Switch to full style
Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odeslat odpověď

ASP FS 52 AR

sob 05.10.2019 9:52

Zdravím. Má kroužkový výbrus ?Zcela nový motor téměř bez komprese ,děkuji.

Re: ASP FS 52 AR

sob 05.10.2019 10:42

U novýho motoru je přeci explozivní výkres, tak se podívej. Můj dvouválec FT160AR kroužkovej je a opravdu, komprese dost malá ale chodí bez problémů i na prst.
ABC byly všechny ASP dvoutakty, co jsem měl. Nový se téměř nedaly přetočit přes kompresi, úplně při tom vrzaly a skřípaly.

Re: ASP FS 52 AR

sob 05.10.2019 10:53

Bohužel přišel bez seznamu nd. , vypadá to spíš na L kroužek ,to bych chápal.

Re: ASP FS 52 AR

sob 05.10.2019 14:41

Pokud jsi doposud 4T motor neměl, může se ti zdát, že ta komprese je malá. Ale opak je pravdou, bohaté dostačuje. Jestli je kroužkový nevím, myslím, že ne. Hledat návod s explozivním výkresem se mi nechce.

Re: ASP FS 52 AR

sob 05.10.2019 15:42

Pánové , jeden klasickej kroužek. Jako zarytej dvoutaktář jsem byl trochu překvapen malou kompresí :roll: .Dík za reakce.

Re: ASP FS 52 AR

sob 05.10.2019 19:56

Mam mirne pouzitou ASP ctyrtakt 20 cm³, palivo pouzivam 85/15 ricin. Pri provozovani pri nizsich teplotach, asi kolem 5 stupnu C
a po delsi dobe odstavky pak pri prvnim startu bylo nutne pouzivat starter ( Kavan = MEZ Nachod, ten s planetovou prevodovkou), pro tento motor je uz vykon starteru na hrane,
a dobrou startovaci autobaterii, ne gelovou.
Rukou nahozeni bylo obtizne az nemozne.
Motor jsem protocenim a nasatim
s ucpanym hrdlem karburatoru musel trochu preplavit. Pak uz dalsi starty sly lepe po uvolneni krouzku a lozisek od zatuhleho ricinu. Kdyz motor takzvane kope prebytkem paliva nad pistem je mozne nahazovat do protismeru otaceni motoru, t. j. ve smeru pohybu hodinovych rucicek pri pohledu zepredu na model ( motor normalne vepredu modelu). Predpoklad dobre svicky a zhaveni, pouzivam elektronicke podle kdysi uverejneneho navodu v Modelari od p. Voracka. Pomohl by alespon podil 5 % syntetickeho oleje v palivu a nebo konzervace WD 40 po letani. Obcas zkontrolovat vuli ventilu. Je to na www. strankach Petra Taxe.
Jinak na modelu mam prizhavovani 0 az do 40 % plynu a se zpozdenim vypnuti-vydrzi 2 vteriny aby prizhavovalo pri prechodu plynu do vyssich otacek zhotovene z 10 A spinace a dvou! do serie NiMH aku malych monoclanku 4 Ah ovsem nastavene v OpenTx Taranisu stridou tusim 1:1 aby svicka se neprepalila a zhavila na spravnou teplotu. Jeden clanek nestacil, na svicce bylo pouze asi 0,7 V. Cele to vyjde na 400,- Kc. Kdo chce muze samozrejme vyuzit profesionalni prizhavovani.

Re: ASP FS 52 AR

ned 06.10.2019 14:49

Zdravíčko tak 4T už vrčí :mrgreen: zcela nový nahozen rukou.Protože si sám v tak malých otáčkách nenasaje , nastříknuto palivo do výfuku(bez tlumiče) asi 0,5 ccm ,protočen v protisměru-nažhaven,pomalu protočen až klepne-švihem proti směru kopne a běží již ve správném směru. Nikdy v životě jsem nepouži startér :mrgreen: Snad to někomu usnadní život :wink:

Re: ASP FS 52 AR

úte 08.10.2019 18:07

Při hledání čehosi jiného jsem našel "rozstřelový" nákres těchto motorů (zajímavé, že vždy, když hledám něco konkrétního, tak to nenajdu, ale najdu spoustu jiných věcí, které jsem hledal a nenašel už dřív, nebo už i zapomněl, že něco takového mám a najednou se to hodí :lol: ). Ale k věci, i když to bylo na FS 91, tak myslím, že to bude obdobné jako na FS 52. V každém případě u 91 je uveden pístní kroužek.

Re: ASP FS 52 AR

úte 08.10.2019 18:33

Dík,ano má klsickej pístní kroužek :D
Odeslat odpověď