úklon a tak pokud by Orlík letěl , spíše by jen kopíroval svah. Vzepětí má můj Orlík asi trochu větší, ale nemyslím si, že by to bylo na závadu. Když jsem se před dvěma roky vrátil k modelařině , koupil jsem si set ASW 17 od Pelikána , hned jak jsem nacvakl křídla ASW na trup - bylo mi jasné , že bude problém ... skoro žádné vzepětí.. a taky byl !!! Vyřešil jsem to rozříznutím spojovací trubky křídel a vsunutím ocelové kulatiny do té trubky, kulatina byla mírně ohnutá a tím vniklo vzepětí křídel. ASW byl od té chvíle úplně jiný- stabilní a hodný. ( Je mi známo , že příliš velké vzepětí vyvolává stranové kmity, můj Orlík má jako spojku křídel ocelovou kulatinu průměr 10 mm - lidově " taženku " a tu lze popřípadě trochu narovnat. Já osobně dávám přednost stabilnějším větroňům) Mirek
_________________ Hrom do vrtule !!
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: stř 21.08.2013 10:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
Kiwira píše: Vzepětí má můj Orlík asi trochu větší, ale nemyslím si, že by to bylo na závadu. jde o to, co po něm budeš chtít, já jsem koupil jako polotovar malou kompozitovou maketu akrobatického Salta, podle ukosu na trupu a fotek výrobce jsem udělal malé vzepětí, bez směrovky to v podstatě nešlo na malých rychlostech vubec řídit,na zádech to nešlo udržet, výkruty byl problém--strašně tupé na křidélka, pomalu se nakláněl a nakonec se rychle přehoupnul, pomohlo až předělání křídla bez vzepětí a rázem se z toho stal poslušný model. pokud od toho chceš polétání jako s V2, tak to větší vzepětí vadit možná nebude, ale asi se neobejdeš bez mixu směrovky do křidélek, nebo to řídit stále směrovkou.žádnou výhodu u křidélkového era s velkým vzepětím bych ale nečekal.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: stř 21.08.2013 16:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
pepin píše: jde o to, co po něm budeš chtít, já jsem koupil jako polotovar malou kompozitovou maketu akrobatického Salta, podle ukosu na trupu a fotek výrobce jsem udělal malé vzepětí, bez směrovky to v podstatě nešlo na malých rychlostech vubec řídit,na zádech to nešlo udržet, výkruty byl problém--strašně tupé na křidélka, pomalu se nakláněl a nakonec se rychle přehoupnul, pomohlo až předělání křídla bez vzepětí a rázem se z toho stal poslušný model.
pokud od toho chceš polétání jako s V2, tak to větší vzepětí vadit možná nebude, ale asi se neobejdeš bez mixu směrovky do křidélek, nebo to řídit stále směrovkou.žádnou výhodu u křidélkového era s velkým vzepětím bych ale nečekal.
Vacsie vzopatie urobi z Orlika stabilny vetron s tupsimi reakciami na kridelka a s mozno o percento mensim vykonom v termike. Ziadne mixy netreba. Od toho su kniple a hlava.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: stř 21.08.2013 17:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
LV píše: [ pokud od toho chceš polétání jako s V2, tak to větší vzepětí vadit možná nebude, ale asi se neobejdeš bez mixu směrovky do křidélek, nebo to řídit stále směrovkou.žádnou výhodu u křidélkového era s velkým vzepětím bych ale nečekal. Vacsie vzopatie urobi z Orlika stabilny vetron s tupsimi reakciami na kridelka a s mozno o percento mensim vykonom v termike. Ziadne mixy netreba. Od toho su kniple a hlava.[/quote] Laco, to že mě,tobě, nebo komukoli jinému nedělá problém řídit model jak směrovkou, tak křidélky nezávisle ještě neznamená, že to nemuže dělat problémy nikomu jinému. vždy raději počítáím s horší variantou, než bych přehršle hýřil optimismem. kdyby mu nedělalo problém řízení křidélky a zvlášt směrovkou, těžko by zvětšoval vzepětí--spíš by ho naopak zmenšil.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: stř 21.08.2013 18:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
pepin píše: Laco, to že mě,tobě, nebo komukoli jinému nedělá problém řídit model jak směrovkou, tak křidélky nezávisle ještě neznamená, že to nemuže dělat problémy nikomu jinému.
Mňa len vždy naštartuje rada "použi mix". Ja radím aj začiatočníkovi použi hlavu a až ak to nepôjde, tak potom mix.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: stř 21.08.2013 18:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
LV píše: Ja radím aj začiatočníkovi použi hlavu a až ak to nepôjde, tak potom mix. zbytečný se hádat, on se nějak zařídí a nějak to dopadne, vubec nevím kdo to je, kolik má roku, kolik má nalétáno, s čím a jak, jen vím, že zvětšování vzepětí nedělají piloti s ambicemi zručně upáčkovat model a podporování--neboj, ono to pujde , to zvládneš jim v reálu nikdy nepomohlo. tahal jsem dřív kluky na svah, vždy to vymysleli tak, aby\ s tím nakonec třískli, asi to nejde někoho naučit létat pouze vlídným slovem a radou jak létat a řídit.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: stř 21.08.2013 18:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
pepin píše: vubec nevím kdo to je, kolik má roku, kolik má nalétáno, s čím a jak.... Je zhruba v mojom veku a podľa počtu účastí (zatiaľ ako divák) na moravských vetroňárskych akciách ho to "chytilo" a časom to aj "upáčkuje"
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: stř 21.08.2013 18:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
pepin píše: ...s tím nakonec třískli... A to je to čo pilota modelov posunie ďalej a zopár aj na "koniec" Bez havárií to nejde. Kto nerozbíja, lieta pod svoje možnosti. Ja osobne som "upáčkoval" do večných lovíšť určite cez 50 modelov
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: stř 21.08.2013 18:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
LV píše: to já určitě mín, ale bez lepení a oprav jsem se létat nenaučil a nemyslím si, že stačí někomu své zkušenosti předat ustně, musí si ty chyby a špatná rozhodnutí také vyžrat sám.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|