Celeron píše:
Čím se liší technický a materiálový provedení třeba ROTO 35 od Babety? Ničím. Nikasilový motory jsou větší šmejd než oceláky? Můj strýc na Babetě najezdil od roku 1973 přes 40 tisíc km a nikdy nepotřebovala výbrus. To je nějakých 1300 motohodin. Kdyby na tom padáku nalítal desetinu, tak než se motor vydrbe, tak už ho to dávno nebude bavit.
Jirka
Třeba tím, že Babetta má plochu žeber na válci asi tak 2x
větší a měrný výkon poloviční. Co se týče dimenzování - tak si stačí ty dva motory zkusit zvážit - opravdu nejsou překvapivě
stejně těžké.
Mj. "výzkumníků"
co zkoušeli použít modelářský motor nebo pilu (to je ještě větší píp "nápad" ) do nějakého "dospělého" pohonu letadla je relativně dost - a vždy to dopodlo ránou - buď se to utáhlo a nebo se to rozpadlo.
Vřele doporučuji si třeba zkusit zjistit, výsledek, když se modelářský motor zkoušel v VZLU v Sojce.
Prostě jakýkoli spalovací motor je vždy dimenzovaný na nějaký provoz - myslet si, že to jde zanedbat (že se to bude trápit trvalým během déle, než výrobce uvažoval) je pouze jasnou cestou do pekel.
V případě padáku, na hřbitov.
Jinak Babetta, pokud se bude honit na trvalý běh na maximální výkon, tak se taky poměrně rychle vysype - dávno vyzkoušeno. První bude horní ojniční ložisko, druhý dolní, pak ložiska na klice - protože ta klika je příliš gumová a z materiálu odpovídajícího ceně.