Zdarky všem pánům,pantátům,panny nevyjímaje! Tak SC25 konečně běží,jak má. Ovšem předcházel tomu vpravdě očistec,třídenní: motor do stojanu,standartní palivo(+5% ricinu navíc),klasické nastavení hl. jehly,volnoběžná ponechána v tov. nastavení. A startování,startování Až blafl a rozjel se. Kuckavě,nabohato. Seřízení na vysoké točky jsem nechal až po proběhnutí 2 nádrží. A začal jsem ladit. No bída,echtbíííída! Běh na "plný kule" silně nespolehlivej - před dotankováním nádrže "pila" , po dotankování "kuckátor" ,na hl. jehlu vpodstatě nereagující,o volnoběžné jehle raději nemluvě…Tfujtajxl, málem jsem rozšlapal a spálil výstupní "glejty" z autoprůmky i učňáku.Byť jsem motor "přesvědčil",aby fungoval alespoň v režimu "vysoké" (spíše vyšší) / "střední" otáčky,pokus o nízké a volnoběh vždy končil chcípnutím-někdy nasucho,někdy ulitím... Usoudil jsem,že ne nadarmo byl motor prodán... Zkrátka něco je špatně. A teď už mě jen zajímalo co. Potvoru jsem vyndal z držáku , že ji do šroubku rozeberu,a pokud nezjistím kde je chyba, beru flintu a jdu se oběsit do rybníka. Před tím ovšem potvoru kladivem a dynamitem rozložím na atomy… Výsledek – silně nečekaný- se dostavil. Začal jsem jehlami. Hlavní O.K. , klasika. Zato "jehla 2" -bohatosti volnoběhu a přechodů mě silně zmátla. (viz foto) Konstatoval jsem,že čínský soudruh asi zrovna musel na politické školení a tudíž ... místo jehly ponechal polotovar - válec. (Měřil jsem to cejchovaným mikrometrem na 4 bodech -fakt je to válec o průměru 0,98mm...) Takže jsem se pochválil,kterak jsem odhalil trubl... a v duchu bádal,kdeže funkční jehlu schrastím... Nicméně jsem konstatoval,že když už jsem v té rozborce,tak budu pokračovat. Tedy co se karbecu týče - jinde jsem problém nehledal a ani nečekal Ale ano,i víko karteru jsem na těsnost prověřil... Vše vpohodě. Po sundání karbecu bylo jasno. Zkrátka a dobře: karbec má být v karteru držen 2ma šrouby. Jednu z děr na odlitku jistý čínský soudruh/-žka/ asi Phao-ťi neočistil,závit nevyřezal no a jiný čínský soudruh (Čchi-lio )/?/,spěchající také na ono školení se s tím nejebal,karbec chytil na jeden šroub a motor poslal do světa... Abych se já,chudák, s ním na druhém konci zemegule trápil téměř k samovraždě! Ta ludra si onou nedodělanou,na první pohled neviditelnou dírou přisávala falešnej vzduch,krucipes! Už se vůbec nedivím,že jsem jej koupil tak levně,prý jen jednou startovaný,nezaběhnutý...
Závěrem: Díra začištěna,závit vyříznut,karbec uchycen. Motor chodí jak pila! Jen nevím,jak vlastně funguje ta „válcová jehla“…? Kuželové sedlo? Každopádně to funguje a já víc nebádám, dal jsem na klasiky: „MY mu nerozumíme,ale my mu věříme…“ S62
Přílohy: |
20220818_191753[1].jpg [ 80.48 KiB | Zobrazeno 1357 krát ]
|
|
_________________ FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott
|