Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: sob 03.11.2018 0:01 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2018
Příspěvky: 159
Bydliště: ČR, v blízkosti Olomouce
Zdravím
1.Skládám si brňěnskou detonační dvaapulu a mám dotaz:jak se skládá protipíst s hlavou dohromady?Osobně bych řekl,že se prostě protipíst vloží zezhora do válce, na ten se volně,nebo lehkým tlakem přiloží hlava válce a tento komplet se stáhne čtyřmi šrouby.No ale teď ten problém-nemůžu vložit těleso protipístu do hlavy,měřil jsem to a v hlavě je max. o cca 0,1 mm (tento údaj si už přesně nevybavuji) menší průměr,takže mě napadlo hlavu ohřát a protipíst do hlavy nalisovat.Nechci to ale zničit,takže se ptám jak by se to mělo správně skládat.Napadla mě možnost,že hlava je novější,protipíst starší a nejdou prostě dohromady,nebo že firma MVVS neměla ještě tak dokonalé obráběcí stroje a tak byl kus od kusu trochu jiný,tím pádem by byl protipíst někdy volnější a jindy by nešel do hlavy vsunout.

2.Chtěl bych zároveň začít diskuzi,jestli je na skládání brňáků a motorů celkově nějaký postup,nebo se dá bezproblému složit pomocí "selského rozumu" a motoru to neuškodí.

3.Dá se na pojistku pístního čepu použít i neoriginální segrovka,nebo jiný pojišťovací prvek?Nebude vadit že pak má píst na každé straně jiné rozpoložení váhy a tím možný vznik vibrací?

Děkuji za odpovědi a případné rady přímo z praxe s touto problematikou.

_________________
danielskop.xf.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: sob 03.11.2018 9:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10507
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Obávám se, že nepochodíš. Válce se v MVVS honovaly ručně (aspoň ABS jsem viděl osobně) a k ním se vybíraly z hromady písty zasunutím na "akorát". S protipístama to bylo určitě stejný. Nervi ho tam násilím, pokud to přeženeš, tak zlikviduješ kuželovitost geometrie válce. Kuželovitost by měla být 3-4 stovky, stažená k horní úvrati, takže pokud ti píst nevleze suvně do válce zespoda až k cca výfukovýmu kanálu, tak to nesložíš. Mluvím o novým výbrusu, pokud je hodně jetej, kuželovitost budě menší nebo dokonce žádná, což je u výbrusu většinou konečná.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: sob 03.11.2018 9:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.5.2008
Příspěvky: 1427
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 0
Zdar,
k bodu 1. Nevím k čemu ten motor dáváš dohromady, ale osobně bych se do takových akcí nepouštěl, detonační motory jsou spíš otázkou historie a v dnešní době, kdy je na trhu přehršle motorů žhavících i benzinových kór. MVVS má na stránkách jediný detoňák a ten už není k dispozici. http://www.mvvs.cz/dieselove_motory.html

U bodu 2. se mohu vyjádřit jen k MVVS žhavíkům a benziňákům. Ty jsem měl rozděláné do mrtě a ke složení postačil selský rozum.

Bod 3. "neoriginální" segerovka není problém, musí tam sedět a jistit. Osobně si myslím, že u tak malého motorku "nevyváženost" pístu by nemusela mít vliv na vibrace, ale ruku do ohně za to nedám... :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: sob 03.11.2018 9:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10507
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Jo na tu pojistku pístního čepu jsem zapomněl. Jestli má tvar G, tak se dá udělat vyštípnutím jednoho očka z pružiny vhodnýho průměru drátu a navinutí. Jeden konec očka ohneš do tý příčky u G. Přes vrch musí pružina být o cca 25% větší než díra pro čep aby dostatečně rozvírala v drážce v pístu. Taky průměr drátu nesmí být menší než původní, pak nemá dostatečnou rozvírací sílu, nebo větší pak dostatečně nezapadne do drážky a může vyletět kór když se použije laděný výfuk.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: sob 03.11.2018 12:46 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 3.11.2018
Příspěvky: 2
Bydliště: Vysočina
Ahoj.
Protipíst se do vložky dává zespodu.Pokud jsi ho tam narval zezhora (stačí i jen pér desetin),tak už skládat nemusíš......Protipíst je kuželový v řádu setin milimetru a těsní právě spodní hranou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: sob 03.11.2018 13:20 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2018
Příspěvky: 159
Bydliště: ČR, v blízkosti Olomouce
Přikládám fotografie pro lepší porozumění.U tohoto typu motoru má protipíst vzlášť takový prstenec,ve kterém jezdí a teprve tento celek se dává zezhora do válce.A tento celek nemůžu dostat do hliníkové hlavy válce.
Nemáte někdo zkušenost s případem na poslední fotce?Motor nechtěl dlouho jít do výkonu,jako by si sál falešný vzduch...Nakonec se to vysvětlilo.


Přílohy:
P1010088.JPG
P1010088.JPG
[ 66.5 KiB | Zobrazeno 3692 krát ]

P1010082.JPG
P1010082.JPG
[ 42.39 KiB | Zobrazeno 3692 krát ]

P1010092.JPG
P1010092.JPG
[ 71.47 KiB | Zobrazeno 3692 krát ]

P1010094.JPG
P1010094.JPG
[ 73.74 KiB | Zobrazeno 3692 krát ]

P1010109.JPG
P1010109.JPG
[ 59.45 KiB | Zobrazeno 3692 krát ]


_________________
danielskop.xf.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: sob 03.11.2018 16:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9139
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
A nedáváš ho čirou náhodou obráceně? Podle fotky mi to tak připadá, obráceně ten mezikus a tím pádem v něm nejspíš budeš mít obráceně protipíst. Na rovinu, můj motor se mi (zatím) kvůli tomu rozebírat nechce. Kdyby bylo nejhůř, tak to samozřejmě udělám.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: sob 03.11.2018 21:59 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2018
Příspěvky: 159
Bydliště: ČR, v blízkosti Olomouce
Osobně bych řekl,že je protipíst sestavený správně,protože takhle pasuje přesně do válce.Kdybych ho otočil,tak ho nedostanu do válce a v hlavě bude hrozně volný.Koneckonců na té straně,kterou ho dávám do válce je přesně zabroušený kvůli těsnosti a na té druhé je vidět ,že je to výkovek-je neopracováný na přesno.

_________________
danielskop.xf.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: sob 03.11.2018 23:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9139
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Pokud jsi motor rozebral a nyní nelze dát dohromady, tak je to fakt divné. Pokud jsi tam něco měnil, pak to může situaci vysvětlit. Neznám jednotlivé verze všech motorů, tak neposoudím, zda je plná kompatibilita všech dílů. Je proto možné, že některé verze, resp jejich díly mohly být rozdílné.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: ned 04.11.2018 13:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1171
XDan píše:
nebo že firma MVVS neměla ještě tak dokonalé obráběcí stroje a tak byl kus od kusu trochu jiný,tím pádem by byl protipíst někdy volnější a jindy by nešel do hlavy vsunout..

Středisko vložky honovalo na Sunnenu (jak mašina, tak nástroje), nějak mi uniká, na čem lepším na této planetě :mrgreen: bys ty vložky chtěl honovat.
Vložka , píst a protipíst je i "dieselu" vždy párovaná sestava, takže pokud se v tom nějaký škodič nevrtá (a náhodou to není výrobní zmetek), není co uživatelsky "řešit". Buď je to dobré, nebo vyběhlé, tečka.
U některých těhle 2.5 je to řešené kvůli zjednodušení jinak, píst s vložkou je normální žhavicí (pak se v výrobě páruje píst oproti vložce), v hlavě je pro změnu separátní vložka pro protipíst, v níž pak běhá vlastní protipíst. Výhodou (zásadní) je že se nemusí složitě párovat tři díly, ale jen dvě dvojice (píst/vložka a vložka protipístu/protipíst) což je nesrovnatelně jednodušší. Nemusí být dva výbrusy (žhavicí a diesel), je jen jeden, diesel má pouze jinou hlavu a navíc tu vložku s protipístem. Navíc se nemusí složitě řešit geometrie "dlouhé" vložky v místě protipístu, vlastní oddělená vložka protipístu se může udělat s menším kuželem nebo někdy i jenom válcová (což ale znesnadňuje montáž).
Takže - protipist do té vložky patří zásadně zespoda (směrem od pístu), v správné orientaci (spalovacím prostorem k dolů - k pístu), odlehčením k kompresní páce. Vložka protipístu patří do hlavy tak, aby byla otočená tím rovným tesnicím čelem (límcem) k límci vložky. Kuželovitost na vložce protipístu (pokud je) je "dole větší, nahoře menší" Na tom šedočerným fleku (ta fotka té složené sestavy) já nic s prominutím rozeznat nejsem schopen - muselo by se to vyfotit pořádně, aby bylo něco vidět.
Jakmile ten protipíst do té vložky napereš :roll: obráceně, nenamazaný (nasucho) a nebo z druhé strany, tak to rovnou můžeš vyhodit.
Jinak z hlediska tolerancí - tohle střediska má vložku protipístu ocelovou, protipíst je taky ocelový, přesah v pracovní poloze bude někde okolo 0.003 - 0.005 mm.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: ned 04.11.2018 13:24 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1171
XDan píše:
Nemáte někdo zkušenost s případem na poslední fotce?Motor nechtěl dlouho jít do výkonu,jako by si sál falešný vzduch...Nakonec se to vysvětlilo.

Víka byly z PA6, ale i z Delrinu (POM - Hostaform C). Ty z delrinu byly celkem praskací (citlivé na ránu nebo násilné dotažení), ale obvyklá konečná byla když to někdo začal mejt (kvůli zalepenému ricinu) v acetonu a do toho acetonu (ředidla - C6000) namočil i to víko - opět konečná.
Víko vyměnit za dobré.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: ned 04.11.2018 16:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10507
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
MPml píše:
Středisko vložky honovalo na Sunnenu (jak mašina, tak nástroje), nějak mi uniká, na čem lepším na této planetě :mrgreen: bys ty vložky chtěl honovat.

To byla ta mašina, co stála vlevo za dveřma, kde Gáll kompletoval motory? Když se vylezlo ze dvora po asi 5 schodech a zahnulo vlevo tak první dveře vlevo. Na tý mašině se honovaly ABC vložky.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: pon 05.11.2018 8:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1171
Celeron píše:
To byla ta mašina, co stála vlevo za dveřma, kde Gáll kompletoval motory? Když se vylezlo ze dvora po asi 5 schodech a zahnulo vlevo tak první dveře vlevo. Na tý mašině se honovaly ABC vložky.

Za Míši bývala tam někde vlevo - mašinu si pamatuju dobře, polohu místnosti už moc ne - bych to tam musel zase vidět - pak bych si asi vzpoměl. Mj. ono taky jinde moc nebylo kde - středisko vždycky v tom činžáku bojovalo s místem. Později nevím, po odchodu Míšy, jsem tam už nikdy nebyl.
Ten Sunnen se koupil právě kvůli šestapůlkám - zdůvodnilo se to tehdy na ÚV výsledkama v pylonech - že bez slušné honovačky a nástrojů nelze zajistit, aby socialističtí reprezentanti (to zrovna v připadě bratří Malinů byla ovšem komedie prvního stupně) byli schopni opakovaně porážet mrzké imperialistické soupeře.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: pon 05.11.2018 22:47 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2018
Příspěvky: 159
Bydliště: ČR, v blízkosti Olomouce
Já nepotřebuji vědět,jak složit protipíst s vložkou (to už bylo naštěstí v sobě,když jsem to pořídil),ale jak se původně dávala vložka protipístu do hliníkové hlavy válce.Musela se jedině lisovat,ale to mi přijde jako hloupost,kvůli zbytečnému pnutí.Už tak musí hlava snášet velké tlaky,takže mě napadá,že bych mohl v hlavě o pár setin(zkusmo) zvětšit průměr otvoru, do kterého se vložka protipístu dává,aby šla vložka ztuha rukou zasunout.
Tyto díly nebyly nikdy poskládané,proto nemohu vědět,jak to bylo předtím.Je to taková směska,takže karter,klikovka,vložka válce,válec,ojnice,píst,pístní čep a protipíst jsou z jednoho motoru,hlava válce je úplně nová,zadní víku (bude) z jiného motoru a kompresní šroub je taky odněkud.(ani nevím z čeho,ale MVVS to bude)
Hlavní je, že ty nejdůležitější spárované části jsou z jednoho motoru,takže má nějakou naději,že někdy pojede.(jestli nebude vyběhaný-potom bych si ho dal tak akorát na poličku)

_________________
danielskop.xf.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: úte 06.11.2018 9:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9139
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Jediné, co pro tebe můžu udělat, že doma sundám hlavu a změřím oba průměry. Mám digišupléru, tak to bude dost přesně. Mám DFko doma, rok výroby kolem 77 - 78 (krabičku a papíry už od toho nemám). Do podrobnější rozborky se mi nechce.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz