Switch to full style
Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odeslat odpověď

Walbro

čtv 14.06.2018 9:43

Zdravím všecky, chci se zeptat, mám ZDZ 160 RV-j, je to uz pres 10 let starý motor, mám ho po GO přímo v ZDZ i s novým zapalováním ale bohužel jsem si nezjistil, že se už na něj, nedá nikde sehnat Walbro WB27, který na něm mám a uz nefunguje i po důkladném vyčištění atd nejde naladit, taky mi to p. Janoušek v ZDZ mohl říct, že uz ho nemají.
Nevíte, zda nefunguje nějaký ekvivalent karburátoru WB27 na ZDZ 160?
Díky Petr Kroměříž

Re: Walbro

čtv 14.06.2018 12:24

A co tady se zeptet http://www.mvvs.cz/mvvs_96.html měl by to být stejný karburátor

a nebo i tady atd. https://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-Walbr ... 1852105439

Re: Walbro

čtv 14.06.2018 16:12

V zásadě jakýkoliv karburátor se stejným průměrem otvoru, který se připojuje na motor a je v něm klapka. Potom musí být propojená membrána palivového čerpadla s klikovou skříní, buď dírka na dírku, pak je to bez problémů, nebo hadičkou, pak musí být na karburátoru patřičná trubička, nebo se musí dodělat. Pokud je na karburátoru oboje, musí být nepoužitá dírka či trubička ucpaná.

Re: Walbro

pát 15.06.2018 9:09

Díky za reakci! No je několik typů alespoň podobných karbeců ale nechci je kupovat a zkoušet jeden po druhém :roll: MVVS bude asi nejblíž. Jinak raději změřím průmer otvoru s klapkou a od toho se odrazím :wink:
Naposledy upravil ZLIN50LX dne sob 16.06.2018 19:16, celkově upraveno 1

Re: Walbro

pát 15.06.2018 10:56

já si pomohl sice na jiný motor(DLE) tady:
https://www.kasumex.cz/vyhledavani/?str ... R%C3%81TOR
https://www.kasumex.cz/vyhledavani/?string=WALBRO

Re: Walbro

pon 18.06.2018 8:59

Skvělé, ani jsem netušil, že je tolik typů Walbra :roll: no nevím, jestli něco vyberu, průměr otvoru s klapkou je 25 mm, no hlavně aby mi seděla dirka z klikovky :? Díky :wink:
Naposledy upravil ZLIN50LX dne pon 18.06.2018 12:01, celkově upraveno 1

Re: Walbro

pon 18.06.2018 10:46

ZLIN50LX píše:.... průměr otvoru s klapkou je 250 mm, no hlavně aby mi seděla dirka z klikovky :? Díky :wink:

U toho průměru předpokládám, že ti tam chybí desetinná čárka. :lol: Jinak s tou dirkou by neměl být problém. Stačí upravit kanálek v izolační podložce mezi karterem a karburátorem. Nebo tu podložku složit z více vrstev, jako to používá třeba ROTO.

Re: Walbro

pon 18.06.2018 12:19

:D ano, díky za upozornění :P jj, nějak tak to musím udělat. No jinak, na zemi motor jede jak nový 8O ale jakmile se éro odlepí od země, začne vynechávat, nechápu proč se tak děje, vždyť vše je původní, myslím tím otvory v haubně, kolem motoru atd. vše několik let fungovalo, tak nechápu, proč :| bylo mi dokonce řečeno, že mám udělat zvlášť trubičkou vývod z menbrány ven :oops: proč? X let to bylo bez problému :?:

Re: Walbro

pon 18.06.2018 18:27

Tím kolísáním referenčního tlaku by to být mohlo, i když je divné, že když to do teď fungovalo, tak je najednou problém. Tu úpravu karburátoru a tlumič kolísání referenčního tlaku má na svých stránkách popsané momobrut. Dřív to měl podrobněji popsané, ale dnes už převládají spíš fotky:
http://momobrut.sweb.cz/YAK55M/YAK54trup/pravakarburtoruwalbro.html
http://momobrut.sweb.cz/YAK55M/YAK54trup/zdrojreferennhoatmosferickhotlaku.html
Mám to podle něj na Z-37 s ROTO 35Vi a je fakt, že motor chodí jak hodinky.

Re: Walbro

pon 18.06.2018 23:52

Víš co bych udělal na Tvým místě? Sundal víčka obou membrán a zkusil v jakým stavu jsou. Podle mě budou tvrdý. Sice píšeš, že je po GO ale... Letos najaře jsem po 9 letech nedokázal nahodit Roto 35. A když se to konečně povedlo, nešel naladit. Přitom vloni byl ještě bez problémů. Membrány byly ztvrdlý na kámen a ani namočení přes noc do Vervy je nezměkčilo. Podle mě ta tvrdá membrána nereaguje správně na okolní tlak. Nic jinýho se ve Walbru nemůže časem změnit pokud tedy není někde přicpanej, vše ostatní je jen blbej hliník, mosaz a ocel pružinka. Že tvrdost membrány měla velkej vliv potvrzuje i to, že obě jehly jsou nyní s novejma membránama úplně jinak natočený a motor přes to chodí jak víno.

Re: Walbro

úte 19.06.2018 8:01

Ano, taky si myslím, že nakonec membrány jsou už na nic! Je to přece jen nějaká ta doba. No po GO je fyzicky pouze motor, válce čepy atd. s Walbrem v ZDZ nikdo nic nedělal, nejrychlejší cesta bude výměna membrán, pak se uvidí dál :wink: díky moc za rady...ten kolísající tlak budu řešit jako poslední možnost!! Nejvíc mě na tom štve, že ostatní kolegové na letišti létají bez problému v čistých tričkách a já jsem pořád od benzínu, :lol: protože pořád zkouším, co tomu je :(

Re: Walbro

úte 19.06.2018 9:49

No jestli nejsou měněný 10 let a navíc lítals na burešsračky (N95) tak maj membrány nárok. Jak vypadaly moje při používání pouze Vervy jsem psal. Univerzální sada pro Walbro v zahrádkářovi stojí asi 220 kaček. Posle starých membrán si musíš poskládat textitový rámečky a membránu na správný tvar a tloušťku. Nebo zkus sehnat jen samotný membrány a rámečky použít původní ale dost blbě se to separuje od sebe. Bacha na jednu věc. Středovej čep, co čumí z membrány má u některých karbeců na sobě drážku do který se zasouvá vidlička co ovládá ventil. U jiných není vidlička, ale páka je o čep jen opřená, tam pak drážka na čepu není. Kterou máš shánět uvidíš až rozděláš Walbro.

Re: Walbro

úte 19.06.2018 10:03

N95 celou dobu, to je jasný! Ano drážka na čepu pro vidličku je, už jsem to měl rozdělaný a dával jsem bacha, abych drážku do vidličky zase dostal, to vím. Jen je tedy škoda, že jsem to zrovna neudělal a nevyměnil membrány, když jsem to měl přes zimu rozdělaný jak jsem Walbro čistil. No nic no, budu muset to zopáknout, zkouším shánět celou sadu pro typ wb27, tak uvidím jak pochodím...díky.

Re: Walbro

úte 19.06.2018 11:27

Tak to mě vůbec nenapadlo, že při generálce motoru, nevyměníš i membrány. To by asi měla být samozřejmost. Když to budeš mít rozdělané, tak taky prohlédni jehlový ventil pod tou páčkou, jestli není zaklepaný. Ten může taky zlobit.

Re: Walbro

stř 20.06.2018 8:15

Vždyť jsem to v ZDZ říkal, co to dělá a že karbec nejde naladit! No myslel jsem, že je to jasná věc když jim to říkám :!: no prej to měli ve zkušebně a motor údajně jel jak nový :o tak jsem předpokládal, že je tedy od nich vše vyzkoušeno, seřízeno atd. no místo toho mám alespoň nový zápalko :P

Chtěl bych se ještě zeptat. Jak zamezit aby membrány nezatvrdly. Jiný benzín? N98 nebo rovnou N100? Pomuže to? Díky...
Odeslat odpověď