px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 15.08.2019 1:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5380
Bydliště: Žilina SR
Lark píše:
U těch nýtů bych asi radši opatrně odbrousil hlavičky a vrazil je dovnitř. Vypadá to jako běžné nýty s tím trhacím hřebíkem uvnitř, takže odvrtávání asi bude problémové (hliník+železo). Já ten silikon kupoval v Autokelly, a v Žilině má taky prodejnu. Zkus se tam poptat.

Libore, právĕ, že ty nýty znám, tak uvažuji jak je co nejšetrnĕji rozpojit. :roll: Vím, že mají v jádru ocelový hřebík a že to tím padem nejde odvrtat. Jen mi zas nĕkdo nenavrhujte kyselinu dusičnou, která by to jistĕ odleptala, já s chémii si radši nechci začínat. :lol: Asi budu postupovat dle Tvé rady.
Prodejna Autokelly se v Žilině přestĕhovala, hned jsem ji nenašel, ale tím že jsem to už objednal z ešopu, je to bezpředmĕtné, i když už přesnĕ vím kde je a i kdyby to tam mĕli a levnĕji. :(

Každopádnĕ dík všem za rady. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.08.2019 1:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 10080
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Akorát mě nenapadá, co pak použít místo těch nejtů. Odhaduji, že by to mohly být 3mm. Asi bude nejsnazší tam po napatlání silikonem je tam dát znova. Chce to ale vypůjčit si ty kleště.

P.S.
S tím nejtováním kastle mám ještě z mládí svojí neblahou zkušenost. Kdysi jsem si dal k jednomu strejdovi našich známých opravit kastli na staré Octávce. Hlavní i kufrovou podlahu, prahy, blatníky... Pořád jsem to z něj nemoh vydolovat, až jsem se tam nakonec rozjel, a když jsem to viděl, že skoro všechno snejtoval těmahle nejtama, šli na mě mrákoty. Kdyby to nebyl 70 letej dědek a strejda těch známých, tak bych ho snad zmlátil. A to jsem mu říkal, že svářečský zkoušky mám, že jen nemám přístup k autogenu, takže když bude třeba že přijedu pomoct. Nechtěl, že to zvládne. Nakonec jsem si to odtáh domu, soused mi každé odpoledne vozil z JZD autogen a musel jsem i uřezat prahy, protože nešly ani zavírat dveře a všechno jsem to musel převařit a navíc ještě vytavit ty nýty a zavařit po nich dirky. Byla to šílená práce, protože jsem to musel vařit kvůli tomu přeplátování z obou stran.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.08.2019 8:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5380
Bydliště: Žilina SR
Já mám v dílnĕ snad všechno, i ty kleštĕ. :wink:
Jiná věc je, že se mi to opakovanĕ nimi spojovat moc nechce. :roll:
Uvidím po rozebrání jaká je vnitřní konstrukce a pak nĕco vymyslím. 8)

Korba našeho přívĕsu ale byla zkonstruována tak, že se asi přímo počitalo s použitím tĕch nýtů. Konstruktér ale asi nedocenil co s nimi udĕlají vibrace a elektrochemická koroze.
Ale co se týče oprav karosérií aut, tak dobrý klempíř to použije opravdu jen výjimečnĕ a dočasnĕ.
Třeba kamarád mĕl dost exotické auto Hondu Concerto (na Slovensku jich bylo prodáno celkem jen 7 ks). No když naboural pravou část předku, rozbil masku, reflektor, blatník. A díly se objednávaly z Japonska a šly lodí 2-3 mĕsíce. Tak aby byl po tu dobu pojízdný, tak mu tam pomocí Al plechů a trhcích nýtů nabastlili reflerktor z Favorita. Takové využití trhacích nýtů beru. Plyne ale z toho poučení nekupovat exotická auta, kterých oprava bude vždy na dluhé lokty.
Nebo ty trhací nýty mají opodstatnĕní i tam, kde není možnost přístupu z opačné strany (nakonec je to i případ toho výfuku). I když tam bych dal na místĕ vyrobce přednost spíš svařování. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.08.2019 11:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 10080
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Nevím jak je přesně ten tvůj dvoukorák dělaný, ale ten co jsem měl na MVVS 7,5ccm tak ta hlavní komora byl odlitek z jednoho kusu a ta druhá komora byla z tenkého plechu a jestli si dobře pamatuji, byla jen zapertlovaná na osazení před přechodovým kuželem hlavní komory a proti pootočení jí držel jenom ten nátrubek pro tlakování. Časem ale to pertlování popraskalo, tak jsem ho prostě sundal. Nakonec jsem na něm provozoval ten krátký muffler.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.08.2019 11:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7907
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
VTjr píše:
Co myslíš pod pojmem butony?

Totok: https://www.kutil.cz/spojovaci-material-a-kotevni-technika/srouby/imbus-vnitrni-sestihran/sroub-button-limec-nerez-a2-iso-7380fl/
Já s M3 chytám laminátový vrtulový kužely na zadní desku a ještě se kvůli integrovaný podložce nestalo že by se nějakej povolil a nebo provibroval skrz laminát.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.08.2019 12:20 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2008
Příspěvky: 7043
Bydliště: Moravský kras
Tak on není nýt jako nýt. Dostanou se jak hliníkové tak nerezové s nerezovým trnem, dokonce se najdou i pro těsné spoje (nemají díru na trn zkrz, tenčí konec je plný, hlava trnu je ve slepé díře). Třeba tady: https://www.nerezka.cz/nyt-3-2x-9-5-trh ... in7337c-a2

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.08.2019 17:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7907
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Ten nemůžeš dát do slabýho hliníku, rozerval by ho. A nerez s hliníkem dělá článek srovnatelnej s měď a hliník.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.08.2019 18:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7907
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Tak jsem vyhrabal jednokomak a dvoukomorák. Strčil jsem koukátko do dvoukomory a je tam ten samej kužel jako na jednokomoře. Pro závity tam je 2 mm maso, takže bych to namazal červeným silikonem a po obvodu dal 5 buttonů a šestej tlakovací trysku.


Přílohy:
výfuky brno.jpg
výfuky brno.jpg
[ 296.12 KiB | Zobrazeno 1295 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.08.2019 7:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2391
Bydliště: Ústí nad Labem
Pánové, já to nedělám, takže bych do toho nemusel remcat. Ale KDYBYCH to chtěl udělat, tak po vyhození těch původních nýtů sekundární komoru pootočím (aby se otvory nepřekrývaly), svrtám nové otvory, ty v plášti sekundární komory zvětším a do těch spodní vyříznu závity (M2 by mělo stačit). Ke smontování samozřejmě podmáznout některým ze jmenovaných silikonů a to včetně šroubků - kvůli těsnění i povolování, samozřejmě i tlakovací trysku. A bude to i rozebíratelné.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.08.2019 19:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7907
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Jasně, po těch nejtech tam budou moc velký díry, takže pootočit. Ale zase moc né, aby byla výstupní roura co nejdál od trupu nebo křídla. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.08.2019 17:31 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5380
Bydliště: Žilina SR
Pokládám si za povinnost Vás všechny informovat, jak jsem tu situaci vyřešil.

Silikonový tmel Mega Cooper do 371°C v pořádku dorazil, tak přišlo na lámání chleba, tedy konečně přsitoupit k opravě, k čemu jsem se ale několik dní odhodlával. :)
V první řadě bylo potřeba tlumič rozebrat. Odštípl jsem hlavičky nýtů, vyšrouboval fitink tlakování, zbytky nýtů zatlačil dovnitř a ouha, rozebrat to pořád nešlo 8O , ten plechový hrnec 2. komory je na ten původní jednokomorový výfuk naražen, ale jeho přední okraj zafalcovaný. :o No, myslím si, že kdyby to v MVVS už ve výrobě, před tím falcováním, namazali vhodným teploodolným tmelem, tak by asi nikdo nikdy nic řešit nemusel, tlumič by byl těsný. :P Oni to ale neudělali, vibrace falcovaný spoj oslabili a tlumič tekl. Ale každopádne to zafalcování znamená, že i u značně tekoucího, kvedlajícího výfuku, kde ze spoje teče špinavý olej, se ztráty té druhé komory za letu bát nikdo nemusí. :wink:
Zde jsem pro lepší pochopení nakreslil schéma tlumiče v řezu (ale nákres je už i s novými díly zamýšlené opravy):
Příloha:
2-komorovy_vyfuk.png
2-komorovy_vyfuk.png
[ 86.92 KiB | Zobrazeno 913 krát ]


No ale jak to tedy rozebrat, jak odstranit ten falc :?: - no, asi jedine ho upíchnout na soustruhu. 8) Co asi víte (tadi ti, co čtou moje jiné vlákna), že to pro mne není žádný problem. 8) Ale přesto problémem je, jak ten tlumič do toho stroje spolehlivě a centricky upnout, když přední část je křehký odlitek, navíc se kepředu mírně zužuje. :roll: Jednoznačně se zadní část musí opřít o koníka a na to bylo samozřejmě nutno zhotovit přípravek. Asi takový:
Příloha:
tlmic_2-komorovy_pripravok_pre_konik_susrtuhu.JPG
tlmic_2-komorovy_pripravok_pre_konik_susrtuhu.JPG
[ 53.14 KiB | Zobrazeno 931 krát ]


Použil jsem bukové dřevo s tím, že jímku pro hrot koníka jsem vytočil z kousku duralu a zalisoval do dřeva. To jednak proto, aby byla poloha středu lépe definována, a taky abych přípravek trochu prodloužil a kužel koníku se neopíral o výstupní trubku tlumiče. No a takhle to vypadalo po upnutí v soustruhu:
Příloha:
tlmic_2-komorovy_upnutie_do_susrtuhu.JPG
tlmic_2-komorovy_upnutie_do_susrtuhu.JPG
[ 104.29 KiB | Zobrazeno 931 krát ]


Falc se i navzdory mírnému házení podařilo úspěšně upíchnout a tlumič rozebrat.
Ale přední část tlumiče šla ještě jednou do sustruhu (tentokrát už se dala koníkem opřít rovnou za výstupní otvor v její kuželovém zakončení), kde jsem nožem asi o 1mm zkrátil ten vystouplý prstenec, kolem kterého se falcuje, tedy posunul dozadu jeho přední hranu, ale i zaoblil zadní - to aby se díly daly při montáži vsunout víc do sebe a vzniklý asi 1,5mm přesah vnější trubky 2. komory se dal znovu zafalcovat. :wink:
Všechny díly jsem pak řádně vymyl lihem, benzínem a pak ještě dokonale odmastil perchlórem.
Jenže po tom rozebrání byl spoj dost narušen těmi 3 otvory po nýtech a fitinku, které při odstraňování falce přešli až ke hraně. Aby i po novém zalepení byl spoj spolehlivý, jsem se rozhodl vytočit z duralu mezikruží výšky 12mm s vnitřním přůměrem 40,5mm (to je cca o 0,3mm víc než je vnější průměr plechové trubky 2. komory) a vnějším 44,5mm (točil jsem ho z 45mm kulatiny). Do prstence jsem vyvrtal jeden otvor 2,5mm a nařezal do něj závit M3 pro fitink tlakování nádrže.
Pak jsem to nasucho smontoval a polohu zajistil šroubkem M3 do stávajícího závitu pro fitink v tlumiči a prstenci. Plechovou trubku 2. komory jsem přitom ale nasadil pootočenou cca o 120°, takže jsem změnil původní polohu výfukové trubky z dolné na novou vpravo nahoře. Tím jsem oddálil výfukovou trubku a gumový deflektor od přední hrany křídla, zvedl celé asi o 20mm, co jse pak při zkušebních letech ocenil, protože se míň špiní trup a VOP modelu olejem. A z hlediska vypouštění nahromaděného oleje z druhé komory je to stejně jedno, protože trubka je zavařena tak, že trčí i dovnitř, takže je ho stejně nejde z 2. komory snadno vylít. :|
V takhle nasucho smontované poloze jsem začal vrtat po obvodu prstence skrz všechny stěny tlumiče otvory 1,6mm pro zapuštěné šroubky M2, kterých sem se rozhodl dát 7 ks. Tedy i s fitinkem je tak spoj jištěn celkem v 8 místech cca po každých 45° obvodu. :D To by snad mělo stačit. :roll: Závity pro šroubky jsem řezal jen prvním závitníkem. Do takhle předřezaného závitu jsem pak nasilu šrouboval rovnou ty M2 šroubky, aby byl takhle vytlačený závit co nejtěsnější. Materiál měkkých Al slitin mi tento postup umožňoval. I ten tvrdší dural prstence tomu příliš nevadil, protože v něm bylo kuželové zahloubení pro hlavu a tím pádem závitu jen minimum.
Po přeřezání/protlačení všech závitů jsem vše zas rozebral, vyfoukal špony a ještě jednou propláchl dutinu předního tlumiče lihem a přistoupil k lepení. Silikonový tmel jsem nanesl dovnitř falce těla 2. komory. Následně jsem tlumič složil, přes ten M3 zajistil šroubkem s malou hlavou, upnul to přes bukový přípravek znovu do soustruhu a při nejnižších otáčkách spoj zafalcoval.
Teprve pak jsem navlékl duralový prstenec a zatmelil kouty spoje z přední i zadní strany. A samozřejmě pak zašrouboval i všech 7 šroubků M2 a ten fiting M3. Před šroubovánim jsem ale do všech závitů a zahloubení natlačil trochu silikonového tmelu.
A výsledek vypadá takto:
Příloha:
tlmic_2-komorovy_po_oprave-detail-2.JPG
tlmic_2-komorovy_po_oprave-detail-2.JPG
[ 59.33 KiB | Zobrazeno 931 krát ]


_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne stř 28.08.2019 18:18, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.08.2019 17:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5380
Bydliště: Žilina SR
Takto to vypadá nahozené na motoru:
Příloha:
tlmic_2-komorovy_po_oprave.JPG
tlmic_2-komorovy_po_oprave.JPG
[ 65.87 KiB | Zobrazeno 926 krát ]


To už bylo po 2 zkušebních letech. Spoj perfektně drží, nikde ani kapka oleje a navíc díky zmíněné horní pravé poloze výstupní trubky je i model mnohem čistší.
No a s tímhle perfektním MVVS RC karburátorem (místo válcového šoupátka je tam plochá klapka, jako u Yamady nebo i v karbech Walbroo), motor podáva vynikající výkon a i neskutčnou spolehlivost chodu. Volnoběh nízký ale spolehlivý, bez Perry pumpy, přižhavování a podobných udělátek. Tím pádem je vše jednoduché, méně náročné na údržbu a je menší šance, že něco z toho odejde.
Příloha:
RC_karb_01.jpg
RC_karb_01.jpg
[ 68.91 KiB | Zobrazeno 926 krát ]

Příloha:
RC_karb_03.jpg
RC_karb_03.jpg
[ 82.98 KiB | Zobrazeno 926 krát ]


Kdyby náhodou měl někdo z Vás takový zbytečný na prodej, tak koupím bez váhání pro svoji novou MVVS 15cm3. Velká škoda, že se tyto vynikající karburátory vyvinuli v MVVS tak pozdě a vyráběly jen krátce. Poslední motory se prodávaly zas jen s obyčejnými 2-jehláky. :(
Tady ještě ilustrační fotka nového 2-komorového výfuku, který budu muset taky upravit.
Příloha:
tlmic_10_MVVS_2-komorovy.JPG
tlmic_10_MVVS_2-komorovy.JPG
[ 101.36 KiB | Zobrazeno 926 krát ]


_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.08.2019 18:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5380
Bydliště: Žilina SR
Mam ještě 2 jiné MVVS tlumiče pro motory 10-15cm3.
Jeden takový krabičkový, jako z křoviňáku a s jednou výfukovou trubkou
Příloha:
tlmic_10_MVVS_plochy.JPG
tlmic_10_MVVS_plochy.JPG
[ 110.36 KiB | Zobrazeno 923 krát ]

a pak ještě válcový kompaktní se 2 trubkami
Příloha:
tlmic_10_MVVS_kompaktny_s_2_vystupmi.JPG
tlmic_10_MVVS_kompaktny_s_2_vystupmi.JPG
[ 104.34 KiB | Zobrazeno 923 krát ]


Tak by mne zajímalo, jestli má někdo zkušenosti s nimi a jaké? Ony se asi hodí spíš pro motory se zadním výfukem (GFR), do nějakých maket, kde se to vše krásně vejde pod haubnu. Ale asi bude randál větší.
Ja s tím dvoukomorákem používám vrtuli Master 13x6, se kterou model krásně stoupá po vrtuli, ale v tom minimálním volnoběhu i neskutečně brzdí ve střemhlavém letu. Brzdí tak, že při přistání musím optrně přidávat plyn aby model nepad po křídle.
Pod karburátore mi to asi saje jakýsi falešný vzduch, mám podezření, že tím klínkem, kterým sa zajistí karburátor, protože i po úplném zavření klapky motor ne a ne zhasnout - točí se na neuvěřitelně nízkých otáčkách. A to vše se svíčkou Novarossi C6 a palivem s 5% nitra, 4% roicínu a 8% syntetiky P2000, zbytek pochopitelně metyl. Takže zatím co jiní řeší problém aby jim motor nezhasínal, tak já mám naopak problém ho zastavit. Pomáhá jemně přibrzdit za kužel 2 prsty. :wink:
No a ještě mám 2 desítkové tlumiče, o kterých instalaci jsem taky uvažoval, od HP .61 GoldCup
Příloha:
tlmic_10_HP_1-komorovy.JPG
tlmic_10_HP_1-komorovy.JPG
[ 132.8 KiB | Zobrazeno 923 krát ]

a od stařičké ENYA .61-III (ale ten by asi nepasoval, zrovna jako tlumiče od Radugy-10RU, kterých mám taky několik)
Příloha:
tlmic_10_ENYA_1-komorovy.JPG
tlmic_10_ENYA_1-komorovy.JPG
[ 116.06 KiB | Zobrazeno 923 krát ]


Tak to jen pro ilustraci, když už jsem se tak rozepsal, tak ať je toho o desítkových výfucích co nejvíc. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.08.2019 18:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7907
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Ty vejfukový krabky se daly kdysi koupit i v dílech a mohl sis ho popájet mosazí dle potřeby.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz