Switch to full style
Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odeslat odpověď

Re: DLE30

sob 07.04.2018 0:17

Hóši, dělejte si to jak chcete, já filcový bimbadlo po neblahý zkušenosti do éra již nikdy více. Na DLE 20 a ZDZ 90 jsem si s tím zacpáváním sejtka užil dosytosti, vyndávat motor 3 x za sezónu, na to nemám prostě chuť a čas. :wink:

Re: DLE30

čtv 10.05.2018 9:47

No motor konecne bezi,pri vrtuli fiala 19/8 toci max 7400 otacok volnobeh sa da nastavit v pohode na 1500 otacok.
Problem je este v tom ze pokial nastavim volnobeh na 1500 otacok po pridani plynu naplno a chvilku necham bezat motor po stiahnuti plynu uz su otacky na volnobehu okolo 2000 otacok a asi 2-3 minuty mu trva kym klesnu.
V nadrzi mam plstenne bimbatko na hadicke mam sitko tesne pred karburatorom tak neviem ci to moze mat vplyv na nasavanie paliva.
A este nieco pouzivam 100 oktanovy benzin a olej Motul Grand Prix 2T.

Re: DLE30

čtv 10.05.2018 13:39

Ten přidaný filtr na přívodu určitě nevadí a pokud je přístupný, usnadní to i kontrolu. S tím volnoběhem bych zkusil nepatrně přivřít jehlu "L" a volnoběh doladit trimem.

Re: DLE30

čtv 10.05.2018 17:02

Skusal som privriet ihlu ale potom je volnobeh taky divny ako keby obcas vynechaval motor a model dost vybruje.Pravdepodobne to zatial necham takto,je to momentalne asi najspolahlivejsie tie vyssie otacky na volnobehu mu nevadia nie je to az take aby lietadlo slo dopredu.
Narazi som vsak na iny problem ktory s tymto nesuvisi ale mozno poradite aj bez zakladania noveho vlakna.
Jedna sa o model belanka decathlon 2,3m rozpetie od firmi goldvig.Letela zatial iba 3x prve 2 lety sa dost vzpinala a musel som tlacit vyskovku tak som vyosil motor viac dolu.Ale nepomohlo to a stale sa po pridani asi stvrtiny plynu vzpina vadi to hlavne pri pristati vtedy sa neda moc potlacit vyskovka.
Trosku som to premeral a prisiel som nato ze pokial mam vyskovku vodorovne je motor vyoseny o 4 stupne smerom dolu a kridlo(neviem profil tak som meral iba spodok)je v 0 oproti vyskovke.
Co sa da este urobit aby sa lietadlo po pridani tak nevzpinalo?

Re: DLE30

pát 11.05.2018 7:27

Tomix píše:Co sa da este urobit aby sa lietadlo po pridani tak nevzpinalo?
Vyosit motor ještě víc nebo namixovat motor do výškovky.

Re: DLE30

pát 11.05.2018 8:05

Mixovat motor do vyskovky to nie to by sa zase zle startovalo.Pomoze este vyosit motor ked uz teraz je o 4 stupne vyoseny?

Re: DLE30

pát 11.05.2018 9:25

Myslím si, že problémom hornoplošníkov s vysoko posadeným krídlom a krátkym čumákom, ako je napr. tá Belanca, je práve to, že vertikálna poloha ťažiska a neutrálneho bodu je príliš vysoko. Takže ak je os vektoru ťahu pod tým neutrálnym bodom, tak potom ťah motora vytvára záporný klopivý moment, ktorý bude spôsobovať toto "vzpínanie". Asi jediným riešením je ďalej zvýšiť vyosenie motora tak, aby vektor ťahu prechádzal presne tým neutrálnym bodom lietadla. Na stanovenie jeho polohy existuje viacero metód, najlepšie pomocou nejakej grafickej. Na webe sa isto nájdu na to aj nejaké programy. Ale dá sa to aj skusmo.
Naposledy upravil VTjr dne pát 11.05.2018 12:19, celkově upraveno 1

Re: DLE30

pát 11.05.2018 11:04

Ještě bych pořádně změřil ten úhel seřízení. Měří se v tětivě profilů, takže nejlíp do vrcholů náběžky a odtokovky píchnout špendlíky, a aby si nemusel tolik počítat, tak model podložit, aby si měl výškovku v rovině, a pak změřit výšky a špendlíků na křídle a jeho hloubku v místě špendlíků a vypočítat úhel.

Re: DLE30

pát 11.05.2018 15:28

Taky to může být např. i předo-zadní polohou těžiště.
Totiž, když je letoun příliš těžký na hlavu, tak se při zvyšování rychlosti letu vzpíná a při zpomalování pikuje k zemi. Pro moc přední polohu těžiště musí být výškovka mírně natažená, anebo křídla musí mít dost kladný úhel seřízení. Pohopitelně že stabilizační moment výškovky bude závislý na rychlosti. Seřízení by mělo být takové, aby se pokud možno kompenzoval klopivý moment samotného profilu křídla tím stabilizačním momentem výškovky. Dost často je pak u nesymetrického profilu dokonce nutno použít i mírně záporný úhel seřízení.
Tyhle nedobré věci se ale dají poznat jen při kluzu. Pokud se to při klouzání chová normálně bez výrazných sklonu ke vzpínání nebo pikování při různých rychlostech letu, a to vzpínání se projevuje jen při chodu motoru, tak to podle mne bude jedině tím nedostatečným vyosením motoru dolu.
Odeslat odpověď