Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 107 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 26.09.2017 11:06 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
:) 6 stovek za 2,5 litru - to není zas tak moc. Asi tolik stál pouze litr nitrometanu dokud se směl volně prodávat. A toho jsme prolili svými žhavícími motory opravdu hodně. :lol:
Z toho složení je vidět, že se opravdu jedná o technickou čistotu. To co se shánělo z medicínského fachu, s laboratorní čistotou (99.99%), tak tam pokud vím dnes nakupují litr cca za 300€. Taková čistota je pro motory opravdu škoda. Zaručená čistota 99% nám skutečně stačí, když navíc největší nečistoty v něm jsou voda a etanol, což motorům taky nevadí.

Asi bude nejlepší napsat rovnou tomu prodejci a on už bude vědět, jaká povolení jsou potřeba. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 26.09.2017 11:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2011
Příspěvky: 580
Bydliště: Slavkov u Brna
Obrázky: 0
blembondo píše:
Jaké povolení je potřeba pro nákup netuším. http://www.lach-ner.com/diethylether-pa ... l/d-70822/


Za totáče, jsem nakupoval eter ( snad pod názvem: sirný ether ) v Brně na Orlí ulici - Technická chemie - nebo tak nějak se ten odchod jmenoval, a pokud si dobře pamatuji tak jeden litr tehdy stál 28Kčs, a žádné povolení nebylo zapotřebí, akorát že i tam měl být k mání ricinový olej, ale nikdy jsem na něho nekápl, a tak zase přes lékárny a známe zdravotníky - ale to jsem tehdy létal RC-V2PM s 1,5 takže spotřeba za rok, skoro 0-nic, víc jsem toho paliva rozdal :D .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 26.09.2017 11:30 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.11.2008
Příspěvky: 109
Bydliště: Třebíč
Stačí živnostenský list na "Výroba chemických látek" nebo nějaká obdobná činnost. Větší problém je oficiální přeprava, neboť tohle podléhá ADR. Ale píšu oficiální... .


VTjr píše:
:) 6 stovek za 2,5 litru - to není zas tak moc. Asi tolik stál pouze litr nitrometanu dokud se směl volně prodávat. A toho jsme prolili svými žhavícími motory opravdu hodně. :lol:
Z toho složení je vidět, že se opravdu jedná o technickou čistotu. To co se shánělo z medicínského fachu, s laboratorní čistotou (99.99%), tak tam pokud vím dnes nakupují litr cca za 300€. Taková čistota je pro motory opravdu škoda. Zaručená čistota 99% nám skutečně stačí, když navíc největší nečistoty v něm jsou voda a etanol, což motorům taky nevadí.

Asi bude nejlepší napsat rovnou tomu prodejci a on už bude vědět, jaká povolení jsou potřeba. :wink:

_________________
vlečná Bellanca Decathlon (65 ccm) a pár historiků, převážně se spalováky... . Jo, a taky C/L..!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 26.09.2017 11:46 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
Napsal jsem jim dotaz, tak uvidím, co mi odepíšou. 8)
S tím ADR - to ale tuším platí až od určitého množství látky. :o Matně si vzpomínám, blembondo to už tady jednou psal, že u metanolu pro >50 litrů, ale u éteru to může být i jinak. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 26.09.2017 17:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1099
Bydliště: Šternberk, ČR
Ahoj,
tak se mě podařilo sehnat od kamaráda (fanda armády, má doma V3S a jinou techniku) 2 etherové patrony s označením R 20.
Váží cca 17.29g a 17.86g.
Zítra to zkusím podojit...

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 26.09.2017 17:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
Dejme tomu, že v každé z nich bude po 15g éteru, to je při jeho hustotě 0,714 g/cm3 asi 21cm3, tedy celkem 42cm3 - z toho vyrobíš asi 1 deci paliva. :roll: Pro dvaapůlku to bude stačit asi tak na 3 lety po cca 5-6 minut. :(

Ale určitě lepší než nic :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 26.09.2017 18:16 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2010
Příspěvky: 95
Bydliště: U Brna
Kupoval jsem v Drogerii Brno Orlí https://www.zivefirmy.cz/dokoupil_f418589
Bez omezení.
Příloha:
Eter.jpg
Eter.jpg [ 68.36 KiB | Zobrazeno 364 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 26.09.2017 18:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5538
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
A jak je to dlouho?
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 26.09.2017 20:37 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2010
Příspěvky: 95
Bydliště: U Brna
Eter polosuchý ročník 2015 :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 2:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1099
Bydliště: Šternberk, ČR
Kolik si platil? A jaká byla velikost balení?

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 6:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1099
Bydliště: Šternberk, ČR
V patroně bylo 16ml (měřeno injekčí stříkačkou) etheru prázdná patrona váží 5.37g...

2.5 mvvs d se mě dařilo podařilo krásně krásně nahodit chytal na drc.

Chytal ale neběžel, kápnul sem "kapku" paliva do "sání" motor na cca 4-5vteřín běžel pak chcípl.
Nějak sem ho nedokázal donutit běžet na nádrž, točil sem jehlou tam a zpět a paliva se nedostávalo... ...nebo ho tam hrklo moc.
Přitom když sem prsty ucpal výfuk a sání tak bylo vidět že jdou bublinky do nádrže.

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 7:42 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.5.2008
Příspěvky: 317
Bydliště: Praha
To Wormsnake:
Prosímtě a jak si to z toho vytáhnul?Normálně jsi to propíchnul tou jehlou od stříkačky a vytáhnul?Šla tady hláška,že je to pod tlakem.Nestříkalo to okolo apod.?Taky pár těch bombiček mám a budu je muset kuchnout,protože éther ve flašce mi pomalu dochází.Dík


Naposledy upravil Mosquito dne stř 27.09.2017 7:52, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 7:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5538
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Wormsnake píše:
V patroně bylo 16ml (měřeno injekčí stříkačkou) etheru prázdná patrona váží 5.37g...

A byl v ní tlak nebo ne?
Nemáš náhodou jinej než sací difuzér? Byly 4 typy, jeden sací, průměr díry cca 3 mm, druhej tlakovej průměr cca 6 mm. Ty difuzéry byly buď obstřikový tedy v nejužším místě měly do kruhu asi 5-6 dírek a nebo nástřikový že palivo stříkalo přímo z dírky mosazný trysky. Potom musíš mít trysku otvorem kolmo na osu difuzéru. Ale trochu mě to splývá s MVVS 2,5 TR, už je to bratru skoro 45 let.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 8:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
Chtělo by to, aby sem hodil fotku motoru, nejlépe detail karburátoru a budeme hned chytřejší.
Jinak pokud tam je RC karburátor (co u detoňáků byla spíš zvláštnost), Tak bych ho nahazoval se šoupátkem přivřeným tak do 1/3 až 1/2. Motor pal lépe nasaje sloupec paliva. Startovat se musí na menší kompresi a větší bohatosti. Jakmile motor naskočí a udrží se v chodu, pak postupně kompresi přitahovat a zároveň směs ochuzovat až do momentu souvislého jekotu na vysokých otáčkách. Pokud při dalším zvyšování komprese motor už otáčky nezvyšuje, tak je dobré šroub povolit až do momentu, kdy je začne snižovat. Motoru se tím odlehčí chod, protože přetažená komprese má velmi zhoubný vliv na klikový mechanismus.
Jinak při nízkých venkovních teplotách může být problém s nahozením i normálně startujících motorů. Detoňákům totiž víc vadí studený nasávaný vzduch než zhavíkům.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.09.2017 8:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1099
Bydliště: Šternberk, ČR
Tlak v patroně není! Z toho sem měl trošku strach. Prorazil jsem víčko šroubovákem a obsah vysál stříkačkou s jehlou.
Jehlou injekce to asi nepropíchneš ale šroubovákem v klidu a bez námahy.
Vše šlo hladce...

Karburátor je jednoduchej průměr sacího otvoru cca ty 3mm žádny šoupátko jen jehla s řechtačkou.

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 107 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz