|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Mosquito
|
Napsal: pát 09.10.2015 20:33 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 14.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
No tady je vidět,že vejfuk směřuje na pravou stranu a vložka má jen tohle jedno okno.Já mám ten motor zelenej a dal bych krk za to,že má ty vejfukový okna dvě.Ale zapomněl jsem ho v práci ,tak to bohužel zjistím až v pondělí.Ale děkuju za použitelný fotky.
|
|
Nahoru |
|
 |
Mirek D
|
Napsal: pát 09.10.2015 20:54 |
|
Protřelejší uživatel
|
 |
 |
Registrován: 4.11.2008 Příspěvky: 115 Bydliště: Třebíč
|
Neplést FOK a FOX!
FOK je maďarský, detonační. Má 2 výfuky do strany - vlevo a vpravo. Pokud je na něm napsáno 15, bude to dvaapůlka (0,15 palce). Mám 2,5 - už trosku bohužel - ta měla zelený elox hlavy, unašeče vrtule a zadního víka. 1,5 ccm jsem viděl modrou, ale asi byly i jiné barvy.
FOX jsou motory z USA, jen žhavíky. Výfuk jen jeden, do strany. Popř. dodám fotky, mám i FOX .15 (což je 2,5 ccm), teď nejsem doma.
_________________ vlečná Bellanca Decathlon (65 ccm) a pár historiků, převážně se spalováky... . Jo, a taky C/L..!
|
|
Nahoru |
|
 |
Mosquito
|
Napsal: pát 09.10.2015 22:21 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 14.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
Nepleteme Fok a Fox  .Řeč je o maďarrském detoňáku Fok.Jo a Fok 15 je z několika zdrojů jedenapůlka.Měli to označený nějak jinak než podle objemu v palcích.Existoval i Fok 10 a byla to jednička.Respektive 1ccm.Jinak ta moje jedenapůlka je možná vzácnější tím,že je zelená protože většinou bývaly modré.No a jestli můžeš dodat nějaké fotky jakéhokoliv FOKu,tak budu moc rád.Dík
|
|
Nahoru |
|
 |
Mosquito
|
Napsal: pát 09.10.2015 22:40 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 14.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
Nějaký fotky jsem našel tady: http://www.rojobcn.com/technic/avion/fok15.htm. Tady ta jedenapůlka má jen jeden vejfuk doprava.Ale já si myslím že ten můj má vážně dva.Možná je ten můj motor dvaapůlka,ale podle rozměrů se mi to nezdá.Nemohl bys prosímtě oměřit pro porovnání velikosti tu svoji dvapůlku.Já ten motor zapomněl v práci a tam jdu až v pondělí.Tak pak bych ho mohl oměřit.
|
|
Nahoru |
|
 |
MPml
|
Napsal: sob 10.10.2015 9:42 |
|
Mazák
|
 |
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1128
|
Mosquito píše: Nějaký fotky jsem našel tady: http://www.rojobcn.com/technic/avion/fok15.htm. Tady ta jedenapůlka má jen jeden vejfuk doprava.Ale já si myslím že ten můj má vážně dva.Možná je ten můj motor dvaapůlka,ale podle rozměrů se mi to nezdá.Nemohl bys prosímtě oměřit pro porovnání velikosti tu svoji dvapůlku.Já ten motor zapomněl v práci a tam jdu až v pondělí.Tak pak bych ho mohl oměřit. Jednička, jedenapůlka a dvaapůlka se na první pohled pozná - velikostí Dvaapůlka je velká jako jako dvaapúlka http://www.modelenginenews.org/prod/images/fok3.jpgJinak vložky měly Foky dvoje - starší měly křížové vyplachování Ardie (dva výfuky, dva přefuky), některé poslední měly IBS (jeden výfuk, několik - tuším dva přefuky frézované přímo v stěně vložky - stejně jako Cox .15 Special Mk.II.) Vložka musí být orientovaná tak, aby přefuky u Ardie byly z prostoru setrvačníku a zadního víka - ne z roviny ojnice - protože se pak kvůli rotaci každý přefuk plní jinak a to u Ardie dělá fatální problémy. Otočení vložky u Foka je celkem typický zásah všelijakých tuničů  - obvykle si myslí, že tím, že přefuky natočí tam "kde je jako víc místa"  tomu pomůžou - výsledkem je mizerný chod a KO výbrus (se zaběhne pootočený, při vrácení do správné polohy již zaběhnutého výbrusu se pak okamžitě objeví černá smrt  ).
|
|
Nahoru |
|
 |
MPml
|
Napsal: sob 10.10.2015 9:46 |
|
Mazák
|
 |
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1128
|
|
Nahoru |
|
 |
Mosquito
|
Napsal: sob 10.10.2015 13:31 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 14.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
O.K.Moc děkuju za vysvětlení.Teď už jsem moudřejší.Až se mi podaří ten motor rozhejbat a rozebrat tak se ozvu.No a ta vložka je pootočená na 99 procent.Je jasný,že s tím ten motor takhle běhal. Protože je totálně zabetonovanej zaschlým ricinem.Je mi jasný,že jestli vložku otočím do správné polohy,tak výbrus během pár okamžiků odejde.Tak holt bude jen do vitriny,ale stejně je to krasavec.
|
|
Nahoru |
|
 |
JardaRůžička
|
Napsal: pon 12.10.2015 8:51 |
|
Mazák
|
 |
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2702 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Mosquito píše: jestli vložku otočím do správné polohy,tak výbrus během pár okamžiků odejde Až tolik bych se toho nebál. V kategorii detoňáků z techto let byla i spousta typů s obstřikovým vyplachování, (typicky Jeny a další), kde se válec do karteru šrouboval a proti pístu se neurčitě otáčel. Přesto houfně neumíraly, naopak měly celkem slušnou životnost (a že jsem s nimi vyváděl věci...  ).
|
|
Nahoru |
|
 |
Lark
|
Napsal: pon 12.10.2015 10:33 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jenže ty JENY měly tu vložku cementovanou a kalenou, nebo jen kalenou (to už nevím). Ty FOKy myslím měly vložku jen zlepšenou. Hodně záleží, v jakém stavu ten motor je. Myslím, že se to dá dobře posoudit, když vložku pootočí a opatrně to zkusí protočit. Pokud to pude volně, asi bych se toho taky tolik nebál.
|
|
Nahoru |
|
 |
Mosquito
|
Napsal: pon 12.10.2015 12:56 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 14.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
Uvidím kluci až ten motor odbetonuju od zaschlýho ricinu.Každopádně je to 1,5 ccm a ty vejfuky jsou tam dva.Ta vložka je otočená na 100 %.A abych pravdu řekl já s tím motorem moc lítat nechci.Spíš chci tu vložku dát tak jak patří a pak zkusit jestli vrčí a potom stejně půjde do vitriny.Takže o nějakou extrémní životnost vůbec nejde.Hlavně že poběží:-) .
|
|
Nahoru |
|
 |
Mosquito
|
Napsal: pát 06.11.2015 12:20 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 14.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
Tak motor jsem rozhejbal,vyčistil od zaschlého ricinu.Když jsem vyndal vložku s protipístem ,tak mě docela překvapila vrstva karbonu na pístu.Nicméně jsem karbon očistil a vložku otočil do správné polohy o 90 stupňů.Motor má poměrně slušnou kompresi.Tak jsem nelenil vyštrachal palivo D1 od pana Másla a jal se startovat.Asi na patnácté protočení motor zavrčel a za chvilku čapnul úplně.Na to zabíhací palivo běží úplně v pohodě.Možná časem ztratí kompresi díky tomu,že jsem otočil tu vložku do správné polohy.Ale to nevadí stejně je do sbírky.Takže děkuju moooc všem za rady a typy.
|
|
Nahoru |
|
 |
VTjr
|
Napsal: úte 12.09.2023 13:37 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6750 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
MPml píše: inak vložky měly Foky dvoje - starší měly křížové vyplachování Ardie (dva výfuky, dva přefuky), některé poslední měly IBS (jeden výfuk, několik - tuším dva přefuky frézované přímo v stěně vložky - stejně jako Cox .15 Special Mk.II.) Vložka musí být orientovaná tak, aby přefuky u Ardie byly z prostoru setrvačníku a zadního víka - ne z roviny ojnice - protože se pak kvůli rotaci každý přefuk plní jinak a to u Ardie dělá fatální problémy. Otočení vložky u Foka je celkem typický zásah všelijakých tuničů - obvykle si myslí, že tím, že přefuky natočí tam "kde je jako víc místa"  tomu pomůžou - výsledkem je mizerný chod a KO výbrus (se zaběhne pootočený, při vrácení do správné polohy již zaběhnutého výbrusu se pak okamžitě objeví černá smrt Jsem velmi rád, že se mi poštěstilo najít tento Váš starý příspěvek. Získal jsem totiž jeden motor FOK15, ale v rozebraném stavu. Příloha:
00_fok-15-komp.jpg [ 53.69 KiB | Zobrazeno 1046 krát ]
A dost jsem uvažoval právě nad tím v jaké poloze má být vložka správně, zda mají být do stran výfuky, nebo přefuky. Takže díky Vám jsem si to vyjasnil. Druhý problém byl v tom, že mi v té rozebrané sestavě nebyly dodány i ty 4 šroubky M 2,5 x 25 mm. Ve svých zásobách sice nějaké M2,5 mám, ale všechny jsou buď kratší nebo naopak o hodně delší. No a najednou jsem zjistil, že koupit tyto šrouby není vůbec triviální záležitost.  Obešel jsem všechny kamenné prodejny ve městě a M2,5 buď nevedou vůbec, nebo mají jen do 12 mm. Případně někde mi nabídli, že ty 25 mm mohou objednat, ale pouze celou 200 nebo i 500 kusovou krabičku za 30 až 50€. To by samozřejmě byl v případě mé potřeby jen 4ks opravdu neúměrně drahý nákup. A nakonec přišla pomoc zas od Vás, přes Tatramodel jsem si z MPjet zakoupil 2 balíčky po 4ks M2,5x30 kde sada vyšla 2,50€. Budou to sice nepůvodní s imbusovou hlavou a závitem až k hlavě, ale s tím se smířím. Pozdravuji ze Žiliny VTjr
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
 |
VTjr
|
Napsal: stř 20.09.2023 9:11 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6750 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Motor jsem nakonec uvedl do použitelného stavu. Příloha:
09_20230918_122030m.jpg [ 62.18 KiB | Zobrazeno 1028 krát ]
Dost jsem zvažoval zda pokračovat v tomto velmi starém vláknu, ale nakonec jsem se rozhodl, založit vlákno nové viewtopic.php?f=8&t=92705&p=1551046#p1551046, kde jsem uvedl podrobně postup mé opravy.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
 |
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: vkuc60 a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|