Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 141 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Používate pal.pumpu?
PříspěvekNapsal: stř 16.07.2014 7:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2717
Bydliště: Ústí nad Labem
Tolik hadiček není snad ani na umělé ledvině...


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Používate pal.pumpu?
PříspěvekNapsal: stř 16.07.2014 12:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6873
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Jenom 2-krát. Prvně jsem vyndal motor, abych ho odzkoušel na stojanu, jestli je správně zaběhnutý, pak jsem to nahodil i s čerpadlem, ale bez obtoku a pak šel motor ven podruhé, když jsem instaloval obtok. Poslední výměna T-čka za redukované na 0,8mm se dala udělat svrchu, stačilo jen sundat haubnu, takže to za odstrojování nepočítám. :)

Ale nejspíš mě stejně čeká ještě jedno, protože ta nádrž je tragicky malá. :cry:
Na zemi v klidu vydrží motor vrčet cca 5 a půl minuty. Když však letíš a před letem taky chvilku na zemi ladíš a popojíždíš, tak nanejvýš 4 minuty, ale v sestupných obratech po 3 minutě často nasaje vzduch a zhasne, takže nouzáky trénuji jedna radost (asi každý druhý let). :lol:
Je rozhodně lepší přistávat s nádrží do poloviny plnou, než pokaždé se už po 3 minutách letu bát, jestli to náhodou nezhasne. Vážně uvažuji o menší vyrovnávací nádrži, jak mívají vrtulníky, jen na ni tam jaksi není moc místa.

Taky jsem uvažoval dát do toho modelu desítku 4-takt (mám jednu ASP) která by měla být snad výkonově srovnatelná a spotřebu mívají 4takty nižší. Znamená to ale úprava, nebo nové lože + zkrácení táhla plynu a do toho se mi taky moc nechce.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Používate pal.pumpu?
PříspěvekNapsal: stř 16.07.2014 13:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Obdivuju tvojí trpělivost. Já už bych to asi vytrhal :lol: Ještě mě napadla jedna věc. Myslím že jsi psal, že by se dál do trupu větší nádž vešla. Nešlo by teda přidat větší nádrž a tu pumpu použít na přečerpávání do té stávající, která by neměla odvětrání a byla tak pod stálým tlakem a pořád plná? Má ten systém až tak velký přínos, že se to vyplatí?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Používate pal.pumpu?
PříspěvekNapsal: stř 16.07.2014 15:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6873
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Bez trpělivosti nejde nic. :mrgreen:
Každá cestička se musí jednou prošlapat a pak už se jenom používá. Takže doufám, že když to na tomhle modelu odlaboruji, tak u dalšího to už jen zopakuji. Navíc na závěr vlákna napíšu takový sumár poznatkŮ a každý, kdo si to přečte pokud by chtěl tu pumpu použít si možná tím tyhle starosti ušetří. :wink:

A ještě poslední, včerejší zkušenost s redukovaným obtokem do odbočky na 0,8 mm.

Po téhle úpravě už čerpadlo i ta jeho tlaková regulace fungovala jak má a nebyl ani problém s přechlastáváním motoru ve volnoběhu. :D
Ale přechod do vyšších otáček se mi pořád nedařilo naladit na 100%. Musím se s tím ještě víc pohrát, buď s nastavením a pak ještě zkusit tu ostřejší volnoběžnou jehlu (tomu bych se nejraději vyhnul, proto si to nechávám jako poslední možnost). Nějaké náhradní mám, tak asi jednu obětuji.
Ono s tím přechodem je to tak, že když uberu a hned jakmile klesnou otáčky zase přidám, tak je přechod nádherně plynulý a rychlý. Ale pokud ho nechám několik sekund běžet na volnoběh, tak už dokonalý není. Asi se ochladí svíčka a obohacení směsi při přidávání ji ještě víc ochladí. Možná ještě vyzkoušim jinou svíčku (např OS ale pro 7,5-ku nevím kterou, asi č 6?)

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Používate pal.pumpu?
PříspěvekNapsal: stř 16.07.2014 17:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
A co ty nádrže? Neuvažoval jsi o tom?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Používate pal.pumpu?
PříspěvekNapsal: stř 16.07.2014 17:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6873
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Větší nádrž by se vešla, ale podstatně dál od motoru. S čerpadlem by to teoreticky nemuselo vadit, ale teprve praxe to prověří. :roll:

Každopádně to čerpadlo asi není až takové terno, jak by se zdálo podle toho co uvádí výrobce. :(
I když nad ním ještě nelámu hůl a věřím, že jeho hvězdné chvíle teprve přijdou. :wink: Ale opravdu si nedovedu představit průměrného amerického uživatele, který by měl tolik trpělivosti to takhle vylepšovat. :lol:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Používate pal.pumpu?
PříspěvekNapsal: stř 16.07.2014 17:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Oni ti amíci maj občas akorát velký huby a věčně se bijou do prsou, jací jsou machři :mrgreen:
Přeju hodně trpělivosti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Používate pal.pumpu?
PříspěvekNapsal: pát 18.07.2014 16:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6873
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Tak tohle, co jsem napsal
VTjr píše:
Každopádně to čerpadlo asi není až takové terno, jak...uvádí výrobce. :(
...

beru zpět. :!: :!: :!:

Po včerejšku mám totiž samé dobré zprávy. :D

Dost jsem o tom všem přemýšlel, pořádně si přečetl všemožné příručky k nastavení motoru a pochopil, že musím se víc pohrát s nastavením volnoběžné jehly, že ji mám moc bohatou a proto ty špatné přechody. Takže včera na letišti jsem "odvážně" :lol: zaškrtil volnoběžnou jehlu asi o 2 otáčky. A motor teď jede jako pila, přidává okamžitě drží dlouhodobě volnoběh i 1800 ot/min a bez problému hned z něj přidá na plný pecky. Navíc chová se to za letu přesně tak, jak jsem očekával od použití čerpadla - motor vrčí naprosto stejně ať už letí kolmo vzhůru nebo dole, rovně normálně, na zádech nebo v noži a kdykoli přidám, tak reaguje okamžitě skoro jako elektromotor. :D
Neodvažuji se říct, že je to jako s Walbrem, protože žádný model s takovým motorem a karburátorem zatím nemám, ale běžně kolem domu používám křoviňák a motorovou pilu, ty tam Walbra mají a chová se to opravdu podobně. :wink:
A samozřejmě tím značně klesla i spotřeba paliva, protože předtím byl volnoběh natolik přechlastaný, že to žralo při něm skoro stejně jako na plný kotel, navíc celý model od paliva. Teď je zasviněn jen minimálně a není problém, když se létá v rovince na 1/3 plynu a přidává jen do obratů, bez problému létat i 8 minut a přistát s běžícím motorem. Takže nádrž nakonec bude stačit. :D Zkoušel jsem jak palivo Tornádo 10%nitra tak i Rapicon 10% nitra - nepoznal jsem rozdíl. Ještě musím zkusit, jak se to bude chovat jen při 5% nebo 2% nitra - přece jen nitrometan je šíleně drahý a dalo by se na tom dost ušetřit.

A proč se to stalo?
Motor jsem nastavil optimálně při testu na stojanu, ovšem bez čerpadla. Pak jsem namontoval do modelu i s čerpadlem, ale bez obtoku. S ním to nechodilo a celé jsem to rozladil, nakonec s velice otevřenou jehlou dostal do stavu, kdy se s tím dalo aspoň odstartovat a letět. Pak když jsem experimentoval s různou mírou zpětného obtoku, tak jsem hledal furt příčinu v nastavování tlaku čerpadla a nikdy nenašel "odvahu" pořádně pohnout s tou volnoběžnou jehlou.
Takže nakonec žádné pokusy s ostřejší jehlou se nekonají, stačilo ji jen přivřít. :lol:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne pát 18.07.2014 17:19, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Používate pal.pumpu?
PříspěvekNapsal: pát 18.07.2014 16:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6873
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Pro ostatní, aby nemuseli číst celé toto vlákno :wink:, uvádím sumarizaci poznatků pro konkrétní motor MVVS 7,5cm3 GFS RC:

Použitá vrtule: Master 10/5"
Vyzkoušené palivo: Tornado 10% nitr., nebo Rapicon 10% nitr.
Teplota okolního vzduchu: 20 až 27°C
Vlhkost (nebylo čím měřit): ale značná (nejmíň 70-80%)
Nadmořská výška letiště: asi 340 m n. m.

Nastavení karburátoru: hlavní jehla - 2 ~ 2 a 1/4 otáčky
volnoběžná jehla - 1 a 3/4 ~ 2 otáčky

Nastavení regulátoru
čerpadla Perry: stavěcí šroubek trčí z tělesa ven 3,7mm
(šroubek-červík W1/6"x32z/in 2mm imbus)
(Chtělo by to pro něj pojistnou kontramatku - ale nemám a nemůžu ani sehnat)

Nastavení zpětného obtoku:

1. T-člen u nádrže - Průběžné větve mají otvory 1,8~1,9 mm
- odbočka obtoku má otvor 1,5~1,6 mm,
ale může být i stejná jako ty průběžné.
2. T-člen u karburátoru - Průběžné větve mají otvory 1,8~1,9 mm
- odbočka obtoku má otvor 0,8 mm

Na odvzdušnění nádrže je použita zpětná klapka s ústím krátké hadičky namontovanou pevným držákem proti směru letu

Do hadičky za čerpadlo je vložen filtr paliva s válcovitým plastovým sítkem a duralovým tělesem (nevím jaký je to typ, ale používají ho helináři).

Nakonec všechno je zřejmě z poslední upravené verze schematu palivové instalace.
Příloha:
Perry-pump_obtokova_palivova_instalacia_aktuálna_pre MVVS7,5cm3.jpg
Perry-pump_obtokova_palivova_instalacia_aktuálna_pre MVVS7,5cm3.jpg
[ 121.48 KiB | Zobrazeno 2062 krát ]


_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne sob 19.07.2014 0:09, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Používate pal.pumpu?
PříspěvekNapsal: pát 18.07.2014 21:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Parádní završení vývoje. Gratuluju. :D Tou volnoběžnou jehlou si mě ale dostal :lol: :lol: :lol: Brňáky jsou na tu volnoběžku hóódně háklivý, takže při jakékoli změně kolem motoru jsem dělal kompletní seřízení. Hlavně že si na to přišel :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Používate pal.pumpu?
PříspěvekNapsal: pát 18.07.2014 23:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6873
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
dnes jsem létal a testoval taky palivo FAI 80/20 do kterého jsem ale přimíchal 5% nitrometanu. I s tím to chodilo dobře, jen toho ricínu 20% je tam asi moc a model byl od něj víc zasraný než od Tornáda či Rapiconu. Inu zkusím tam ještě dolít trochu metylu, aby toho oleje bylo max 18%. Ale motor šlapal taky dobře, fakticky jsem nepoznal rozdíl. Kdesi jsem četl, že na zlepšení přechodů se dá použít i benzín natural 95 asi 5 až 8%. To taky vyzkouším. Byla by to levnější varianta než nitro. Paliva FAI mám totiž zásoby desítky litrů.
JInak kdysi dávno jsme přidávali benzín do etylalkoholového paliva. Denaturák + benzín + ricín a na to se dalo létat. Ale s metylem jsem to nikdy nezkoušel.
Larku, jaké máš s tím zkušenosti Ty?

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Používate pal.pumpu?
PříspěvekNapsal: sob 19.07.2014 9:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Bohužel zkušenosti s denaturákem + benzín žádné nemám. Pokud ale vím, tak ricín se s benzínem špatně spojuje. Určitě si napřed namíchej jen vzorek do skleněné nádoby, aby bylo dobře vidět, co to spolu udělá. Náhražkovým palivům moc nefandím. Taky je tady o tom celé vlákno. Určitě to potom bude znamenat laborování s kompresí a svíčkou. Já jsem MVVS 7,5 a 12,5 lítal na 11 až 12% Aerosynth 2 bez nitra a motory chodily jak víno. Pak ale začal být problém se sháněním metilu, a když jsem sehnal metil, tak zase začal být problém s olejem. Nakonec jsem se na to vyprdnul a přešel na Tornado +2 nebo 5% nitrta, protože shánění paliva bez nitra je taky problém. Ohromná výhoda té syntetiky je jí skoro poloviční množství, takže máš větší výkon motoru, a taky že éro je podstatně míň zaprasený a stačí ho jen otřít hadrem. Navíc ten hadr klidně používám delší dobu a nesmrdí, což se o hadru od ricínu říct nedá. Když jsem ho náhodou zapoměl ve startboxu, to pak byla pochoutka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Používate pal.pumpu?
PříspěvekNapsal: ned 20.07.2014 1:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6873
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Počkej, to jsme si nerozuměli. Zkušeností s denaturákovým palivem nastavovaným 8% benzínu mám dost. to bylo opravdu náhrážkové palivo a dnes nemá smysl se k němu vracet.
Já jsem měl na mysli přimíchávání benzínu do metylalkoholového paliva místo nitrometanu - prý to má podobný účinek na zkvalitnění přechodů, tedy jako malé nitrování,kdy nejde o výkon ale o stabilitu chodu.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Používate pal.pumpu?
PříspěvekNapsal: ned 20.07.2014 7:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Aha, blbě jsem to pochopil. :oops: Přesto s tím žádnou zkušenost nemám. Zkus prohledat fórum, možná se to tu řešilo. Nebo založ extra vlákmo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Používate pal.pumpu?
PříspěvekNapsal: ned 20.07.2014 9:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.12.2008
Příspěvky: 1728
Bydliště: Lysice,Brno.
Obrázky: 12
VTjr píše:
Počkej, to jsme si nerozuměli. Zkušeností s denaturákovým palivem nastavovaným 8% benzínu mám dost. to bylo opravdu náhrážkové palivo a dnes nemá smysl se k němu vracet.
Já jsem měl na mysli přimíchávání benzínu do metylalkoholového paliva místo nitrometanu - prý to má podobný účinek na zkvalitnění přechodů, tedy jako malé nitrování,kdy nejde o výkon ale o stabilitu chodu.


http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom2. ... tec=273464
Pro ty co to nechtějí číst celé...
Výsledek je snížení OČ, detonační hoření, takže motor podstatně víc hřeje. Proto míň zhasíná.
Navíc obecně platí (a také to je vidět na destilační křivce), že odpar methanolu v směsi s benzínem má křivku "se schody".
A to znamená, že se to blbě odpařuje - přestane fungovat vnitřní chlazení motoru latentním teplem z methanolu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 141 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz