problém asp8,5 - karburátor?
problém asp8,5 - karburátor?
Už nějakou (dlouhou) chvíli si nevim rady s motorem v ballerině - je to rychlý model, takže popravdě tahám z motoru celkem velké otáčky - vrtule je jenom 11/10masterka aerodynamická, palivo je syntetika-10%nitra. Nastavení motoru tak aby běžel slušně za letu je notně do bohata - ale stejně se stává, že prostě najednou z plného plynu začne postupně chcípat, nezachrání to obvykle ani "máchání" plynem - bohudík na to jaký je to rychlík jsou nouzáky celkem v pohodě (nebo jsem si na ně už tak zvyknul...) Mimochodem taky má pořád tendenci při startu chytat opačně. Dával jsem to za vinu nedostatečnému chlazení - teď jsem motoru udělal o poznání větší díru hlavně na výstup vzduchu, ale zdá se, že to taky nepomohlo... Mám jedno podezření - karburátor je vystrčen do takové díry v krytu, která zhruba dělá kónický tvar směrem do karburátoru - viz obrázek.
Nemůže být problém v tom, že takhle jde vzduch do karburátoru pod tlakem - něco jako "turbo,"? U dvoutaktu to nezní jako nejlepší záležitost.
Díky
Nemůže být problém v tom, že takhle jde vzduch do karburátoru pod tlakem - něco jako "turbo,"? U dvoutaktu to nezní jako nejlepší záležitost.
Díky
- Přílohy
-
- karburator.jpg (5.26 KiB) Zobrazeno 2015 x
Re: problém asp8,5 - karburátor?
Hadičky jsou všechny ok?? Laboroval si s podložkou pod hlavu??
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
Re: problém asp8,5 - karburátor?
Čemu říkáš "notně do bohata"? Motory seřizuju vždy tak, že zvednu model čumákem nahoru, při plném plynu nastavím maximální otáčky, a pak zhruba o dva zoubky ještě obohatím. Vyzkouším v letu a případně nepatrně upravím.
Edit: 10% nitra je pro tenhle motor asi docela hodně, takže ja naráží Beep, možná by to chtělo hnout s kompresí.
Edit: 10% nitra je pro tenhle motor asi docela hodně, takže ja naráží Beep, možná by to chtělo hnout s kompresí.
Re: problém asp8,5 - karburátor?
Hadičky jsou nové, nastavení je o pět zoubků do bohata proti ideálu na zemi. Co se týče podložek pod hlavu jsem nic nedělal - popravdě ani nevím jak se to dělá - já si někde pogooglim co s tim a jak, děkuju za tip - případně když mluvíte o kompresi - všechny svíčky, které projdou tímto motorem vypadají, že mají vyhnuté vlákno do strany... Myslíte že na pokus jestli to pomůže by stačila prasácká metoda dvou podložek pod svíčku?
Re: problém asp8,5 - karburátor?
Zkusit to sice můžeš, ale je velký riziko, že bude svíčka moc utopená v hlavě a bude špatně držet teplotu. Radši bych zkusil ty podložky.
Re: problém asp8,5 - karburátor?
Taky bych to viděl na tu podložku pod hlavu. Možná bych zkusil i trochu lehčí vrtuli (jaký máš otáčky na zemi?). Na palivo bez nitra je ideál 11/6 a tak velký nárust krouťáku to nitro nezpůsobí.
- StanleyT28
- Příspěvky: 993
- Registrován: čtv 01.10.2009 0:00
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém asp8,5 - karburátor?
Do těch deseti procent by to ten motor měl ale dát, nebo ne?
Mě napadlo, jestli se ti spíš nezatahuje, jestli ho takhle honíš. Přijde mi to dost zakapotované, ale je to možná jen zdání, nevím. To že motor chytá opačně vypadá na ulití palivem, může to být způsobené třeba i výše položenou nádrží vůči karbecu. Nebo přílišným nasáním paliva. Chce to si to znovu projít celou instalaci. Ale možná máš vše v pořádku, jen nápad.
Mě napadlo, jestli se ti spíš nezatahuje, jestli ho takhle honíš. Přijde mi to dost zakapotované, ale je to možná jen zdání, nevím. To že motor chytá opačně vypadá na ulití palivem, může to být způsobené třeba i výše položenou nádrží vůči karbecu. Nebo přílišným nasáním paliva. Chce to si to znovu projít celou instalaci. Ale možná máš vše v pořádku, jen nápad.
Re: problém asp8,5 - karburátor?
Vrtule 11/10 je příliš těžká pro tento motor (tyhle vrtule létaly F3Ačka s 10ccm a laděnou rourou). Ten se přehřívá a zatahuje. Také je důležité, jak je řešené chlazení. 10% nitra by tento motor měl zvládnou bez úprav kompresního poměru.
Re: problém asp8,5 - karburátor?
Na téhle fotce je kapotáž ještě v původním stavu - teď je výrazně víc prořezaná - ale ten otvor pro karburátor zůstal stejný. Menší vrtuli můžu taky zkusit, někde by se tu měla válet 11/7, tak jí tam můžu nacpat. Taky se mi tu válí přižhavování, ale popravdě s ním nemám zas tak valné zkušenosti. Každopádně díky
Re: problém asp8,5 - karburátor?
Mě se naopak zdá, jestli se ten motor nepřetáčí, i když při tom stoupání je to velká zátěž. Chtělo by to změřit otáčky. Já mám na 7,5 OS Max vrtuli 12/6 a chodí s ní v LASERu 200, kolem 15,5tisíce otáček. Pokud ale chceš rychlíka, asi by to chtělo jiný motor. Na to přižhavování se vyprdni, to se používá pro volnoběh a nízké otáčky. Při plných točkách se ti buhou přepalovat svíčky.
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: úte 20.09.2011 22:00
- Bydliště: Hradec Králové, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém asp8,5 - karburátor?
Určitě bych dal lehčí vrtuli - těch 11x7 bude OK
Sám mám u toho motoru na standardní palivo 15/85 rycín bez nitra vrtuli 10x7 a má tak ideální otáčky, rozhodně není přetočený (s 11x6 točil jen okolo 11 000 RPM). Holt každý motor je jiný 


Letuschopno: Diablotin 8,5 ccm, Mig 7 (EPA kombat)
Re: problém asp8,5 - karburátor?
Lark píše:Mě se naopak zdá, jestli se ten motor nepřetáčí, i když při tom stoupání je to velká zátěž. Chtělo by to změřit otáčky. Já mám na 7,5 OS Max vrtuli 12/6 a chodí s ní v LASERu 200, kolem 15,5tisíce otáček. Pokud ale chceš rychlíka, asi by to chtělo jiný motor. Na to přižhavování se vyprdni, to se používá pro volnoběh a nízké otáčky. Při plných točkách se ti buhou přepalovat svíčky.
To Ti asi proměřuje otáčkoměr. 7.5 Os Max se standartní vrtulí 12/6 nebude točit reálně 15.5k ani omylem. Myslím, že se vyškrábe sotva na 10k.......

Re: problém asp8,5 - karburátor?
bundes píše:Určitě bych dal lehčí vrtuli - těch 11x7 bude OKSám mám u toho motoru na standardní palivo 15/85 rycín bez nitra vrtuli 10x7 a má tak ideální otáčky, rozhodně není přetočený (s 11x6 točil jen okolo 11 000 RPM). Holt každý motor je jiný
To tak odpovídá.....

Re: problém asp8,5 - karburátor?
Sypu si popel na hlavu
, vrtuli mám Masterku serie-K 12/5. Schválně jsem šel sundat kužel
Otáčky přeměřím až pudu lítat. Jinak otáčkoměr mi kecat nemůže, protože je čítačový, řízený krystalem, a ten ukazuje buď přesně, nebo naprostý nesmysly.
Edit: Palivo Tornado 5% nitra.
Edit: ten OS MAX 46AX by musel být hódně přetížený, aby měl jen 10 000ot/min. To už není na lítání.


Edit: Palivo Tornado 5% nitra.
Edit: ten OS MAX 46AX by musel být hódně přetížený, aby měl jen 10 000ot/min. To už není na lítání.
Naposledy upravil(a) Lark dne ned 23.03.2014 15:34, celkem upraveno 1 x.
Re: problém asp8,5 - karburátor?
Dobře - díky za rady, jako první vyzkouším vyměnit vrtuli a zároveň taky dám novou svíčku, protože tahle je trochu vyhnutá a budu zkoumat, jestli se ta nová vyhne zase - pokud jo, pak asi budu muset hejbat s tou kompresí...
Ještě jednou díky
Ještě jednou díky