Celeron
|
Napsal: úte 06.07.2021 16:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10494 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Dej fotky pístu z boku. Taková velká vrstva karbonu na pístu způsobuje přehřívání pístu a jeho přílišný roztahování a ve výsledku zatahování. Otázka je, v jakým stavu jsou boky pístu. Jestli tam jsou šedivý matný místa, nebo dokonce škrábance, tak to může být i konečná. Kroužek není zapečenej, hejbe se v drážce? Píst zezhora oškrábej třeba nožem nebo šábrem. Rozhodně né šmirgl, zrnka se zasekaj do pístu a pak se může stát cokoliv. Vyčištění hlavy vcelku s válcem bude asi problém. Zkusil bych si udělat z tvrdýho dřeva či plastu něco jako plochý dlátko a vyškrábat karbon. Šroubovákem bych to radši nedělal.
|
|
Nahoru |
|
|
Sagitt62
|
Napsal: úte 06.07.2021 21:23 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.7.2017 Příspěvky: 257 Bydliště: Olomouc Obrázky: 62
|
A co "karbožrout" - čistič klapek či vstřikovačů? Je to ve spreji a zatím mi po tom mizel nejen karbon,ale i úsady od LPG,čistím tím i drážky kroužků - platí pro "dospělé" motory. Mechanicky bych to zkusil co půjde tvrdým dřevem a pak bych riskl ten čistič. Bacha,žere i prsty! Ten metyl to podle mě spíš jen vysuší. S62
_________________ FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 06.07.2021 22:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10494 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
peta1 píše: Právě, že mi nepřijde píst v tak špatném stavu a kroužek je zcela volný bez známky zapečení. Na tý fotce s karterem v pozadí je vidět šedivý šoupání pístu pod kroužkem o válec. To je právě to zatahování. Ale není to zase tak moc, až odstraníš karbon, tak by se píst mohl roztahovat míň a motor by mohl zase chodit. Nedávno jsem zachraňoval totálně zakarbonovanýho DLE 20 benzína. Možná tu někomu půjdou oči v sloup, na boky pístu jsem vzal šedivou školní gumu a všechno černý vygumoval a nakonec píst umyl v benzínu. Motor teď chodí jak brus. Už jsem to tak dělal s více kroužkovejma motorama a vždy to bylo k lepšímu. U ABC a podobnejch bezkroužků se ale musí dávat bacha kde negumovat. S62, zkoušels ten karbonožrout i na rycinovej karbon? Neumí to jen minerální karbony? A bacha, spousta těhle čisťičů obsahuje louh sodný a ten parádně žere nejen ruce, ale taky hliník. I když i velký benzínový motory mají hliníkový písty a hlavy...
|
|
Nahoru |
|
|
RC_FB
|
Napsal: čtv 08.07.2021 17:06 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 20.2.2020 Příspěvky: 104 Obrázky: 2
|
Tohle je hodně brutální zakarbonování... Louhem na ricin je ta správná varianta-polévková lžíce do zhruba litru a půl vlažné vody, samozřejmě pořádné rukavice (Ansell 37-676, žádné tenké latexovky) a rovnou to drbat kartáčem (uříznout si kus kartáče na nádobí a nasadit na kus závitovky, pohánět ručně nebo akuvrtačkou). Po louhu pořádně a mockrát opláchnout teplou vodou, na začátku s trochou octa-poréznost materiálu je potvora. Rozhodně to nenechat v louhu bez dozoru válet. Pokud to nepůjde dolů, nebo pomalu a mizerně, pak petrolej s acetonem 4:1 v dobře uzavíratelném kýblu a na 2-3 týdny na to zapomenout.
_________________ Taranis XD9+ na OTX 2.2.2 Django F5J-100
|
|
Nahoru |
|
|
peta1
|
Napsal: čtv 08.07.2021 19:22 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
Píst, kroužek, ani válec už se na Fa-80 nedá koupit, proto zatím volím jemnější metody s vyloučením jakýchkoliv agresivních chemikálií. Kupodivu jde ale mastná vrstva slušně dolů bez větších slupek napečeného materiálu. Takže jsem ho nahrubo oškrabal a strčil do sklenice se starým palivem na odmočení. Průběžně budu sledovat, celkově bohužel vypadá motor zevnitř dost jetý. Škoda ho, krásně se spouští a má skvělý zvuk, jenže se nahoře utahuje...
|
|
Nahoru |
|
|
peta1
|
Napsal: pát 09.07.2021 6:40 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
Uvidíme. Jen mi není jasný, jak mám vyčistit vnitřek hlavy výukového ventilu. Nedá se tam pořádně ničím dostat. Zbytek začíná už vypadat schopně.
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: sob 10.07.2021 22:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Co použít ultrazvukovou čističku? Mlhavě si pamatuju na článek v RCrevue, jak s tím zašlý motor čistili v nějaké roztoku - to by byla šance jak vyčistit nepřístupná místa. Po pravdě jsem očekával, že hned první odpověď na původní příspěvek bude o čističce - evidentně jsem se zmýlil.
|
|
Nahoru |
|
|
Linj
|
Napsal: ned 11.07.2021 11:52 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 20.5.2021 Příspěvky: 147 Bydliště: Brno
|
V UTZ čističce jsem zkoušel čistit mnohem méně odolnou "nečistotu", než je karbon, ale výsledkem bylo zklamání. Použil jsem i s ohřevem lázně, ale asi nejdůležitější na celém procesu bude čistící roztok. Voda, voda s jarem ani isopropylalkohol nevedl k očekávanému výsledku.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 11.07.2021 14:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10494 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Ono jde taky o to, jakou UZ pračku použiješ. Já si koupil před pár lety v Lidlu Silvercrest a těžký zklamání. Jen to kvičí a skřehotá ale na hladině není vidět skoro žádnej pohyb. No a po dvou letech se rozpadl piezoměnič. Ještě že mám kámoše, kterej vlastní starou litrovou Teslu ještě z dob bolševika. Ta když se zapne, tak se voda začne téměř vařit a z čištěný věci špína přímo "kouří". Výkonovej test se dá udělat kusem alobalu, v Tesle je děravej jak cedník už po 15 minutách. Silvercrest ani náhodou, dřív ho vypne maximálná čas časovače a nebo tepelná ochrana a ani opakování nepomůže.
|
|
Nahoru |
|
|
Linj
|
Napsal: ned 11.07.2021 20:04 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 20.5.2021 Příspěvky: 147 Bydliště: Brno
|
Test s alobalem neznám, díky za tip, vyzkouším.
|
|
Nahoru |
|
|
peta1
|
Napsal: ned 11.07.2021 20:29 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
Ultrazvuk jsme nepoužil, chemii taky ne. Jen starý palivo a zubní kartáček, nakonec štětec. A hopla, vypadá to slušně.
Přílohy: |
IMG_20210711_212728.jpg [ 53.88 KiB | Zobrazeno 6583 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: pon 12.07.2021 6:34 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Celeron píše: Výkonovej test se dá udělat kusem alobalu, v Tesle je děravej jak cedník už po 15 minutách. Silvercrest ani náhodou, dřív ho vypne maximálná čas časovače a nebo tepelná ochrana a ani opakování nepomůže. Ty pračky fungují opravdu velmi rozdílně. Asi před deseti lety jsem se podílel na jejich vývoji. Ta naše musela alobal proděrovat do jedné minuty (a také to udělala).
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|