Autor |
Zpráva |
Celeron
|
Napsal: ned 23.07.2017 12:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Stala se mě nepříjemná věc. Postavil jsem vedle sebe v garáži dva stejný 10l kanystry s N95. V jednom bylo namícháno 1:40 a kanystr byl označen samolepkou "1:40" . Dnes jsem potřeboval dolejt do "lítacího" kanystru a kurňa, nálepka na zemi pod kanystry. Takže nevím, kterej je čistej a kterej s volejem, protože si samozřejmě nepamatuju jak jsem je tam před měsícem položil. Po lepidle nálepky nikde stopy, prostě teplem se odlepila. Nojo, ale používám syntetiku Denicol a ta je úplně stejně žlutá jako N95 takže podle barvy se nic nepozná. Zkusil jsem z obou kanystrů odkápnout na bílej papír a odpařit a doufal, že po jednom zůstane mastnej flek. Kupodivu nic, toho voleje je při 1:40 opravdu hodně málo. Když do obou přidám znova volej 1:40, tak budu mít jeden správnej a druhej 1:20. To by už snad mělo strašně moc flusat z výfuku, ale co když né? Nemáte někdo nějakej spoledlivej způsob jak rozeznat obsah těch dvou kanystrů? Chemická laborka, kde by to určitě uměli široko daleko žádná. Ještě mě napadlo oba kanystry smíchat 1:1(vznikne 1:80) a dolejt stejným množstvím směsi 1:20 a pak by z toho byla 1:40. Jenže z toho vznikne tolik paliva, že ho letos nevylítám ani náhodou a jak známo, když se dlouho skladujou ty babišosr...y s volejem, tak se vysráží.... Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Lark
|
Napsal: ned 23.07.2017 12:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Zkus dát dvě kapky na sklo aby se nerozlily a nech odpařit. Ten rozdíl by měl být vidět. Ještě je možnost nechat odpařit větší vrstvu v nějaké zkumavce.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 23.07.2017 13:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Lark píše: Zkus dát dvě kapky na sklo aby se nerozlily a nech odpařit. Ten rozdíl by měl být vidět. Ještě je možnost nechat odpařit větší vrstvu v nějaké zkumavce. Myslíš, že to bude fungovat na skle, když na papíře proti slunci nezůztal mastnej flek? Zkumavky tu mám ale ti parchanti v nemocnici používaj na vzorky platový,takže odpar bude asi na dlouhej loket. Myslíš jako vzorky odparem ve zkumavce zahustit a potom už snad mastnotu ukážou? Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 23.07.2017 14:43 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@Celeron Jak dlouho to máš ten namíchaný (psal jsi měsíc)? Za jak dlouho těch namíchaných 10 l vylítáš? Do Stihl_ky míchám jen to co během řezání (1 týden) spotřebuji. Ale na starý benzin, v malém, není háklivá. Nespotřebovaný(starší 2 týdnů)je na praní štětců a podobně. Jednou zbylo 5 l. Šel do, ze 3/4 plné, nádrže Feldy. Který z tuctu Denicol_u jsi tam dal? Denicol 2T olejeU poměr 1:40 by ty dva vzorky na odpar musely být asi dost velké. Názory zda 2T oleje separují, nebo je benzin rozkládá, se liší. Tak nevím. Motorové určitě separují. Kuličky u dna. Já bych se těch 20 l, svou osobu, snažil vyjet v něčem se starším motorem kde se ví, že to nevadí.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 23.07.2017 15:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Nepřeháníš to trochu s tou čerstvostí benzínu 1 týdnem? N95 klidně 1/2 roku starý a žádné problémy jsem nezaznamenal. A lít do Feldy benzín s olejem asi taky není zrovna nejlepší nápad. Když odpaří v té zkumavce 2cm sloupec, tak to musí poznat.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 23.07.2017 16:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
guchar píše: @Celeron Jak dlouho to máš ten namíchaný (psal jsi měsíc)? Za jak dlouho těch namíchaných 10 l vylítáš? Do Stihl_ky míchám jen to co během řezání (1 týden) spotřebuji. Ale na starý benzin, v malém, není háklivá. Nespotřebovaný(starší 2 týdnů)je na praní štětců a podobně. Jednou zbylo 5 l. Šel do, ze 3/4 plné, nádrže Feldy. Který z tuctu Denicol_u jsi tam dal? Názory zda 2T oleje separují, nebo je benzin rozkládá, se liší. Tak nevím. Motorové určitě separují. Kuličky u dna. Já bych se těch 20 l, svou osobu, snažil vyjet v něčem se starším motorem kde se ví, že to nevadí. Teď v létě mám 10 l na cca 3-4 týdny. Třeba Funtána s ZDZ90 žere tak litr za 18 minut, takže při 3 letech na cca 60% plynu, každý 12 minut zůstane v nádži jen cca čtvrtka. No a většinou letím 3x což je cca 2-2,5 litrů. Roto 35 žere půllitr za cca 15 minut. Snažím se chodit na letiště 2-3 x tejdně, tak si to spočítej. Denicol používám S2. N95 jsem s Castrolem (číslo bych musel nalýzt) dal vzorek deci v flašce s broušeným hrdlem a špuntem na okno na sluníčko a za 3 měsíce byl šupinatej. Verva 100 bez problému. N95 s Castrolem se dá stabilizovat Honda stabilizátorem, deci 200 kaček. Maj ho prodejny s zahrádkářskejma zeměstrojma, je to na 200 litrů benzínu. Vzorek s ním byl na okně skoro 2 roky a žádný srážení se nekonalo. To popletený palivo není do čeho jinýho nalejt, mám dehta a kdybych ho někomu vnutil do katalyzátoru tak by mě asi hodně poděkoval. Sice mám motorovku ale řezal jsem s ni naposled před rokem. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: pon 24.07.2017 7:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Kápni ten benzín na ČERNÉ sklo, třeba i tmavé brýle, tak se prozradí jakákoli neodpařující se příměs.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 24.07.2017 13:16 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Ja bych to řešil takhle : Co by se stalo, kdyby do směsi benzínu s olejem v poměru 1:40 znovu přidal 2,5% oleje. Myslím, že vůbec nic, jen to, že by dostal směs 1:20. Motor by si na ní pochutnal naprosto stejně - dokonce si myslím, že by mu to i prospělo. Anebo jiná možnost. Pokud máš jistotu, že jeden kanystr je s čistým a druhý s mix-benzínem, tak smíchej oba kanystry dohromady a přidej 1,25% oleje. Dostaneš směs s požadovaným množstvím oleje 1:40. A nemusíš nic zkoumat, odpařovat. Mj. Od té doby, co se mi zadřeli pístní kroužky na křoviňáku, do kterého jsem poctivě podle návodu míchal benzín s olejem 1:40 a oprava (tedy jen díly - píst, kroužky a válec) mě stala skoro polovinu ceny + půl dne mé práce, tak já pro jistotu dávám víc oleje 1:30 a někdy i 1:25. Nepozoroval jsem, že by mu to nějak škodilo (že by sa například usazoval karbon ve výfuku a pod).
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 24.07.2017 13:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
guchar píše: ... Nespotřebovaný(starší 2 týdnů)je na praní štětců a podobně. Jednou zbylo 5 l. Šel do, ze 3/4 plné, nádrže Feldy... Celeron píše: ... na okno na sluníčko a za 3 měsíce byl šupinatej. Verva 100 bez problému... Sakra chlapi, myslím, že to opravdu přeháníte To Guchar: - já osobně si myslím, že té Tvé Feldě to mohlo uškodit daleko víc než jakémukoli dvoutaktu. To Celeron: - tak to prostě nedávej na sluníčko na okno a vydrží tě to bez šupinatění rok i dva.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Naposledy upravil VTjr dne pon 24.07.2017 13:25, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: pon 24.07.2017 13:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
VTjr píše: Ja bych to řešil takhle : Vždyť obě tato řešení už byla zmíněna v úvodním příspěvku .
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 24.07.2017 13:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Máš pravdu, to je tím, jak člověk čte a nedočte příspěvek do konce, protože si myslí, že už ví co chtěl dotyčný říci. Nicméně já i po důkladném přečtení jsem v posledním odstavci pochopil, že on chce do toho smíchaného množství z dvou 10l kanystrů přidat stejné množství, tedy dalších 20l, směsi 1:20 a tím jaksi docílit, že bude mít 40l směsi 1:40. A pak že bude mít namícháno příliš mnoho paliva. Tak se ptám proč takhle? Stačí přece postupovat podle toho mého druhého návodu, přidat do 20l směsi v poměru 1:80 jen 1,25% dalšího oleje a dostane 20l směsi v poměru přesně 1:40. A to už snad vylítá, nebo ne. A ještě je tu i 3. možnost. Smíchat to dohromady a vzniklou směs 1:80 uchovávat v chladu a ve tmě a přidávat zmíněných 1,25% oleje jen podle aktuální potřeby. Předtím vždy filtrovat, pokud by se přece jen v té směsi 1:80 objevily nějaké šupinky.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: pon 24.07.2017 13:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1871 Bydliště: Blatnica, SR
|
Ak má starší diesel, nech ho nechá na zimu do extrémnych mrazov ako aditívum. Do AX-ka 1,4D som dával na jednu nádrž aj 4-5 litrov 95-ky pri -20 st. celzia. Bolo to aj v návode výrobcom, dokonca mám dojem že sa mohlo ísť až na 20% pomer, čo je ešte viac...
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: pon 24.07.2017 13:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Aha, to jsem zase nepobral já, že to chce dělat tak krkolomně . Asi si neuvědomil, že z 1:80 na 1:40 se dojde přilitím oleje, nikoliv benzínu.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 24.07.2017 15:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
VTjr píše: To Celeron: - tak to prostě nedávej na sluníčko na okno a vydrží tě to bez šupinatění rok i dva. Chlape, to byl jen pokus s asi 0,2l paliva s urychlením stárnutí. Aby se prokázalo, že se babišošosr...a N95 s olejem sráží, a zda tomu zabrání ten Honda stabilizátor a že Verva 100 se nesráží. A z vlastní zkušenosti vím, že babišošosr...a N95 se sráží i bez oleje. Nechal jsem totiž stát stabilák čtyřtakt Honda 5,5 Hp asi 2 roky v garáži a zapoměl zavřít benzín ventil. V nádrži zůstal asi půllitr a jak se v karbecu odpařoval, tak postupně všechen z nádrže zmizel. Karbec byl plnej žlutejch šupin. Donesl jsem to do servisu protože jsem si nevěděl rady s vyčištením těch pididírek volnoběhu a tam mi právě doporučili ten stabilizátor. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|