Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: ned 18.07.2021 19:37 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 5.11.2013
Příspěvky: 188
Bydliště: Veltruby u Kolína
Saito Fa 80 jsem vyčistil, složil jak nejlíp dovedu, ventily nastavil podle návodu a nejsem schopen ho spustit. Kompresi má takovou standardní 4taktní - nasucho skoro nic, až když se zalije palivem. Ventily mám nastavený přesně na měrku v horní úvrati a přesto, jakoby nechtěl sát palivo. Několikrát jsem tje šteloval, ventily nejsou ve střihu. A nejhorší je, že když cvrknu pár kapek primo pod svíčku a zkusím to, tak stejně ani neblafne. To jsem ještě neviděl. Už nemám další nápady. Beru to jako pomníček svého neúspěchu a pomalu hledám prkýnko, kam si ho vystavím vedle dalších motorů, které už do modelů nepůjdou...


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: pon 19.07.2021 1:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10507
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Namaluj si na kus tvrdýho papíru kruhovej diagram, co je v dolní části přiloženýho obrázku. Přidělej ho na výstupní hřídel a na patku motoru si přidělej třeba ze svářecího drátu ukazovátko na ten kruhovej diagram. Motor dej do horní úvrati a nastav ukazovátko na horrní úvrať na diagramu. Horní úvrať zjistíš sirkou strčenou do díry po svíčce. Pak demontuj kryt ventilů a pomalu otáčej motorem a kontroluj podle diagramu jestli ti ventily otevírají podle diagramu.
Podle mě máš posunutý vačkový ozubený kolo proti klikovce a ventily otevírají jindy než mají. Čtyřtakty mají často ozubený kola vačkový hřídele označený proti značce na klikovce důlčíkem, musí se nastavit kola na tyhle důlky k sobě.
bacha, ten diagram je malovanej pro chod motoru po směru hodinových ručiček, musíš s tím počítat a zrcadlově to prohodit.


Přílohy:
čtyřtakt.png
čtyřtakt.png
[ 293.48 KiB | Zobrazeno 4962 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: pon 19.07.2021 14:25 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 5.11.2013
Příspěvky: 188
Bydliště: Veltruby u Kolína
Jsem pako, jsou tam dvě značky a omylem jsem nastavil rozvody podle té druhé. Takže je časování posunuto, ačkoliv to tak nevypadá - v horní úvrati jsou oba ventily zavřené. Btw. zajímavý je ten grif z přidržením šroubováčkem. Kdyby to někoho na Saitu zajímalo, tak tady je to dobře vidět https://www.youtube.com/watch?v=bTjExGAoge8 Až bude čas, motor zase rozhodím a dám do souladu a následně vědět.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: úte 20.07.2021 8:40 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2717
Bydliště: Ústí nad Labem
peta1 píše:
zajímavý je ten grif z přidržením šroubováčkem.
Užitečná finta, pořád je co se učit. :idea:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: úte 20.07.2021 17:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10507
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
JardaRůžička píše:
Užitečná finta, pořád je co se učit. :idea:

Já strkal do FT-160 špejle, tolik vhodnejch šroubováků nemám. :lol:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: úte 20.07.2021 20:47 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 5.11.2013
Příspěvky: 188
Bydliště: Veltruby u Kolína
No, takže teď motor opět chytá na brnk, volnoběh laskomina, středy pěkný, ale nahoře se prostě utahuje a nakonec je třeba stáhnout otáčky jinak zhasne. Ventily mám přesně na měrku, na vyfuku trošku víc, hlavní jehla cca na dvě otáčky. Palivo 4taktni zcela nový koupený kanystr. Suma sumárum do letadla už ten motor nedám, mám ho dost. Půjde na prkýnko do vitrínky. Škoda ho, má skvělý zvuk a vážně neskutečný volnoběh...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: úte 20.07.2021 21:03 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 14.10.2014
Příspěvky: 206
Bydliště: Podkriváň SR
Obrázky: 4
peta1 píše:
No, takže teď motor opět chytá na brnk, volnoběh laskomina, středy pěkný, ale nahoře se prostě utahuje a nakonec je třeba stáhnout otáčky jinak zhasne. Ventily mám přesně na měrku, na vyfuku trošku víc, hlavní jehla cca na dvě otáčky. Palivo 4taktni zcela nový koupený kanystr. Suma sumárum do letadla už ten motor nedám, mám ho dost. Půjde na prkýnko do vitrínky. Škoda ho, má skvělý zvuk a vážně neskutečný volnoběh...


A akú vrtuľu používaš???... Je možné že máš veľkú alebo ťažkú vrtuľku a motor sa tým pádom prehrieva a potom sa zaťahuje....Mne to robilo na MVVS 12,7ccm....mal som tam 13x6 a motor sa zaťahoval....dal som tam potom 12x6 APC a teraz motor vrčí a lieta do bezvedomia....Motor mám už celkom dobre zabehnutý ale ťažká alebo nesprávna veľkosť vrtuľe urobí na motore svoje...A preto je aj piest potom opálený a zalepený od nahoreného paliva...


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: úte 20.07.2021 21:42 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 5.11.2013
Příspěvky: 188
Bydliště: Veltruby u Kolína
Vrtule je přesně na spodní hranici podle doporučení výrobce. Opravdu bych motor nerozebiral zbytečně :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: úte 20.07.2021 23:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10507
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Hmm, když se mu nechce (a Tobě už asi taky ne) tak se nedá nic dělat. Taky jsem měl kroužkovýho dvoutaktního OS Max 91, co se choval stejně. Jenže tam byl blbej matroš na pístu a stále se moc roztahoval. Nepomohlo vůbec nic, skončil v krabici a místo něj je v Zeru ASP 91 ABC. Možná na něj ještě někdy kouknu, mám od kámoše ještě jeden vrak na díly se škráblou vložkou.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: úte 24.08.2021 7:23 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2717
Bydliště: Ústí nad Labem
Celeron píše:
Já strkal do FT-160 špejle, tolik vhodnejch šroubováků nemám.
Dodatečně mi z Tvého příspěvku dochází, že už jsi právě tenhle motor rozebíral. Mám podezření, že na tom mém (ačkoli chodí stále skvěle) začínám cítit vůli na ložiskách a chtěl bych se připravit na jejich výměnu. Nevíš náhodou jejich rozměry?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: stř 25.08.2021 23:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10507
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Rozměry bohužel nevím. Koukal jsem do explodivu a tam taky nejsou, jen číslo dílu. Já jsem neřešil nefunkčnost ale jen vymytí od rycínu, hlavně v prostoru vačkový převodovky, tam byl už po roce pěkně zaschlej. Motor je jen zaběhlej, měl přijít do Z-XII 2,2m ale nějak ze stavby sešlo. Dozvěděl jsem se, že ty úzký konce křídel posílají při přetažení Zlína do pádu po křídle i když se udělají dost velký negativy kolem 3 st. A tak jsem motor vyčistil a nakonzervoval. Kdoví jestli na něj někdy v dnešní benzínový době dojde.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: čtv 26.08.2021 6:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2717
Bydliště: Ústí nad Labem
Ten Zlín taky vzbuzuje můj respekt, ta křídla jsou opravdu skoro "do špičky".

Na ložiska jsem Tě zkusil právě proto, že ve výkresu jsou jen čísla dílu a já bych je raději pořídil dřív než se pustím do rozborky. Já ho provozuj v Rackovi 2,35m k nejvyšší spokojenosti. Chytá velmi ochotně, naprosto spolehlivý, ale nejvíc si vychutnávám jeho zvuk. :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: pát 27.08.2021 16:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10507
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Jo, do Racka by taky móóc slušel. Máš ho přesně podle S-plánku 126 Modelář od Handlíka? Ten měl ale jen 2,2m, tos ho maliko zvětšil?
Plánek mám, přemejšlel jsem už o něm víckrát ale zvětšenej na 2,4-2,6m. Originál měl psanou 2T 6,5ccm, s tou 2T 2x12,5ccm to musí být stíhačka. :)
S ložiskama klidně může být blbě shánitelný imperiální překvápko.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: pon 30.08.2021 10:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2717
Bydliště: Ústí nad Labem
Ten můj je postavený z výřezů od CNC-HC (https://www.cnchc.cz/motorove-modely-nad-2m/ )
Oproti tomu Handlíkovu je trochu větší a snad i trochu robustnější. Trochu jsem si ho upravil, hlavně křídlo dělené na tři části (orig. je vcelku), což se velmi osvědčilo a taky systém pružení podvozku a pár dalších drobností. Motor jsem nechal odkrytý, hlavně proto, že mému oku lahodí. Kupodivu přemotorovaným dojmem nepůsobí. Pohodově se s ním vzlétá i přistává a nejraději si ho vychutnávám v pomalém přízemním letu na nízkých otáčkách, to právě vyniká zvuk toho motoru. Kdybys měl choutky na stavbu, rád Ti detaily poskytnu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dekarbonizace žhavicího 4taktu
PříspěvekNapsal: pon 30.08.2021 15:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10507
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Díky za info i nabídku, možná že na něj tuhle nebo příští zimu dojde. O tom o fous menším, co má CNC-HC taky v nabídce něco nevíš? Ten je asi podle rozpětí kopie Handlíka.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: olisoft, Seznam.cz [Bot], vkuc60 a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz