Autor |
Zpráva |
peta1
|
Napsal: ned 18.07.2021 19:37 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
Saito Fa 80 jsem vyčistil, složil jak nejlíp dovedu, ventily nastavil podle návodu a nejsem schopen ho spustit. Kompresi má takovou standardní 4taktní - nasucho skoro nic, až když se zalije palivem. Ventily mám nastavený přesně na měrku v horní úvrati a přesto, jakoby nechtěl sát palivo. Několikrát jsem tje šteloval, ventily nejsou ve střihu. A nejhorší je, že když cvrknu pár kapek primo pod svíčku a zkusím to, tak stejně ani neblafne. To jsem ještě neviděl. Už nemám další nápady. Beru to jako pomníček svého neúspěchu a pomalu hledám prkýnko, kam si ho vystavím vedle dalších motorů, které už do modelů nepůjdou...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
peta1
|
Napsal: pon 19.07.2021 14:25 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
Jsem pako, jsou tam dvě značky a omylem jsem nastavil rozvody podle té druhé. Takže je časování posunuto, ačkoliv to tak nevypadá - v horní úvrati jsou oba ventily zavřené. Btw. zajímavý je ten grif z přidržením šroubováčkem. Kdyby to někoho na Saitu zajímalo, tak tady je to dobře vidět https://www.youtube.com/watch?v=bTjExGAoge8 Až bude čas, motor zase rozhodím a dám do souladu a následně vědět.
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: úte 20.07.2021 8:40 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
peta1 píše: zajímavý je ten grif z přidržením šroubováčkem. Užitečná finta, pořád je co se učit.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 20.07.2021 17:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
JardaRůžička píše: Užitečná finta, pořád je co se učit. Já strkal do FT-160 špejle, tolik vhodnejch šroubováků nemám.
|
|
Nahoru |
|
|
peta1
|
Napsal: úte 20.07.2021 20:47 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
No, takže teď motor opět chytá na brnk, volnoběh laskomina, středy pěkný, ale nahoře se prostě utahuje a nakonec je třeba stáhnout otáčky jinak zhasne. Ventily mám přesně na měrku, na vyfuku trošku víc, hlavní jehla cca na dvě otáčky. Palivo 4taktni zcela nový koupený kanystr. Suma sumárum do letadla už ten motor nedám, mám ho dost. Půjde na prkýnko do vitrínky. Škoda ho, má skvělý zvuk a vážně neskutečný volnoběh...
|
|
Nahoru |
|
|
palci72
|
Napsal: úte 20.07.2021 21:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 14.10.2014 Příspěvky: 206 Bydliště: Podkriváň SR Obrázky: 4
|
peta1 píše: No, takže teď motor opět chytá na brnk, volnoběh laskomina, středy pěkný, ale nahoře se prostě utahuje a nakonec je třeba stáhnout otáčky jinak zhasne. Ventily mám přesně na měrku, na vyfuku trošku víc, hlavní jehla cca na dvě otáčky. Palivo 4taktni zcela nový koupený kanystr. Suma sumárum do letadla už ten motor nedám, mám ho dost. Půjde na prkýnko do vitrínky. Škoda ho, má skvělý zvuk a vážně neskutečný volnoběh... A akú vrtuľu používaš???... Je možné že máš veľkú alebo ťažkú vrtuľku a motor sa tým pádom prehrieva a potom sa zaťahuje....Mne to robilo na MVVS 12,7ccm....mal som tam 13x6 a motor sa zaťahoval....dal som tam potom 12x6 APC a teraz motor vrčí a lieta do bezvedomia....Motor mám už celkom dobre zabehnutý ale ťažká alebo nesprávna veľkosť vrtuľe urobí na motore svoje...A preto je aj piest potom opálený a zalepený od nahoreného paliva...
|
|
Nahoru |
|
|
peta1
|
Napsal: úte 20.07.2021 21:42 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
Vrtule je přesně na spodní hranici podle doporučení výrobce. Opravdu bych motor nerozebiral zbytečně
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 20.07.2021 23:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Hmm, když se mu nechce (a Tobě už asi taky ne) tak se nedá nic dělat. Taky jsem měl kroužkovýho dvoutaktního OS Max 91, co se choval stejně. Jenže tam byl blbej matroš na pístu a stále se moc roztahoval. Nepomohlo vůbec nic, skončil v krabici a místo něj je v Zeru ASP 91 ABC. Možná na něj ještě někdy kouknu, mám od kámoše ještě jeden vrak na díly se škráblou vložkou.
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: úte 24.08.2021 7:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Celeron píše: Já strkal do FT-160 špejle, tolik vhodnejch šroubováků nemám. Dodatečně mi z Tvého příspěvku dochází, že už jsi právě tenhle motor rozebíral. Mám podezření, že na tom mém (ačkoli chodí stále skvěle) začínám cítit vůli na ložiskách a chtěl bych se připravit na jejich výměnu. Nevíš náhodou jejich rozměry?
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 25.08.2021 23:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Rozměry bohužel nevím. Koukal jsem do explodivu a tam taky nejsou, jen číslo dílu. Já jsem neřešil nefunkčnost ale jen vymytí od rycínu, hlavně v prostoru vačkový převodovky, tam byl už po roce pěkně zaschlej. Motor je jen zaběhlej, měl přijít do Z-XII 2,2m ale nějak ze stavby sešlo. Dozvěděl jsem se, že ty úzký konce křídel posílají při přetažení Zlína do pádu po křídle i když se udělají dost velký negativy kolem 3 st. A tak jsem motor vyčistil a nakonzervoval. Kdoví jestli na něj někdy v dnešní benzínový době dojde.
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: čtv 26.08.2021 6:46 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Ten Zlín taky vzbuzuje můj respekt, ta křídla jsou opravdu skoro "do špičky". Na ložiska jsem Tě zkusil právě proto, že ve výkresu jsou jen čísla dílu a já bych je raději pořídil dřív než se pustím do rozborky. Já ho provozuj v Rackovi 2,35m k nejvyšší spokojenosti. Chytá velmi ochotně, naprosto spolehlivý, ale nejvíc si vychutnávám jeho zvuk.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 27.08.2021 16:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Jo, do Racka by taky móóc slušel. Máš ho přesně podle S-plánku 126 Modelář od Handlíka? Ten měl ale jen 2,2m, tos ho maliko zvětšil? Plánek mám, přemejšlel jsem už o něm víckrát ale zvětšenej na 2,4-2,6m. Originál měl psanou 2T 6,5ccm, s tou 2T 2x12,5ccm to musí být stíhačka. S ložiskama klidně může být blbě shánitelný imperiální překvápko.
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: pon 30.08.2021 10:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Ten můj je postavený z výřezů od CNC-HC ( https://www.cnchc.cz/motorove-modely-nad-2m/ ) Oproti tomu Handlíkovu je trochu větší a snad i trochu robustnější. Trochu jsem si ho upravil, hlavně křídlo dělené na tři části (orig. je vcelku), což se velmi osvědčilo a taky systém pružení podvozku a pár dalších drobností. Motor jsem nechal odkrytý, hlavně proto, že mému oku lahodí. Kupodivu přemotorovaným dojmem nepůsobí. Pohodově se s ním vzlétá i přistává a nejraději si ho vychutnávám v pomalém přízemním letu na nízkých otáčkách, to právě vyniká zvuk toho motoru. Kdybys měl choutky na stavbu, rád Ti detaily poskytnu.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 30.08.2021 15:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Díky za info i nabídku, možná že na něj tuhle nebo příští zimu dojde. O tom o fous menším, co má CNC-HC taky v nabídce něco nevíš? Ten je asi podle rozpětí kopie Handlíka.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: olisoft, Seznam.cz [Bot], vkuc60 a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|