Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
ned 28.06.2020 15:08
Ahoj chlapi! Ve starém modelu jsem koupil neběhanou triapůlku, chtěl jsem zaběhnout na fai palivo (20% ricinu) ale horní půlka úvratě jde moc ztuha, dost vrže, a rukou nejde nastartovat. Sundal jsem hlavu - válec ok nepodřený, zjevně nejetý motor. Co s tím? Zalapovat? Jak a čím? Případně kdo by měl na prodej nepoužitý výbrus.. Díky za rady!!
ned 28.06.2020 15:16
Nemá žebrovani okolo kliky... Je to fakt 3.5? Mám Brno 2.5 i 6.5, tento je velikostně přesně mezi nimy, označení kubatury na motoru není
- Přílohy
-
ned 28.06.2020 15:16
POkud je to ABC motor tak nic neřešit a nastartovat. Tak to má být.
ned 28.06.2020 16:00
Odlitek je minimálně 3,5 Do stejné skříně se ale dělaly tuším ještě 4,7ccm.
6,5 měly už větší odlitky a u výstupu výfuku nebylo žebrování. Doplň si bydliště, možná najdeš spřízněnou duši.
Ivan
ned 28.06.2020 16:05
Už jsem serfoval, bude to Brno 3.5 nový model, jsem Roudnice, motam se aji v Prahe a v Chomutově
ned 28.06.2020 16:20
Myslím že to bude spíše ta 4,7 .
3.5 měly hlavy odlitky, tento motor jí má frézovanou. napovídá tomu i odstranění kubatury.
Jestli tě to moc zajímá, sundej hlavu změř průměr válce a zdvih motoru, trochu násob a je to.
ned 28.06.2020 16:30
KamilK píše:Ahoj chlapi! Ve starém modelu jsem koupil neběhanou triapůlku, chtěl jsem zaběhnout na fai palivo (20% ricinu) ale horní půlka úvratě jde moc ztuha, dost vrže, a rukou nejde nastartovat. Sundal jsem hlavu - válec ok nepodřený, zjevně nejetý motor. Co s tím? Zalapovat? Jak a čím? Případně kdo by měl na prodej nepoužitý výbrus.. Díky za rady!!
Z toho jak motor vypadá, bych neřekl, že neběhal. Pravděpodobně vyměnil vložku válce a píst.
Je otázka, jestli obojí a správně.
To že motor se ti nedaří nastartovat, nemusí být o jeho těsnosti.
Pokud ho protočíš bez hlavy, musí jít nastartovat.
Píšeš, že máš 6,5 ku, takže zkušenosti předpokládám máš.
já bych ho promazal a protočil startérem se sundanou hlavou. Teprve potom našrouboval hlavu a zkusil startovat.
ned 28.06.2020 17:14
dudaj píše:já bych ho promazal a protočil startérem se sundanou hlavou. Teprve potom našrouboval hlavu a zkusil startovat.
To rozhodně ne - může ho zničit.
ned 28.06.2020 17:53
zdzd píše:
To rozhodně ne - může ho zničit.
zkus rozepsat proč. Neříkám, že nemáš pravdu, ale důvod nevidím.
Jediný, co se změní je, že píst nebude mít navíc odpor tlaku vzduchu a mazivo by se dostat do kluzných ploch mělo.
ned 28.06.2020 18:20
Uz nevim, kde jsem k té informaci přišel, ale motory s ABC by se neměly protáčet bez svíčky, aby nedošlo k poškození funkčních ploch válce. A tohle je v podstatě stejné.
ned 28.06.2020 19:05
dudaj píše:
zkus rozepsat proč. Neříkám, že nemáš pravdu, ale důvod nevidím.
Jediný, co se změní je, že píst nebude mít navíc odpor tlaku vzduchu a mazivo by se dostat do kluzných ploch mělo.
Může se tam kousnout... ten píst.
ned 28.06.2020 19:08
Původní 3.5 s černým výbrusem na záběh spotřebovala jednu ojnici.Natáhlo se spodní oko.Modernizovaná ABC už na tom byla lépe ale protáčení rukou není dobré.V provozu se počítá s tím že při startu a běhu se mírně nafukuje horní část válce tlakem plynů a na to je dělaná vůle/kuželovitost/.Tedy za studena je ta vůle menší..Takže v klidu nastartovat a zabíhat.
ned 28.06.2020 19:27
DAF píše:Uz nevim, kde jsem k té informaci přišel, ale motory s ABC by se neměly protáčet bez svíčky, aby nedošlo k poškození funkčních ploch válce. A tohle je v podstatě stejné.
Pokud jsem motor uchlastal, tak nejrychlejší bylo svíčku sundat a motor protočit starterem. Dělal jsem to i v případě, že jsem měl podezření, že do motoru nejde palivo a takto jsem to nejrychleji zjistil.
Nikdy jsem s tímto postupem neměl problém.
Při sundané hlavě lze opticky zkontrolovat i stav , jak se to maže a přimazávat.
ned 28.06.2020 19:41
Pokud už motor běhal, je sestava válec - píst už o něco volnější. O tom "nafukování" válce jsem taky slyšel. Jinak při uchlastání to vylévám třeba vyfukem.
ned 28.06.2020 19:53
dudaj píše:
zkus rozepsat proč. Neříkám, že nemáš pravdu, ale důvod nevidím.
Jediný, co se změní je, že píst nebude mít navíc odpor tlaku vzduchu a mazivo by se dostat do kluzných ploch mělo.
Důvod je. A nejméně dva.
První je kompresní tlak v hlavě, který vložku sice málo, ale přece jen roztáhne a tím drobet uvolní píst.
Druhý, hlavní, je ten, že kompresní tlak vytláčí píst zpět. Tím zmenší namáhání ojnice na tah. Ta na to není konstruovaná a "vyrvání" skřípnutého pístu z vložky natahuje ojniční oka.
Další věc je, že takto rvaný píst může u ABC motorů strhnout pochromovaní.
Mnohem víc by k tomu mohl říct igorb, má s tím bohaté zkušenosti.