RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
Staré motory http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=87139 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | kubikula78 [ pon 02.12.2019 8:54 ] |
Předmět příspěvku: | Staré motory |
Ahoj všem, rád bych se zeptal zkušených. Zdědil jsem po tátovi krabici starých, dnes skoro historických motorů, jako MVVS 5,6, MVVS 2,5 DF, Tono 3,5 atd. Všechny motory byly v provozu, jako malý kluk jsem je proháněl v upoutancích. Jen jsou zatuhlé. Chci je vyčistit, zkusit natočit, zakonzervovat a uložit. Jediné, s čím mám problém, jsou těsnění. Třeba mezi karterem a válcem, pod zadním víkem atd. Ty staré vypadají jako papírové. Nevíte někdo, čím nahradit, z čeho vyrobit? Díky. Kuba |
Autor: | guchar [ pon 02.12.2019 9:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Staré motory |
!!! edit: Ohledně SPRÁVNÉ TLOUŠŤKY těsnícího papíru (a zhotovení těsnění) viz NÁSLEDUJÍCÍ PŘÍSPĚVKY dalších účastníků. (sri) _ OILIT těsnící materiál https://www.peckamodel.cz/oilit-tesnici-material _ Těsnění pod hlavu benzín http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?p=385651 _ NOVÝ = bez-azbestový KLINGERIT https://www.ruml-klinger.cz/cs/katalog-produktu/product/24-klingerit/category_pathway-14 _ Různí PRODEJCI Google"Klingerit" |
Autor: | kubikula78 [ pon 02.12.2019 9:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Staré motory |
Děkujuuuuu |
Autor: | MPml [ pon 02.12.2019 10:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Staré motory |
guchar píše: _ OILIT těsnící materiál https://www.peckamodel.cz/oilit-tesnici-material _ Těsnění pod hlavu benzín http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?p=385651 _ NOVÝ = bez-azbestový KLINGERIT https://www.ruml-klinger.cz/cs/katalog-produktu/product/24-klingerit/category_pathway-14 _ Různí PRODEJCI Google"Klingerit" A k čemu jsou mu ty zcela nesmyslný linky dobrý? |
Autor: | MPml [ pon 02.12.2019 10:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Staré motory |
kubikula78 píše: Ahoj všem, rád bych se zeptal zkušených. Zdědil jsem po tátovi krabici starých, dnes skoro historických motorů, jako MVVS 5,6, MVVS 2,5 DF, Tono 3,5 atd. Všechny motory byly v provozu, jako malý kluk jsem je proháněl v upoutancích. Jen jsou zatuhlé. Chci je vyčistit, zkusit natočit, zakonzervovat a uložit. Jediné, s čím mám problém, jsou těsnění. Třeba mezi karterem a válcem, pod zadním víkem atd. Ty staré vypadají jako papírové. Nevíte někdo, čím nahradit, z čeho vyrobit? Díky. Kuba Jak středisko, tak Starý (Tono) používali normální obyčejný těsnicí papír, tuším tl.0.35. Takže si buď kup kus těsnícího papíru (klasickýho, celulozovýho) v správný tlouštce - změř mikrometrem ten původní a přidej cca 0.05 - o to bude asi tak zmáčklý. Nebo Ti to můžu večer doma změřit já. zdroj je - třeba: https://www.gufero.com/eshop-tesnici-pa ... 5-025.html Ten originál papír se dá celkem bezproblémově nahradit i obyčejnou čtvrtkou - akorát je míň pevná, takže se ti to bude hůř střihat. Díry vysekáš vysekávačem (nebo na vrtačce ostrou trubkou), obvod pak nůžky, nůžky na nehty a nůž (skalpel). První se sekají díry, pak se dělá zbytek - jinak se to bude mít tendenci se při dělání děr na konec trhat. Žadná věda - práce na chvíli. |
Autor: | kubikula78 [ pon 02.12.2019 12:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Staré motory |
Právě na ty linky koukám a 2mm klingerit je fakt k ničemu.....ten papír, který tam byl má pár desetin. Děkuju za odkaz. |
Autor: | MPml [ pon 02.12.2019 13:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Staré motory |
kubikula78 píše: Právě na ty linky koukám a 2mm klingerit je fakt k ničemu.....ten papír, který tam byl má pár desetin. Děkuju za odkaz. Ta tloušťka je zásadní - pokud je to těsnění dolu pod válec, tak jakmile bude jiná (stovky jsou jedno, desetiny ale ne), tak když použiješ silnější, tak jednak bude to víc stlačitelné (takže rozhodíš kolmost - nedotáhneš to rovně), ale hlavně změníš časování a kompresní poměr. Proto se tam taky používá ten relativně tvrdý a tenký papír a ne gumový klingerit. Malý modelářský motor prostě není sekačka ani Lanz Bulldog. |
Autor: | Lark [ pon 02.12.2019 15:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Staré motory |
Přesně jak píše MPml. Pod válec je zásadní dodržet tloušťku, hlavně u malých kubatur. Používal jsem obyčejný papír, nebo různé papírové desky (obálky). Před montáží ho lehce namázni vazelínkou. U úzkých mezikruží jsem si někdy nechával rezervu na vnějším obrysu a až po montáži jem to obřízl skalpelem. Je to pevnější na manipulaci. |
Autor: | guchar [ pon 02.12.2019 16:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Staré motory |
_ Omluva všem za nesprávné navedení. A dík všem co to moje nesprávné, po té uvedli na správnou míru. |
Autor: | VTjr [ pon 02.12.2019 22:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Staré motory |
Dobré zkušenosti jsou taky s fotografickým papírem. Je dostatečnĕ pevný a přitom není zbytečnĕ tlustý. Můžeš použit nepovedené staré fotky. K řezání je vhodný CO2 laserový plotr. Stačí nakreslit v nějakém grafickém vektorovém programu (např. CorelDraw, AdobeIlustrator a pod...) obrys a odnést soubor tam, kde takový laser mají. |
Autor: | Leon [ pon 02.12.2019 22:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Staré motory |
. . starý, nejsem nejmladší, terče pro malorážku na 25m mají 0,3mm z tuhýho papíru . . . Tehdá snad ani nebyl recyklát . . Mám tu pár vořezanejch, povodstřihovanejch . . z časů dieslů MVVS a pak i žhavíků . . . Šel jsem to změřit . .mikrometrem po tátovi.. Leon |
Autor: | VTjr [ pát 06.12.2019 15:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Staré motory |
kubikula78 píše: Děkujuuuuu Poslal jsem Ti SZ, ale Ty ji nečteš! |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |