Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 17:49 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4640
Bydliště: SK Bratislava
UPRAVOVALI sa nam GRRT

ked sme potom neskor kupovali uz uckarske verzie (urobili obcas malu seriu) tak to uz potom bolo "volaco uckarske v krabicke" :mrgreen:

GRR som nikdy nevidel ... resp. videl, ale bola to presne ta GRRT predavana v zahranici pod menom GRR


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 18:03 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 14.10.2017
Příspěvky: 53
Bydliště: Frydek Mistek
počtu si večer, teď musím ještě něco :D :D

písnu jen:
Pokud je motor označen GRRT , tak to písmeno "T" znamená, že je určen pro laděný výfuk a má tedy to vysoké časování výfuku
Pokud je označen : GRR, tak je s nízkým časováním pro normální výfuk

zdar


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 18:10 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 14.10.2017
Příspěvky: 53
Bydliště: Frydek Mistek
igorb píše:

pockaj, akoze nebola? ja som sa tym sice nikdy nezaoberal, nemal som to v ruke ale viem ze ju kamos z Juhoafrickej republiky oficialne distrubuoval, bola aj 10ccm a normalne to lietal v uputanci a bol z toho nadseny aku vrtulu mu to utiahne a ze je to odolne vo vetre atd

... nieco mi uslo?



orig s kompresni packou jsem asi nikdy nevidel, tak jako klasicka 0,60ka (10ccm )

jinak ta 0,49 ma na tuti stejny dekompresni protipist a hlavu jako mam ja i stejny elox
https://rojobcn.com/technic/avion/mvvs8grr.htm

to delali rusove pry mi rikal VEKA


Přílohy:
16157383444974174184251223530720.jpg
16157383444974174184251223530720.jpg
[ 51 KiB | Zobrazeno 1408 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 18:25 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4640
Bydliště: SK Bratislava
Ako hovorim, nikdy som tie motory v dizlovej verzii nemal, ale ked trochu googlim vidim oba:

https://www.worthpoint.com/worthopedia/ ... e-11175505

https://www.modelcentrum.cz/produkt/309 ... -RC-i64507

A boli to seriove motory, lebo viem ze ich kamos distribuoval, par krat som mu musel nieco prekladat lebo nieco neslo vybavit v brne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 19:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9322
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
kondenzator72 píše:
Pokud je motor označen GRRT , tak to písmeno "T" znamená, že je určen pro laděný výfuk a má tedy to vysoké časování výfuku
Pokud je označen : GRR, tak je s nízkým časováním pro normální výfuk


Jasně G-glow, R-rear (zadní) sání, R - rear (zadní) výfuk, T-timing výfuk.
Mám tady MVVS 6,5 GFR-RC, přední sání, zadní výfuk, RC karbec, měl jsem ho v Modela Acrobat, měl Magic Muffler v ose motoru. Taky tu mám asi atyp, co se běžně neprodával, MVVS 6,5 GRR-RC, mám ho v F3D Red Baronovi předělanýho na akrobata. Ale ten lítá jen takovým "Jet Style", malý výchylky kormidel. :D
Když se začala koncem 70-tých let prodávat ocel-kroužková MVVS 6,5 tak byla jen F (výfuk do boku) a R (výfuk dozadu). Sání u obojího přes kliku, se zadním sáním se nějak neuvažovalo a válec se taky nedal zákaznicky otočit.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 20:20 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 14.10.2017
Příspěvky: 53
Bydliště: Frydek Mistek
igorb píše:
Ako hovorim, nikdy som tie motory v dizlovej verzii nemal, ale ked trochu googlim vidim oba:

https://www.worthpoint.com/worthopedia/ ... e-11175505

https://www.modelcentrum.cz/produkt/309 ... -RC-i64507

A boli to seriove motory, lebo viem ze ich kamos distribuoval, par krat som mu musel nieco prekladat lebo nieco neslo vybavit v brne.



omluva, ten odkaz byl preklik, z tabletu psat a kopirovat odkazy neni znacka ideal.
mel jsem namysli tuto .40ku
https://rojobcn.com/technic/avion/mvvs65d.htm

tohle uz je dodelek, sam tu hlavu mam jak uz jsem psal

jinak igore ten odkaz super takovou 6,5 s klasickou kompresni packou vidim poprve.
tu 10 DFS ABC samozrejme znam, mam ji ve vytrine uplne vlevo nahore..

........................................................
a chces videt raritu? hele 2x12,7


Přílohy:
1615746066527165145560.jpg
1615746066527165145560.jpg
[ 62.02 KiB | Zobrazeno 1384 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 20:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6269
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
igorb píše:
UPRAVOVALI sa nam GRRT
ked sme potom neskor kupovali uz uckarske verzie (urobili obcas malu seriu) tak to uz potom bolo "volaco uckarske v krabicke" :mrgreen:
GRR som nikdy nevidel ... resp. videl, ale bola to presne ta GRRT predavana v zahranici pod menom GRR

No neviem, ja som takú videl a tu je presne takto označená z Kalinovej II. knihy :P
Příloha:
MVVS_6-5_GRR_foto_Kalina.JPG
MVVS_6-5_GRR_foto_Kalina.JPG
[ 68.63 KiB | Zobrazeno 1380 krát ]


Faktom ale je, že z vonkajšieho pohľadu sú motory GRR či GRRT na nerozoznanie. :D
A tu je časť návodu k 2,5GRR, kde sa píše v čom spočíva verzia 2,5GRRT:
Příloha:
MVVS_2-5_GRR_navod_cast.JPG
MVVS_2-5_GRR_navod_cast.JPG
[ 119.87 KiB | Zobrazeno 1380 krát ]


Ale prípúšťam aj to, že tým písmenom "T" sa potom označovali všetky verzie upravované na prianie zákazníka, takže možno aj tie U-čkarske dostávali taktiež to "T".

Inak prvé 3-kanálové Schnürle dvaapolky, ktoré boli s označením len GR/DR/GF/DF, tak tam sa v prípade tých vytunovaných verzií najprv pridávalo písmeno S (o tom sa dosť píše aj v I. Kalinovej knihe), teda napr. GRS, čo zodpovedalo neskoršiemu GGRT. Lebo neskôr sa rozhodli, že motory budú označovať 3 písmenami, a to 3. písmeno bude označovať smer výfukového okna, teda R alebo S. Takže museli pre tunované verzie pridávať 4. písmeno T. V novom označovaní by totiž GRS znamenalo žhaviaci motor so zadným saním a výfukom do strany. Taký sa však ani nevyrábal, ale dal by sa jeho valec otočiť a uopraviť vyústenia kanálov. Lebo až v 90. rokoch začali v MVVS odlievať kartery so 4 zárodkami kanálov, aby sa to dalo ľubovoľne otáčať. To sa ale v 2,5cm3 už nevyrábali typy GRR/DFR, tie len s predným saním.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 20:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6269
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
kondenzator72 píše:
a chces videt raritu? hele 2x12,7

Ne, objem je pouze 2x11,78 (TWIN 144 cui = 23,56 cm3) :P
Ale to není žádná rarita, takovej mám doma. 8)
Když už rarita, tak potom určitě tohle 8O :
Příloha:
MVVS_120D_Twin.jpg
MVVS_120D_Twin.jpg
[ 40.37 KiB | Zobrazeno 1374 krát ]


Zajímalo by mne jak se asi seřizuje souhlasná komprese obou válců. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne ned 14.03.2021 20:45, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 20:43 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4640
Bydliště: SK Bratislava
Netusim, ked som dostal origos motor z brna uz uckarsky, bol v skatulke a nebol tam nijaky typovy popis, ani neboli zaskrtnute stvorceky so stranou sania a vyfuku, proste nic :-P ... proste hodili do skatulky a vsetci sme vedeli vocogo :mrgreen:

... pomylit sa to nedalo, kuknem do vyfuku a vidim casovanie a kuknem do difuzora a vsetko je jasne tiez 8)

V kazdom pripade som videl v americkych casopisoch reklamu na mvvs .40 GRR (cize bez T) pre pylony s vysokym casovanim


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 20:47 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4640
Bydliště: SK Bratislava
No kukam ze vy mate vsetci vsetko doma :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

... ja som vsetko znicil, vylietal, poslal do sveta atd, mam uz len par kuskov co som myslel ze by sa este mozno niekde niekedy v niecom .... ale myslim ze nie


