Autor |
Zpráva |
VTjr
|
Napsal: úte 26.09.2017 12:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
6 stovek za 2,5 litru - to není zas tak moc. Asi tolik stál pouze litr nitrometanu dokud se směl volně prodávat. A toho jsme prolili svými žhavícími motory opravdu hodně. Z toho složení je vidět, že se opravdu jedná o technickou čistotu. To co se shánělo z medicínského fachu, s laboratorní čistotou (99.99%), tak tam pokud vím dnes nakupují litr cca za 300€. Taková čistota je pro motory opravdu škoda. Zaručená čistota 99% nám skutečně stačí, když navíc největší nečistoty v něm jsou voda a etanol, což motorům taky nevadí. Asi bude nejlepší napsat rovnou tomu prodejci a on už bude vědět, jaká povolení jsou potřeba.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Rosta2
|
Napsal: úte 26.09.2017 12:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2011 Příspěvky: 742 Bydliště: Slavkov u Brna Obrázky: 0
|
blembondo píše: Za totáče, jsem nakupoval eter ( snad pod názvem: sirný ether ) v Brně na Orlí ulici - Technická chemie - nebo tak nějak se ten odchod jmenoval, a pokud si dobře pamatuji tak jeden litr tehdy stál 28Kčs, a žádné povolení nebylo zapotřebí, akorát že i tam měl být k mání ricinový olej, ale nikdy jsem na něho nekápl, a tak zase přes lékárny a známe zdravotníky - ale to jsem tehdy létal RC-V2PM s 1,5 takže spotřeba za rok, skoro 0-nic, víc jsem toho paliva rozdal .
|
|
Nahoru |
|
|
Mirek D
|
Napsal: úte 26.09.2017 12:30 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 4.11.2008 Příspěvky: 115 Bydliště: Třebíč
|
Stačí živnostenský list na "Výroba chemických látek" nebo nějaká obdobná činnost. Větší problém je oficiální přeprava, neboť tohle podléhá ADR. Ale píšu oficiální... . VTjr píše: :) 6 stovek za 2,5 litru - to není zas tak moc. Asi tolik stál pouze litr nitrometanu dokud se směl volně prodávat. A toho jsme prolili svými žhavícími motory opravdu hodně. Z toho složení je vidět, že se opravdu jedná o technickou čistotu. To co se shánělo z medicínského fachu, s laboratorní čistotou (99.99%), tak tam pokud vím dnes nakupují litr cca za 300€. Taková čistota je pro motory opravdu škoda. Zaručená čistota 99% nám skutečně stačí, když navíc největší nečistoty v něm jsou voda a etanol, což motorům taky nevadí. Asi bude nejlepší napsat rovnou tomu prodejci a on už bude vědět, jaká povolení jsou potřeba.
_________________ vlečná Bellanca Decathlon (65 ccm) a pár historiků, převážně se spalováky... . Jo, a taky C/L..!
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 26.09.2017 12:46 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Napsal jsem jim dotaz, tak uvidím, co mi odepíšou. S tím ADR - to ale tuším platí až od určitého množství látky. Matně si vzpomínám, blembondo to už tady jednou psal, že u metanolu pro >50 litrů, ale u éteru to může být i jinak.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: úte 26.09.2017 18:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
Ahoj, tak se mě podařilo sehnat od kamaráda (fanda armády, má doma V3S a jinou techniku) 2 etherové patrony s označením R 20. Váží cca 17.29g a 17.86g. Zítra to zkusím podojit...
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 26.09.2017 18:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Dejme tomu, že v každé z nich bude po 15g éteru, to je při jeho hustotě 0,714 g/cm3 asi 21cm3, tedy celkem 42cm3 - z toho vyrobíš asi 1 deci paliva. Pro dvaapůlku to bude stačit asi tak na 3 lety po cca 5-6 minut. Ale určitě lepší než nic
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: stř 27.09.2017 3:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
Kolik si platil? A jaká byla velikost balení?
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: stř 27.09.2017 7:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
V patroně bylo 16ml (měřeno injekčí stříkačkou) etheru prázdná patrona váží 5.37g...
2.5 mvvs d se mě dařilo podařilo krásně krásně nahodit chytal na drc.
Chytal ale neběžel, kápnul sem "kapku" paliva do "sání" motor na cca 4-5vteřín běžel pak chcípl. Nějak sem ho nedokázal donutit běžet na nádrž, točil sem jehlou tam a zpět a paliva se nedostávalo... ...nebo ho tam hrklo moc. Přitom když sem prsty ucpal výfuk a sání tak bylo vidět že jdou bublinky do nádrže.
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: stř 27.09.2017 8:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
To Wormsnake: Prosímtě a jak si to z toho vytáhnul?Normálně jsi to propíchnul tou jehlou od stříkačky a vytáhnul?Šla tady hláška,že je to pod tlakem.Nestříkalo to okolo apod.?Taky pár těch bombiček mám a budu je muset kuchnout,protože éther ve flašce mi pomalu dochází.Dík
Naposledy upravil Mosquito dne stř 27.09.2017 8:52, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 27.09.2017 8:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Wormsnake píše: V patroně bylo 16ml (měřeno injekčí stříkačkou) etheru prázdná patrona váží 5.37g... A byl v ní tlak nebo ne? Nemáš náhodou jinej než sací difuzér? Byly 4 typy, jeden sací, průměr díry cca 3 mm, druhej tlakovej průměr cca 6 mm. Ty difuzéry byly buď obstřikový tedy v nejužším místě měly do kruhu asi 5-6 dírek a nebo nástřikový že palivo stříkalo přímo z dírky mosazný trysky. Potom musíš mít trysku otvorem kolmo na osu difuzéru. Ale trochu mě to splývá s MVVS 2,5 TR, už je to bratru skoro 45 let. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 27.09.2017 9:16 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Chtělo by to, aby sem hodil fotku motoru, nejlépe detail karburátoru a budeme hned chytřejší. Jinak pokud tam je RC karburátor (co u detoňáků byla spíš zvláštnost), Tak bych ho nahazoval se šoupátkem přivřeným tak do 1/3 až 1/2. Motor pal lépe nasaje sloupec paliva. Startovat se musí na menší kompresi a větší bohatosti. Jakmile motor naskočí a udrží se v chodu, pak postupně kompresi přitahovat a zároveň směs ochuzovat až do momentu souvislého jekotu na vysokých otáčkách. Pokud při dalším zvyšování komprese motor už otáčky nezvyšuje, tak je dobré šroub povolit až do momentu, kdy je začne snižovat. Motoru se tím odlehčí chod, protože přetažená komprese má velmi zhoubný vliv na klikový mechanismus. Jinak při nízkých venkovních teplotách může být problém s nahozením i normálně startujících motorů. Detoňákům totiž víc vadí studený nasávaný vzduch než zhavíkům.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: stř 27.09.2017 9:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
Tlak v patroně není! Z toho sem měl trošku strach. Prorazil jsem víčko šroubovákem a obsah vysál stříkačkou s jehlou. Jehlou injekce to asi nepropíchneš ale šroubovákem v klidu a bez námahy. Vše šlo hladce...
Karburátor je jednoduchej průměr sacího otvoru cca ty 3mm žádny šoupátko jen jehla s řechtačkou.
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|