Autor |
Zpráva |
f4u
|
Napsal: úte 30.07.2019 16:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
Zkoušel jsem novarosi c5 (tedy tu doporučovanou) a os max A3.
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 30.07.2019 19:13 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
To by mělo být OK
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
f4u
|
Napsal: stř 07.08.2019 17:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
Kontroloval jsem tu vůli ložisek, vzal jsem za vrtuli a hýbal dopředu a dozadu a pokud tam nějaká je, tak naprosto minimální, odhaduji do 0,3mm max. Když jsem měl motor rozebraný, ložiska se jevila při pohledu běžně, neleskly se ale nebyli ani rezavé. Při protáčení jdou lehce a nic tam neskřípe. Z MVVS jsem dostal odpověď, že písty a výbrusy už nemají. Nádrž s hadičkama jsem měl ponořenou pod vodou, dvě hadice ucpané a do třetí jsem foukal... těsní. Na ebayi jsem vidím někoho nabízet mvvsku 4,6 za 5100 novou, no neberte to za ty prachy
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 07.08.2019 18:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Axiální vůle tam být musí, ale radiální cítit nesmíš. Ale asi budou ta ložiska dobrá. Co se týče výbrusu, pokud na povrchu vložky a pístu nejsou nějaké hluboké rýhy a motor v horní úvrati aspoň 15 vteřin udrží kompresi, tak to tím taky nebude. Taky zkontroluj těsnění zadního víka skříně. Tipuji, že ten problém bude jen v karbecu nebo palivové/výfukové instalaci. Co takhle poloha nádrže? měla by být k motoru co nejblíž a její osa by měla protínat osu trysky karburátoru. f4u píše: Na ebayi jsem vidím někoho nabízet mvvsku 4,6 za 5100 novou, no neberte to za ty prachy Tak to je spíš cena pro sběratele, to bych nebral, moc drahé. To si kup radši nějaké nové ASPéčko 4-5cm3 a budeš spokojen.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
f4u
|
Napsal: stř 07.08.2019 20:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
Osa nádrže je asi 1,5cm pod tryskou karbecu neb je to tak dané tím modelem nádrž byla součástí a lože motoru taktéž. Ale už mě to přestalo bavit
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: čtv 08.08.2019 6:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
f4u píše: Takže co, takže MVVSky chcípaj všechny protože jsou prostě debilní? To bych řekl, že je mimořádně odvážné tvrzení - protože si mj. můžeš zkusit jak třeba sají motory osazené Dynamixem s plochým šoupátkem (Webry a další). Ani ten motor vůbec nenatočíš, protože prostě vůbec nesaje - strikně potřebuje tlakování. Prostě každý motor se chová jinak, vždy podle toho, jak je navržený a v jakém je mechanickém stavu. Některé sají dobře (to fakt není tento případ), některé sají špatně, některé nesají vůbec (prostě bez tlaku běhat schopné nejsou). Diskutovaný motor patří do skupiny, která bez tlakování prostě běhat dobře nebude - tečka.
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: čtv 08.08.2019 6:27 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
macil píše: Si si istý s tou štyrišestkou. Ja som nameral 6,6mm. Motor je s červenou hlavou a bol kupovaný spolu s karburátorom. Saciu schopnosť má, myslím, veľmi dobrú. Příloha: MVVS4,6.jpg edit: Pozrel som lepšie na ten tvoj obrázok a tak sa mi marí, že u neskorších verzií, neviem, či to má súvislosť aj so zmenou farby hlavy na modrú, došlo k "vylepšeniu" karburátora. Líši sa pravdepodobne predovšetkým priemerom difúzera a iným tvarom jeho vstupnej časti. Ten Tvůj kus je ale starý. Osazovaly se různé karburátory, poslední serie měly tzv. unifikované (tj stejný typ s stejnými rozměry pro celou řadu) což u malých obsahů bylo víc než nešťastné.
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: čtv 08.08.2019 6:36 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: čtv 08.08.2019 9:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
To Mpl:Mvvs 2,5 D 58 mám doma ve sbírce .Má kompresi jako zamlada a šlape jako hodinky.To byl nádhernej motor a na svoji dobu měl i solidní výkon.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 08.08.2019 10:27 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
MPml píše: ... akorát si teda nejsem úplně jistý, jestli tuto informaci někdo, kromě SAMistů, ocení. Možná ani oni ne, jelikož byl vyráběn až koncem 50. let, zatím co pro SAMisty přes rok 1950 prostě "vlak nejede". Vše co bylo po něm už podle nich není tzv "Zlatá éra modelářství" , je příliš nové a moderní. Já měl s jedním jejich vrcholních představitelů více diskusí na toto téma, protože jsem přesvedčen, že pro každého v závislosti na věku a letech kdy začínal, je ta jeho "Zlatá éra" v jiném čase. Ptal jsem se, proč nemohou upravit pravidla ve smyslu, že vše co je starší než, dejme tomu 30, nebo i 50 let, už bude povoleno. Tak je to třeba u automobilových veteránů, takže co nevidět už i Škoda Favorit bude moci být veteránem. Ale to by pak historikem mohlo být třeba i Prettnerovo Curare. Jenže oni jsou neoblomní, <1950 a po něm je jiný svět. I když oni v tom posuzování co se smí a co nesmí nejsou příliš konzistentní. Kupř. proporcionální RCsoupravy a elektropohony jsou povoleny. V těch pravidlech maji spousu výjimek. Já si myslím, že na tuto konzervativní zkostnatelost celé SAM nakonec zajde. Staříci vymřou a mladé je problém získávat i do moderních kategorií. Už i dnes mi ty jejich soutěže připadají jako setkání domovů důchodců. No, bohužel tak často už vypadají i mnohé neSAMovské FAI soutěže. Stačí si spočítat průměrný věk členů našich klubů.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: čtv 08.08.2019 10:34 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
Mosquito píše: To Mpl:Mvvs 2,5 D 58 mám doma ve sbírce .Má kompresi jako zamlada a šlape jako hodinky.To byl nádhernej motor a na svoji dobu měl i solidní výkon. Je třeba rozlišovat, jestli máš 2.5D/58 a nebo 25D. 58 je na ložiskách, udělalo se jich jen málo kusů (mj. velmi špatně se opravují - ty ložiska, jsou zcela nestandardní, od Hoffmanna). Naopak u 25D je klika kluzně přímo v odlitku, udělalo se jich spousta, většina se vyvezla ven, včetně do NSZ. Oba běhaly velice dobře, ten kluzný (25D) tehdy byl bezkonkurenčně nejvýkonnější kluznou dvaapůlkou na světě, i dnes by se těžko hledal výkonnější kluzný motor stejného obsahu. Mj. důvod proč vůbec vznikla 25D, z 2.5/58 byl v tom, že o 2.5/58D byl obrovský zájem, zejména v zahraničí, ale v tehdejším ČSSR nebyly devizy na to aby se dovezly ty ložiska od Hoffmanna - takže klasická z nouze ctnost. ------------- 25D (kluzný) http://sceptreflight.com/Model%20Engine ... 025-D.html2.5/58D (kuličkový, má jiný karter a kliku) https://i.pinimg.com/236x/b5/d6/f8/b5d6 ... e01789.jpg
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: čtv 08.08.2019 13:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
To MPml: No podle toho co píšes mám v uvozovkách jen Mvvs 2,5 D s červenou hlavou a má opravdu kluzný uložení.Ale měl jsem za to,že v kuličkových ložiskách Hofmann byl uloženej až motor Mvvs 2,5 TR,kterej mám taky.Ale přesně to nevím a rád se dám podat .Z těch obrázků je to jasně vidět.Ten motor co mám taky tedy Mvvs 2,5 TR má téměř stejný karter s ložisky Hoffmann jako ta Mvvs 2,5D/58, má jen jiný tvar difuzoru.Vyráběl se o něco později.Dík zase jsem o něco chytřejší.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 08.08.2019 15:07 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
MPml píše: ... Oba běhaly velice dobře, ten kluzný (25D) tehdy byl bezkonkurenčně nejvýkonnější kluznou dvaapůlkou na světě, i dnes by se těžko hledal výkonnější kluzný motor stejného obsahu... ... Mj. důvod proč vůbec vznikla 25D, z 2.5/58 byl v tom, že o 2.5/58D byl obrovský zájem, zejména v zahraničí, ale v tehdejším ČSSR nebyly devizy na to aby se dovezly ty ložiska ...
Jj, byl o ně opravdu zájem, v SSSR až takový, že ho začali kopčit. Vyráběl se v Charkově a prodával pod názvem МК-2,5 Харьков. Zde jsou 2 fotky. Příloha:
Charkov25_01m.JPG [ 69.16 KiB | Zobrazeno 1553 krát ]
Příloha:
Charkov25_02m.JPG [ 65.86 KiB | Zobrazeno 1553 krát ]
Fakt, podobnost čistě náhodná.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 08.08.2019 23:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Mosquito píše: Nevím jestli blbĕ , protože tam byly vždy dost cenĕny. A i dnes se prodávalí cca 2 až 3-krát dráž než jiné historické dvaapůlky. Ale možná to bude spíš tim, proti takovým masově vyráběným MK-12V, nebo Ritmům jich bylo vyrobeno podstatnĕ míň. Jinak sovĕti si s pajcováním nikdy nedlali starosti, asi podobnĕ jako si s tím nelámou hlavu Číňané. Většina jejich tehdy velkosériovĕ vyrábĕných motorů byla okopčena ze západních vzorů. Třeba i ta MK-12V je v podstatĕ Webra-Mach. Ale i do SSSR se trochu dováželo z kapitalistické ciziny. Tyto motory pa dostávali přes kroužky DOSSAF (sovĕtská obdoba ZvazArmu) reprezentanti a prominentní modeláři. Velmi populární byla italská značka SuperTigre, však taky se do masové výroby dostaly mnohé jejich klony, jako: MD-2,5 Meteor, MD-5 Kometa, Raduga-7. Motory Webra-Speed zas posloužily vzorem pro desítky Raduga-10RU a Master-TK10, který je taky vybaven klonem karburátoru Dynamix-MC s plochou klapkou. Ale nejen v tomto odvětví se pajcovalo. Onehdy jsem v ruském obchodě narazil na lyžařské vázáni Neva, které jakoby u nás licenčně vyrábnému Marker-Rotamatu z oka vypadlo. https://static.auction.ru/offer_images/ ... 1_sssr.jpg No nekup komplet za 20 Rbl (to bylo 200 Kčs), když u nás tolik stála jen špička a celý komplet vyšel na 580 Kčs. Bylo sice hrubeji opracováno, odlitky vypadaly hůř, ale bylo funkčni. Koupil jsem ho a asi 4 roky s ním lyžoval, při pádech i vypínalo. Zde novější verze s obdobou špičky M4 https://forum.ski.ru/uploads/monthly_04 ... 166552.jpg. No a právĕ jednou jsem se na ruském fóru nechal zatáhnout do debaty o pajcování, uvedl těchto pár přikladů. Asi dva mi dali za pravdu, ale zbytkem komunity jsem byl doslova "ukamenován" a ještě i admin mi dal napomenutí. S nimi nemá smysl hledat nĕjakou pravdu, která by mohla vrhnout co i jen lehounký stín na jejich ruskou výjimečnost a hrdou ruskou duši.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Naposledy upravil VTjr dne pon 12.08.2019 13:25, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|