Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 107 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 11:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
Tak to by měla dvaapůlka sát palivo z nádrže v pohodě. 8) Chce to jen se pohrát se správnou základní polohou jehly a komprese. Jehlu bych dal 3 otáčky. Ale komprese - to se na fóru vysvětluje špatně. Chce to cit. Lepší je povolit kompresní šroub trochu víc, zacpat difuzér prstem a 3-4 násobným pootočením nasát palivo do klikové skříně. Pak startovat a postupně přitahovat kompresi než začne motor bafat. Pokud to trvá dlouze a motor vyvrhne většinu paliva výfukem ven, tak občas znovu nasát 1-2 otáčky. A pozor, hladina paliva v nádrži nesmí být nad úrovni trysky v karburátoru ale mírně pod ní. Janak palivo teče do motoru a ten se přechlastá. No a pořádnou rukavici, nebo aspoň pouzdro na jeden prs. Protože přechalstaný detoňák když sekne, tak je to takový mžik, že ten prst nevyndáš. :mrgreen: Žhavík tak seknout nedovede.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 11:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
blembondo píše:
Jaké povolení je potřeba pro nákup netuším. http://www.lach-ner.com/diethylether-pa ... l/d-70822/

Napsal jsem jim a už mi i odpověděli:
Lach-ner píše:
K tomuto zboží nepotřebujete žádné speciální povolení.
S pozdravem,
Jana Pelíšková| Sales Support Officer

Takže hoši, kašlete na ty bombičky, dá se to tam normálně koupit. A cena 6 stovek za 2,5 litru - to je naprosto v pohodě . Z toho se dá namíchat 6 litrů paliva s 42% éteru nebo 7,5l třetinkového. Pro dvaapůlku to bude stačit na cca 180 startů - to je pro někoho na hóóódně let. :wink:
Jediný problém je, že poštou to asi nepošlou (neptal jsem se, jen předpokládám), takže nezbývá než si pro to osobně zajet do Neratovic. Ale co by člověk neudělal pro svého koníčka. :lol:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 12:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
Ještě jsem dostal informaci ohledně dopravy, která možná je. Cituji:
Lach-ner píše:
Zboží menšího objemu standardně posíláme na Slovensko Toptransem. V případě zásilky o několika paletách objednáváme samostatnou dopravu. Vzhledem k tomu, že jste pro nás nový zákazník, požadujeme platbu předem. Pokud se jedná o zboží, které máme běžně skladem, můžete ho zaplatit v hotovosti u nás při převzetí. Takže záleží na Vás, jestli si chcete zboží vyzvednout a nebo poslat. Výše dopravného je také závislá od velikosti objednávky. Expedici máme otevřenou po-pá 6,30 – 14,30.

Předpokládám, že pro Vás v rámci Česka to nebude už vůbec žádný problém. :wink:
Takže kupujte tam a rychle, než náhodou EÚ zas nevymyslí něco podobného jako s nitrometanem. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 14:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2011
Příspěvky: 574
Bydliště: Slavkov u Brna
Obrázky: 0
Mám dojem, že v těch "bombičkách" není pouze éter, ale je to směs éteru + benzínu, takže to moc asi fungovat nebude. Akorát mě trochu zaráží to množství éteru v palivu jak VTj uvádí 42%, už si nepamatuji přesně jak jsem míchal palivo do 1,5ccm ale toho éteru bylo max. 30% více ani náhodou.Ale ten motor pojede samo i na větší množství toho éteru v palivu, ale je to zbytečné. Ten éter vlastně jenom slouží k zapálení toho petroleje, v tom motoru. Éter už se vznítí při kompresi větší než 4.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 14:39 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2064
Bydliště: Ústí nad Labem
Obvyklý podíl éteru byl cca 30%, víc je dobré hlavně pro malé motory (pod 1 ccm).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 15:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
Zde je návod k MVVS detonační desítce :!: http://www.mvvs.cz/docMVVS/zhav3.5-15cz.pdf výrobce MVVS doporučuje dokonce 45% éteru 30% petroleje a 25% ricínového oleje. A pokud si vzpomínám na starší návody k MVVS 1,5D nebo 2,5D7, tak to taky bylo podobně. I poslední detoňák MVVS 2,5DFR RC, který jsem koupil někdy v roce 2005 měl v návodu 45%.
Ale souhlasím, že je to v rozporu s tím, co doporučovali sovětští výrobci ke svým motorům jako MK-16, Mk-17, MK-12V nebo OTM a Ritm. Většinou pro záběh doporučovali třetinkové palivo, tedy vše rovným dílem 1:1:1, ale pak snížit olej na 25% a přidat petroleje, éter ponechat na 33%.

Jak jsem už psal výše, detoňák poběží i na paliva s nižším obsahem éteru, nebo dokonce i bez něj, ale bude přitom víc namáhán klikový mechanismus. Pokud na to není motor stavěn, tak nedoporučoval bych podíl éteru příliš snižovat.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 15:43 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
Rosta2 píše:
Mám dojem, že v těch "bombičkách" není pouze éter, ale je to směs éteru + benzínu, takže to moc asi fungovat nebude...

Proč by to nemělo fungovat. 8O Nízkooktánový letecký benzín se v ruských modelářských knížkách (Filipyčev, Gajevskij ...) běžně doporučoval jako náhrada éteru. 8)
Ale já si myslím, že v bombičkách je pouze čistý éter. Přidávat do něj benzín by podle mne nedávalo žádný smysl. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 17:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2011
Příspěvky: 574
Bydliště: Slavkov u Brna
Obrázky: 0
VTjr píše:
Proč by to nemělo fungovat. 8O Nízkooktánový letecký benzín se v ruských modelářských knížkách (Filipyčev, Gajevskij ...) běžně doporučoval jako náhrada éteru. 8)
Ale já si myslím, že v bombičkách je pouze čistý éter. Přidávat do něj benzín by podle mne nedávalo žádný smysl. :roll:


Pokud by se nízkooktanový letecký benzín, dokáže sam zapálit i při nízké kompresi jako éter, tak potom by ten éter ztrácel smysl, a to i v detonačním motorku. Ale ty "bombičky" byly určeny pro naftové motory, třeba Praga V3S kde ta komprese byla dost vysoká, sice jsem s véeskou taky něco najezdil, ale tu kompresi si nepamatuji. A co se týká doporučování náhradních paliv pro modelářské motorky v ruských publikacích, byly tam použité ředidla, jedlé oleje a podobné nesmysly, takže to brát s velkou rezervou, ale spíše nebrat. A pokud jde o měkký chod "detoňáků" tak se používal amilnitrid, sice se blbě zháněl, ale motory šli lépe - někdo tehdy používal tkz. lámací trubičky ( skleněná trubička průměr cca 6mm a na ní byl ochraný textilní návlek) ta trubička v sobě měla malou dávku toho amilu, no a srdcař jak cíti, že jde na něho nějaká krize, tak ji rozlomil a dýchal ty výpary, aby nezkolaboval. Takže obsah té trubičky se přelil do malého množství detonačného paliva, tak cca 50ml. Ale už je to dávno cca 30let.........


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 18:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 867
https://cs.wikipedia.org/wiki/Poppers
aneb nejen motory ale i jiné oudy toto využívají........ :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 18:06 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
Rosta2 píše:
Pokud by se nízkooktanový letecký benzín, dokáže sam zapálit i při nízké kompresi jako éter, tak potom by ten éter ztrácel smysl, a to i v detonačním motorku...

Jistě že se dokáže zapálit :P stejně jako éter, ovšem při o něco vyšší teplotě. Vyžaduje tedy taky o něco vyšší kompresi. Právě kvůli nízké teplotě samozapálení je používán éter, ale ten benzín je hned další látka na řadě. Nakonec přece i samotná nafta nebo petrolej se dovede zapálit, ale zas při mnohem vyšší teplotě. Jinak by přece naše dieselová auta nemohly jezdit na čistou naftu. Do vejtřasek se dávaly ty bombičky s éterem pro usnadnění studených zimních startů, kde pokles teploty o 30-40°oproti normálu už pro spolehlivé zapálení nafty pomalým protáčením startérem nemusel stačit. Teplota směsi v horní úvrati totiž zavisí nejen od kompresního poměru, ale taky od rychlosti stlačování a míry odvodu tepla studeným blokem motoru. Jakmile ale se ten blok zahřeje, tak už odvod tepla je menší, směs při stlačovaní dosahuje vyšší teploty, a to taky i tím, že moto se točí rychleji než dovede startér s podchlazenou batérií.
Rosta2 píše:
.... A co se týká doporučování náhradních paliv pro modelářské motorky v ruských publikacích, byly tam použité ředidla, jedlé oleje a podobné nesmysly, takže to brát s velkou rezervou, ale spíše nebrat. A pokud jde o měkký chod "detoňáků" tak se používal amilnitrid ...

Nepletl bych to, co všechno se dá přečíst na ruských webech o náhradních palivech, s tím, co je v těch odborných knížkách. :o Ti pánové, co je napsali, byli zasloužilými mistry sportu v rychlostních kategoriích, sami navrhovali a vyráběli motory a publikovat nesmysly by si asi nikdy nedovolili. Tam opravdu žádné blbosti nejsou, ale poctivé receptury a ke každé i srozumitelně a fundovaně jak se dané palivo projeví na chodu motoru. Asi si je nikdy pořádně nečetl, ale já je mám pročteny všechny do posledního písmenka.

Co se týče amilnitridu - s tím nemám osobní zkušenost. Nikdy se mi ho nepodařilo sehnat. Vím, že opravdu pomáhá zvyšovat výkon (potlačuje detonační hoření a anaopak u toho normálního zvyšuje jeho rychlost).
A taky vím, že prý nepříjemně smrdí. Ale vzhledem k tomu, co jsem si přečetl z odkazu předchozího příspěvku, bude to asi individuální - někomu asi voní. :lol:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 19:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5065
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
O Amilnitridu jsem také vždy jen četl. Do paliv D1 a D2 se běžně nepřidával, aspoň jsem o tom nikdy neslyšel. V podstatě to má mít podobné účinky jako nitrometan pro žhavíky.
Ovšem u Lach-Ner mě zaujala jiná položka. Dodávají také metyl - http://www.lach-ner.com/methanol-pa-1000-ml/d-71143/ a vypadá to, že velmi slušnou cenu. Bohužel jsem v jejich sortimentu nenašel ricin, ale ten se dá sehnat jinde.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 22:11 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3575
Bydliště: SK Bratislava
DAF píše:
Do paliv D1 a D2 se běžně nepřidával


Nepridaval, lebo s tym bol problem, pridaval sa az tesne pred lietanim, lebo bol v zmesi nestabilny. Uz sa nepametam ci sa rychlo odparoval, alebo rozkladal alebo tak nieco, proste palivo malo po odlezeni menej % ako po namiesani.

Inak alternativa je izopropylnitrit. Ale myslim ze s tym bol problem este vecsi, oba sluzili viac na ustabilizovanie chodu motora ako na zvysovanie vykonu - zhruba rovnako ako cca 5% nitrometanU u zhavikov a aj mechanizmus fungovania zhruba podobny.

Yo a este k tej poznamke niekde na zaciatku ze sa nedarilo udrzat motor v chode - detonaky maju opacnu charakteristiku reagovania na ihlu, chudobne kaslu (podobne ako bohaty zhavik) a bohate stracaju otacky (ako chudobny zhavik), takze clovek zvyknuty na zhavika bude mat problem rozoznat co motoru je a bude mat tendenciu tocit ihlou naopak ako treba :- ))


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 23:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5065
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
Paliva D1 a D2 na běžný rekreační provoz bohatě postačovala. Pro běžné rekreační létání se žhavíky, hlavně u prcků, také nitrometanem nepoužívám. Pokud bych létal závodně, zvláště u kategorií, kde je třeba vysosat z motorů maximum a mít spolehlivý chod, tak bych to používal. Detoňáky už dnes zůstávají jen okrajovou záležitostí, proto je problém na ně k provozu něco sehnat.
Z diskuze, a z dostupné literatury, vyplývá jediné, amilnitrid se užíval hlavně pro soutěžní létání a pro běžný provoz měl zřejmě vícero negativ, která jeho používání omezovala a možná od něj i odrazovala.
Jó a posekané pazoury od kopající vrtule, toho jsem si užil nad hlavu. Používal jsem pás hadru, omotaný kolem dvou prstů a měl jsem grif, jak to rychle shodit pro nastavení chodu motoru. Se žhavíky to už je jiná.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.09.2017 14:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
DAF píše:
Bohužel jsem v jejich sortimentu nenašel ricin, ale ten se dá sehnat jinde.

Tady jsem koupil ricínový olej http://www.eshop-rychle.cz/www-lovo-oil ... y-olej-5-l, levněji jsem nikde nenašel. :wink: Je to poblíž Lovosic, co je od Neratovic cca 50km. Asi by se to dalo vzít obojí při jedné cestě, ale oni ho bez problémů posílají.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.09.2017 16:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5065
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
Dík za tip. Ale musel bych do toho jít ještě s někým aspoň napůl. 5l metyl + 1,25 l ricinu (klasika 80/20) je dost velké množství, které mi vystačí na hóóódně dlouhou dobu (oni ti prckové do 5 ccm moc nežerou). Pokud bych tedy koupil 5 litrový kanystr ricinu, tak by mi do doby použití ztuhnul na vazelínu. Ale třeba, až to bude aktuální, se někdo přidá. Zatím nějakou zásobu ricinového paliva mám, sehnal jsem u Hnízdila.
Déčkové motory jsou zatím v "uloženkách", právě kvůli nedostatku paliva, byť také něco málo ještě mám.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 107 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz