Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
pát 10.05.2019 10:31
Zdravím pánové,
podělte se o zkušenosti s elektronickým vypínačem pro zapalování na spalovací motor 3W 170.
Zeptám se co je spolehlivější:
1) vypínač pro zapalování zvlášť a vypínat jej na modelu
2) vypínač pro zapalování zvlášť a vypínat jej na vysílačce
3) zjistil jsem, že je možné vypínat obojí jedním vypínačem jak na modelu
tak na vysílačce.
No a teď " BABO RAĎ"
pát 10.05.2019 10:47
Zapalování vypínám (vlastním) vypínačem přes vysílač. Vypínač na modelu (jakýkoli) jsem navždy zavrhl v okamžiku, kdy jsem byl svědkem kterak kamarádovi vypadlo táhlo od plynu (ZDZ 40), dost poučný zážitek.
pát 10.05.2019 11:07
od doby kdy mi kleklo servo na plynu, zasadne elektronicky vypinac a chcipat pres vysilac. uspesne pouzivam spinace od J. Ruzicky.
litat 20minut pod plnym fakt neni zabava.
pát 10.05.2019 11:08
Taky jsem zastáncem vypínání na rádiu, právě kvůli riziku nějaké poruchy v modelu. Jen ještě poznámku. Je potřeba aby silový obvod toho spínače byl galvanicky oddělený od servo-vstupu, kvůli možnému rušení přijímače. Já mám koupený opto-spínač
od Žáka. Jen byl trochu problém s rychlosttí dodání, ale možná se to už změnilo.
pát 10.05.2019 11:24
Takže přes vysílač a přijímač vypínat a zapínat zvlášť.
pát 10.05.2019 11:34
Přesně.
pát 10.05.2019 11:53
No a nemá něco Jeti?
pát 10.05.2019 12:49
A nebo použít servo na sytič?
pát 10.05.2019 13:38
ahoj, používám kill switch z hobbyK
má trošku zpoždění, ale zatím dobrý
pát 10.05.2019 14:17
Ahoj,
já na modelu Bulldog s motorem MVVS 26 používám optospínač od JETIho a v serii s ním ještě mechanický vypínač na modelu. Výhoda je, že motor můžu vypnout jak z vysílače, tak přímo na modelu a hlavně nemusím odpojovat baterky
. Na menší Belance s motorem Evolution používám taky JETI, ale obyčejný (ne opto), protože opto zrovna v obchodě neměli, když jsem ho potřeboval koupit. Ani s tímto spínačem jsem nezaznamenal sebemenší příznaky rušení.
pát 10.05.2019 15:40
Vita_1 píše: používám taky JETI, ale obyčejný (ne opto), protože opto zrovna v obchodě neměli, když jsem ho potřeboval koupit. Ani s tímto spínačem jsem nezaznamenal sebemenší příznaky rušení.
No uvádět na stejnej potenciál zem zapalování a RC ovládání, to není moc dobrej nápad. Máš jen kliku že jsi ještě neryl zemegulu. Zavolej do Avanti panu Krásenskýmu, radil mě co se dá v neopto šmiknout aby z toho bylo opto. Ale už je to víc let a nepamatuju co to přesně bylo.
Jinak používám na menších benzínech Jeti opto a na větších servo na sytič. Někdo mě sice strašil, že pokud se na plnej zapne sytič tak se může protrhnout membrána ve Walbru, o čemž mírně pochybyju ale lepší mít zápalko dál od rozvodu pro RC a spolehlivě chcípnout. No a v nejhorším membrána nestojí svět.
pát 10.05.2019 17:27
Celeron píše:
No uvádět na stejnej potenciál zem zapalování a RC ovládání, to není moc dobrej nápad. Máš jen kliku že jsi ještě neryl zemegulu. Zavolej do Avanti panu Krásenskýmu, radil mě co se dá v neopto šmiknout aby z toho bylo opto. Ale už je to víc let a nepamatuju co to přesně bylo.
Jinak používám na menších benzínech Jeti opto a na větších servo na sytič. Někdo mě sice strašil, že pokud se na plnej zapne sytič tak se může protrhnout membrána ve Walbru, o čemž mírně pochybyju ale lepší mít zápalko dál od rozvodu pro RC a spolehlivě chcípnout. No a v nejhorším membrána nestojí svět.
Když mám tedy od JETI DPS 40 tak není vhodný ho použít na zapalování a RC ovládání?
Na zapalování bych měl dát ten SP06 opto?
Naposledy upravil
Michal Matějka dne sob 11.05.2019 8:41, celkově upraveno 1
pát 10.05.2019 19:17
Já používám na všech benzínových modelech na zapalování Sp 06 opto od Jeti a naprostá spokojenost. A palubní zdroje zapínám také rc vypínačem přes vysílač.
pát 10.05.2019 19:55
Já používám oba dva.
V serii mám jak mechanický vypínač na modelu tak elektronický ovádaný rc soupravou.
Na zemi si vypnu mechanický vypinač a zapinam před startem oba.
Jde o bezpečnost. Náhodou si zapnes zapalováni na vysílači. Nevšimneš si a třeba při nasávání paliva nebo jen otočení vrtulí tě motor kopne.
Takhle je to jistota že si nezapneš zapalování.