Bozeee chlapci co tu riesite? : -))))))))))
Pokial ta D7 nepojde do uputanca, tak tie nadrze tu su v celku od veci. Jedine ze by sa pouzila klasicka "akrobaticka" nadrz (v uvodzovkach, lebo ta prave bola zo znamych najmenej akrobaticka :- ))) )
tu je schema:
vyznacovala sa tym ze mala za behu obe trubky otvorene a ako je popisane v clanku aj tym ze permanentne fixirkovala palivo do vzduchu. Toto by mozno slo pouzit v neucku ak sa otoci dnom dole a potom sa kludne moze jedna trubka upchat aby to neprskalo.
Inak sa pouzivalo uniflo:
Tam sa nechala otvorena len jedna trubka, ta ktora je vyustena vyskovo pri sacej, tym sa dosiahol konstantany tlak paliva pocas celeho letu. Ta druha bola prepadova, preto je vyustena na vrchu.
Tie fotky od VTjr ukazuju modernu akrobaticku nadrz na zhavika, nie na dizla. Rozdiel je v tom ze zhaviky pokial mali nadrz za motorom a hriali sa (hlavne verzie s ladenym vyfukom ktore mali natrubok priamo pri nadrzi), tak sa ku koncu obohacivali (redlo palivo = mensia viskozita = vecsi prietok ihlou) preto sa ovzdusnovacia trubka vyviedla niekde v 1/3 vysky nadrze (myslene v smere odstredivej rychlosti) a v momente ked sa trubka dostala nad hladinu, prestala regulacia fungovat a motor sa ochudobnoval cim kompenzoval rednutie paliva. Ta prepazka bola robena tak, ze sa za nou hned na zaciatku behu vytvorila v zadnej casti bublina nad hladinou paliva ktora fungovala spolu s malymi dierkami na bokoch ako nejaky tlmic a zasobnik pri zmenach pozdlzneho vektoru zrychlenia (hore nosom, dole nosom) preto su tam dierky len po stranach a vrch prepazky je utesneny. Ale toto vsetko je hitech pre dizlovy motor 2,5ccm :- ))) spravne pridavanie, uberanie (tarok-netarok - prechod 4-2-4) v uputancoch funguje dobre len u zhavikov, dizle (netarokuju) sa ladili na vysoky moment (velke vrtule s malym stupanim) a pokial mozno konstantne otacky, ziadna samoregulacia.