RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

FPV Fusion
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=96&t=85371
Stránka 1 z 2

Autor:  Vasa [ sob 05.01.2019 22:32 ]
Předmět příspěvku:  FPV Fusion

Rupert White z anglie, osadil model Fusion Prop (kompozitová obdoba Funjetu) FPV
dnes už letěl 427km/h

zde odkaz na videa, poslední video je z modelu



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Přílohy:
49394437_10214364183881576_583932174332329984_n.jpg
49394437_10214364183881576_583932174332329984_n.jpg
[ 24.15 KiB | Zobrazeno 4760 krát ]

48428276_10214253900084550_3593007277184909312_o.jpg
48428276_10214253900084550_3593007277184909312_o.jpg
[ 97.82 KiB | Zobrazeno 4760 krát ]

48380269_10214253926445209_5152218480241541120_o.jpg
48380269_10214253926445209_5152218480241541120_o.jpg
[ 51.48 KiB | Zobrazeno 4760 krát ]

42692962_10213670836068314_882468861381705728_o.jpg
42692962_10213670836068314_882468861381705728_o.jpg
[ 41.65 KiB | Zobrazeno 4760 krát ]

47578603_10214145348850837_7505174622107598848_n.jpg
47578603_10214145348850837_7505174622107598848_n.jpg
[ 86.18 KiB | Zobrazeno 4760 krát ]


Autor:  graup15 [ ned 06.01.2019 11:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: FPV Fusion

To je pecka...
A právě výhoda FPV..má větší prostor to pořádně rozjet.
Super!!!

Autor:  dudaj [ ned 06.01.2019 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: FPV Fusion

graup15 píše:
To je pecka...
A právě výhoda FPV..má větší prostor to pořádně rozjet.
Super!!!


No, ale pokud mu na pár vteřin vypadne , nebo se zazrní obraz, tak může běžet pro nový éro . To je zas nevýhoda.
Přeci jenom je to už docela vysoká rychlost a z dosahu brýlí vylítne velmi snadno :D . Orientace v prostoru , kde se nachází je taky docela náročná při těchto rychlostech. Odvaha se mu nedá upřít. Kdo lítá FPV určitě ví, o čem mluvím.

Autor:  REX [ ned 06.01.2019 20:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: FPV Fusion

A ty další dva kusy jsou připraveny na turbínu? Dvě tam jsou tak asi jo.... Jsem zvědavej kolik to udělá s nima?!

Autor:  Šnek23 [ pon 07.01.2019 10:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: FPV Fusion

kde se to dá sehnat? vypadá to luxusně :D

Autor:  dudaj [ pon 07.01.2019 11:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: FPV Fusion

Šnek23 píše:
kde se to dá sehnat? vypadá to luxusně :D


Nejlíp u Vaška přeci :D

http://www.vasamodel-eshop.cz/e/modely-3/jety-19/

Autor:  gul halmhat [ úte 08.01.2019 16:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: FPV Fusion

dudaj píše:

No, ale pokud mu na pár vteřin vypadne , nebo se zazrní obraz, tak může běžet pro nový éro . To je zas nevýhoda.
Přeci jenom je to už docela vysoká rychlost a z dosahu brýlí vylítne velmi snadno :D . Orientace v prostoru , kde se nachází je taky docela náročná při těchto rychlostech. Odvaha se mu nedá upřít. Kdo lítá FPV určitě ví, o čem mluvím.


Otazkou je proc by mu to melo vypadavat nebo zrnit. I bezne dostupny system je schopen na vsesmerovych antenach dosahnout stabilni prenos obrazu na 3-5km podle sily zasumeni pozadi - tzn. ca 40 - 50 sekund stabilniho obrazu vsemi smery (mimo pruletu ciste nad hlavou - k nemuz ale neni duvod). Nemyslim si tedy, ze pro tento uctyhodny vykon je omezujici prenos obrazu ci rizeni. Nejvetsi problem s kterym je treba se pri techto rychlostech popasovat je boj proti limitu rychlosti zvuku na koncich vrtulovych listu.

GH

Autor:  dudaj [ úte 08.01.2019 17:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: FPV Fusion

gul halmhat píše:


při těchto rychlostech prolétne 120 m/s . To znamená 10 vteřin přes kilometr , stoupání , otočka - mezi polma, kde vše vypadá podobně. Zašumění může být i rušením. Kdo si to nezkusí, nepochopí . Je to dost rozdíl proti rychlostem koptéry, která se dá navíc ve vzduchu "přibrzdit". Taky prostředí z pohledu ze země vypadá dost jinak, než ze shora. Pokud nejsou orientační body - stromy, kraj lesa, budovy , tak je to taky horší.

Rychlost zvuku na koncích vrtule při těchto rychlostech zdaleka nehrozí :D . Na to stačí trochu násobilky .
Spíš jde o pevnost vrtule na roztržení . Ty síly jsou už dost vysoké.

Autor:  gul halmhat [ úte 08.01.2019 19:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: FPV Fusion

dudaj píše:

při těchto rychlostech prolétne 120 m/s . To znamená 10 vteřin přes kilometr , stoupání , otočka - mezi polma, kde vše vypadá podobně. Zašumění může být i rušením. Kdo si to nezkusí, nepochopí . Je to dost rozdíl proti rychlostem koptéry, která se dá navíc ve vzduchu "přibrzdit". Taky prostředí z pohledu ze země vypadá dost jinak, než ze shora. Pokud nejsou orientační body - stromy, kraj lesa, budovy , tak je to taky horší.

Rychlost zvuku na koncích vrtule při těchto rychlostech zdaleka nehrozí :D . Na to stačí trochu násobilky .
Spíš jde o pevnost vrtule na roztržení . Ty síly jsou už dost vysoké.


... letam FPV par let tak myslim ze mam predstavu o tom, jak se da orientovat ze vzduchu krz chatrny PAL na 1,2GHz (a s kopterou toho moc nenalitam)... a muzu ze zkusenosti rict ze orientace pri FPV letu i v rychlostech pres 200km/h neni az takovy problem pokud letas tam kde to znas a mas nauceny a naplanovany dostatecny orientacni body - typicky liniovky - hrany lesa, silnice, koleje - stejne jako na videu - frci presne po hrane dvou poli... misto bude znat dost dobre, lita tam uz nakej ten patek - loni v lednu spachal 413km/h na stejnem miste s Goblinem ... na druhou stranu svihat to takhle tesne pri zemi je fakt mazec protoze detaily na zemi svistej uz pekelne rychle :-)

... nevim jak byla myslena nasobilka ale pokud se nad nejakym pohonem ktery se dostane k podobnym rychlostem trochu zamyslime - treba kombinace 4S a ACn 16/25/1 ti vrtuli 4,7x4,7 bude motat necelych 53 tisic - a konec listu vrtule je lehce pod 1200 km/h... a to jsi na rychlosti obdobne jakou letel omegooliebird. Roztrzeni vrtule v techto otackach je samozrejme riziko, na druhou stranu tuhost a setrvacne sily budou u mensi vrtule hrat trochu do karet oproti 6.5x6.5 kterou pouzil White ;-)

p.s. jsem zvedavej jak dlouho tahle diskuse vydrzi nez ji nekdo zarizne s tim ze pri tyhle rychlosti se da litat jen na brejle a ze je to ilegalni a kdo takovyhle nepravosti pacha mel by byt slovy klasika "zavren na dozivoti az do konce zivota... a ztrate veskereho majetku" :-D :-D :-D

Autor:  dudaj [ úte 08.01.2019 19:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: FPV Fusion

gul halmhat píše:
.. nevim jak byla myslena nasobilka ale pokud se nad nejakym pohonem ktery se dostane k podobnym rychlostem trochu zamyslime - treba kombinace 4S a ACn 16/25/1 ti vrtuli 4,7x4,7 bude motat necelych 53 tisic - a konec listu vrtule je lehce pod 1200 km/h... a to jsi na rychlosti obdobne jakou letel omegooliebird.



Máš pravdu :oops:
Nějak jsem se v tý jednoduchý násobilce utnul.
Což ale znamená, že pokud se měl na tu rychlost dostat, tu obvodovou rychlost zvuku musel překročit a docela dost.
Jestli teda dobře počítám, 6,5/6,5 vrtule , 43794 ot/min je 1340 Km/h obvodová rychlost konce vrtule. A to je na stoupání odpovídající maximální rychlosti, ale ona by měla točit víc na dosažení tý rychlosti.

Autor:  TomasC [ úte 08.01.2019 23:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: FPV Fusion

dudaj píše:
A to je na stoupání odpovídající maximální rychlosti, ale ona by měla točit víc na dosažení tý rychlosti.

Když je dobře aerodynamicky navržený model, tak je skluz vrtule (ten tvůj rozdíl ..) jen 3%.

Autor:  gul halmhat [ stř 09.01.2019 10:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: FPV Fusion

dudaj píše:
Máš pravdu :oops:
Nějak jsem se v tý jednoduchý násobilce utnul.
Což ale znamená, že pokud se měl na tu rychlost dostat, tu obvodovou rychlost zvuku musel překročit a docela dost.
Jestli teda dobře počítám, 6,5/6,5 vrtule , 43794 ot/min je 1340 Km/h obvodová rychlost konce vrtule. A to je na stoupání odpovídající maximální rychlosti, ale ona by měla točit víc na dosažení tý rychlosti.


Zadna krec ;-) ... na 1340 km/h a 43 tisic se otacky nedostanou, protoze i 65C 3Ah ti pri odberu pres 160A poklesne na necelych dvacet voltu... takze v realu se vrtule bude jen na ca 36 tisicich a spicka vrtule bude ca. 1140Km/h... coz je porad dost.. ale plus minus stejny jako vyse zminena rychla mega s 4,7x4,7. Pokud by rychlost zvuku prelez, po vzniku prvni razovy vlny na nebo za listem je s pohonem amen ;-)

GH

Autor:  dudaj [ stř 09.01.2019 12:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: FPV Fusion

gul halmhat píše:

Zadna krec ;-) ... na 1340 km/h a 43 tisic se otacky nedostanou, protoze i 65C 3Ah ti pri odberu pres 160A poklesne na necelych dvacet voltu... takze v realu se vrtule bude jen na ca 36 tisicich a spicka vrtule bude ca. 1140Km/h... coz je porad dost..

GH


Jasně , to vím, ale jak se pak dostane na tu rychlost, když stoupání vrtule bude odpovídat 350 Km/h a to nemluvím o ideálním 3 % skluzu , jestli jsem dobře pochopil Tomáše.
I kdyby mu do zad foukal vítr 20 m/s - což evidentně nefouká, tak jak udělá udanou rychlost 427 km/h
Mě z toho vychází reálnech 340 Km /h , nebo něco je jinak.

Autor:  gul halmhat [ stř 09.01.2019 20:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: FPV Fusion

dudaj píše:
Jasně , to vím, ale jak se pak dostane na tu rychlost, když stoupání vrtule bude odpovídat 350 Km/h a to nemluvím o ideálním 3 % skluzu , jestli jsem dobře pochopil Tomáše.
I kdyby mu do zad foukal vítr 20 m/s - což evidentně nefouká, tak jak udělá udanou rychlost 427 km/h
Mě z toho vychází reálnech 340 Km /h , nebo něco je jinak.


Taky jsem si s tim lamal hlavu protze vypoctove "selskymi pocty" mi to nevychazelo. Pes je zrejme zakopany v geometrii vrtule ktera nema po celem listu stejny stoupani. Tech psanych 4,7 palce stoupani je ve vzdalenosti 75% od stredu. Od teto vzdalenosti je stoupani mensi, smerem ke stredu vetsi a to i dost vyrazne. Predpokladam tedy ze pri extremne vysokych otackach dochazi na koncich listu ke snizovani tlaku pod listem, protoze proudeni na listu ma daleko k nekonecnemu profilu a podelna slozka je uz hodne vyrazna. U stredu vrtule s vyrazne vyssim stoupanim je podelna slozka vyrazne mensi a tim padem by se mela stredni cast vrtule s vetsim stoupanim vice podilet na dodane rychlosti. Priznam se ale ze to uz jsem na tenkym lede, protoze posledni vrtuli jsem pocital uz hoodne davno - tak pred 15-16 lety :-) Pro vypocty pohonu pouzivam hodne uzivatelsky privetivy e-Calc, ktery zrejme s temito vecmi umi v modelu pracovat, protoze vysledky ackoli neodpovidaji "selskym poctum" odpovidaji realne namerenym hodnotam primo na letadle. Nevim presne jak za techle vysokych rychlosti - zatim jsem se nedostal pres 300 ... treba se zadari napresrok... mam ted dost napilno v trochu jiny litaci oblasti :-)

Autor:  dudaj [ čtv 10.01.2019 7:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: FPV Fusion

Pravdou je , že u koupených vrtulí je stoupání spíš informační parametr, než skutečný. Ke koncům se stoupání zmenšuje , dle mne je důvod v odlehčení vrtule - ke koncům stejně vzduch má tendenci utéct ven. Důvod zvětšení stoupání ke kořenu mi zřejmý není .Snad jen vyšší pevnost u kořene. Spíš jsem se setkal s vrtulemi, které ve skutečnosti měli menší stoupání než větší po celém profilu.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/