Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2019 7:37 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2009
Příspěvky: 6
Prosím o radu, jak nastavit karburátor u 4takt FSP 225 z produkce Jihostroj Velešín - obsah 36,63 ccm. Mám od motoru návod, ale o nastavení karburátoru ani zmínka - pouze odkaz na karburátor "klasické konstrukce PERRY" - předpokládám, že to není originál PERRY, ale socialistická kopie. Pokud přidáte i praktické zkušenosti, budu rád. Motor toho asi nemá moc "naběháno".
Děkuji za rady.
Ota


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2019 18:10 
Mazák
Mazák

Registrován: 10.5.2005
Příspěvky: 685
Bydliště: Žatec
Zdravím, Perry jsme nastavovali hlavní jehlou plný chod a potom drážkovaným kolečkem se seřizoval volnoběh přivíráním drážky na trysce. Jos


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2019 18:25 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2009
Příspěvky: 6
Děkuji. Nebyla by ještě rada, na kolika otáčkách jehly max. otáček začít? Zkoušel jsem to jako u Brna(2 otáčky) a nic. K životu se to probudilo kolem 5 otáček...….
Vzhledem k ručnímu startování bych se rád vyhnul metodě pokus-omyl
:-)
Ota


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2019 20:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6603
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Neměl bys nějaký odkaz na ten motor? Nějak se mi ho nedaří najít. Dík.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2019 20:58 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.5.2008
Příspěvky: 241
Máš to v příloze.


Přílohy:
Carburetor.pdf [388.79 KiB]
95 krát
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.04.2019 4:39 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 360
Jaapi píše:
Prosím o radu, jak nastavit karburátor u 4takt FSP 225 z produkce Jihostroj Velešín - obsah 36,63 ccm. Mám od motoru návod, ale o nastavení karburátoru ani zmínka - pouze odkaz na karburátor "klasické konstrukce PERRY" - předpokládám, že to není originál PERRY, ale socialistická kopie. Pokud přidáte i praktické zkušenosti, budu rád. Motor toho asi nemá moc "naběháno".
Děkuji za rady.
Ota

Docela by mě zajímala fotka toho motoru a toho karburátoru.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.04.2019 7:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2009
Příspěvky: 703
Karburátor na Velešínu pokud vím nebyl Perry, ale obyčejný dvoujehlový karburátor. Ale už nevím, nikdy jsem ho nepoužíval, měl jsem tam karbec z MVVS10. Provozoval jsem ho v modelu několik let anebylo to nic moc. Nechodí bez přižhavování, při startování dost kope, měl jsem na to kus trubky s navlečenou gumovou hadicí. Startovat je nejlepší obráceně, nasát, přetočit přes kompresi a klepnout do vrtule proti směru. Kopne a chytne (někdy :lol:). Dneska už bych se na to vykašlal, buď nechat do sbírky nebo předělat na benzín. Tak ho mám já a chodí slušně. Samozřejmě s mnohem nižším výkonem.

Ještě doplním můj Velešín má pod hlavou 0,8mm podložku. Nevím, jestli to tak bylo z výroby, nebo dodatečná úprava, ale vzhledem k tomu, že je kompresní poměr na benzin tak akorát, muselo to být na metyl málo. Proto asi taky to přižhavování. V každém případě startovat ho bez té podložky, to by byl vražedný stroj. 8O A vibrace za chodu taky. I takhle se to klepe jak ratlík. I na ten benzin.

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.04.2019 17:15 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2009
Příspěvky: 6
Odkaz na motor není, byla to záležitost éry socialistické.
Děkuji za návod.
Děkuji za rady z provozu. Kope docela statně, plechové podložky vyžaduje výrobce v návodu pro nitrované palivo(od 0,1 do 0,3 mm).
Běžel chvili, výrazné vibrace jsem neregistroval.
Ke zkoušení přechodů a spolehlivosti chodu jsem se ještě nedostal.
Rychlé foto v příloze.


Přílohy:
20190401_175833.jpg
20190401_175833.jpg
[ 93.68 KiB | Zobrazeno 1687 krát ]

20190401_175848.jpg
20190401_175848.jpg
[ 68.51 KiB | Zobrazeno 1687 krát ]

20190401_175858.jpg
20190401_175858.jpg
[ 127 KiB | Zobrazeno 1687 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.04.2019 17:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 360
Jaapi píše:
Odkaz na motor není, byla to záležitost éry socialistické.
Děkuji za návod.
Děkuji za rady z provozu. Kope docela statně, plechové podložky vyžaduje výrobce v návodu pro nitrované palivo(od 0,1 do 0,3 mm).
Běžel chvili, výrazné vibrace jsem neregistroval.
Ke zkoušení přechodů a spolehlivosti chodu jsem se ještě nedostal.
Rychlé foto v příloze.

bezva - jako bych se vrátil o víc jak 30 let zpátky.
Ještě bych měl malou prosbu - zajímal by mě ten návod - jestli by se dal oscannovat (nebo alespoň ofotit).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.04.2019 18:19 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2009
Příspěvky: 6
JJ, scan udělám, ale až zítra.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.04.2019 19:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 2.1.2010
Příspěvky: 487
Bydliště: kósek od Brna
Tento motor jako by z oka vypadnul motoru, také o obsahu 36 ccm, na něhož byl uveřejněn plán tuším v FMT na home made výrobu. Rozdíl v tom, že tenhle má rozvody vepředu a ten německý zezadu, Jinak válec, hlava, ventily nemlich to samý. Kdopak se asi kde inspiroval? Někde dokonce mám na toho němce ještě okopírované výkresy.

_________________
Futaba včíl 9Z opět 35 Mhz PCM


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 02.04.2019 5:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 360
Jaapi píše:
JJ, scan udělám, ale až zítra.
V pohodě - díky.
ten návod - to je ten původní fabrický a nebo ten od DOSSu?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 02.04.2019 6:35 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2330
Bydliště: Ústí nad Labem
Jaapi píše:
Rychlé foto v příloze.
Jestli dobře vidím, tedy ten karburátor NENÍ Perry.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 02.04.2019 8:24 
Mazák
Mazák

Registrován: 10.5.2005
Příspěvky: 685
Bydliště: Žatec
Zdravím, tak tak, není to Perry, je to klasický dvoujehlový karbec, jaké dávali např. v Brně na motory. Jos


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 02.04.2019 11:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2011
Příspěvky: 714
Bydliště: Slavkov u Brna
Obrázky: 0
Pišta píše:
Tento motor jako by z oka vypadnul motoru, také o obsahu 36 ccm, na něhož byl uveřejněn plán tuším v FMT na home made výrobu. Rozdíl v tom, že tenhle má rozvody vepředu a ten německý zezadu, Jinak válec, hlava, ventily nemlich to samý. Kdopak se asi kde inspiroval? Někde dokonce mám na toho němce ještě okopírované výkresy.


Někde jsem četl, že na tom Velešíně, bylo třeba špatné, i to, že ten karburátor, byl přímo na na hlavě válce, že čtyřtakty mají mít dlouhé sání od karburátoru k sacímu ventilu. A jak to měl udělaný ten němec?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz