Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2020 0:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8325
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
MPml píše:
Hm, to je zajímavý - v roce 2011 to bylo přesně obráceně :lol:
--------------
"a ten motor maka primo neskutecne. Odhadem tak o 1/4 vetsi vykon, minimalne jako 12.5 Brno"
--------------
Citace - viz příspěvek: Celeron pon 25. dub, 2011 16:48, sekce Spalovací motory, jakési df rcmania.cz


No a co je obráceně? Tak pro nechápavé ješte jednou: Divný, před tím byl Gold Cup v Dalotelu hlavou dolů a nedělal to ani tolik neslintal. V Maxíku je hlava do boku.
Možná že to je tím, že Dalotel bylo dříví a polyš a Maxík je celolaminát a polyš.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2020 0:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8325
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
VTjr píše:
Já si myslím, že Tvůj problém bude buď v špatném seřízení, nĕjaké chybĕ v palivové instalaci, výfuku, nebo nevhodné vrtuli. Gold Cup je dost vysokootáčkový motor a příliš tĕžká vrtule ho může úplnĕ zdegradovat.

Nojo ale čím? Před Gold Cupem bylo v Maxíku Brno 10 ccm. Karbec stejnej, nádrž stejná, výfuk brněnskej muffler, vrtule 250/120. Vyndal jsem ho protože mi prasklo v závitu elektronový lože a dával jsem tam jiný duralový, co má nálitek pro zatáčecí nohu a zároveň osadil Gold Cupa. Před tím jsme neměli letiště a tak se Maxík jen házel, noha byla nafest.
V Dalotelu byl nejdřív origo Gold Cup výfuk, pak jsem dal brněnskýho mufflera včetně zahnutýho kolena, takže i tahle kombinace odzkoušená.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2020 11:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5627
Bydliště: Žilina SR
Vrtule určitě těžká není a ostatní - nevím. Takhle na dálku to stejně nevyřešíme. Až vyzkouším ten můj, budu moudřejší a budeme se moci o tom dál bavit. :wink:

Jinak napadlo mi, že při plném otevření šoupátka toho HP karbu, je průměr difuzeru dost velký, tak jestli nevadí právě to. Pomohla by Perryho pumpa, anebo zkontrolovat jestli je správně vyveden tlak z tlumiče a jestli je výfuková soustava dokonale těsná (pokud vím, HP nemá na přírubě výfukového okna otvory pro šrouby, tam se tlumič připevňuje eskapáskou, v tom může být zrada).
Krom toho, při provozu z magic muflerem, se projevuje rezonance na nejvyšších otáčkách, a ta musí být v souladu s tou vrtulí. Když je vrtule příliš těžká, tak se motor špatně dostává do rezonance, nebo vůbec, když je naopak příliš lehká, tak muffler nepustí motor do vyšších otáček, které by té vrtuli odpovídaly. Musí se změřit kolik dá motor s danou vrtulí bez mufleru a pak ho vyladit (délkou toho kolena) o 500-1000 ot/min výš. Jen tak se tím muflerem získá dodatečný výkon. Pro akrobacii spíš jen těch 500, aby naskakoval do rezonance spolehlivě v jakémkoli letovém režimu jen pouhým přidáním plynu, když se to přežene, tak rezonance bude naskakovat jen ve vodorevném letu, nebo dokonce jen po potlačení a ve stoupavém bude vysazovat - to je dobré pro rychlíky, ale ne pro akrobacii. Krom toho s muflerem je třeba počítat s tím, že motor nepracuje zcela optimálně ve středních otáčkách. Většinou se dusí, chová se jakoby byla příliš bohatá směs.

No a ještě co se týče té žravosti, tedy spotřeby paliva.
Myslím si, že o motor tady vůbec nejde :roll: , ale je to dáno právě tou výfukovou soustavou. Z vlastní zkušenosti vím, že když je dobře naladěný mufler, tak spotřeba stoupne cca o 30%. Moje pokusy byly se sedm_a_půlkou (ale i dva_a_půlkou) MVVS. A zatím co s expanzním tlumičem bylo možno s tou 7,5cm3 spolehlivě létat na 175ml nádrž 8-9 minut, s muflerem už po 5 minutách docházelo palivo. :o No a 2,5cm3 takty s magic muflerem a většinu času na plný kotel se stejnou nádrží vydrží jen asi 15 minut, co v žravosti zhruba odpovídá tem 5 minutám chodu motoru 3x většího objemu.
Holt, ten vyšší výkon se musí něčím zaplatit. :P

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.07.2020 8:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8325
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Já mám Gold Cup výfukově obojetnej. Dodělal jsem tam ještě když byl v Dalotelu díry pro šrouby pro koleno MVVS pro mufflery. Příruba kolena MVVS má po delší straně osazení, co pasuje přesně na přírubu Gold Cupa, takže vystřelit těsnění nemá kam. Neboj, do přepouštěcích kanálů motoru jsem se neprovrtal. :) Takže výfuková a motorová sestava je totožná, včetně tlakový dírky do výfuku. Maxíka jsem teď po letech nejdříve zkoušel provozovat na původní černej expanzní tlumič a nebylo to ono a tak jsem stejně jako dřív na Dalotelu přešel na mufflera. To chování při letu vzhůru (ubírání až vynechávání) bylo stejný i na expanzní tlumič. Když jsem osadil MVVS karbec, tak je to o dost lepší ale stejně se to trochu projevuje.
Všechno je tedy stejný jako na Dalotelu, kterej to nedělal. Jiná je pouze bimbátková nádrž, obojí pájenej mosaznej válec s rovnejma pokličkama, bimbátko a pouze dvě trubky, plnící/sací a tlakovací/přetoková. Jedinnej rozdíl je, že v Dalotelu byla větší objem, průměr asi 15 mm a asi o 1/4 delší. A ta dýlka od karbecu na konec bimbátka bylo skoro o 10 cm delší a stejně se sáním v Dalotelu problém nebyl. Možná se ti bude zdát divný silikonový bimbátko a zapájená nádrž. V Atlasu z roku cca 1981 je to samý provedení s bimbátkem a maká dodnes.
Jo a to šílený slintání bylo jak na expanz tak na mufflera, i na oba karbecy. Na Dalotelu Gold Cup taky slintal ale zdaleka ne tolik.
Ještě mě napadá že v době Dalotela jsem lítal 85/15 rycín, nyní 88/9/3 (metyl/Aerosynth2/rycín).
Prostě záhada. :cry:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.07.2020 10:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2454
Bydliště: Ústí nad Labem
Celeron píše:
Možná se ti bude zdát divný silikonový bimbátko a zapájená nádrž.
Divný se mi to nezdá, ale mohl by to být důvod. Jsi si jistý (není tam vidět...), že to bimbátko při stoupavém letu nedosahuje až k zadní poklici (nemusí to být úplně přímý dotek) a neomezuje tím tok paliva?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.07.2020 11:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5627
Bydliště: Žilina SR
Já jsem si taky vyráběl plechové nádrže s bimbasem, ale vždy jsem dělal jejich předek rozebíratelný, tedy sací hadička je zapájená do takového mosazného víka o prúměru cca 18mm, které má osazení se závitem a silikonovým těsněním a šroubuje se do závitové příruby zapájené v přední stěně nádrže. Takže inspekce bimbasu a jeho hadičky je kdykoli možná a snadná. Bohužel nemám to nafoceno a z modelu se mi to teď kvůli focení nechce vyndávat. Jediná nevýhoda takového řešení je trochu vyšší hmotnost nádrže. To na soustruhu vytočené víko a příruba, všechno z mosazi, přece jen cosi váží.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.07.2020 11:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5627
Bydliště: Žilina SR
Celeron píše:
Já mám Gold Cup výfukově obojetnej. Dodělal jsem tam ještě když byl v Dalotelu díry pro šrouby pro koleno MVVS pro mufflery. Příruba kolena MVVS má po delší straně osazení, co pasuje přesně na přírubu Gold Cupa, takže vystřelit těsnění nemá kam. Neboj, do přepouštěcích kanálů motoru jsem se neprovrtal. :)...

Mám Gold Cupy 2ks, jeden zcela nový, neběhaný, ten díry nemá a druhý dost běhaný a taky upravený s dírama na výfuk MVVS. Origoš výfuk HP mám jen jeden a ten je na tu stahovací eskapásku.
Ale stále si myslím, že karbec HP je konstrukčně lepší, než ty MVVSkové s valcovým šoupátkem.
HP-čkový má jednak vyřešenou akcelerační pumpičku (tam je potřeba zkontrolovat pružinku a pohyblivost pístu) a navíc konstrukce s lineárním pohybem šoupátka je v mnoha ohledech lepší. Především v tom, že nevyžaduje takovou striktní přesnost výroby, aby se při jeho pohybu neměnila bohatost směsi. Protože u válcových šoupátek se osa otáčení s osou otvoru se musí přetínat, nesmí být mimoběžné, a to jak v šoupátku, tak i v tělese karburátora. Na a stačí malá nepřesnost v zvrtání příčného otvoru a už to má značný vliv na bohatost směsi při polohách blízkých k úplnému uzavření, tedy i ve volnoběhu. Nepřesná díra totiž způsobuje buď to, že se nejprve zavře spodní hrana pod tryskou - to směs před zavřením ochuzuje, nebo napoak se zavírá dřív horní hrana a směs se dokonce výrazně obohacuje. Takové karburátory nejdou seřídit na spolehlivý přechod do otáček, ale dají se léčit pilníkem tak, že se obrušuje hrana otvoru na té straně která se zavírá dřív do té míry, aby se obě hrany uzavíraly současně a i jejich půřez se v momentě blízkém zavíráni měnil přibližně stejně.
Tyto nepřesnosti výroby byly běžné u ruských motorů (Raduga-7 a 10), ale ani u MVVSek nebylo výjimkou, že ten otvor byl nesouosý (zejména ty kusy z posledních sérií po změně majitele po roce ~2000).

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz