Ahoj všem!
Vývojová zpráva č.3
Tak motor doladěn v modelu,šel fantasticky. No-nesrovnatelně líp... Chtělo to hodně laborovat s volnob. jehlou a osadil jsem jinou vrtuli.
Reakce na plyn,volnoběh i výkon bezva,tak jsem to nevydržel. Včera ráno (05,15 - 6,45-bezvětří) 5 letů. Takové mravné courání v bezpečný výšce,ladění výchylek-no testování. Přistání do trávy /posečená model. plocha/ bylo na ostří nože-ty kolečka jsou malý,vetšinou při doběhu kotrmelec... A asfaltu jsem se bál.
Dnes ráno /taky kolem páté/ 5 letů bez problému-"osmičky",nácviky přiblížení,chování v minimálce atd. Při 6. pak pár výkrutů,střemhlavý let,2 přemety. A při třetím lopasu ruplo křídlo uprostřed,přerazilo výškovku a kdy se urvala směrovka ani nevím...Škoda,že to někdo netočil,padalo to jak postřelenej pterodaktyl...
Mě se už při stavbě zdál centroplán,spoj půlek křídla, takovej hóódně subtilní: 2 smrk. nosníky 3x5 spojené balzovou stojinou tl.2mm,kořenová žebra z 2,5 balzy,jako spojka nosníků překližka 1mm,natupo lepené a vše přeplátované 1,5 balzou. Ale rel. jsem věřil konstrukterovi,takže jsem jen přidal pomocný nosník smrk3x3 do třetiny křídla a spojku udělal z 1,5 překližky.
No-zjevně to bylo málo. A nebo konstruktér nepočítal s tím,že opravdu někdo tu/deklarovanou/ akrobacii bude zkoušet...
Každopádně mě hřeje,že se nejednalo o pilotní chybu (či nedbalost,jako u Solia-tam mi při opačném přemetu vypadla špatně uchycená baterka a vzala sebou na drátech kompletní pajšl…) -lopasy byly mravně točené,žádné "braní u huby"-ale o slabou konstrukci.
Trup a motor přežily bez větších šrámů,aspoň to tak vypadá. Motor otestuju,až z něj dostanu všechnu tu žírnou hanáckou ornici... Takže splácám nové křídlo(už asi dělitelné a s klapkama/?/,ještě laboruju),podstatně tužší konstrukce. Výškovka taky nová,nemá cenu to opravovat. Notabene jsem 2.půlku nenašel Váhově se nejspíš vlezu-před havárkou to mělo komplet a natankovaný 1010g.
Tož tak,pánové a pantátové!
S62
- Přílohy
-
-
-