Registrován: 21.8.2017 Příspěvky: 12 Bydliště: Dolní Jirčany
Vážení, podělte se o vaše zážitky s FPV létáním a žaludeční nevolností. Občas se tu o to někdo otře, ale jen sporadicky. Svoje vlastní zkušenosti s FPV nemám, jenom vím, že v autě nebo třeba v autobusu nemůžu příliš dlouho koukat do telefonu nebo číst knížku. Trochu mám strach, že FPV, z tohotu důvodu nebude pro mě. Díky za vaše názory a zkušenosti.
Registrován: 21.8.2017 Příspěvky: 12 Bydliště: Dolní Jirčany
Ano, pracuju na vyzkoušení. Spíš jsem měl na mysli: "Dělalo se mi špatně, ale zvyknul jsem si..." nebo "Blbě mi je, vyzkoušel jsem kde co a nic nepomohlo a asi to už to lepší nebude..."
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10767 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky:266 Blog:Zobrazit blog (3)
No je lepší si k tomu sednout a prostě si zvykneš. Když ti FPV jde, tak se prostě soustředíš na let. Stejné jako s účkem, prostě se ti hlava motat přestane.
Osobne nemam zrovna nejsilnejsi zaludek a moje zkusenost je takova ze s FatSharkama jsem v pohode. Vcetne toho ze jsem schopen pri letani v pohode stat a to i pri delani lopingu a vykrutu. Je teda fakt ze letam zatim spis pomaleji.
Ale jednou jsem zkusil boxove brejle (domaci LCD+fresnelka) a z tech se me udelalo blbe za 10s a to copter stal na stole a ani nikam neletel. Problem byl v tom ze obraz byl takovej nejakej mazlej, oci se to snazili stale doostrovat a za za 20s jsem byl na srot.
Je to hodne subjektivni - dulezite je treba to jak ma clovek daleko oci od sebe a zda to bryle umi nastavit a spousta dalsich veci. Nejlepsi je to zkusit :
- nejdriv staticky. Proste nechat jen stojici kameru a koukat do brejli. Zkusit stat, zkusit pohnout hlavou atd.... a uvidis co to bude delat. Pokud se ti bude delat blbe uz v tomdle pripade tak asi smula
- no a pak let - idealni ridit sam, v pripade nouze koukat na kolegu ale pozadat ho o pomalejsi let a predstavovat si ze ridim. Pokud se ti bude delat blbe pri nejake divocine kdyz ridi nekdo jiny tak je to normalni a neni to smeroplatny jak rika Mana.
takto letam a stojim pri tom (toto je aurora, s tyrantem o neco rychleji), jen vzdy po pristani zjistim ze mam hlavu sklonenou dolu. Netusim proc, asi je moc tezka
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7417 Bydliště: ČR Obrázky:8
Tak jak existují různé nevolnosti, existují i různé příčiny(spouštěče). Ale existují i různé návody - zkušenosti, jak nevolnost odstranit-potlačit nebo zmírnit. Jedním ze spouštěčů je dojem mozku (vyvolaný smysly), že tělu chybí pevné spojení se zemí. NEVOLNOST je jedním z průvodních znaků PÁSMOVÉ NEMOCI (JET LAG). Jedno z doporučení jak se projevů NEMOCI (včetně nevolnosti) zbavit je "... technika se v angličtině nazývá grounding nebo earthing - bosá chůze po dlouhém letu je pro tělo restart..." " ...ultimate cure for jet lag - and it’s remarkably simple. Walking barefoot on the ground, ideally in mud, sand or earth. It’s known as “grounding” or “earthing” ... překonání jet lagu - chůze naboso getting over jat lag - grouding: walking barefoot Nemám důvod pro pásmovou nemocí, ale často jsem bez důvodů trpěl motáním hlavy (pocit kolotoč-houpačka). Pokud to jde, tak stačí pár minut chůze v ponožkách či bosky (doma na koberci nízký plyš) a potíže zmizí. Poz.: Přímo slyším radu: NECHLASTEJ.
Zacatky byly tezke, ale soustredeni na let a nasledna radost z fpv letani zadnou nevolnost nedovolila. Mam celkem slabej zaludek a treba kdyz koukam pres VR na 360 videa, tak si potom musim jit lehnout. Vydrzim tak 15 min. a jsem KO. Letam pres Fatsharky a je to OK, jen jsem musel ze zacatku sedet. Ted uz to zvladnu i ve stoje, ale proc bych to delal kdyz muzu sedet
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
Z FPV má na začátku lehký šok každý a pocit, že to s ním sekne je asi všeobecný. Jde spíš o další vývoj a tam mám pocit, že mírná většina se s tím srovná úplně beze zbytku a je v pohodě úplně, ze zbytku tak polovině trochu "divné" pocity zůstanou, ale dá se to vydržet. Zbylá skupinka ale problém mít opravdu může trvalejší, nemá to cenu popírat. Jde tu o ten totální rozpor v mozku mezi informacemi z očí a tím, co říká centrum rovnováhy. Zmíněný problém se čtením v autobuse je do jisté míry podobný princip, ale vlastně naopak - tam člověk vnímá pohyb, ale oči ne, zatímco u FPV ho vnímají jen oči, proto si nemyslím, že se tyto situace musí z hlediska potíží krýt.
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky:9
guchar píše:
... Nemám důvod pro pásmovou nemocí, ale často jsem bez důvodů trpěl motáním hlavy (pocit kolotoč-houpačka). Pokud to jde, tak stačí pár minut chůze v ponožkách či bosky (doma na koberci nízký plyš) a potíže zmizí. Poz.: Přímo slyším radu: NECHLASTEJ.
Ono těch nevolností a motolic může být spoustu. Motání hlavy, potom co vstaneš po dlouhém sezení/ležení, je záležitost nízkého tlaku krve a tím slabého okysličování mozku. Stačí se před postavením např. lehce rozcvičit. Pro FPV by mohl fungovat kinedryl. Z počítačových her (což je velmi podobné) vím, že vadí špatné světlo (ve hře), špatná pespektiva a roztřesený obraz.
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Když jsem si před dvěma roky zprovoznil na koptérovi fpv do helmy Quanum v2, tak ze začátku jsem měl dva problémy: 1) vidím v helmě že jsem tam a tam, přitom slyším bzučení motorů někde vpravo v dáli atd. 2) sice si dodnes užívám "pocitu pro chudé", že sedím ve vrtulníku a řídím jej, ale zároveň jsem se opravdu ze začátku bál, že se v tom zabiju když spadnu. Později už jsem se bál jen že se zabiju když mi to spadne na hlavu.
Pak je taky důležitý neztratit hlavu při ztrátě obrazu, mě se to stalo, když jsem "ve vrtulníku" po vzoru akčních filmů zaletěl ve výšce několika metrů za nějaký hustý křoví, tenkrát jsem zazmatkoval, sundal s helmu, vlastníma očima viděl v dálce jen to křoví a pak jsem si aspoň vzpomněl a přepínačem aktivoval failsafe (mám v tom nazu s gps), koptér po chvíli vystoupal nahoru, přiletěl a přistál půl metru od místa startu. To byl vyvolaný failsafe, ale před pár dny jsem se dostal do opačné situace, kdy obraz celkem ok, ale okolo 1030 metrů od místa startu jsem ztratil signál vysílače (řízení modelu), v helmě jsem viděl jak to zamrzlo a pak se to otočilo zpět a frčelo domů. Tak jsem se aspoň "vezl na palubě" jako pasažér. Dodatečně si myslím, že si za to můžu anténou vysílače vodorovně doprava, přičemž jsem ten kilometr opravdu letěl doprava a seděl k tomu bokem. Varovná hlášení na horší signál jsem už dávno vypnul, to houkalo každou chvíli, ale přitom se řídit pořád dalo a nikdy to do failsafe nespadlo.
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 1732 Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
Zkusil jsem, kamarád mi půjčil druhé brýle...letadlo řídil on... Blbě mi nebylo, ale i když letěl na pohodu, raději jsem si sednul, abych nespadl... On sám u toho sedí v křesílku...
Jak to ctu vzpominam, ze to s tim zvukem bylo hodne neprijemne. Neco jineho jsem videl a neco jineho slisel, ale uz to ani nevnimam. Vetsina kamer dnes prenasi i zvuk a brejle maji vystup na sluchatka, tak se to muze resit takhle. To byl pro me obrovsky problem, ale nejak to odeznelo samo. A taky co vim co vetsina lidi na poprve nesnasi je pohled sama na sebe za letu. Treba s kopterem, kdyz se podivate na sebe, jakoby jste byl mimo sve telo a koukal na sebe
Registrován: 6.3.2007 Příspěvky: 5413 Bydliště: Praha Obrázky:5 Blog:Zobrazit blog (3)
Také jsem s tím na začátku bojoval. - Pomůže sedět u pilotáže. - Když řídíš, tak se nedělá tolik špatně jako když jen koukaš. - Chce to přelétat, jednu baterku za druhou. - Když je nejhůř, vzít si kousek kinedrylu - Dva, tři dny a nevolnosti přejde. Zvykneš si. Někdo to má, někdo ne. Ale nevím o nikom koho by to nepešlo.
_________________ Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru