Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: čtv 11.03.2021 23:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 7947
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
VTjr píše:
Inak, odporúčam vyskúšať namiesto amylnitridu prisadu do nafty s názvom "Super Diesel Aditiv"....

Zajímavá informace, pár Déček doma ještě mám, že bych je zkusil oživit? Trocha paliva by ještě byla.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: pát 12.03.2021 2:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6269
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
XDan píše:
S tímto aditivem mám vynikající zkušenosti. Motor jde následně lépe seřídit a má i takový "měkčí" chod. Do paliva ho přidávám 2%, používám pouze letní směs.

Ono to zvyšuje cetanové číslo nafty a samozrejme v našom prípade aj detonačného paliva. :wink: A čo je dobré pre veľké diesle, je iste dobré aj pre naše malé detoňáky. Na ruskom fóre chlap publikoval pokus so starou dvaapolkou MK-12V kde mu tá po pridaní tejto prisady zdvihla max otáčky o vyše tisíc ot./min. 8O Až sa bál, že to ten jeho starý motor nevydrží mechanicky. :roll:

Problemom nášho detonačného paliva je práve zložka petrolej, ktorý má aj oproti bežnej nafte (CČ=50-60) cetánové číslo veľmi mizerné (CČ=~25). :( Človek by si povedal: "Tak dáme namiesto petroleja tu najkvalitnejšu naftu s cetánovým číslom 60!"
Aj som to vyskúšal, namiešal palivo s 40% éteru, 35% takejto dobrej nafty a 25% ricinového oleja. :roll:
Ale neosvedčilo sa, motor síce ide, ale oproti palivu s bežným lampovým petrolejom sa oveľa horšie štartuje (rukou ani náhodou) a veľmi dymí, produkuje strašne veľa čierneho svinstva do výfuku. :x A v chladnom počasí sa mi nedal naštartovať vôbec, ani štartérom. :cry:
Asi bude problem v tom, že na rozdiel od veľkých dieselov, kde sa nafta vstrekuje špeciálnou vstrekovacou tryskou už do veľmi zohriatého stlačeného vzduchu, tak naše detoňáky pripravujú zmes v karburátore so studeným, nestlačenym vzduchom (v zime až priveľmi studeným). No a nafta sa oproti petroleju horšie splyňuje, do motora tak idú veľké kvapôčky, ktoré sa potom nerozprášia a nedokonale spaľujú.
Takže ten ľahší petrolej je nakoniec lepší než ťažšia nafta aj napriek horšiemi cetánovému číslu. :|
Ale ak sa mu jeho cetanové číslo zvýši tým aditívom (alebo smradľavým avšak bežne nedostupným amylnitridom), tak potom je to super. :D
Však do auta sa toho pridáva len 1 promile, teda 0,1 %, ale do detonačného paliva môže ísť 20-40x viac, teda 2 až 4%.
Inak, v tom letnom aditíve je tej účinnej látky (2-ethylhexyl-nitrát) garantovaných len asi 50%, teda v produktovom liste píšu 50 až 100% - zaujímavá tolerancia :o Zvlášť preto, lebo v zimnej to píšu rovnako, ale ešte je tam naviac 10-25% aromatických uhľovodíkov C10 a 2,5-10% uhľovodíkov C11-C14, takže z tých horných 100% 2-ethylhexyl-nitrátu môže byť nanajvýš 87,5% ale možno aj len 65%, to ak by tie prísady proti zamŕzaniu boli v hornom rozsahu. :roll:

Pripájam fotky obalu letného aditíva:
Příloha:
Super_Diesel_Aditiv_summer_front.gif
Super_Diesel_Aditiv_summer_front.gif
[ 109.45 KiB | Zobrazeno 1525 krát ]

Příloha:
Super_Diesel_Aditiv_summer_back.gif
Super_Diesel_Aditiv_summer_back.gif
[ 126.41 KiB | Zobrazeno 1525 krát ]

a aj bezpečnostné listy letného:
Příloha:
Super_Diesel_Aditiv_summer_txt.gif
Super_Diesel_Aditiv_summer_txt.gif
[ 96.93 KiB | Zobrazeno 1525 krát ]

aj zimného:
Příloha:
Super_Diesel_Aditiv_winter_txt.gif
Super_Diesel_Aditiv_winter_txt.gif
[ 92.78 KiB | Zobrazeno 1525 krát ]


Inak, na Slovensku to pol-litrové balenie stojí cca 10€, v aute tu jednu plechovku miniem zhruba za jednu letnú sezónu, ale do paliva motorčekov 0,5 litra vydrží asi aj doživotne. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: pát 12.03.2021 20:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9322
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Nezkoušel jste někdo dát do diesel paliva "olej" do petrolejových kamínek? Ve Francii jsme to měli v kempu na topení v chatce. Ty japonský kamínka neměly komín, měl jsem bobky co to vyráví do místnosti za plyny. Ten "olej" byl čirej jak voda a rozhodně nesmrděl tolik jak klasickej petrolej do lucerny. Asi něco hodně čistýho co dělalo pouze CO2. Prodávali to u každý pumpy v 10l kanystříkách. Kámoš chemik, co tam byl s náma tvrdil, že něco podobnýho je i u nás do osvětlovacích loučí.
Když může existovat benzín do spalováků, co se můžou provozovat i v místnosti, tak proč by nemohlo něco podobnýho být na bázi petroleje.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: sob 13.03.2021 4:42 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6269
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Tak nevím, ale látky jako benzín, petrolej, náfta ... - to jsou všechno jen směsi uhlovodíků (alkánů, alkénů, alkínů, cykloalkánů ...), no prostě látek tvořených jen atomy C a H, líšících se pouze délkou a tvarem řetězce. Při jejich dokonalém spalování tak vzniká CO2 a H2O, při nedokonalém ještě CO (jedovatý oxid uhelnatý) a C (saze), ale taky zbytky rozbitých řetĕzců uhlovodíků . A taky nějaký malý podíl oxidů dusíka, ten ovšem je důsledkem spalování samotného vzduchu jako takového. Ale zejména u petroleje a nafty taky záleží na čistotĕ zpracování původní suroviny, tedy ropy, která může být různé kvality, tedy potlačení různých nečistot, zejména síry - to je spolu se zbývajícími nespálenými zbytky paliva nejčastější zdroj smradu.
Je tedy možné, že ten zmiňovaný "olej" je jen víc rafinovaný produkt. Ono totiž ty pojmy jako petrolej, nafta, lehký topný olej, atd., nedefinují dokonale přesně konkrétní látky, ale spíš jen přibližně, protože nejde o látky čisté ale vždy o různe směsi. Zejména pod pojmami "petrolej" nebo "olej" se může skrývat lecos. Třeba jen např. lampový a letecký petrolej asi nebude zdaleka to samé, že? A taky ten čistý produkt, o kterém se zmiňuješ, nemusí mít zrovna pro spalování v motorech vhodné cetánové, resp. oktánové číslo. A tedy není záruka, že jen proto, že nesmrdí v petrolejkách, by mohl být pro motory lepší než ten obyčejný petrolej, nebo nafta.
Nicménĕ jsem přesvedčen, že by detoňák na nĕj šel seřidit, protože ten má proti jiným motorům výhodu možnosti plynulého nastavení jak bohatosti, tak i komprese a složka jeho paliva étér asi zapáli cokoli. Pak je jen otázkou do jaké míry je se schopno karburací takové palivo promĕnit v dostatečnĕ jemnou smĕs, tedy tedy mlhový aerosol, drobné kapičky, aby to stihlo ve válci dokonale shořet.
Jak jsem psal, na pohled velmi čistá a vysoce kvalitni nafta se dle mých zkušeností spalovala hůř než obyčejný petrolej.
Muselo by být známé složení toho oleje, nebo to prostĕ jen vyzkoušet.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 10:09 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 14.10.2017
Příspěvky: 53
Bydliště: Frydek Mistek
igorb píše:
Nemala ta povodna vlozka nizsie casovanie? To boli motory do uputancov, zopar som ich videl behat, ludia si nevedeli vynachvalit :D



Ahoj, casovani bylo hodne fakt hodne verzi podle druhu

vyfuky
175-195 stupnu pri vysce okna 8-9mm

prefuky 125-135
sani 180 (45 po DU a 45 po HU)


notabene 6,5ka nikdy dieslova nebyla.
Tady se nehonime za 30ti tis/ot/min..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 10:14 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 14.10.2017
Příspěvky: 53
Bydliště: Frydek Mistek
Celeron píše:
No zakázaná látka podobně jako nitrometan.
Kdysi jsem měl od jednoho chemika 10 ampulek, zlomila se a nalila do lahvičky s palivem D2 těsně před lítáním. Bylo toho tak do stříkačky 10 ml. Brno 2,5D7 šla tak nějak měkčejc.
Igore, to jsem nevěděl že v těch Al propichovacích bombičkách do Rťáku autobusu byl kromě éteru i amylnitrit. Kámoš garážmistr v ČSAD si z nich dobejval éter, ale výtěžnost byla opravdu dost malá.



mam od Vaska Sadla uz s namichanym palivem a to v jednoprocentnim pomeru, uplne vystaci, jiste ze byl by lepsi mixovany pred pouzitim, nemel jsem takovou moznost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 10:17 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 14.10.2017
Příspěvky: 53
Bydliště: Frydek Mistek
VTjr píše:
Inak, odporúčam vyskúšať namiesto amylnitridu prisadu do nafty s názvom "Super Diesel Aditiv". Ta obsahuje niečo, čo funguje podobne, ale na rozdiel od prostriedku na uvoľňovanie svalstva je to k dostaniu bežne na každej pumpe. Predáva sa ako letná a zimna verzia, pre nás je lepšia letná, je koncentrovanejšia, lebo zimná tam má aj čosi proti zamŕzaniu nafty. Na ruskom fóre s tým jeden robil pokusy a robilo to fakt divy. Pridával tam toho 4 až 5%.



tohle vyzkousim, dik


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 11:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9322
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
kondenzator72 píše:
Ahoj, casovani bylo hodne fakt hodne verzi podle druhu

vyfuky
175-195 stupnu pri vysce okna 8-9mm


No nevím, MVVS 6,5 GRRT měla výfuk 180-185 st a bez laděný píšťaly si ani nevrzla. Nad 190 st už byla naprosto nespolehlivá v chodu. Někde mám časování sání, výfuků a všech přefuků, co jsme používali v roce 1986-88 v kategorii F3D. Pak už to MVVS-ky nezvládaly, "nafukoval" se výbrus v HÚ a klika vlnila tak, že dřela o stěny domku mezi ložisky. Tak se přešlo na rusáky nebo zápaďáky.
Ale je možný, že šestapůlek pro upoutance se vše dělalo jinak.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 14:39 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4640
Bydliště: SK Bratislava
Celeron píše:
Ale je možný, že šestapůlek pro upoutance se vše dělalo jinak.


Uplne prva varianta pre uputance bola ta, ze sa zobral MVVS GRRT ocelova vlozka, kruzkovy piest, to znamena vysoke casovanie ako pises niekde okolo 180 stupnov vyfuk, tam sa vymenila vlozka, piest a ojnica za casovanie tusim 135 stupnov, to znamena este pomalsie ako R/C verzia, ale uz ABC, mam pocit ze vtedy to boli este mahle piesty, potom sme ich nejako dotlacili aby to prevrtali na 7,2 alebo tak nieco a potom prisla uz uplne nova verzia 8 ktora uz mala novy odliatok (to bolo poznat podla toho za naliatky na sroby na zadne viecko a predny domcek lozisiek bol "priebezny" aby sa vystuzil spodok, kde bola drazka pre ojnicu, ktora behala na kluke s vecsim priemerom)

Inak bola uckarska verzia pokial viem totozna s pylovou - samozrejme okrem difuzora, ten mal priemer niekde okolo 4,5mm

Vyfuky sa na to davali bud magic so skratenou vnutornou rurkou aby neladil (aby boli spravne prechody do taroku), to sa da vidiet na modeli Ivana Caniho Zralok (Ivan ten motor pouzil prvy) alebo sa na to daval uhlikovy ladeny vyfuk s prepazkami vovnutri. Potom to chalani zacali lepit z hlinikovych vytlacenych tvaroviek.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 14:43 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4640
Bydliště: SK Bratislava
kondenzator72 píše:
notabene 6,5ka nikdy dieslova nebyla.


pockaj, akoze nebola? ja som sa tym sice nikdy nezaoberal, nemal som to v ruke ale viem ze ju kamos z Juhoafrickej republiky oficialne distrubuoval, bola aj 10ccm a normalne to lietal v uputanci a bol z toho nadseny aku vrtulu mu to utiahne a ze je to odolne vo vetre atd

... nieco mi uslo?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 15:28 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 14.10.2017
Příspěvky: 53
Bydliště: Frydek Mistek
ne.. to asi neuslo, ja ji nikdy nevidel, opravdu, tak jsem to spatne napsal..

8ka tady vlevo.. o ktere pises..


Přílohy:
20210314_143049.jpg
20210314_143049.jpg
[ 54.82 KiB | Zobrazeno 1335 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 16:09 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4640
Bydliště: SK Bratislava
Tak tvoja 8micka bude asi nejaky protypak, hlava je vyssia ako u 6,5 a 7,2 pretoze ma vyssi zvih a tym piest "konci" vyssie, to sa poznalo podla tych 2 rebier a aj sviecka je viditene vyssie, to bolo aj na motoroch co mi presli rukami

ale ten spodok nevyzera taky ake sme lietali - na obrazku 6,5ka vlavo (alebo 7,2 to si nie som isty) a 8micka vpravo - tam vidno posilneny spodok ktory sa lisi od tvojho

... a este tvoj obrazok mi pripomenul ze difuzor bol nie len mensi v priemere, ale bol aj dlhsi, jasne to vidno na obrazkoch


Přílohy:
DSC06298.JPG
DSC06298.JPG
[ 119.08 KiB | Zobrazeno 1324 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 16:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9322
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
MVVS 6,5 GRRT s demontovatelným předkem byl motor z nouze. Prostě v Brně vzali karter od GF-ka, uřízli mu předek a nacpali tam pouze novej domek pro ložiska. Na výkonech, co měly pylonový motory se ten přední domek hejbal v zadní části, měli to spasovaný dost na volno a 4 šroubky M3 to nemohly udržet. Že se to kejvalo prokazoval černej šmír, co lezl ze spoje. Někdy 1986 konečně udělali blok pro GRRT vcelku s těma výztuhama do boků a k válci a motor se dost zlepšil. Ale ten problém s roztahováním mosazný vložky v HU zůstal. Pár lidí zkoušelo za tepla narvat na válec v HU ocelovej kroužek vysokej asi 5mm a tlustej 2 mm. Trochu to polohlo, životnost se zlepšila ale zase se válec hůř chladil. Někdy kolem 1989 doznal blok ještě jedný úpravy, objevily se pomocný patky u předního ložiska. Motor se pak montoval do ocelovýho lože podobnýho jako u F2A. Jestli to pomohlo nevím, žádnej jsem neměl. Někdo mě říkal, že se do nich dávala klika s větším průměrem ale jak se řešily ložiska, to nevím. MVVS 6,5 GR byl dobrej v začátcích F3D u nás, ale jak se začalo lítat pod cca 80 sekund, tak už na to prostě nestačil.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 16:53 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4640
Bydliště: SK Bratislava
Pretoze normalna R/C populacia by s motorom s optimalnou kuzelovitostou nevedela zit :mrgreen:

Ked sme definitivne zavrhli MVVS a presli na JETTy tak ked som prvy krat ten motor zobral do ruky, netusil som co s tym, ten motor sa nastudeno vobec nedal pretocit :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 6,5 diesel
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 17:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6269
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Jen se zeptám. Vy tu píšete všude o MVVS 6,5 GRRT. Jenže vyrábĕly se přece nejprve MVVS 6,5 GRR, které mĕly to nižší časování, ne? :o
Totiž, pokud vím, tak právĕ to písmeno "T" v označení znamenalo, že je to motor uzpůsobený vyším časováním a asi i širší fázou sání, specialně pro provoz s dlouhým 1/2-vlnovým laďákem. :wink: Bez nĕj tyto motory snad nešly ani nahodit.
A zrovna tak v kubatuře 2,5cm3 existovaly jak MVVS 2,5 GR, potažmo mírně "vylepšené" MVVS 2,5 GRR s "normálním" časováním, tak i pro laďák vytunované MVVS 2,5 GRRT stejně tak s rozšířenou fází výfuku.
A pokud vím, tak ta GRRT-éčka byla pouze na specialni objednávku a stala přibližně 2-3-krát tolik co obyčejné GRR.
L
A ještĕ poznámka k té deformaci klikovky. Moji modelářští kolegove Jožo Maťaťa a nebohý Miro Horecký se v 90. letech dali na závodĕní rychlostních člunů FSR. Jak třiapůlky, tak i šestapůlky a patnactky. Začínali v nejobsazenĕjší kategorii FSR40 a pochopitelně zpočátku využívali motory MVVS 6,5 GRR. Tedy nevím jestli kupovali rovnou T-čka :? , protože Miro je stejnĕ upravoval pro vodní chlazení, a taky fáze a vyrábĕl k nim i laděné výfuky s přidanou komorou tlumiče (to bylo u FSR povinné). Jelikož u lodí, stejnĕ jako v F3D pylonů, jsou provozní otáčky i do 30 tisíc (navíc to musí mít RC karbec), tak s tou deformací kliky měli opravdu velký problém, materiál odlitku nosu karteru se doslova namotaval na hřidel. 8O Miro pak začal vyrabĕt své klikovky s průměrem o 2mm vĕtším, a pak už k tomu nedocházelo. Vĕtší průmĕr byl pro lodi výhodný i z hlediska vĕtší setrvačnosti. Vim dokonce, že MVVS si u nĕj dokonce objednala asi 100-kusovou sérii takových klikovek, které pak montovala do své lodni verze 6,5-ky.
Nicménĕ Miro nakonec upustil od předĕlávek MVVSek a vydal se cestou vývoje a výroby vlastních motorů MIHO-6.5. Zůstalo to však jen u nĕkolika prototypů, ze kterých se bohužel nic nezachovalo. Prolezl jsem jeho pozůstalost a nenašel nic, nevím kam se to podělo. :roll: Ale to už je jiná historie, s Ú-čkama to nesouvisí.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz