Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: úte 06.07.2021 8:17 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.11.2013
Příspěvky: 202
Bydliště: Veltruby u Kolína
Roky letám se žhavíky jako uživatel a moc se do nich nehrabu. Před pár lety jsem koupil starší Saito Fa80, které jsem nějakou dobu provozoval a nyní nejde do otáček. Spodek a střed je skvělý, ale po pár sekundách nahoře zvadne a nakonec i zhasne. Ladění nepomáhalo a rozbil jsem kvůli tomu letadlo. Motor jsem tedy vymontoval a rozebral. Je silně zakarbonován, nejspíš původně běhal na ricin a já mu syntetikou nepomohl. Napadá někoho co s tím? Stačí vyčistit? A jak? Kompresi má jinak solidní a startoval na brk...


Přílohy:
IMG-20210706-WA0002.jpeg
IMG-20210706-WA0002.jpeg
[ 86.38 KiB | Zobrazeno 3704 krát ]

IMG-20210706-WA0004.jpeg
IMG-20210706-WA0004.jpeg
[ 52.08 KiB | Zobrazeno 3704 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: úte 06.07.2021 17:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9326
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Dej fotky pístu z boku. Taková velká vrstva karbonu na pístu způsobuje přehřívání pístu a jeho přílišný roztahování a ve výsledku zatahování. Otázka je, v jakým stavu jsou boky pístu. Jestli tam jsou šedivý matný místa, nebo dokonce škrábance, tak to může být i konečná. Kroužek není zapečenej, hejbe se v drážce?
Píst zezhora oškrábej třeba nožem nebo šábrem. Rozhodně né šmirgl, zrnka se zasekaj do pístu a pak se může stát cokoliv.
Vyčištění hlavy vcelku s válcem bude asi problém. Zkusil bych si udělat z tvrdýho dřeva či plastu něco jako plochý dlátko a vyškrábat karbon. Šroubovákem bych to radši nedělal.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: úte 06.07.2021 21:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.11.2013
Příspěvky: 202
Bydliště: Veltruby u Kolína
Právě, že mi nepřijde píst v tak špatném stavu a kroužek je zcela volný bez známky zapečení... Mám doma ještě zásoby metanolu, nepomohlo by vylouhovani na pár dnů?


Přílohy:
IMG_20210706_214510.jpg
IMG_20210706_214510.jpg
[ 52.22 KiB | Zobrazeno 3459 krát ]

IMG_20210706_214525.jpg
IMG_20210706_214525.jpg
[ 41.38 KiB | Zobrazeno 3459 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: úte 06.07.2021 22:23 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.7.2017
Příspěvky: 183
Bydliště: Olomouc
Obrázky: 62
A co "karbožrout" - čistič klapek či vstřikovačů? Je to ve spreji a zatím mi po tom mizel nejen karbon,ale i úsady od LPG,čistím tím i drážky kroužků - platí pro "dospělé" motory. :) Mechanicky bych to zkusil co půjde tvrdým dřevem a pak bych riskl ten čistič. Bacha,žere i prsty! :D Ten metyl to podle mě spíš jen vysuší. S62

_________________
FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: úte 06.07.2021 23:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9326
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
peta1 píše:
Právě, že mi nepřijde píst v tak špatném stavu a kroužek je zcela volný bez známky zapečení.

Na tý fotce s karterem v pozadí je vidět šedivý šoupání pístu pod kroužkem o válec. To je právě to zatahování. Ale není to zase tak moc, až odstraníš karbon, tak by se píst mohl roztahovat míň a motor by mohl zase chodit.
Nedávno jsem zachraňoval totálně zakarbonovanýho DLE 20 benzína. Možná tu někomu půjdou oči v sloup, na boky pístu jsem vzal šedivou školní gumu a všechno černý vygumoval a nakonec píst umyl v benzínu. Motor teď chodí jak brus. Už jsem to tak dělal s více kroužkovejma motorama a vždy to bylo k lepšímu. U ABC a podobnejch bezkroužků se ale musí dávat bacha kde negumovat.
S62, zkoušels ten karbonožrout i na rycinovej karbon? Neumí to jen minerální karbony? A bacha, spousta těhle čisťičů obsahuje louh sodný a ten parádně žere nejen ruce, ale taky hliník. I když i velký benzínový motory mají hliníkový písty a hlavy...


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: čtv 08.07.2021 18:06 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 20.2.2020
Příspěvky: 97
Obrázky: 2
Tohle je hodně brutální zakarbonování... Louhem na ricin je ta správná varianta-polévková lžíce do zhruba litru a půl vlažné vody, samozřejmě pořádné rukavice (Ansell 37-676, žádné tenké latexovky) a rovnou to drbat kartáčem (uříznout si kus kartáče na nádobí a nasadit na kus závitovky, pohánět ručně nebo akuvrtačkou). Po louhu pořádně a mockrát opláchnout teplou vodou, na začátku s trochou octa-poréznost materiálu je potvora. Rozhodně to nenechat v louhu bez dozoru válet.
Pokud to nepůjde dolů, nebo pomalu a mizerně, pak petrolej s acetonem 4:1 v dobře uzavíratelném kýblu a na 2-3 týdny na to zapomenout.

_________________
Taranis XD9+ na OTX 2.2.2
Django F5J-100


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: čtv 08.07.2021 20:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.11.2013
Příspěvky: 202
Bydliště: Veltruby u Kolína
Píst, kroužek, ani válec už se na Fa-80 nedá koupit, proto zatím volím jemnější metody s vyloučením jakýchkoliv agresivních chemikálií. Kupodivu jde ale mastná vrstva slušně dolů bez větších slupek napečeného materiálu. Takže jsem ho nahrubo oškrabal a strčil do sklenice se starým palivem na odmočení. Průběžně budu sledovat, celkově bohužel vypadá motor zevnitř dost jetý. Škoda ho, krásně se spouští a má skvělý zvuk, jenže se nahoře utahuje...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: čtv 08.07.2021 22:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9326
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Už jsem ti jednou psal, že až sundáš karbon a začne se líp chladit píst a tím i míň roztahovat, tak se nejspíš přestane i zatahovat. No a ty stejně předem házíš flintu do žita. :roll:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: pát 09.07.2021 7:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.11.2013
Příspěvky: 202
Bydliště: Veltruby u Kolína
Uvidíme. Jen mi není jasný, jak mám vyčistit vnitřek hlavy výukového ventilu. Nedá se tam pořádně ničím dostat. Zbytek začíná už vypadat schopně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: sob 10.07.2021 23:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.8.2008
Příspěvky: 1518
Bydliště: Pelhřimov, ČR
Obrázky: 1
Co použít ultrazvukovou čističku? Mlhavě si pamatuju na článek v RCrevue, jak s tím zašlý motor čistili v nějaké roztoku - to by byla šance jak vyčistit nepřístupná místa. Po pravdě jsem očekával, že hned první odpověď na původní příspěvek bude o čističce - evidentně jsem se zmýlil.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: ned 11.07.2021 12:52 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 20.5.2021
Příspěvky: 61
Bydliště: Brno
V UTZ čističce jsem zkoušel čistit mnohem méně odolnou "nečistotu", než je karbon, ale výsledkem bylo zklamání. Použil jsem i s ohřevem lázně, ale asi nejdůležitější na celém procesu bude čistící roztok. Voda, voda s jarem ani isopropylalkohol nevedl k očekávanému výsledku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: ned 11.07.2021 15:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9326
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Ono jde taky o to, jakou UZ pračku použiješ. Já si koupil před pár lety v Lidlu Silvercrest a těžký zklamání. Jen to kvičí a skřehotá ale na hladině není vidět skoro žádnej pohyb. No a po dvou letech se rozpadl piezoměnič. Ještě že mám kámoše, kterej vlastní starou litrovou Teslu ještě z dob bolševika. Ta když se zapne, tak se voda začne téměř vařit a z čištěný věci špína přímo "kouří".
Výkonovej test se dá udělat kusem alobalu, v Tesle je děravej jak cedník už po 15 minutách. Silvercrest ani náhodou, dřív ho vypne maximálná čas časovače a nebo tepelná ochrana a ani opakování nepomůže.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: ned 11.07.2021 21:04 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 20.5.2021
Příspěvky: 61
Bydliště: Brno
Test s alobalem neznám, díky za tip, vyzkouším.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: ned 11.07.2021 21:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.11.2013
Příspěvky: 202
Bydliště: Veltruby u Kolína
Ultrazvuk jsme nepoužil, chemii taky ne. Jen starý palivo a zubní kartáček, nakonec štětec. A hopla, vypadá to slušně.


Přílohy:
IMG_20210711_212728.jpg
IMG_20210711_212728.jpg
[ 53.88 KiB | Zobrazeno 2793 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: pon 12.07.2021 7:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2579
Bydliště: Ústí nad Labem
Celeron píše:
Výkonovej test se dá udělat kusem alobalu, v Tesle je děravej jak cedník už po 15 minutách. Silvercrest ani náhodou, dřív ho vypne maximálná čas časovače a nebo tepelná ochrana a ani opakování nepomůže.
Ty pračky fungují opravdu velmi rozdílně. Asi před deseti lety jsem se podílel na jejich vývoji. Ta naše musela alobal proděrovat do jedné minuty (a také to udělala).


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: BUBI a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz