Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
pát 13.10.2017 14:59
Pořídil jsem před nějakým časem "prý" jen zaběhnutý 4takt ASP FS70AR a teprve nyní se dostal k jeho zabudování do modelu. Překvapilo mne množství oleje, které jde evidentně z víka ventilů. Je to prosím normální? Zejména u zánovního motoru? Pokud je to důležité, používám syntetiku 5% nitro.
- Přílohy
-
pát 13.10.2017 16:14
A proč je ta díra v haubně vyřízlá tak šejdrem?
pát 13.10.2017 16:26
f4u píše:A proč je ta díra v haubně vyřízlá tak šejdrem?
A jak to s tím únikem souvisí?
Normální to určitě není. Pod tím víkem by snad mělo být těsnění. Jinak můžeš použít ten červený silikonový tmel na převodovky a víka motorů.
pát 13.10.2017 16:35
No já nevim, třeba se laminát opírá o to víko a páčí ho do strany a to pak netěsní
pát 13.10.2017 16:39
No, jestli dobře vidím, tak se může opírat maximálně o hlavu, ale ne o víko.
pát 13.10.2017 16:43
Lark píše:No, jestli dobře vidím, tak se může opírat maximálně o hlavu, ale ne o víko.
Ajo máš pravdu
pát 13.10.2017 16:53
Ten silikon to ale spraví. Dosedací plochy odmastit, lehce namáznout silikonem, nasadit víko a úplně nedotahovat. To co se vymáčkne otřít a po pár hodinách teprve s citem dotáhnout šroubky. Taky se může jedna strana jemně naolejovat, a pak je ten spoj snadno rozebiratelný (při seřizování ventilů).
pát 13.10.2017 22:09
Žádnej silikon tam nedávej, u modelářských čtyřtaktů se počítá s tím, že to, co propustí kroužky na pístu maže klikovku, vačkovou převodovku, a pokračuje v trubkách kolem zdvihátek na vahadla a ventily. Když ty víka zatěsníš, tak do neodvětranýho slepýho otvoru vahadel a ventilů se moc maziva nedostane. Problém vidím jinde, vypadá to že motor je volnější v kroužkách a proto moc propouští do klikovky. Zkontroluj, zda je průchozí odvětrávací tryska na zadním víku klikovky.
Ale divný je ten černej šmír. Ten většinou vzniká, když někde klepou dvě plochy o sebe, z nichž je alespoň jedna hliník. Chtělo by to ten motor prohlídnout jestli nejsou vytlučený čepy na ojnici či pístu, zda není přidřený některý ložisko na klikovce či vačce a jestli jsou správný vůle ventilů a zda výfukový ventil těsní kolem dříku. Prostě zjistit, kde ta černota vzniká.
Jirka
pát 13.10.2017 23:06
To co propustí kroužky by snad mělo na klikovku odcházet trubkama kolem zdvihátek a odvětrání je vnější hadičkou do sání.
http://www.toprc.eu/system/files/imagecache/product_full/ASP4070b.jpg
sob 14.10.2017 7:24
Krouzky jsou ale na pistu, ne na ventilech, jestli to dobre chapu.
sob 14.10.2017 10:45
Jasně, máš pravdu. Nechal jsem se zblbnout. To co propustí kroužky na pístu samozřejmě odchází hlavně výfukem. Ten průsak nad ventily je samozřejmě kolem dříků ventilů.
sob 14.10.2017 20:31
Víko jsem utěsnil Paulinem a výsledek byl totožný. Kolegové na letišti mi ochotně seřídili ventily - ještě jednou moc děkuji - a uvidíme, co to s tím udělá. Každopádně se shodli na nezvykle malé kompresi motoru. Holt mne asi čeká rozborka motoru, případně zaslání do opravy. Zdá se, že koupě půl roku starého motoru se nevyplatila...
sob 14.10.2017 21:18
Jestli ten motor má známky malé komprese, nemusí to být hned vyběhání výbrusu, ale třeba jen podpálený ventil, nebo i vyběhaná vodítka ventilů, a pak si ten ventil může sednout pokaždé jinak, což taky může snížit kompresi a může být i příčinou toho velkého extrémního prosakování oleje pod víko. Ta rozborka a kontrola asi bude rozumné řešení.
sob 14.10.2017 21:42
Nevím jak je to u Vás na letišti, ale na našem jsem s žhavíkem exot. U těch 4T motorů se komprese moc nepozná. Pokud motor chodí bez problémů, tak komresi určitě má.
Už to tu bylo napsáno, taky se mi nezdá ta díra v haubně. Připadá mi, že to tam dře o žebro hlavy a je to mazané olejem z výfuku, který někde uniká.
sob 14.10.2017 22:05
Lark píše:To co propustí kroužky na pístu samozřejmě odchází hlavně výfukem. Ten průsak nad ventily je samozřejmě kolem dříků ventilů.
Teda Larku, ty v tom máš nějakej zmatek.
Jak může u čtyřtaktu to, co propustí pístní kroužky odcházet výfulem, když to jde do karteru kterej s výfukem není nijak propojený? Z karteru pokud je přicpaný odvětrání "tepe" tlak přes trubky zdvihátek do prostoru víka hlavy. Pokud odvětrání zacpaný není, i tak se tou pididírkou nestačí tlak v karteru s venkem nebo sáním zcela vyrovnat a stále dopravuje mazivo trubkama zdvihátek do víka hlavy. I u úplně novýho motoru mi trošku mastily spáry kolem víka a to píšu o 160-ce dvouválci, kde je to "tepání" minimální kvůli střídání pístů. U dvouválců se ani odvěrání karteru s sáním nespojuje. Jak jsem už psal, je to potřeba rozebrat a zkontrolovat kde vzniká ta černota.
Jirka