Ahoj,
můj DLE 40 boxer má naprosto stejnou vlastnost. Schválně píšu vlastnost, protože to není závada. To, že je jeden válec bohatší je dané konstrukcí. Nedá se to nijak ovlivnit.
Řešil jsem to přímo s dovozcem a servisním technikem DLE panem Pavlem Steinem.
POZOR, JEŠTĚ TŘI DŮLEŽITÉ VĚCI:
1) Benzín ředit na záběh 1:25 a pak nejlépe 1:30, max 1:35.
2) Na jehlách karburátoru nastavit spíše trošku bohatší směs. Je to sice na úkor výkonu, ale důležitější než výkon je mazání a chlazení válce s pístem.
3) Používat kvalitní syntetický olej pro dvoutakty.
U nás v klubu byly dva DLE-111, oba skončily zadřené na chudším válci. Holt honba za výkonem byla silnější než moje rady.
Pokud chceš DLE používat v paraglideru, hodně záleží na jeho zatěžování. Pokud hodláš využívat jeho max. výkon delší dobu, rozhodně mazat 1:30. S bohatostí to bude docela laborace, protože se vzrůstající výškou se bude sám obohacovat. No uvidíš sám.
Co se týče životnosti, souhlasím s LV. Modelářské motory jsou materiálově "ošizené", kvůli co nejnižší hmotnosti samozřejmě na úkor životnosti.
Přeju hodně úspěchů v letu a žádné nouzáky.
Lukáš