Autor |
Zpráva |
martijn
|
Napsal: pát 12.07.2013 9:15 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.4.2003 Příspěvky: 297 Bydliště: Vysočina, Nové Město na Moravě
|
Brzdy: klapky 65mm nahoru a výškovka 2mm natáhnout
Tak to skutečně máš?
_________________ https://sites.google.com/site/martinzvysociny/
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Golfista
|
Napsal: pát 12.07.2013 9:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Koukal jsem jak tele, když jsem brzdil co to dělá, ale takto to letí, teda spíš klesá rovně dolů.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: sob 13.07.2013 23:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Protože mechanické namáhání a taky možné poškození při přistání je méně pravděpodobné, když jdou klapky nahoru. Další důvod je, že konstrukčně je větší výchylka nahoru a tím taky účinnost brzd, než dolů. Netvrdím, že takto je to správně, ale funguje mi to zatím docela dobře.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
lakotamm
|
Napsal: ned 14.07.2013 7:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.8.2007 Příspěvky: 2366 Bydliště: Liptovský Peter
|
Ako ti to reaguje pri kolmom zostupe?
Ak s tým nemáš problém pristáť do ruky (kde ja klapky potrebujem) tak je to OK.
_________________ Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: ned 14.07.2013 8:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Reaguje to celkem slušně. Do ruky není problém s klapkama ani bez nich.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: ned 14.07.2013 8:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Golfista píše: Protože mechanické namáhání a taky možné poškození při přistání je méně pravděpodobné, když jdou klapky nahoru. Další důvod je, že konstrukčně je větší výchylka nahoru a tím taky účinnost brzd, než dolů. Netvrdím, že takto je to správně, ale funguje mi to zatím docela dobře. Když vyklápíš ten flaperon dolů, tak zakřivuješ profil, vztlakuje to a letí to s poměrně malým opadáním velmi pomalu dopředu. Pokud potřebuješ výrazně klesat, tak potlačuješ dál výškovkou. Na plně vyklopeném flaperonu to potom sestupuje hodně strmě a na malé rychlosti. (Kompenzace do výškovky (mix) je na "potlačeno") Jestliže vyklopíš flaperon pro bzždění nahoru, tak při malém vyklopení napřed zvyšuješ rychlost, při zvětšující se výchylce to potom brzdí pro ztrátu vztlaku a současně brzdí ta velká výchylka flaperonu. Víc než o letu se potom dá mluvit o pádu. (Kompenzace do výškovky (mix) je na "nataženo"). Ve výsledku to nakonec brzdí v obou konfiguracích. Při té volbě flaperon nahoru se ti bude ale velmi špatně přistávat do ruky, hlavně pokud to bude turbulentní, silnější vítr.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: čtv 02.01.2014 11:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Postupem času jsem brzdy předělal. Mají sice podstatně nižší účinnost (menší výchylky), ale je to v pohodě. Po celé výchylce brždění letí rovně, ani se to nehne, jenom plynule zpomaluje. Tak jsem si to představoval. Překvapilo mě ale, že ani v zimě v teplotě od 0 do 5-ti stupňů celsia, bez jakýchkoli úprav táhel to letí jako v létě a bez trimování. (nelétal jsem s ní celé měsíce, až teď na silvestra) Mám tam nějaké obyčejné (nejlevnější) šňůry z rybářských potřeb 0,25mm.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
davelbc
|
Napsal: pát 03.01.2014 13:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2010 Příspěvky: 479 Bydliště: liberec Obrázky: 0
|
to golfista: Máš to moc pěkně postavené!!! Ať ti éro dělá radost a to pokud možno co nejdéle! To víš, ty rybářský šňůry už nejsou co bejvaly. Už i ti "pingpongáči" co to motaj vědí jak na to.... a Dynema jim už není tak neznámý pojem.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: pon 07.04.2014 13:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Tyhle serva se mi líbí. Cena je někde jinde a proto se zeptám, jestli je někdo nepoužívá. Mají sílu i rychlost a jsou malé a lehké. Co víc si přát. Máte je někdo v "Káčku"? Nechci vědět jesli jsou dobré, nebo kvalitní, to už z fotek vypadá že jsou. Jenom mě zajímá, jestli je tady taky používáte a co si o nich myslíte. http://shop.jpmodels.net/product/serva/ ... -ds65k/283
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
martijn
|
Napsal: pon 07.04.2014 14:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.4.2003 Příspěvky: 297 Bydliště: Vysočina, Nové Město na Moravě
|
Dobré a kvalitní jsou. Bylo by smutné, aby za ty prachy nebyly Na soutěžích jich je vidět docela dost. Třeba pro Brko od Jardy Čermáka to je do křídla pro jeho nízký profil nejlepší volba a máme je tam asi všichni, co Brka létáme. Já je mám na křidélkách u dvou Brk letos druhým rokem, jsem spokojený. Snad jen v zimě se trochu rozjíždějí, doma v teple seřízený model musím venku dotrimovat. Ale to je myslím normální.
_________________ https://sites.google.com/site/martinzvysociny/
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|