RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Roto 35 po cca 200 hodinách provozu
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=88624
Stránka 1 z 1

Autor:  Celeron [ ned 13.09.2020 17:11 ]
Předmět příspěvku:  Roto 35 po cca 200 hodinách provozu

Mám Extru 330S na Roto 35 v provozu už 12 tej rok. Stále stejnej motor, nádrž, výfuk, palivo V100 40% Denicol. Na jehly jsem nešáhl několik roků. 2018 jsem měnil membrány a "provrtal" střední trubku mufflera, protože byla asi z poloviny zarostlá. Dokud byly vrtule od Karla Bambuly, tak jsem lítal 20/8. Nyní uhlí PT 20/8. Létám s Extrou 3-4 lety za sebou, každej cca 10-12 minut.
V průběhu letošního roku se začala projevovat divná věc. První let má motor výkon nic moc, druhý to je lepší, třetí a další jede jak brus. Mnohem větší rychlost, stoupavost o polovinu větší. Zápalko u Roto má ledku, která po přistání vyblikává maximální otáčky. Mezi prvním letem a třetím je skoro 1500 otáček rozdíl. Když jede, tak má kolem 8700 ot/min. Někdy už i v průběhu druhýho letu se najednou začne vytáčet na mnohem vyšší otáčky.
A následující týden se chová zase stejně první let lenoch atd....
Motor po nastříknutí do karbecu chytá studenej na dvě až tři cuknutí, teplej asi 15 minut po letu chytne na jedno cuknutí.
Vyčistil jsem karbec v ultrazvuku, vyčistil sítko, membrány jsou měkký, klapky karbecu nejsou vytlučený do bloku Walbra. Vyměnil jsem svíčku, baterky dal 4 ks nových Eneloopů, zkouknul zda není přicpanej výfuk, v nádrži vyměnil filcový bimbátko za plastový z křoviňáku.
Oškrábal jsem karbon na spalovací části pístu. Namíchal úplně novej benzín. Kroucení jehlama tu počáteční lenost jen zhoršuje. A je to stále stejný jak přes kopírák. Vůbec netuším, co to může dělat.
Jo ještě jsem zapoměl. Když se moc nevytáčí, tak chodí dost dobře za plynem v celý dráze páky. Jak se v průběhu druhýho, nebo ve třetím letu začne vytáčet, reaguje dobře do maxima cca 75% páky plynu, pak už nepřidává. Při ubrání do těch cca 75% stále plnej.
Všechno to ukazuje na něco kolem benzínu ale co ještě hledat netuším. Znova vyměnit membrány? Že by přes týden ztvrdly a během dvou letů působením benzínu zase povolily?
Doufám, že to není příznak vyběhání...
Díky za případnej nápad či nakopnutí.

Autor:  martin250 [ ned 13.09.2020 18:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Roto 35 po cca 200 hodinách provozu

Zkontroloval jsi odvzdušnění nádrže?

Autor:  AVALON57 [ ned 13.09.2020 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Roto 35 po cca 200 hodinách provozu

poslal buch ho výrobci na kontrolu i s výfukem. Myslím, že ho budeš mít za pár dnů zpět a v pořádku!

Autor:  jarda17 [ pon 14.09.2020 7:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Roto 35 po cca 200 hodinách provozu

Poslat výrobci bude asi nejsnazší a nejrychlejší cesta.
Teoreticky jsem si říkal, že by mohl být volnější výbrus. Po pořádném zahřátí se píst roztáhne, motor je těsnější a bude mít lepší výkon. Ale to by se asi projevilo už během prvního letu.

Autor:  Celeron [ pon 14.09.2020 16:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Roto 35 po cca 200 hodinách provozu

jarda17 píše:
Teoreticky jsem si říkal, že by mohl být volnější výbrus. Po pořádném zahřátí se píst roztáhne, motor je těsnější a bude mít lepší výkon. Ale to by se asi projevilo už během prvního letu.

To nebude výbrus, vyběhánek by nechytal na škubnutí. Jo a dnes odpoledne jsem byl po včerejšku znova a tentokrát se chytil za asi 2 minuty prvního letu a pak šel jak brus. Zjevně vadí delší pauza mezi lítáním, týden, dva a více. To spíš ukazuje na membrány, že po delší době oschnou a ztvrdnou a pak jim chvíli trvá než změknou. Sadu jsem koupil v místním zahrádkářovi, jestli to je membránama, tak je smutný, že původní vydržely cca 10 let a ty nový jsou za dva roky v kopru.
Odvzdušnění jsem kontroloval.

Autor:  vitaa [ úte 15.09.2020 11:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Roto 35 po cca 200 hodinách provozu

Podobné projevy jsem u motoru zažil,když na vnitřním sítku ve wallbru byl nachytaný bordýlek z benzínu..,ale to by po vyčištění jak píšeš mělo být v pořádku,jenom mi to připomělo,že se motor choval podobným způsobem..

Autor:  Celeron [ úte 15.09.2020 15:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Roto 35 po cca 200 hodinách provozu

Hmm, chlupy z bimbátka tam sice trochu byly ale ty jsem vyčistil. A bimbátko je nyní z nějakýho půlinčitýho plastu, takže chlupy to dělat nemůžou. Tedy předpokládám, že v cca 20 cm Tygonky hadičky od bimbátka do Walbra nebyly nikde žádný přilepený zevnitř na vnitřku hadičky, že by se to zase znova zacpalo. Objednal jsem sadu membrán, takovej pokus skoro za 4 stovky. :roll:
Dík za tip.

Autor:  vitaa [ úte 15.09.2020 15:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Roto 35 po cca 200 hodinách provozu

No já jsem měl na sítku spíš takovou tu bio-kaši z pětadevadesátky naturalu a pravděpodobně brzdila přísun benzínu,než se po chvíli trochu rozmočila,ty projevy byly podobný,ale ty používáš lepší palivo a máš vyčištěno,tak ti nevím..

Autor:  Celeron [ úte 15.09.2020 18:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Roto 35 po cca 200 hodinách provozu

Lepší palivo, no to je otázka. Sice se říká, že ve Vervě 100 biosložka není ale věř tomu. Ty chlupy byly asi taky trochu slepený nějakou "želatinou" ale vypláchnout to šlo bez problémů. Já se spíš setkal s tím, že N95 se vysráží do takových žlutých žmolků či tyček. Bylo to v centrále s 4T Hondou 5,5Hp. Zůstalo trochu v nádrži a zapoměl jsem zavřít ventil nádrže. Jak se karbec odpařoval, tak se doplňovalo stále nový palivo a vysráželo se to v něm. Úplně zabetonovanej, pomohl jen průmyslovej ultrazvuk. A to se říká, že pokud je v N95 ještě navíc 2T syntetika, tak že se sráží mnohem dřív a víc.
Až přijdou membrány, tak dám vědět, jak to dopadlo. Jestli to byde stejný, tak to dovezu do Broumova.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/