RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=86553
Stránka 1 z 5

Autor:  f4u [ ned 21.07.2019 14:32 ]
Předmět příspěvku:  MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá

Donesl jsem si od kamaráda hornoplošníka Sonic s tímto motorem. Motor jsem rozebral a hodil do ultrazvukové čističky byl zalepený ricinem. Vyměnil jsem hadičky, svíčku (os max A3) a dal nové těsnění do hrdla nádrže. Těsnění zadního víka a na výfuk jsem vyříznul z voskovaného papíru. Motor běží, přechody jsou taky v pořádku ale čumákem nahoru a na plný plyn mi vždycky zhasne.. i při povolování jehly. Může to být těsnícími kroužky na přírubě výfuku to jediné jsem ještě neměnil.

Autor:  Celeron [ ned 21.07.2019 15:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá

Stejnej problém mám s desítkou Gold Cup v Maxi. Zkusil jsem původní karburátor vyměnit za dvoujehlovej MVVS a dělá to stále. Na zemi to čumákem nahoru nedělá ani s plnou ani s poloprázdnou nádrží. Dělá to i když motor na zemi seřídím na bohatej, sice míň ale dělá hlavně když je poloprázdná nádrž. Je to nejspíš tím, že při letu vzhůru musí sát "delší" sloupec paliva než za vodorovnýho letu a ochudí se. Dělá to jak na palivo 80/20, tak na 85/15 i na 75/15/10 (metyl/rycin/nitro).
Kontroloval jsem, zda není naseklá hadička bimbátka v nádrži, pak by se dírka mohla dostat při letu vzhůru mimo palivo. Pak už jen tlakování z výfuku, já ho mám v kolenu. Možná že se to chová jako fixírka ale to by to dělalo stále. Ty tam máš pájenýho mufflera a tlak bereš z komory? Zkus trubičku protáhnout vhodným vrtákem jestli není zakarbonovaná.
Pak mě už další nápady došly.

Autor:  f4u [ ned 21.07.2019 15:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá

Ano z komory, mám ten černý delší tlumič, hadičky jsem dal nové.

Autor:  HavelAircraft [ ned 21.07.2019 16:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá

Seřiď max otáčky motorem nahoru. Pak ještě povol dva zoubky na jehle.

Autor:  f4u [ ned 21.07.2019 17:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá

To nejde chcípne to :)

Autor:  sibcat [ pon 22.07.2019 6:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá

Z dotazu není jasné zda to dělá pouze za letu a nebo i na zemi při nastavování?
Motor mimo model na prkýnko, jinou nádrž a hrát si. Již jednou zmíněné ucpané tlakování. Přižhavení ve vertikále - svíčka?

Autor:  HavelAircraft [ pon 22.07.2019 9:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá

f4u píše:
To nejde chcípne to :)


Pokud nejde tak buď ještě povolovat jehlu nebo hledat netěsnosti v palivovém systému.není někde ucpané tlakování? Nebo přicpaná jehla??
Z výfuku by do nádrže měl jít i bordel. Olej atd.
Musí to jít. Jinak s tim nekde lítat. Ale mě to přijde jako chudý motor.

Autor:  f4u [ pon 22.07.2019 15:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá

Zkusím oslovit mvvs na náhradní díly. Příliš povolená jehla pak zase vadí ve vodorovné poloze a je to uchlastané a neosolím to. Těsnění na přírubě výfuku je vymačkané a výfuk je tam docela navolno, musí to být tím.

Autor:  HavelAircraft [ pon 22.07.2019 19:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá

Omotej ho teflonovou páskou z instalatérství.
Chvíly vydrží. Alespoň na zkoušku jestli je to příčina

Autor:  Celeron [ pon 22.07.2019 21:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá

HavelAircraft píše:
Pokud nejde tak buď ještě povolovat jehlu nebo hledat netěsnosti v palivovém systému.není někde ucpané tlakování? Nebo přicpaná jehla??

Psal jsem, že mě dělá Gold Cup to samý a to i po výměně původního karburátoru za dvoujehlovej MVVS. A to tlakování jsem mu už poradil taky, akorát nereagoval.

Autor:  f4u [ pon 22.07.2019 23:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá

On plandací výfuk nemá co dělat s tlakováním? Já se ozvu až to půjde, čím to bylo :wink:

Autor:  veka1 [ úte 23.07.2019 9:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá

f4u píše:
On plandací výfuk nemá co dělat s tlakováním? Já se ozvu až to půjde, čím to bylo :wink:


.... s tlakovanim mozna ano , ale nema vliv na saci schopnost motoru .Dost rozdil mezi sanim a tlakovanim, no ne?

Leda ze by jsme se v ramci netesnosti zacali bavit o ne uplne funkcnim procesu preplnovani u ladeneho vyfuku ... tam bys to poznal.

veka1

Autor:  VTjr [ stř 24.07.2019 11:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá

Ona sací schopnost novějších MVVS 3,5-tek je dost špatná. :(
Ty původní (z 80. let), s montáží karbecu na 2 šrouby na roviinou přírubu, měli menší průměr difuzeru. Pak ale když změnili skříň na běžný variant s sacím nálitkem a usazením karbecu válcovou přírubou s pojištěním klínkem (90. léta), tak tam začali montovat karburátor velikostí difuzeru vhodný spíš pro 4,0-4,6cm3 než pro 3,5cm3. Sice s tou větší dírou ty třiapůlky dosahuji vyšší výkon, ale co z toho, když jsou zas kvůli tomu nespolehlivé. :roll:
No a při horší sací schopnosti zřejmě asi bude stabilita tlaku z výfuku sehrávat dost významnou roli. Stejně tak stabilita funkce přeplňování rezonanční tlakovou vlnou magic mufleru. Takže v situaci, když je správná funkce palivové a výfukové soustavy, a tedy karburace doslova na hraně spolehlivosti, tak jakýkoli únik tlaku, nebo naopak přisávání falešného vzduchu může působit již zmíněné problémy. :roll:
Doporučuji vše řádně utěsnit. na dotěsňování spoje tlumiče s válcovou přírubou výfuku používám někdy i silikonové velkoprůměrové elektrotechnické bužírky, které jsou tenkostěnné a právě na to se často hodí. :) Teflonová páska bude dobrá asi opravdu jen na vyzkoušení, ale tím bych asi taky začal pro identifikaci příčiny problému. :wink:

Taký je dobré se zabývat dotěsněním klínku pojišťujícího karburátor v sacím nálitku klikové skříně. Člověk by nevěřil, kolik se tudy dovede dostat vzduchu mimo karbec, a to zejména vadí při nastavení volnoběhu a zhasínání motoru úplným zavřením šoupátka karburátoru. Osvědčilo se pod matičku zajišťující klínek dát podložku z měkkého 0,5mm Al plechu a pro aretaci místo pružinové podložky použít matku s kontramatkou. A z druhé strany zalepit/utěsnit klínek silikonem nebo akrylátem. Protože co naplat, že karbec má na přírubě O-kroužek, když to přes klínek pod ním fičí jedna radost. Takhle se mi podařilo vyřešit sice jiný problém, kdy motor nešlo vysílačkou vůbec zastavit, protože pořád mu klínkem prolézalo dost vzduchu na to, aby se udržel v chodu. :o

Co se týče výfuku (magic mufleru), tedy toho černého, laděného od výrobce, tak tam je dobré zkontrolovat i jeho uchycení. To že je těsnění v místě spoje omačkáno je totiž známkou toho, že výfuk vibruje jinak, nezávisle na vibracích motoru. Výfuk musí být uchycen minimálně ve dvou místech, tedy velkým třemenem v přední části a malým za výfukovou trubku na konci. A taky je dobré nějakým drátem přivázat koleno o válec motoru, nebo si na to vyrobit speciální třmen. Starší třiapůlky bývaly vybaveny takovou pojistkou z pružinového drátu, která objímala koleno v místě rozšíření a přitlačovala ho k výfukovému nátrubku. Jistě lepší by bylo asi samostatné koleno na 2 šrouby, které by se montovalo přímo na výfukové okno válce přes ploché těsnění, které by pak bylo s muflerem spojeno jen kouskem silikonové hadice. Tedy stejně jak to bylo řešeno u MVVS 6,5-15cm3. Pro eliminaci nětěsnosti spoje kolena s nátrubkem výfukového okna lze taky zkusit přetáhnout vrchem kus větší silikonové trubky, čili zatěsnit to zvnějšku.

Autor:  blembondo [ stř 24.07.2019 17:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá

Jestli je ten motor s původním jednojehlovým karburátorem tak naladit to aby byly solidní přechody prakticky nešlo.Buď to bylo bohaté nebo chudé.
https://www.rojobcn.com/technic/avion/m ... 819mod.jpg
Proto taky Stejskal/Mikro/ vyráběl pro 3.5 svoji kopii karburátoru Perry.

Autor:  Celeron [ stř 24.07.2019 18:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá

To je ten původní frézovanej karbec. Později se dělal jestě kovanej nebo litej jednojehlák, ten chodil ještě hůř. Musel bych se podívat ale myslím, že měl větší díru v šoupátku.
Já jsem vše v čem byla MVVS3,5 předělal na ASP 032, (5,2 ccm) naprosto totožný rozměry motoru včetně patek a děr v nich. Výkon a chování nesrovnatelný.

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/