Autor |
Zpráva |
MS COMPOSIT
|
Napsal: ned 15.08.2021 12:04 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 18.5.2011 Příspěvky: 321 Obrázky: 0
|
Ahoj kolegové,neví někdo jaký je jemný závit zadního víka na MVVS 1,5 D ? Nebo nemůže někdo změřit ? Děkuji
_________________ Jan Hess-MODELSPORT,RC,vrtulníky SAB Goblin-RAW,e- shop,jhess@mscomposit.com,www.modelsport.info
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jipav
|
Napsal: pon 16.08.2021 17:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.5.2012 Příspěvky: 504 Bydliště: Budišov u Třebíče
|
Závit by to měl být M 20 x 1 mm.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 17.08.2021 6:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
"Má pravdu předsedo", sehnal jsem měrky a stoupání mi vyšlo skutečně na 1,0. Průměr jsem neměřil, to nebylo v zadání .
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
jipav
|
Napsal: úte 17.08.2021 6:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.5.2012 Příspěvky: 504 Bydliště: Budišov u Třebíče
|
DAF: Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D Odpovědět s citací "Má pravdu předsedo", sehnal jsem měrky a stoupání mi vyšlo skutečně na 1,0. Průměr jsem neměřil, to nebylo v zadání Já mám vždycky pravdu - to ne, ale dělal jsem jich kdysi několik pro kroužek. Zpočátku se ty víka dělala z duralu, ke konci plastová a pokud na to nebyl klíč, tak se při demontáži často poškodila. Je to už dávno, ale našel jsem si v poznámkách načrtnutý výkres na toto víko.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 17.08.2021 7:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Mě to zajímalo a když už se mi podařilo ty měrky sehnat (půjčit), tak jsem to prostě oměřil. A že to je ověřeno ze dvou stran určitě nevadí.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
MS COMPOSIT
|
Napsal: úte 17.08.2021 8:45 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 18.5.2011 Příspěvky: 321 Obrázky: 0
|
Děkuji uctivě za radu
_________________ Jan Hess-MODELSPORT,RC,vrtulníky SAB Goblin-RAW,e- shop,jhess@mscomposit.com,www.modelsport.info
|
|
Nahoru |
|
|
f4u
|
Napsal: stř 18.08.2021 7:20 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
Ahoj, když už je řeč o tomhle motorku, nemá někdo návod, nebo doporučení jak toho parchanta startovat aby to nebylo vždycky takový utrpení? Mám jednoho už asi 25 let, má naběháno tak max. hodinu a nikdy neletěl. To se musí změnit, ale to starování je fakt opruz. Nepamatuju si kolik má být natavena komprese, vím že se má dát píst do horní úvratě pak utáhnout kličku a pak jí povolit o nějakej kus ale už nevím o kolik. To je vždycky půlhodina startování než to začne něco dělat... hrůza.
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: stř 18.08.2021 7:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Když startuju neznámý detoňák,nejdřív povolím (hodně) kompresi. Pak protáčím a před každým dalším protočením utáhnu o půl otáčky a zase o čtvrt povolím - to proto, aby nebouchnul moc natvrdo při prvním zapálení, kdyby náhodou byl moc bohatý. Dá se to dělat velmi rychle, když to trochu natrénuješ. Až poprvé blafne, zpravidla nechytne, právě kvůli tomu povolování protipístu - ten odskočí zpět a nic se nepoškodí, kdyby měl moc paliva. Ale upozorní Tě to, že "už to bude". Takže zvýšíš pozornost na prsty a při stejném dalším postupu to obvykle během několika málo dalších protočení dozraje, pak jen doladíš střídavě bohatost a kompresi. Zpravidla jsem tak přivedl k životu i nevlastní motory do jedné minuty.
|
|
Nahoru |
|
|
f4u
|
Napsal: stř 18.08.2021 9:20 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
Bezva tip, zkusim
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
sozda
|
Napsal: pon 23.08.2021 13:11 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 12.1.2014 Příspěvky: 143
|
Startovat 1,5 "emvévéesku" byl vžycky vopruz, vyzrál jsem na ni až když jsem začal používat startér. Úplně povolit kompresi šprycnout do karburátoru tak cca 5-7 kapek paliva stejně tak nad píst a za jemného utahování komprese točit motorem, když začne chytat, 2x 3x protočit vrtulí rukou se zacpaným sáním vzduchu u karburátoru aby si nasál sloupec paliva a zase točit starterem v tuto chvíli už motor začíná stabilně běhat. Ještě nastavení palivové jehly - pro start otáčím o 3 otočky a když se motor rozběhne postupně ubírám - podle počasí na cca na 1 1/2 až 2 1/4 otáčky. Jakmile motoru jednou nastavím palivovou jehlu už s ní "nevergluju" stačí kompresní páka. Oni tyhle motůrky měly dost velkej mrtvej prostor v klikovce v pístu a kolem vložky válce v karteru. A proto se špatně startovaly. Na radu jednoho Brňáka jsem tyto prostory vylepil korkem a lepil jsem to takovým smradatým lepidlem, kterým se lepilo papírový těsnení v karteru u velkých motorek, to sice trochu pomohlo, ale pravej obrat nastal až s použitím starteru. Jedeapůlka byl můj první motor a málem mě zošklivil modelařinu, pak jsem ale dostal do ruky MVVS 2,5 D7 a to bylo uplně jiné kafe to už utáhlo pořádnýho rádiáka. Ležely mi doma dvě jedenapůlky a až při použití do historiků jsem je vzal na milost, ale stejně žádná sláva. Ruský STRYŽ 1,5 nebo MK-17 mnohem lepší motory vůbec nejlepší z těchto motůrků je JENA 1.
Naposledy upravil sozda dne úte 24.08.2021 10:45, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Larch_CZ
|
Napsal: pon 23.08.2021 20:34 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 16.8.2018 Příspěvky: 95 Bydliště: Kladno
|
Co já bych dal za tyhle rady před lety. Bylo mi 14let, samouk, motor MK17 namontovaný na upoutanci Bažant a 3hod marných pokusů jej nastartovat. Později už jsme na to nějak přišli, nakonec už jsem jen motal na kužel provázek a zatáhnul, chytalo to hned.
|
|
Nahoru |
|
|
Linj
|
Napsal: pon 23.08.2021 21:10 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 20.5.2021 Příspěvky: 147 Bydliště: Brno
|
Stejné zkušenosti, stejný motor a stejné letadlo jako Larch_CZ a k tomu ještě posekané prsty. O to krásnější pocit, když Bažant začal kroužit kolem mě.
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: úte 24.08.2021 6:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
sozda píše: vyzrál jsem na ni až když jsem začal používat startér S tím úplně nesouhlasím. Může to být pohodlné, ale jako rada pro motor tak malý a navíc detonační i dost nebezpečné pro jeho přežití. Každý detonační motor se dá snadno, rychle a s citem umravnit výše popsaným postupem. Osobně nepoužívám startér nikdy (prošlo mi rukama mnoho motorů v rozmezí 0,8 - 50 ccm). Považuji za správné se svým motorem si rozumět - a získat ten cit jde jen rukou, startérem ne.
|
|
Nahoru |
|
|
sozda
|
Napsal: úte 24.08.2021 8:14 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 12.1.2014 Příspěvky: 143
|
JardaRůžička píše: S tím úplně nesouhlasím. Může to být pohodlné, ale jako rada pro motor tak malý a navíc detonační i dost nebezpečné pro jeho přežití. Každý detonační motor se dá snadno, rychle a s citem umravnit výše popsaným postupem. Osobně nepoužívám startér nikdy (prošlo mi rukama mnoho motorů v rozmezí 0,8 - 50 ccm). Považuji za správné se svým motorem si rozumět - a získat ten cit jde jen rukou, startérem ne. Osobně jsem celá dlouhá léta používal pouze ruce, to až když začne člověk dědkovatět a kosti už se nechtí ohýbat jak by si jejich majitel přál tak použije nějakou pomůcku,aby se to urychlilo. Ostatně ona Škoda Octavia, Spartak nebo MB1000 se taky daly nastartovat klikou a rukama, ale každý je startoval starterem. To není jen o porozumění technice, ale i o bezpečnosti a některé motory dokázaly pěkně kopat viz právě diskutovaná MVVS 1,5 D. Dodnes mám zjizvené prsty a to je skoro 50 let. K tomu diskutovnému motůrku, když začaly vyrábět v Modele ty plastové víka karteru z dosti gumovaté hmoty tak jsem obešel pár železářství a našel jsem šroub s vhodným šestihranem který pasoval do víka a klíč byl na světě
|
|
Nahoru |
|
|
Amigo2
|
Napsal: úte 24.08.2021 8:35 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 24.1.2020 Příspěvky: 36 Bydliště: ČR
|
To je asi jako se všemi výrobky - někdo je spokojen, někdo nespokojen. Já jsem měl kdysi MVVS 1,5 D (jako svůj první motor) na Leticii a motor mi chytal rukou naprosto bez problémů, co si matně vzpomínám tak mě snad ani nepokopal (možná 1-2x za celou dobu používání). Vzpomínám, že při zabíhání z něj dlouho šel úplně černý olej, až mě to zaráželo, zda je vše v pořádku. Ale pak po záběhu z něj šel průhledný bezbarvý olejíček. Ovšem postup startování si už opravdu nepamatuji. Naproti tomu třeba žhavík Enya 1,6 nebo MP JET 1 ccm - to byl horor. Enya rukou ani ťuk, jedině startérem a MP JET vždy až po velké námaze. Klenotem pro mě byl OS Max 2,5 ccm - ten jsem ,proti všem pravidlům kvůli sousedům, zabíhal pouze na volnoběh a přesto pak chodil jak švýcarské hodinky. Startování bez problémů, přechody výborné, motor mohl klidně 10 minut bublat na volnoběh při kterém byla pomalu vidět vrtule a po přidání šel okamžitě bez kuckání do plných otáček. Nejzvláštnější na tom bylo, že karbec jsem nijak neseřizoval, nastavení bylo tak jak jsem ho koupil! Omlouvám se za malé odbočení.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|