Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: MVVS 1,5 D
PříspěvekNapsal: ned 15.08.2021 12:04 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2011
Příspěvky: 321
Obrázky: 0
Ahoj kolegové,neví někdo jaký je jemný závit zadního víka na MVVS 1,5 D ? Nebo nemůže někdo změřit ?
Děkuji

_________________
Jan Hess-MODELSPORT,RC,vrtulníky SAB Goblin-RAW,e- shop,jhess@mscomposit.com,www.modelsport.info


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D
PříspěvekNapsal: pon 16.08.2021 17:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2012
Příspěvky: 504
Bydliště: Budišov u Třebíče
Závit by to měl být M 20 x 1 mm.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D
PříspěvekNapsal: úte 17.08.2021 6:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
"Má pravdu předsedo", sehnal jsem měrky a stoupání mi vyšlo skutečně na 1,0. Průměr jsem neměřil, to nebylo v zadání :lol: .

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D
PříspěvekNapsal: úte 17.08.2021 6:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2012
Příspěvky: 504
Bydliště: Budišov u Třebíče
DAF:
Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D Odpovědět s citací
"Má pravdu předsedo", sehnal jsem měrky a stoupání mi vyšlo skutečně na 1,0. Průměr jsem neměřil, to nebylo v zadání
Já mám vždycky pravdu - to ne, ale dělal jsem jich kdysi několik pro kroužek. Zpočátku se ty víka dělala z duralu, ke konci plastová a pokud na to nebyl klíč, tak se při demontáži často poškodila. Je to už dávno, ale našel jsem si v poznámkách načrtnutý výkres na toto víko.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D
PříspěvekNapsal: úte 17.08.2021 7:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Mě to zajímalo a když už se mi podařilo ty měrky sehnat (půjčit), tak jsem to prostě oměřil. A že to je ověřeno ze dvou stran určitě nevadí.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D
PříspěvekNapsal: úte 17.08.2021 8:45 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2011
Příspěvky: 321
Obrázky: 0
Děkuji uctivě za radu :D

_________________
Jan Hess-MODELSPORT,RC,vrtulníky SAB Goblin-RAW,e- shop,jhess@mscomposit.com,www.modelsport.info


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D
PříspěvekNapsal: stř 18.08.2021 7:20 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 355
Ahoj, když už je řeč o tomhle motorku, nemá někdo návod, nebo doporučení jak toho parchanta startovat aby to nebylo vždycky takový utrpení? Mám jednoho už asi 25 let, má naběháno tak max. hodinu a nikdy neletěl. To se musí změnit, ale to starování je fakt opruz. Nepamatuju si kolik má být natavena komprese, vím že se má dát píst do horní úvratě pak utáhnout kličku a pak jí povolit o nějakej kus ale už nevím o kolik. To je vždycky půlhodina startování než to začne něco dělat... hrůza. :roll:

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D
PříspěvekNapsal: stř 18.08.2021 7:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2715
Bydliště: Ústí nad Labem
Když startuju neznámý detoňák,nejdřív povolím (hodně) kompresi. Pak protáčím a před každým dalším protočením utáhnu o půl otáčky a zase o čtvrt povolím - to proto, aby nebouchnul moc natvrdo při prvním zapálení, kdyby náhodou byl moc bohatý. Dá se to dělat velmi rychle, když to trochu natrénuješ. Až poprvé blafne, zpravidla nechytne, právě kvůli tomu povolování protipístu - ten odskočí zpět a nic se nepoškodí, kdyby měl moc paliva. Ale upozorní Tě to, že "už to bude". Takže zvýšíš pozornost na prsty a při stejném dalším postupu to obvykle během několika málo dalších protočení dozraje, pak jen doladíš střídavě bohatost a kompresi. Zpravidla jsem tak přivedl k životu i nevlastní motory do jedné minuty.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D
PříspěvekNapsal: stř 18.08.2021 9:20 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 355
Bezva tip, zkusim

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D
PříspěvekNapsal: pon 23.08.2021 13:11 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 12.1.2014
Příspěvky: 143
Startovat 1,5 "emvévéesku" byl vžycky vopruz, vyzrál jsem na ni až když jsem začal používat startér. Úplně povolit kompresi šprycnout do karburátoru tak cca 5-7 kapek paliva stejně tak nad píst a za jemného utahování komprese točit motorem, když začne chytat, 2x 3x protočit vrtulí rukou se zacpaným sáním vzduchu u karburátoru aby si nasál sloupec paliva a zase točit starterem v tuto chvíli už motor začíná stabilně běhat. Ještě nastavení palivové jehly - pro start otáčím o 3 otočky a když se motor rozběhne postupně ubírám - podle počasí na cca na 1 1/2 až 2 1/4 otáčky. Jakmile motoru jednou nastavím palivovou jehlu už s ní "nevergluju" stačí kompresní páka. Oni tyhle motůrky měly dost velkej mrtvej prostor v klikovce v pístu a kolem vložky válce v karteru. A proto se špatně startovaly. Na radu jednoho Brňáka jsem tyto prostory vylepil korkem a lepil jsem to takovým smradatým lepidlem, kterým se lepilo papírový těsnení v karteru u velkých motorek, to sice trochu pomohlo, ale pravej obrat nastal až s použitím starteru. Jedeapůlka byl můj první motor a málem mě zošklivil modelařinu, pak jsem ale dostal do ruky MVVS 2,5 D7 a to bylo uplně jiné kafe to už utáhlo pořádnýho rádiáka. Ležely mi doma dvě jedenapůlky a až při použití do historiků jsem je vzal na milost, ale stejně žádná sláva. Ruský STRYŽ 1,5 nebo MK-17 mnohem lepší motory vůbec nejlepší z těchto motůrků je JENA 1.


Naposledy upravil sozda dne úte 24.08.2021 10:45, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D
PříspěvekNapsal: pon 23.08.2021 20:34 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 16.8.2018
Příspěvky: 95
Bydliště: Kladno
Co já bych dal za tyhle rady před lety. Bylo mi 14let, samouk, motor MK17 namontovaný na upoutanci Bažant a 3hod marných pokusů jej nastartovat. Později už jsme na to nějak přišli, nakonec už jsem jen motal na kužel provázek a zatáhnul, chytalo to hned. :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D
PříspěvekNapsal: pon 23.08.2021 21:10 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 20.5.2021
Příspěvky: 147
Bydliště: Brno
Stejné zkušenosti, stejný motor a stejné letadlo jako Larch_CZ a k tomu ještě posekané prsty. O to krásnější pocit, když Bažant začal kroužit kolem mě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D
PříspěvekNapsal: úte 24.08.2021 6:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2715
Bydliště: Ústí nad Labem
sozda píše:
vyzrál jsem na ni až když jsem začal používat startér
S tím úplně nesouhlasím. Může to být pohodlné, ale jako rada pro motor tak malý a navíc detonační i dost nebezpečné pro jeho přežití. Každý detonační motor se dá snadno, rychle a s citem :!: umravnit výše popsaným postupem. Osobně nepoužívám startér nikdy (prošlo mi rukama mnoho motorů v rozmezí 0,8 - 50 ccm). Považuji za správné se svým motorem si rozumět - a získat ten cit jde jen rukou, startérem ne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D
PříspěvekNapsal: úte 24.08.2021 8:14 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 12.1.2014
Příspěvky: 143
JardaRůžička píše:
S tím úplně nesouhlasím. Může to být pohodlné, ale jako rada pro motor tak malý a navíc detonační i dost nebezpečné pro jeho přežití. Každý detonační motor se dá snadno, rychle a s citem :!: umravnit výše popsaným postupem. Osobně nepoužívám startér nikdy (prošlo mi rukama mnoho motorů v rozmezí 0,8 - 50 ccm). Považuji za správné se svým motorem si rozumět - a získat ten cit jde jen rukou, startérem ne.

Osobně jsem celá dlouhá léta používal pouze ruce, to až když začne člověk dědkovatět a kosti už se nechtí ohýbat jak by si jejich majitel přál tak použije nějakou pomůcku,aby se to urychlilo. Ostatně ona Škoda Octavia, Spartak nebo MB1000 se taky daly nastartovat klikou a rukama, ale každý je startoval starterem. To není jen o porozumění technice, ale i o bezpečnosti a některé motory dokázaly pěkně kopat viz právě diskutovaná MVVS 1,5 D. Dodnes mám zjizvené prsty a to je skoro 50 let.
K tomu diskutovnému motůrku, když začaly vyrábět v Modele ty plastové víka karteru z dosti gumovaté hmoty tak jsem obešel pár železářství a našel jsem šroub s vhodným šestihranem který pasoval do víka a klíč byl na světě


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5 D
PříspěvekNapsal: úte 24.08.2021 8:35 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 24.1.2020
Příspěvky: 36
Bydliště: ČR
To je asi jako se všemi výrobky - někdo je spokojen, někdo nespokojen.
Já jsem měl kdysi MVVS 1,5 D (jako svůj první motor) na Leticii a motor mi chytal rukou naprosto bez problémů, co si matně vzpomínám tak mě snad ani nepokopal (možná 1-2x za celou dobu používání). Vzpomínám, že při zabíhání z něj dlouho šel úplně černý olej, až mě to zaráželo, zda je vše v pořádku. Ale pak po záběhu z něj šel průhledný bezbarvý olejíček. Ovšem postup startování si už opravdu nepamatuji. Naproti tomu třeba žhavík Enya 1,6 nebo MP JET 1 ccm - to byl horor. Enya rukou ani ťuk, jedině startérem a MP JET vždy až po velké námaze. Klenotem pro mě byl OS Max 2,5 ccm - ten jsem ,proti všem pravidlům kvůli sousedům, zabíhal pouze na volnoběh a přesto pak chodil jak švýcarské hodinky. Startování bez problémů, přechody výborné, motor mohl klidně 10 minut bublat na volnoběh při kterém byla pomalu vidět vrtule a po přidání šel okamžitě bez kuckání do plných otáček. Nejzvláštnější na tom bylo, že karbec jsem nijak neseřizoval, nastavení bylo tak jak jsem ho koupil! Omlouvám se za malé odbočení.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz