varok píše:
...
Nápad Vtj je ale úplně to samé, to už celeron napsal. Když to nejde vytahovákem po dobrém a píšete že se šroub roztáhne a praskne vytahovák, tak natloukáním starého imbusu nebezpeží nehrozí? Směšné.
Určitě jsem nenapsal, že praskne vytahovák, ale stěna šroubu.
A je jedno, zda je imbus starý, nebo nový, důležité je aby byl dostatečně tvrdý a správně opracovaný.
Jinak, ten nápad není můj, ale byl už mnohokráte vyzkoušen (mnou 3-krát) i na řádne zarezlých šroubech na ramenech přední nápravy staroučkého GAZu. Vymyslel to můj nebohý kamarád, automechanik a modelář Miro Horecký, ať je mu zem lehká.
Dříve, než se tomu začneš zas vysmívat
, tak si ještĕ jednou přečti můj popis této metody a zkus pochopit v čem spočívá její úspešné použití. A pak vyzkoušej, možná budeš pak překvapen. Není to to samé a Celeron nechápe podstatu úspěchu stejnĕ jako Ty.
Já to ještĕ jednou shrnu - natloukaný imbus musí být nabroušen tak, aby jeho čelo mĕlo opravdu ostré hrany a musí být kalený, tedy výraznĕ tvrdší než li ten zalomený šroub. Průmer vrtaného otvoru musí být volen tak, aby se obrazily jen rohy 6-hranu, pak se skutečnĕ nic neroztáhne. Rohy 6-hranu třískovĕ vystrouhají/obrazí do toho otvoru 6 dražek, přitom je ale důležité aby se to při narážení nezkřížilo, musí to být pokud možno co nejvíc souosé s tím otvorem. A to se zabezpečí tím, že se otvor na začátku do hloubky 1-2mm rozšíří na vnĕjší průmĕr 6-hranu, který ho potom vede rovnĕ. V reálu to není vůbec tak složité jak jsem napsal.
Edit: Pro lepší pochopení přikládám názorný obrázek.
Příloha:
Vytahovanie_zalomenych_skrutiek_6-hranom.gif
[ 104.13 KiB | Zobrazeno 1020 krát ]
nebo v PDF
Příloha:
A ještě poznámka.
Možná by to bylo lepší se 4-hranem, jenže kvalitní kalený 6-hran je snadněji dostupný.
A asi nejlepší by bylo na to obětovat TORX nástavec, ale s ním jsem to zatím nevyzkoušel.
A pokud se jedná o zarezlé zalomené šrouby (to tak většinou bývá, proč by se jinak ulomily), tak je samozřejmě dobré tomu před finálními pokusy o vyšroubování pomoci WD-čkem, nebo brzdovou kapalinou.