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 21:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6269
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
igorb píše:
V kazdom pripade som videl v americkych casopisoch reklamu na mvvs .40 GRR (cize bez T) pre pylony s vysokym casovanim
No možno tým Američanom expedovali pomerne veľkú sériu rovnakých, tak už to nepovažovali za tunig, ale štandart, tak nepridávali T-čko.:?
Ale to už asi nezistíme ako to bolo, to by nám možno vysvetlil iba pán Obrovský (ak ešte vôbec žije). :roll:
Inak mnohí majú v tom označovaní pekný chaos a pritom je to tak jednoduché. :lol:
Napríklad aj taký zberateľ a reštaurátor starých motorov pán Linka. :o
Pozri sa na jeho stránky a vidíš, že v tom nemá celkom jasno:
Tu http://www.old-engine-model.com/cz/1011.mvvs-2-5-dfs/ má byť jednoznačne typ DFR. :) Alebo tu http://www.old-engine-model.com/cz/1016.mvvs-2-5gfs-r/ písmeno F nemá čo hľadať, je to čistokrvný GRR (však s takým lietam) nanajvýš možno GRRT (časovanie zvonku nevidno). Možno iba tu by som zapochyboval http://www.old-engine-model.com/cz/992.mvvs-2-5-gfs/ :roll: Mal by to síce byť GFR (ak naozaj platí rok výroby 1986), ale mohol by to byť aj vytunovaný z prvých sérií, kedy sa k dvojpísmenovému GF pridávala S (asi ako Speciál), lenže to by musel byť o 10 rokov starší.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 21:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6269
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
igorb píše:
No kukam ze vy mate vsetci vsetko doma :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ...

Nie celkom, toho detonačného Tvina nemám :( (to bolo práve z nejakého amerického webu a prvý to sem dal Blembondo). Podľa mňa to je konverzia, neviem o tom, že by toto v MVVS aj vyrábali. Ja neviem ani o tom, že by vyrábali detonačné 6,5ky. Viem len, že robili desiatky pre historickú kategóriu TEXACO a ten som aj videl na jednej takej súťaži púšťať. Schválne píšem "púšťať", lebo Fero Swiety mi kedysi celkom vážne tvrdil, že oni nelietajú s modelmi, ale púšťajú repliky, takže kadejaké rozhodnutia DÚ a ESA sa SAMákov netýkajú. :lol: :lol: :lol:
Inak, ja mám najväčšieho detoňáka 2,5cm3. :mrgreen: Teda mám ich viac, asi 20. Ale lietam len s dvoma. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne ned 14.03.2021 21:17, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 21:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6269
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Igor, trochu sa to tu tematicky zhoduje s vláknom viewtopic.php?f=8&t=23131&p=1505877#p1505877, je mi normálne ľúto, že sa to nerieši tam. Lebo sme sa od pôvodnej 6,5 D riadne vdialili. Tak neviem, či by nebolo lepšie ďalej prispievať tam, alebo ti vlákna rovno spojiť. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 21:27 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 14.10.2017
Příspěvky: 53
Bydliště: Frydek Mistek
VTjr píše:
Ne, objem je pouze 2x11,78 (TWIN 144 cui = 23,56 cm3) :P
Ale to není žádná rarita, takovej mám doma. 8)
Když už rarita, tak potom určitě tohle 8O :
Příloha:
MVVS_120D_Twin.jpg

Zajímalo by mne jak se asi seřizuje souhlasná komprese obou válců. :roll:



pomalu po jednom, PODLE perfektne vycviceneho sluchu.... nebo myslis obema rukama najednou?? :lol: :lol:
ne ted vazne na 100% asi ne...

kazdopadne ten chod/kraval to musi byt masakr...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 21:43 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 14.10.2017
Příspěvky: 53
Bydliště: Frydek Mistek
VTjr píše:
Ne, objem je pouze 2x11,78 (TWIN 144 cui = 23,56 cm3) :P
Ale to není žádná rarita, takovej mám doma. 8)
Když už rarita, tak potom určitě tohle 8O :
Příloha:
MVVS_120D_Twin.jpg

Zajímalo by mne jak se asi seřizuje souhlasná komprese obou válců. :roll:



jasan, je to 1.44 kazdy den cubic inch(e) neprepocitavam tak jsem napsal tu vetsi objemaz
ony se jeste delaly 1.20 cili ciste 20ky ze..


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz