RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

žhavík nebo benzín?
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=81582
Stránka 1 z 5

Autor:  dafson [ čtv 10.08.2017 15:07 ]
Předmět příspěvku:  žhavík nebo benzín?

Ahoj, koupil jsem si na zimu pokud to čas dovolí stavět, stavebnici tohoto modelu od TOP FLITE p-51-mustang-60-gold-edition-kit-1651mm doma mam zcela nový ASP 10ccm, tak malinko do budoucna přemýšlím zda do něj bude vhodný motor tento co mam.Ale uváději 2takt 10-15ccm a ctyrtak 15-20ccm, tak se mi zda aby ta 10tka nebyla na spodni hraně co se týká výkonu. Také mě napadlo zkusit (poprvé) nějaký benzín 15ccm bud evolution nebo čínu. Co myslíte výhody nevýhody jaké máte zkušenosti.Děkuji za názory.

Autor:  f4u [ čtv 10.08.2017 15:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: žhavík nebo benzín?

Lítat to bude, ale vrtule (s 10ccm) bude vzhledem k letadlu hnusně malá. Tohle letadlo mám s turnigáčem SK3 5055 s vrtulí 16x10 6s 3600mAh. Je to tak akorát.

Autor:  dafson [ čtv 10.08.2017 19:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: žhavík nebo benzín?

A jak je to prosím se srovnáním motorů Žhavík vs benzín když pomineme výkon v Koních . Určitě to není tak že žhavík 10ccm = 10benzín a 15žhavík = 15beňál, mam za to že žhavík točí víc je to tak? Byl by tedy do tohoto modelu vhodný například benzín 15ccm? Jen mě to zajímá z důvodu uvažování i o benzínové alternativě , se kterou nemám zkušenost.

Autor:  f4u [ čtv 10.08.2017 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: žhavík nebo benzín?

No beňál je vždycky slabší jak žhavík určité kubatury. Když už čmouďák, tak do tohodle stroje by šla i 20tka (titan). Já bych menší benzín nekupoval!

Autor:  Celeron [ pát 11.08.2017 9:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: žhavík nebo benzín?

Dej tam DLE20 a budeš z toho mít stíhačku. Je malá, celkem levná a koupě a servis v ČR. Můžeš ji mít na rozdíl od většiny ostatních výrobců se zadním výfukem, takže když ji dáš hlavou dolů, zastavíš ji bez problémů i do úzkýho trupu Mustanga a vejfuk ti půjde pod trup.
Já ji mám v Spacewalkerovi 2,1m váha 6,5kg a cloumá s ním základní akrobacii co ani originál neuměl. Z počátku jsem se nad ní ofrňoval, blbě se startovala a ladila ale všechno si sedlo a je to naprosto spolehlivej motor s nejnižším volnoběhem z benzínů co mám. Na volnoběh jsou vidět listy dřeva 17/6, 720 ot/min. :)
Jirka

Autor:  dafson [ pát 11.08.2017 11:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: žhavík nebo benzín?

Super díky za rady.

Autor:  Pišta [ pát 11.08.2017 12:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: žhavík nebo benzín?

Ještě bych zauvažoval nad tím, kde budeš éro skladovat, benzín ti bude doma smrdět
a tvoja tě požene.

Další variantou by bylo toto.
http://www.gardentech.cz/shop/les/xp-po ... qvarna-5-l
opravdu to smrdí daleko míň, ale ta cena je srovnatelná se žhavým palivem.

Autor:  dafson [ pát 11.08.2017 13:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: žhavík nebo benzín?

Smrad je v poho mam dilnu udelanou v garazi-)

Autor:  Hoki [ pát 11.08.2017 14:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: žhavík nebo benzín?

f4u píše:
Lítat to bude, ale vrtule (s 10ccm) bude vzhledem k letadlu hnusně malá. Tohle letadlo mám s turnigáčem SK3 5055 s vrtulí 16x10 6s 3600mAh. Je to tak akorát.

MVVSku-10ccm jsem lítal s APC 12x9-12x10, u ASP-10ccm raději 12x8 ...

Autor:  Kuron [ úte 22.08.2017 10:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: žhavík nebo benzín?

Na letadlo 1.6m desítka ASP bohatě postačí. Vrtule 12x8. Čím větší dáš motor ,tím se ti zvětšuje plošné zatížení a zhoršují letové vlastnosti modelu. Poměr váha /výkon hovoří jasně ve prospěch žhavíku.

Autor:  Hoki [ úte 22.08.2017 10:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: žhavík nebo benzín?

Kuron píše:
Na letadlo 1.6m desítka ASP bohatě postačí. Vrtule 12x8. Poměr váha /výkon hovoří jasně ve prospěch žhavíku.

To jo, menší vibrace, snadná obsluha. Jen mi trochu vadí cena paliva. Na akrobatu o R-1750, H-3200g jsem měl MVVS-10ccm. Lítal jsem APC-12x9 - 12x10. Za lítání spotřeba 1,5L paliva = 3L jen za víkend = 400peněz. Lítal jsem 80/20, žádné nitro. A svíčky prý taky podražili ....

Autor:  HavelAircraft [ úte 22.08.2017 11:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: žhavík nebo benzín?

Určitě bych uvažoval nad benzínem.
Žhavíky ve většich objemech jsou dost drahé.
Co benzínový os max. Ten by mohl být s váhou asi nejlepší.

Autor:  Kuron [ úte 22.08.2017 11:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: žhavík nebo benzín?

Palivo si musíš míchat, pak se dostaneš okolo 50kč za litr.
Benzínový motor není levnější jak žhavík, cenově jsou dražší, už pro to , že potřebuješ větší kubaturu. U menších obsahů je výkon motoru mnohem níž. A OS Max jsou všeobecně drahé motory.
Pokud má doma desítku ASP,tak bych nic jiného neřešil.

Autor:  HavelAircraft [ úte 22.08.2017 11:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: žhavík nebo benzín?

http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=77603 rozdíl váhy 80g ale zase nese méně paliva
Nebo https://emotors.cz/spalovaci-motory/5301-dle-20-benzinovy-jednovalcovy-modelarsky-motor.html

Rozdíl je v tom že benzín bude mít poloviční spotřebu. takže rozdíl ve váze je neznatelný.
Ale cena paliva a dostupnost paliva je dost problém.

litr paliva pro methyl stojí asi 115kč takže jedna nádrž cca půl litru 62kč za jeden start
benzín i s olejem cca 40kč litr ale na jednu nádrž mám tak 250ml takže jeden start stojí cca 10kč

a navíc benzín koupím u každé pumpy,a dobrý olej pro dvoutakty u většiny benzínek koupím taky. To jsou důvody pro benzín.

Autor:  Kuron [ úte 22.08.2017 12:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: žhavík nebo benzín?

DLE 20ccm-850g včetně zapalování
ASP 10 ccm 670g. 200g rozdíl se ti zdá málo pro letadlo 1600mm ?
Jak jsem psal nekupuji míchané palivo,míchám si sám - 1l paliva cca.za 50,-kč. Methyl a ricín seženeš bez problémů.
U tak malého letadla nevidím jediný rozumný důvod pro benzín. Výkon přibližně stejný, váha větší a cena paliva s tak malým rozdílem ,že to nestojí za to.
Cena DLE 6900kč ,cena ASP 1675 kč . Za jak dlouho prolítáš v palivu rozdíl v ceně.

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/