f4u
|
Napsal: pát 13.10.2017 16:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
A proč je ta díra v haubně vyřízlá tak šejdrem?
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 13.10.2017 16:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
f4u píše: A proč je ta díra v haubně vyřízlá tak šejdrem? A jak to s tím únikem souvisí? Normální to určitě není. Pod tím víkem by snad mělo být těsnění. Jinak můžeš použít ten červený silikonový tmel na převodovky a víka motorů.
|
|
Nahoru |
|
|
f4u
|
Napsal: pát 13.10.2017 16:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
No já nevim, třeba se laminát opírá o to víko a páčí ho do strany a to pak netěsní
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
f4u
|
Napsal: pát 13.10.2017 16:43 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
Lark píše: No, jestli dobře vidím, tak se může opírat maximálně o hlavu, ale ne o víko. Ajo máš pravdu
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 13.10.2017 16:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Ten silikon to ale spraví. Dosedací plochy odmastit, lehce namáznout silikonem, nasadit víko a úplně nedotahovat. To co se vymáčkne otřít a po pár hodinách teprve s citem dotáhnout šroubky. Taky se může jedna strana jemně naolejovat, a pak je ten spoj snadno rozebiratelný (při seřizování ventilů).
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 13.10.2017 22:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Žádnej silikon tam nedávej, u modelářských čtyřtaktů se počítá s tím, že to, co propustí kroužky na pístu maže klikovku, vačkovou převodovku, a pokračuje v trubkách kolem zdvihátek na vahadla a ventily. Když ty víka zatěsníš, tak do neodvětranýho slepýho otvoru vahadel a ventilů se moc maziva nedostane. Problém vidím jinde, vypadá to že motor je volnější v kroužkách a proto moc propouští do klikovky. Zkontroluj, zda je průchozí odvětrávací tryska na zadním víku klikovky. Ale divný je ten černej šmír. Ten většinou vzniká, když někde klepou dvě plochy o sebe, z nichž je alespoň jedna hliník. Chtělo by to ten motor prohlídnout jestli nejsou vytlučený čepy na ojnici či pístu, zda není přidřený některý ložisko na klikovce či vačce a jestli jsou správný vůle ventilů a zda výfukový ventil těsní kolem dříku. Prostě zjistit, kde ta černota vzniká. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: sob 14.10.2017 7:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Krouzky jsou ale na pistu, ne na ventilech, jestli to dobre chapu.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 14.10.2017 10:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jasně, máš pravdu. Nechal jsem se zblbnout. To co propustí kroužky na pístu samozřejmě odchází hlavně výfukem. Ten průsak nad ventily je samozřejmě kolem dříků ventilů.
|
|
Nahoru |
|
|
peta1
|
Napsal: sob 14.10.2017 20:31 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
Víko jsem utěsnil Paulinem a výsledek byl totožný. Kolegové na letišti mi ochotně seřídili ventily - ještě jednou moc děkuji - a uvidíme, co to s tím udělá. Každopádně se shodli na nezvykle malé kompresi motoru. Holt mne asi čeká rozborka motoru, případně zaslání do opravy. Zdá se, že koupě půl roku starého motoru se nevyplatila...
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 14.10.2017 21:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jestli ten motor má známky malé komprese, nemusí to být hned vyběhání výbrusu, ale třeba jen podpálený ventil, nebo i vyběhaná vodítka ventilů, a pak si ten ventil může sednout pokaždé jinak, což taky může snížit kompresi a může být i příčinou toho velkého extrémního prosakování oleje pod víko. Ta rozborka a kontrola asi bude rozumné řešení.
|
|
Nahoru |
|
|
mnov
|
Napsal: sob 14.10.2017 21:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.11.2006 Příspěvky: 2105 Bydliště: Ďáblice Obrázky: 8
|
Nevím jak je to u Vás na letišti, ale na našem jsem s žhavíkem exot. U těch 4T motorů se komprese moc nepozná. Pokud motor chodí bez problémů, tak komresi určitě má. Už to tu bylo napsáno, taky se mi nezdá ta díra v haubně. Připadá mi, že to tam dře o žebro hlavy a je to mazané olejem z výfuku, který někde uniká.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 14.10.2017 22:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Lark píše: To co propustí kroužky na pístu samozřejmě odchází hlavně výfukem. Ten průsak nad ventily je samozřejmě kolem dříků ventilů. Teda Larku, ty v tom máš nějakej zmatek. Jak může u čtyřtaktu to, co propustí pístní kroužky odcházet výfulem, když to jde do karteru kterej s výfukem není nijak propojený? Z karteru pokud je přicpaný odvětrání "tepe" tlak přes trubky zdvihátek do prostoru víka hlavy. Pokud odvětrání zacpaný není, i tak se tou pididírkou nestačí tlak v karteru s venkem nebo sáním zcela vyrovnat a stále dopravuje mazivo trubkama zdvihátek do víka hlavy. I u úplně novýho motoru mi trošku mastily spáry kolem víka a to píšu o 160-ce dvouválci, kde je to "tepání" minimální kvůli střídání pístů. U dvouválců se ani odvěrání karteru s sáním nespojuje. Jak jsem už psal, je to potřeba rozebrat a zkontrolovat kde vzniká ta černota. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|