Switch to full style
Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odeslat odpověď

Re: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170

pát 17.11.2017 11:38

K tomu krytu - tovarenske krosny maju rozoberatelnu konštrukciu poistenu len suchym zipom. Ja mam pevnú zváranu. Vyrobca DLE vyrába sa ten istý motor aj na tieto účely, len tam pridal elektr. štartér. Životnosť? Neviem. Ak vydrží aspoň 300 - 400 hodín, tak to je asi 3 roky lietania.
Ale čo s tým pomerom miešania olej - benzín?

Re: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170

pát 17.11.2017 11:49

K tomu krytu - tovarenske krosny maju rozoberatelnu konštrukciu a poistenu suchym zipom, ja ju mám pevnú. Chýba mi iba ochranna sieť, ktorú dodatočne dorobím. Výrobca DLE vyrába ten istý motor aj pre motorové krosny, len tam dodatočne montuje elek. štartér. Životnosť? Pokiaľ vydrží 300 až 400 hodín, tak to je asi 3 roky lietania. Už mám 1 skúšobný let za sebou.
Ale čo s tým pomerom miešania olej - benzín?

Re: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170

pát 17.11.2017 13:44

Podla mna po zabehu daj kludne olej 1:50, ale nejake zbytky pojdu stale z vyfuku.

Re: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170

pát 17.11.2017 20:15

JOZEFBB asi máš pravdu, po zábehu prejdem na iný pomer. To špinenie mám iba pri štarte potom ma to netrápi.

Re: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170

pát 17.11.2017 20:18

anten píše: Ak vydrží aspoň 300 - 400 hodín, tak to je asi 3 roky lietania.

Aj za polovicu hodín budeš rád.

Re: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170

pát 17.11.2017 20:20

Celeron píše:Čím se liší technický a materiálový provedení třeba ROTO 35 od Babety? Ničím. Nikasilový motory jsou větší šmejd než oceláky? Můj strýc na Babetě najezdil od roku 1973 přes 40 tisíc km a nikdy nepotřebovala výbrus. To je nějakých 1300 motohodin. Kdyby na tom padáku nalítal desetinu, tak než se motor vydrbe, tak už ho to dávno nebude bavit. :)
Jirka

Líšia sa iba konštrukciou, ničím iným.

Re: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170

ned 19.11.2017 15:35

Dnes som sa konečne k tomu dostal a prehodil pipky na sviečkach a následne aj sviečky. Stále ten jeden válec dymí rovnako. Asi to neovplyvním.

Re: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170

ned 19.11.2017 16:45

anten píše:Dnes som sa konečne k tomu dostal a prehodil pipky na sviečkach a následne aj sviečky. Stále ten jeden válec dymí rovnako. Asi to neovplyvním.

Neovplyvníš. Robilo mi do DL100, Robí mi to 3W110 aj DLE 111

Re: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170

ned 19.11.2017 22:46

Už len pre zaujímavosť, dám premerať kompresie.

Re: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170

pon 20.11.2017 9:24

A naco? A ked nebude rovnaka, co ich rozoberies, ja mam tiez 111 dvojvalec, no nevsimol som si vobec, ze by dymil z vyfukov jeden menej. Mozno aj dymi, ale som si to nevsimol. Toto by ma vobec netrapilo. Ja ked ide dym z vyfuku, davam menej oleja.

Re: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170

pon 20.11.2017 19:55

Asi máš pravdu. Potvrdili mi to aj automechanici, že u dvojtaktoch to je bežné a nemám to riešiť.

Ďakujem všetkým za rady a postrehy. Keď na to nezabudnem, tak sa ozvem ako sa drží motor.

Re: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170

sob 17.02.2018 21:15

Táák páni, motor mi už nešpiní a ani tak nedymí. Problém bol úplne banálny. Mal som zlým smerom vyvedené výfuky. Boli otočené smerom na hor. Tým že sú výfukove kolená dlhšie, tak sa olej pri vychádzaní válcov ochlazoval a naspäť sa vracal do válcov. Teraz sú otočené nadol a motor šľape ako hodinky. Už mám za sebou aj prvé lety.
Přílohy
IMG_20180217_200951.jpg

Re: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170

stř 21.02.2018 21:09

Ahoj,
můj DLE 40 boxer má naprosto stejnou vlastnost. Schválně píšu vlastnost, protože to není závada. To, že je jeden válec bohatší je dané konstrukcí. Nedá se to nijak ovlivnit.

Řešil jsem to přímo s dovozcem a servisním technikem DLE panem Pavlem Steinem.

POZOR, JEŠTĚ TŘI DŮLEŽITÉ VĚCI:
1) Benzín ředit na záběh 1:25 a pak nejlépe 1:30, max 1:35.
2) Na jehlách karburátoru nastavit spíše trošku bohatší směs. Je to sice na úkor výkonu, ale důležitější než výkon je mazání a chlazení válce s pístem.
3) Používat kvalitní syntetický olej pro dvoutakty.

U nás v klubu byly dva DLE-111, oba skončily zadřené na chudším válci. Holt honba za výkonem byla silnější než moje rady. :-)

Pokud chceš DLE používat v paraglideru, hodně záleží na jeho zatěžování. Pokud hodláš využívat jeho max. výkon delší dobu, rozhodně mazat 1:30. S bohatostí to bude docela laborace, protože se vzrůstající výškou se bude sám obohacovat. No uvidíš sám.

Co se týče životnosti, souhlasím s LV. Modelářské motory jsou materiálově "ošizené", kvůli co nejnižší hmotnosti samozřejmě na úkor životnosti.

Přeju hodně úspěchů v letu a žádné nouzáky.

Lukáš

Re: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170

ned 25.02.2018 13:28

LUKY - PLANE dík za info. Zatiaľ som dodržal všetko čo si písal. Dám vedieť ako sa motor drží. Koľko hodín natočí. Všetkým prajem krásne chvíle pri lietaní a žiadne nehody.

Re: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170

úte 27.02.2018 12:32

Něco k životnosti modelářských motorů. Kdysi jsem na RC groups našel článek toto řešící. Přeložil jsem si to v Googlu a uložil na PC (originál neuložen a odkaz bych musel hledat).
Z toho pak vychází, že při dobrém zacházení, mazání a provozování na jemně bohatší směs životnost přesahuje časové možnosti věnovat se koníčku běžného modeláře. Pokud se motor dobře zaběhne a nemá za sebou pád je tkz. na věky. Jen si uvědomte, kolik naběhá Váš motor motohodin za rok?
Ovšem z testu jasně nejlépe vycházejí znakové motory a laciný číňan je horší. Ale i ten je pro svátečního letce dostatečný pokud se posuzuje životnost.
Nechci tady rozvířit diskuzi o životnosti, ale chci se podělit o nalezený test z RC groups.
Přílohy
Životnost motorů - benzín.docx
(10.7 KiB) 117 krát
Odeslat odpověď